Tapahtumat

Kun kirjaudut sisään näet tässä ilmoitukset sinua kiinnostavista asioista.

Kirjaudu sisään

Mistä apu ääniherkkyyteen, neurologiltako?

Vierailija
18.08.2018 |

Mulla on järkyttävä ääniherkkyys jonka takia olen muuttanut jo kolme kertaa. Psyka kehottaa kääntymään terveyskeskuksen puoleen ja pyytämään lähete neurologille, terv keskuksesta ohjataan psykalle. Mitenköhän on?

Kommentit (9)

Vierailija
1/9 |
18.08.2018 |
Näytä aiemmat lainaukset

Tutustu mitä ovat IPSP ja EPSP ja millä tavoin hermosto normaalisti vaimentaa ärsykkeitä. Joillakin kolmoishermo tms menee sekaisin lääkkeillä tai vaikka homeiden toksiineilla. Tila voi olla pysyvä tai sitten korjaantuu itsekseen. Kannattaa mennä neurologille.

Vierailija
2/9 |
18.08.2018 |
Näytä aiemmat lainaukset

Mitä tarkoittaa ääniherkkyys? Mulla on joitain ääniä, jotka saavat melkein hulluksi, esim. niiskuttaminen. Onko se ääniherkkyyttä?

Sisältö jatkuu mainoksen alla
Vierailija
3/9 |
18.08.2018 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Mitä tarkoittaa ääniherkkyys? Mulla on joitain ääniä, jotka saavat melkein hulluksi, esim. niiskuttaminen. Onko se ääniherkkyyttä?

Hyperkusia https://fi.wikipedia.org/wiki/Hyperakusia

Vierailija
4/9 |
18.08.2018 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vastamelukuulokkeet ja siedätys.

Vierailija
5/9 |
18.08.2018 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Misofoniaa tässä siis haettiin, AP:lla siis ilmeisesti hyperkusiaa https://fi.wikipedia.org/wiki/Misofonia

Vierailija
6/9 |
18.08.2018 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Tutustu mitä ovat IPSP ja EPSP ja millä tavoin hermosto normaalisti vaimentaa ärsykkeitä. Joillakin kolmoishermo tms menee sekaisin lääkkeillä tai vaikka homeiden toksiineilla. Tila voi olla pysyvä tai sitten korjaantuu itsekseen. Kannattaa mennä neurologille.

En saanut lähetettä neurologille vaan psykalle vaikka kyse on selvästi jostain aivojen muutoksesta. Pitääköhän mennä yksityiselle, ei ole varmaan halpaa.

Tsekkaan nuo termit.

Vierailija
7/9 |
18.08.2018 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vastamelukuulokkeet ja siedätys.

En pysty käyttämään kuulokkeita sisällä, tulee ihan järkyttävä ahdistus.

Siedätystä olen yrittänyt vuosia, ei tunnu auttavan. ap

Vierailija
8/9 |
18.08.2018 |
Näytä aiemmat lainaukset
Vierailija
9/9 |
18.08.2018 |
Näytä aiemmat lainaukset

Muutto johonkin rauhallisempaan ympäristöön voi olla hyvä idea, jos vaan mahdollista. Miten olisi mahdollista toteuttaa äänieristys nykyisissä huoneissa, myös kaikenlaisia akuustisia levyjä yms. voidaan asentaa, korvatulppia voi käyttää, jos kuulokkeet ahdistaa.

Kodinkoneet kannattaa vaihtaa hiljaisiin näitä löytyy mm. imureista ja pyykkikoneista. Äänettömiä kelloja on olemassa.

Kirjoita seuraavat numerot peräkkäin: seitsemän kahdeksan kuusi