Tapahtumat

Kun kirjaudut sisään näet tässä ilmoitukset sinua kiinnostavista asioista.

Kirjaudu sisään

Onko tämä totta? Baarissa ei käy enää helposti flaksi, sanotaan Ylen uutisessa

Vierailija
18.08.2018 |

Nykyään ihmiset tulevat baariin juomaan ystävien kesken pullon viiniä ja pitämään hauskaa.

– Baariin tullaan tanssimaan kavereiden kanssa ja viihtymään. Ei ole enää sellaista pilkettä silmäkulmassa, että pitäisi saada joku viereen yöksi, sanoo Vehviläinen.

Baarissa ei käy enää helposti flaksi, kuten rakkaustutkija Osmo Kontulan edellä esitelty tutkimus osoittaa. Sen sijaan deittisovellusten kautta tutustuneet ihmiset ovat kasvava asiakasryhmä baareissa.

https://yle.fi/uutiset/3-10347103

Kommentit (59)

Vierailija
41/59 |
18.08.2018 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Nykyään ei pulska nainen uskalla yksin lähteä mihinkään. Heti on kuva jossain läskien naureskelu sivuilla. Ei, ihme, että mielenterveysongelmat lisääntyvät. Kotona on kökittävä läskinä.

Olen minäkin lihava, mutta ruikuttamisen sijaan, yritän parhaani mukaan pudottaa kiloja. Ei tällä pikkupaikkakunnalla jossa asun, kukaan kiinnitä toisen ulkomuotoon mitään huomiota. Ehkäpä olen siinä suhteessa onnekas. Jossain isommassa kaupungissa on varmaan paljon pinnallisempi meininki.

Vierailija
42/59 |
19.08.2018 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Syitä miksi olen lempannut deitin toisensa jälkeen:

- Surkea etu- tai sukunimi

- Yksinäisyys

- Perhetausta

Nämä olivat mun lempparikohdat. :D Hyvää loppuelämää vaan sulle!

Sisältö jatkuu mainoksen alla
Vierailija
43/59 |
19.08.2018 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

- Lyhyt

- Lapsellinen

- epämiehekäs

- Juntti käytös

- Törkeydet

- Alkoholismi

- Tupakoi

- Itsekeskeisyys

- Ei panosta ulkonäköön

- Työttömyys

- Lapsia

- Playeri/ Leija/ Leveilijä

- R - sisti

- Persu

- Sovinisti

- Huutelija

- Pervo/ häiritsijä

- Rumat hampaat

- Änkysty/ kimeä ääni

- Ujous/ Arkuus

- Jotkin harrastukset

- Väkivaltaisuus

- Agressiivisuus

- Yksinäisyys

- Työttömyys

- Köyhyys

- Perhetausta

- Masennus tai mt -ongelma

- Tylsä/ Pitkästyttävä

- Nörtti/ Asperger

- Konsoli pelaaja

- Jääkiekko-/ urheiluhullu

- Epämuodikas

- Lihakseton

- Urpo

- Hidas

- Huumorin tajuton

- Röyhkeä

Toivotan onnellista loppuelämää yksin kissojen kanssa!

Ja sitten lopulta tajuaa että kissatkin ovat lyhyitä, työttömiä, hiljaisia jne...

Vierailija
44/59 |
19.08.2018 |
Näytä aiemmat lainaukset

Olen 40+ ja sen neuvon annan nuoremmille että älkää olko liian tarkkoja toisen puoliskon suhteen. Voi ajatella vaikka niin että en minäkään ole täydellinen ja tunnustaa itselleen oma epätäydellisyys. Ja että ihminen on erehtyväinen; sekä sinä että minä.

Täydellistä kumppania ei ole, on vain kompromisseja.

Vierailija
45/59 |
19.08.2018 |
Näytä aiemmat lainaukset

Minulla ei ole kumppania, enkä ole tarpeeksi vanha muistamaan millainen baareilukulttuuri oli mahdollisesti ennen, sillä vielä 10 vuotta sitten olin pitkälti alaikäinen.

Käyn välillä baareissa ystävieni kanssa, mutta juon alkoholia hyvin maltillisesti jos en ollenkaan. En lähde baareihin lähtökohtaisesti etsimään seuraa, ja ujona introverttina luonteena en pidä tuntemattomien kanssa keskustelua mielekkäänä - etenkään jos kyseessä on flirttaileva ja ehkä kähmivä mies. Vaikka mies käyttäytyisikin asiallisesti, on tuntemattoman kanssa vaikea keksiä jutunjuurta ja tilanne on pääasiassa vaan ahdistava. En ikinä lähtisi puolituntemattoman matkaan harrastamaan seksiä baari-illan päätteeksi.

En ole Tinderissä tai muissakaan deittipalveluissa. Tinderiä olen kokeillut lyhyesti, mutta miehet siellä antoi itsestään niin omituisen ja epämiellyttävän kuvan että se kokeilu kesti vain päivän. Miehet siis ehdotteli suoraan seksiä tai olivat muuten surkeita keskustelijoita, jotkut jopa olivat suorastaan ilkeitä ja epämiellyttäviä. 

Oikeastaan jokainen kaverini on aika samanlainen, eikä ole kovin kiinnostunut etsimään baarista seksiseuraa ja muutenkin viihdytään omissa oloissaan tekemässä kavereiden kanssa juttuja, joten miehiä ei etsitä aktiivisesti millään tavalla.

Vierailija
46/59 |
19.08.2018 |
Näytä aiemmat lainaukset
Vierailija
47/59 |
19.08.2018 |
Näytä aiemmat lainaukset

Ukko35 kirjoitti:

Jengi dokaa vähemmän nykyään.

Vanhaan hyvään aikaan naisetkin oli baarissa niin kännissä, että tämmöinen ei-minkään-näköinen perusmieskin sai rumimpia potkia pois jaloista kun selvinpäin astuit puolen yön jälkeen baariin.

Ajat muuttuu.

Onneksi kävi tsägä ja sai elää parhaan sesongin takavuosina ja ehti painaa oikein huolella.

Riitti mirkkua joka lähtöön.

Nyt tämmösestä nettipas kasta kärsii uusi polvi.

Harmi. Menee pojilta pilet ohi suun.

M48v

Vierailija
48/59 |
19.08.2018 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Mies 29v plus 1v miettii kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Tuossahan asiaa käsiteltiin vain naisen näkökulmasta ja tokihan netti olisi kaikille helpompaa kuin baarit, mutta ainoastaan baarissa mies voi varmasti saada naisen huomion.

Sähköisissä sovelluksissa naisilla on siis mahdollisuus saada 100% vastikkeetonta huomiota ja itsetunnon kohotusta ilman, että tarvitsee edes hymyillä takaisin.

Jotenkin huvittaa myös naisen kertomuksessa tuo maininta ulkonäkökeskeisyydestä vähän pöyristyttävänä juttuna, koska tuskinpa nainen itse laittoi tykkäyksiä kaikille miehille, mutta kuitenkin kävi kuukaudessa parillakin treffeillä, mikä olisi miehelle jo paljon.

Mitä ihmeen "vastikkeetonta huomiota" se on, että olen miehelle yksi niistä sadoista oikealle pyyhkäistyistä? Miksi pitäisi olla imarreltu siitä, että miehet antavat sydäntä ihan kaikille? 

Miksi Leonardo Di Capriolla 90-luvulla olisi imarreltu olo siitä, että kelpaa kaikille 13 vuotta täyttäneille tytöille ja keski-ikäisille rouville? Sehän kertoo siitä, että kaikki pitävät sinua haluttavana ja kiinnostavana, vaikka eivät vielä tunne sinua suuremmin. Ehkä päivä miehenä voisi saada sinut ajattelemaan asiaa toisin.

Kaikille? En olisi huolinut Leoa ysärillä enkä huolisi tänään. Ruma, iso-otsainen mies, joka tosin osaa kyllä näytellä ja antaa puheissaan julkisuutta tärkeille asioille... mutta ihan jo julkisuuden vuoksi jokainen tunnettu ihminen on mun mustalla listalla, arvostan yksityisyyttä ihan liikaa.

Ei ole olemassa ihmistä, joka kelpaa 100% kaikille.

Sulla meni nyt jutun pointti kokonaan ohi. Kyse oli siitä että voi olla imarreltu kun suuri osa naisista pitää, tai melkein kaikki. Ei sitä pidä liian kirjaimellisesti ottaa.

Vierailija
49/59 |
19.08.2018 |
Näytä aiemmat lainaukset

Parhaat ajat olivat yliopistobileet jossa nuoret naiset tulivat ihan iholle ja samoin sinkkuvuodet heti valmistumisen jälkeen. Olisihan se ollut naurettavaa nysvätä jossain treffipalstalla ja ihmetellä yksin kotona.

Vierailija
50/59 |
19.08.2018 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Ajat muuttuu. Jossain suku auttaa hankkimaan puolison, joskus puolisot on löydetty lavatansseista, joskus baareista. Mun mielestä sovellusten kautta puolison/muun kumppanin etsintä on vain tapa muiden joukossa, ei sen parempi tai huonompi. 

Ja ei siellä millään epärealistisilla kuvilla mitään paria etsitä. Totuus paljastuu samantien kun kohdataan eli ihan turhaa koittaa profiililla luoda itsestään pätotuudenmukaista kuvaa. 

Eikö se ole ihan sama miten ihmiset löytävät rakkautta kunhan löytävät. Itse en ole koskaan tykännyt käydä baarissa etsimässä seuraa. 

Ai ei deittisivustoille laiteta totuutta kaunistelevia kuvia itsestään? 😅 Ei ole yksi eikä kaksi kertaa, kun ihmiset ovat joutuneet yllättymään ja usein pettymään siihen, miltä se kuvien kaunotar näyttää livenä.

Vierailija
51/59 |
19.08.2018 |
Näytä aiemmat lainaukset

Mun on turha menä baareihin etsimään seuraa, koska en itse uskalla tehdä siellä aloitteita, ja resting bitch face karkottaa miehet. Tinderistä (muokkaamattomilla kuvilla) olen sen sijaan ihan fiksua miesseuraa löytänyt, nytkin erittäin lupaava tapailujuttu meneillään.

Vierailija
52/59 |
19.08.2018 |
Näytä aiemmat lainaukset

Tuossahan asiaa käsiteltiin vain naisen näkökulmasta ja tokihan netti olisi kaikille helpompaa kuin baarit, mutta ainoastaan baarissa mies voi varmasti saada naisen huomion.

Sähköisissä sovelluksissa naisilla on siis mahdollisuus saada 100% vastikkeetonta huomiota ja itsetunnon kohotusta ilman, että tarvitsee edes hymyillä takaisin.

Jotenkin huvittaa myös naisen kertomuksessa tuo maininta ulkonäkökeskeisyydestä vähän pöyristyttävänä juttuna, koska tuskinpa nainen itse laittoi tykkäyksiä kaikille miehille, mutta kuitenkin kävi kuukaudessa parillakin treffeillä, mikä olisi miehelle jo paljon.

Ihme valitusta taas. Pari päivää sitten itse kerroit tällä palstalla, kuinka sinun ei tarvitse kuin mennä uimarannalle, niin naiset ovat kimpussasi hipelöimässä paljasta rintakehääsi. Siinähän on tosi paljon vastikkeetonta huomiota ja itsetunnon kohotusta ilman, että sinun tarvitsee edes hymyillä takaisin.

Vierailija
53/59 |
19.08.2018 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Mitä ihmeen "vastikkeetonta huomiota" se on, että olen miehelle yksi niistä sadoista oikealle pyyhkäistyistä? Miksi pitäisi olla imarreltu siitä, että miehet antavat sydäntä ihan kaikille? 

Miksi Leonardo Di Capriolla 90-luvulla olisi imarreltu olo siitä, että kelpaa kaikille 13 vuotta täyttäneille tytöille ja keski-ikäisille rouville? Sehän kertoo siitä, että kaikki pitävät sinua haluttavana ja kiinnostavana, vaikka eivät vielä tunne sinua suuremmin. Ehkä päivä miehenä voisi saada sinut ajattelemaan asiaa toisin.

Olisiko Leonardo Di Caprio tuntenut itsensä niin halutuksi ja kiinnostavaksi naisten keskuudessa, jos kaikki ne 13-vuotiaat tytöt ja keski-ikäiset rouvat olisivat osoittaneet yhtäläistä innokkuutta kaikkia muitakin miehiä kohtaan? Jos jokainen naapurin Perakin olisi ollut yhtä kelvollinen kuin Leonardo?

Näinhän miehet ainakin omien sanojensa mukaan Tinderissä toimivat, antavat sydäntä kaikille naisille, jotta saisivat enemmän mätsejä. Miten se muka kertoo siitä, että mies pitää juuri minua kiinnostavana ja haluttavana kun olen yksi viidestäsadasta ensimmäisestä, joiden profiili hänelle tuli vastaan?

Vierailija
54/59 |
19.08.2018 |
Näytä aiemmat lainaukset

Olen 43- v nainen. Olin mieheni työpaikan gaalajuhlissa avecina. Jatkoilla baarissa sain hätistellä ihan urakalla miehiä kimpustani. Juomaa ostaessani sisään astui sisään mm eräs mies (baaritiski oli sisäänkäynnin edessä) katsoi todella kiinteästi minua, vartaloani ja sanoi että minulla on todella kaunis mekko, katsoi todella pitkään ja olisi yhdestä hymystä tullut seuraani, kiitin kohteliaisuudesta ja käänsin selkäni.

Tanssiessa pöydällä (siellä tanssitaan pöydillä) miehet tuijottelivat ja etsivät katsekontaktia, hymyilivät, yksi tanssija laski kätensä perseelleni, olisi halunnut ottaa kontaktia, yritti jutella. Yhdellä hymyllä ja silmiin katselemisella olisivat nämä tulleet luokseni mutta keskityin tanssimaan ja osoitin etten ollut kiinnostunut! Se on helppoa kun ottaa kopean ilmeen, eikä vastaa kontaktiin.

Gaalaillallisella, yksi mies yritti silmäpeliä, yritti jutella ja vilkuili koko illan minuun päin vaikka olin mieheni seurassa! Mieheni istui selin häneen päin joten uskalsi yrittää näemmä. En viitsinyt pilata mieheni iltaa joten olin hiljaa ja yritin olla huomaamatta tuijotusta.

AV-n höpötys nelikymppisten naisten epäkiinnostavuudesta miesten silmissä on ihan höpö höpö juttua! Mua on yritetty iskeä bussipysäkillä, kuntosalilla, töissä, baarissa jne ok, olen ikäistäni nuoremman näköinen (töissä kollega mm luuli mua kymmenen vuotta nuoremmaksi) olen pienikokoinen, muodokas, hoikka, isot silmät ja huulet. Urheilen.

Ikä on vain numero.

Tosin varattuna mulle lähinnä iskuyritykset on vaivaannuttavia! Mm PT:n tekemä iskuyritykset jälkeen jouduin vaihtamaan liikuntaryhmää kun en jaksanut sen flirttiä. Puhumattakaan miehistä jotka näkee että olen mieheni kanssa liikkeellä ja silti yrittävät! En vaan voi arvostaa moista huomiota. Varattuihin EI kosketa!

Vierailija
55/59 |
19.08.2018 |
Näytä aiemmat lainaukset

Onhan tuo ihan totta. En oikeastaan edes tajua, miten meillä kasarin nuorilla oli varaa ravata jatkuvasti baareissa. Monesti sekä perjantaina että lauantaina. Joskus myös "pikkulauantaina" eli keskiviikkona. Oltiin opiskelijoita ja kesätyötkin olivat yleensä jotain matalapalkkatöitä. Toisaalta elämiseen ei tainnut kulua niin paljoa rahaa, koska ei ollut niin paljon kaikkea, mitä olisi ollut "pakko" olla. Eikä ollut somea, jossa hifistellä hankinnoillaan tai elämyksillään. 

Omat lapseni investoivat rahansa mieluummin muuhun kuin baareissa juoksemiseen. Lasillinen viiniä ravintolassa maksaa saman kuin viinipullo Alkossa, joten on järkevämpää järjestää illanistujaisia kaveriporukalla kotona. Jos lähdetään baariin, lähdetään nimenomaan viettämään aikaa ystävien kanssa eikä pokailemaan miehiä/naisia. Tai sitten juuri kuten tuossa artikkelissa oli eli on tavattu joku Tinderissä tms ja tavataan tämä baarissa. Jos treffikumppani ei miellytäkään, lähdetään baarista pois. 

Vierailija
56/59 |
19.08.2018 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

- Lyhyt

- Lapsellinen

- epämiehekäs

- Juntti käytös

- Törkeydet

- Alkoholismi

- Tupakoi

- Itsekeskeisyys

- Ei panosta ulkonäköön

- Työttömyys

- Lapsia

- R - sisti

- Persu

- Sovinisti

- Huutelija

- Pervo/ häiritsijä

- Rumat hampaat

- Änkysty/ kimeä ääni

- Ujous/ Arkuus

- Jotkin harrastukset

- Väkivaltaisuus

- Agressiivisuus

- Yksinäisyys

- Työttömyys

- Köyhyys

- Perhetausta

- Tylsä/ Pitkästyttävä

- Nörtti/ Asperger

- Konsoli pelaaja

- Epämuodikas

- Lihakseton

- Urpo

- Hidas

- Huumorin tajuton

- Röyhkeä

- Kirjoitus taidoton

Vierailija
57/59 |
19.08.2018 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Olen 43- v nainen. Olin mieheni työpaikan gaalajuhlissa avecina. Jatkoilla baarissa sain hätistellä ihan urakalla miehiä kimpustani. Juomaa ostaessani sisään astui sisään mm eräs mies (baaritiski oli sisäänkäynnin edessä) katsoi todella kiinteästi minua, vartaloani ja sanoi että minulla on todella kaunis mekko, katsoi todella pitkään ja olisi yhdestä hymystä tullut seuraani, kiitin kohteliaisuudesta ja käänsin selkäni.

Tanssiessa pöydällä (siellä tanssitaan pöydillä) miehet tuijottelivat ja etsivät katsekontaktia, hymyilivät, yksi tanssija laski kätensä perseelleni, olisi halunnut ottaa kontaktia, yritti jutella. Yhdellä hymyllä ja silmiin katselemisella olisivat nämä tulleet luokseni mutta keskityin tanssimaan ja osoitin etten ollut kiinnostunut! Se on helppoa kun ottaa kopean ilmeen, eikä vastaa kontaktiin.

Gaalaillallisella, yksi mies yritti silmäpeliä, yritti jutella ja vilkuili koko illan minuun päin vaikka olin mieheni seurassa! Mieheni istui selin häneen päin joten uskalsi yrittää näemmä. En viitsinyt pilata mieheni iltaa joten olin hiljaa ja yritin olla huomaamatta tuijotusta.

AV-n höpötys nelikymppisten naisten epäkiinnostavuudesta miesten silmissä on ihan höpö höpö juttua! Mua on yritetty iskeä bussipysäkillä, kuntosalilla, töissä, baarissa jne ok, olen ikäistäni nuoremman näköinen (töissä kollega mm luuli mua kymmenen vuotta nuoremmaksi) olen pienikokoinen, muodokas, hoikka, isot silmät ja huulet. Urheilen.

Ikä on vain numero.

Tosin varattuna mulle lähinnä iskuyritykset on vaivaannuttavia! Mm PT:n tekemä iskuyritykset jälkeen jouduin vaihtamaan liikuntaryhmää kun en jaksanut sen flirttiä. Puhumattakaan miehistä jotka näkee että olen mieheni kanssa liikkeellä ja silti yrittävät! En vaan voi arvostaa moista huomiota. Varattuihin EI kosketa!

Oliko tämän kertomuksen tarkoutuksena vakuuttaa itselle, että vientiä kyllä yhä olisi?

Vai mitä ihmettä?

Vierailija
58/59 |
19.08.2018 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Ikä on vain numero.

Oliko tämän kertomuksen tarkoutuksena vakuuttaa itselle, että vientiä kyllä yhä olisi?

Vai mitä ihmettä?

Ei vaan ihan ohiksena, edelleen baarissa ihmiset noin ylipäätään iskevät edelleen ja että siihenkään ei ikä näytä aina vaikuttavan, että ei pidä uskoa kaikkea mitä lukee tai yleistyksiä. Se oli tämän asian pointti.

Vierailija
59/59 |
19.08.2018 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

- Lyhyt

- Lapsellinen

- epämiehekäs

- Juntti käytös

- Törkeydet

- Alkoholismi

- Tupakoi

- Itsekeskeisyys

- Ei panosta ulkonäköön

- Työttömyys

- Lapsia

- R - sisti

- Persu

- Sovinisti

- Huutelija

- Pervo/ häiritsijä

- Rumat hampaat

- Änkysty/ kimeä ääni

- Ujous/ Arkuus

- Jotkin harrastukset

- Väkivaltaisuus

- Agressiivisuus

- Yksinäisyys

- Työttömyys

- Köyhyys

- Perhetausta

- Tylsä/ Pitkästyttävä

- Nörtti/ Asperger

- Konsoli pelaaja

- Epämuodikas

- Lihakseton

- Urpo

- Hidas

- Huumorin tajuton

- Röyhkeä

Toivotan onnellista loppuelämää yksin kissojen kanssa!

Voin kuvitella tuon listan kirjoittajan eläinsuojassa kissaa valitsemassa:

-liian karvainen

-liian pitkä turkki

-liian lyhyt turkki

-epäkissamainen

-hengitys haisee tonnikalalle

-liian terävät kynnet

-urpo

-surkea nimi

-hidas

-rumat hampaat

-liian kimeä mau'unta