Paljonko painoja hauiskääntöön?
Nii, et paljonko naiset pistätte painoo ja montako toistoo?
Kommentit (34)
Hauiskääntöpenkissä 45asteen kulmassa 180 asteen vääntö siis täys liikerata
60kg 4*6 ja tämä on täysin totta, myös vahvin osa-alueeni
Kun taas penkkipunnerrus 140kg kerta on aika heikko tulos
Pitkät kädet vääntää hyvin mutta työntää huonosti.
Olen käynyt salilla noin puolivuotta, aloitin hauiskäännöt 3x10 3kg käsipainoilla, nyt 3x10 5kg. Mulla on aina ollut todella huonot käsivoimat, mutta näkyyhän ne kehittyvän.
Mulla lukihäiriö, luin: "Paljonko painoja hauskanpitoon?"
Vanha ketju nostetaan.
Kotona nykyään treenailen omaksi iloksi, pidän lähinnä kunnossa itseni. En anna enää kertaakaan kunnon repsahtaa.
En tiedä tän hetken maksimia Teen niin paljon että hauis tuntuu kuin räjähtäisi.
Itellä toimii tälleen esim 20kg kuula(molemmat kädet)
30 toistoa 10s tauko 25 toistoa 10s tauko 20toistoa 10s tauko 20 toistoa 10s tauko 20 toistoa. Eli reilu sata toisoa melkolailla putkeen KOKEILKAAPA miltä tuntuu käsissä.
Maksimeja en tiedä tällä hetkellä mutta kuten sanoin kotona omaksi iloksi treenailen 4x viikko jopa enemmän. löytyy 4/6/8/10/16/20/30kg kuulat itseltä. Noilla saa jo yllättävä hyvin tehtyä. Ja epäilijöille sanon että kokeilkaa ennenkuin tuomitsette. Tottakait niitä saa isompiakin kuulia +40kg jos ei riitä mutta uskon että 30kg on jo keskiverto miehellekkin aika paljon. Kun toistoja tehdään per kerta yli 100.
Mies:
Käytän vastuskuminauhoja 100% treeneistä ja kädenympärys paisuu ja kasvaa, 45-46cm
En käytä kiloakaan. Pituus 185cm Vyötärö 84cm eli aika hyvässä combat sports tikissä.
Pääasia on tehdä 8-20 toiston maastossa niin, ettei enää jaksa koko toistoa,
sitten vielä 4 toistoa lenghtened partial, jotta saa kevyemmänkin vaiheen treenattua
loppuun asti, eli ensimmäinen kolmannes tai puolikas. Astut vain poispäin ankkurikohdasta
niin, että kumi kiristyy entisestään ja liike menee raskaammaksi.
Toinen vaihtoehto on astua käsi koukistettuna kauemmas niin, että nauha vetää väkisin käden suoraksi.
Kuminauhatreeni on vähän eri treeni kuin vapaa paino tai kone.
Alan antamaan valmennusta parin vuoden sisään, kun saan koulut loppuun.
Voisin ehkä tällä välin tehdä YouTubeen kumitreeni ohjeita.
Hauikset kannattaa jumpata scott-penkissä. Painoja voi laittaa sen verran kuin haluaa. Joku päivä menee mitä vain, toisena on käpälät kipeänä ja silloin pitää malttaa ottaa iisimmin.
15 kg per käsi ja 3 x 8 hallittua toistoa.
Vierailija kirjoitti:
Laittakaas videota tulemaan kun teette hauiskääntöä 53 kg/käsi täydellä liikeradalla ja 4 sekunnin alaslaskulla.
Joo, ja vielä päällä seisten toisella kädellä vipunostoja tehden.
Jos itse ei nostele kuin kaljatölkkiä kannattaa jättää kommentionti vain ryyppäysketjuihin.
5 kg painot, aloitin 3 kg. Vähitellen kehittyy :) Toistot 4 x 8.
Silloin kun nostelin niin 17kg ja saattoi olla 7X10 setit. Nouseva. Aloitus 14kg. 22kg on enin mitä on ollut.
Nyt en ole vuosiin nostellut, mutta 7kg nousee rapsakasti 15 kertaa vähintään eikä loppua näy joten veikkaisin että 10kg 3x10
Teen 8 kg / käsi, 3 x 12-15 toistoa. Minulle oikein riittävät painot.
3x8 toistot, unohtui mainita.