Miksi olen humalassa tietoisempi kuin yleensä?
Haluaisin olla aina yhtä viisaana ja alanyyttisenä. Miksi ihminen ajattelee kokonaiskuvaa vasta saavutettuaan huymalatilan`==? Varsin tyhmää toimintaa. Miksi en voisin nähdä koko elämää kerralla selvin päinkin?
Kommentit (18)
Tämä on yksi niistä vähemmän puhutuista alkoholin hyvistä puolista.
Ei arjen keskellä ehdi, eikä jaksa. Sitäpaitsi, kuka sitä analyyttisyyttä aina jaksais, välillä arkea ja välillä syvällisiä vinkkulasin kanssa, vaihtelu virkistää.
ps. ihana toi sun kirjotusvirhe; alanyyttinen. :)
Mulla sama juttu. Kaikki on selkeämpää pikku humalassa.
Nainen on analyyttinen, mies alanyyttinen.
Itsekin olen kokenut tuon tilan, mutta krapulassa. Se jotenkin hiljentää päästä ylimääräiset ajatukset ja vilinän niin, että on helppoa olla tässä ja nyt. Suositeltavampi tekniikka tähän tietysti voisi olla esim. meditaatio ja mindfullness.
Olen samaa mieltä, mutta kun ottaa ne pari liikaa niin menee toisinpäin, mikä onkin se ongelma että aina tulee otettua liikaa..
Alkoholi poistaa tietoiset estot ja lukot ajatuksista?
Vierailija kirjoitti:
Itsekin olen kokenut tuon tilan, mutta krapulassa. Se jotenkin hiljentää päästä ylimääräiset ajatukset ja vilinän niin, että on helppoa olla tässä ja nyt. Suositeltavampi tekniikka tähän tietysti voisi olla esim. meditaatio ja mindfullness.
Mutta niissä saattaa pää seota
Sen takia niitä päihteitä vedetäänkin, senkin ajatusvammaset!
Selvinpäin elämä suorittamista, tunnista ja päivästä toiseen. Työelämässä kohtaan päivittäin tylsistyttäviä rutiineja, vastenmielisiä työtehtäviä, yksinkertaisia ihmisiä, joskus mietin miten nämä ihmiset voivat olla asiakkaitani. Alkoholi auttaa rentoutumaan, liikunnasta en endorfiineja saa vaikka näin yleisesti toitotetaan. Liikun kyllä säännöllisesti. Alkoholi auttaa myös unohtamaan tai työntämään taka-alalle tiettyjä ikäviä asioita henkilökohtaisessa elämässäni. Rajan osaan silti vetää käyttöön ja sitä tarkkailen neuroottisesti.
Pikkukauppaan pari olutta, niin huomaa kuinka maailma on kaunis ja kuulee musiikin syvemmällä tasolla.
Joillakin joilla on ADHD mutta ei lääkitystä siihen käy ainakin noin. Alkoholi tekee saman kuin lääke tekisi ja ihminen pystyy paremmin rauhoittumaan ja keskittymään yhteen asiaan kerrallaan. Ei toimi kaikilla eikä tietenkään ole suositeltavaa korvaamaan lääkitystä niilläkään joilla toimii. Jos ei sitten halua tieten tahtoen ryhtyä alkoholistiksi.
Minä ainakin kirjoitan aaveelle huomattavasti paremmin ja muutenkin irtoaa teksti paremmin pienessä humalassa.
Englantiakin kirjoitan ihan hyvin silloin, selvänä en saa mitään järkevää tekstiä aikaiseksi vaikka käytän kääntäjää apuna.
Mutta kaikenlaisen tarkkuutta vaativan tekemisen voi unohtaa.
Outoa!