Kuinka paljon uskot niitä, jotka sanovat ottavansa ”lasillisen viiniä silloin tällöin hyvän ruoan kanssa ystävien seurassa”?
Olen aina ihmetellyt, mitä sille lopulle pulloon jääneelle viinille tapahtuu?
Kommentit (71)
Vierailija kirjoitti:
Eikö hyvä ruoka maistu ilman humaltumista? No, kukin tavallaan. Kaikki ei kuitenkaan ole niin juoppoja etteivätkö yhtä ruokailua pystyisi olemaan ilman alkoholia.
Hieno tulkinta! Kännit joka aterialla! 😅
Ei oo ollut tapana kysellä kavereilta minkälaista heidän alkoholinkäyttönsä on, niin ei tuo lausekaan ole tullut vastaan.
Meillä on sellainen pumpattava korkki joka poistaa ilman pullosta ja viini pysyy hyvänä. Eli lasillinen sitä juodaan, jos on sellaista ruokaa johon sopii. Saatetaan myös juoda joidenkin ruokien kanssa olutta, tölkki jaetaan
laseihin.
Epäilen että sellaisilla ihmisillä joille tämä on vaikea uskoa on itsellään jonkinlaisia ongelmia alkoholin kanssa. Mutta eihän se ihme olekaan, Suomessa vieläkin ajatellaan että alkoholijuomia juodaan vain ”että tullaan känniin”. Ja lasista viiniä ei tule, joten ei voi uskoa.
Vierailija kirjoitti:
Eikö hyvä ruoka maistu ilman humaltumista? No, kukin tavallaan. Kaikki ei kuitenkaan ole niin juoppoja etteivätkö yhtä ruokailua pystyisi olemaan ilman alkoholia.
:D kyllä se viini kuule vaan toisinaan kruunaa ruoan
Minä otan aina joka ilta kaksi pulloa hyvää punaviiniä itseni seurassa. Joka puhuu lasillisesta mukamas hyvässä seurassa on valehtelija.
Vierailija kirjoitti:
Maistuu, mutta on kiva juoda se lasillinen viiniä italialaisen/ranskalaisen ruuan kanssa muutaman kerran kuussa. Jotenkin ne vaan sopii yhteen.
Vierailija kirjoitti:
Tuo selittelevä kommentti on varma merkki alkoholiongelmasta. Jos käyttö on normaalia ei sitä kenenkään tule edes mieleen perustella alkoholinkäyttöä tuolla fraasilla.
no miten se sitten pitäisi ilmaista, jos todellakaan ei juo alkoholia enempää kuin sen lasin tai pari ruuan kanssa ja ystävien seurassa? Voisitko kertoa?
Ei minua kenenkään ruokaviinit hetkauta suuntaan eikä toiseen. Itse en ole tottunut siihen enkä muutenkaan pidä viineistä. Sen sijaan tykkään likööreistä, mutta ne sopii kahvipöytään, ei ruuan kanssa. Ruuan kanssa juon aina vettä. Olutta meillä ei käytetä. Likööriä ei nautita kuin pieni määrä, pullo kestää tosi kauan.
Yhden nuoruuden tutun tapasin pitkästä aikaa ja ihmettelin pöhöttynyttä ja punakkaa olemusta, kuitenkin pitkälle koulutettu hyvässä virassa oleva ihminen. Kun erottiin, hän sanoi piipahtavansa vielä Alkossa, pitää viinit hakea viikonlopuksi. En tiedä, onko yhteyttä tuohon ulkomuotoon, mutta vahva epäilys tuli. Jotkut vaan on niitä jatkuvasti viiniä lipittäviä. Kyllä siihenkin jää koukkuun jos huonosti sattuu ja ulkonäköön se vaikuttaa siinä missä joku jatkuva kaljan tai viinan kiskominenkin.
Tuo sanonta vaan, että nautin viiniä ruuan kanssa ja hyvässä seurassa on kamalan kulunut. Siitä ei oikein pysty päättelemään yhtään mitään. Se vain kertoo sen, että ainakaan absolutisti ei ole.
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Olen aina ihmetellyt, mitä sille lopulle pulloon jääneelle viinille tapahtuu?
Kaadan loput ihan vaan viemäristä alas. En ryhdy viikkotolkulla sitä loppujämää jääkaapissa pitämään.
No oletpa hölmö! Pakasta loput vaikka jääkuutioboxiin ja käytä ruoanlaitossa antamaan makua ruokiin, esim. kastikkeisiin, patoihin jne.
En tee sellaisia ruokia joihin tulee viiniä. Ja täyttää pakastin joillain lopulta vuoden vanhoilla viinikuutiolla varmuudeksi on kyllä tyhmää. Jos ystävieni jäljiltä jää viiniä, niin viemäriin menee.
Mitä ihmeellistä tossa nyt on? Tottakai uskon. Miksi en uskoisi. Eihän tossa oo mitään epätavallista. Mäkin teen noin, ja varmaan suurin osa niistä kenet tunnen. Ihmettelin mitä sille lopulle pullossa olevalle viinille tehdään. No eihän sinne mitään jää jos seurueessa on vaikka 5-6 ihmistä.
Ei minulla, vaan niillä, jotka tarvitsevat viinaa, jotta ruoka maistuu paremmalta.