Mitä ajattelet ihmisestä joka kärsii yksinäisyydestä/yksinolosta?
Minun ainakin on itse kovin vaikeaa ymmärtää ja samaistua tälläiseen henkilöön. Olen vahvapiirteinen introversio eli sisäänpäin suuntautunut ja viihdyn itse kaikkein parhaiten jyyri yksin.
Kommentit (14)
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Minun ainakin on itse kovin vaikeaa ymmärtää ja samaistua tälläiseen henkilöön. Olen vahvapiirteinen introversio eli sisäänpäin suuntautunut ja viihdyn itse kaikkein parhaiten jyyri yksin.
Ajattelen kaltaisistasi introverteistä, että he eivät ole kovinkaan hyviä tunnistamaan muiden tunteita.
Miten tunnistavaisitkaan kun mieluiten välttelevät sosiaalisia tilanteita ja vuorovaikutusta muiden kanssa.
Surullista, mutta ei mitenkään tavatonta. Itse rakastan yksin olemista, mutta elelenkin aivan omissa maailmoissani.
Mäkin olen introvertti mutta kyllä yksinäisyys silti käy vähintään ajoittain tylsäksi. Olisin varmaan aika tyytyväinen jos olisi seurustelusuhde jossa molemmilla omat kodit ja nähtäisiin viikonloppuisin.
Selvittäkää nyt edes ensin mitän introversio ja ekstroversio tarkoittavat sekä niiden ero. Varsinkaan ennen kuin kutsutte itseänne näillä nimityksillä tai jatkakaa idiootin kuvan antamista itsestänne.
Vierailija kirjoitti:
Selvittäkää nyt edes ensin mitän introversio ja ekstroversio tarkoittavat sekä niiden ero. Varsinkaan ennen kuin kutsutte itseänne näillä nimityksillä tai jatkakaa idiootin kuvan antamista itsestänne.
Jep, introverttiys ei tarkoita että olisi mitään puutteita toisten ihmisten tunteiden ymmärtämisessä tai sosiaalisissa taidoissa.
Vastoin kuin aloittaja, minä kyllä ymmärrän että muunlaiset ihmiset kärsivät yksinolosta ja toisessa ääripäässä olevat suorastaan elävät muiden seurasta.
Minäkin olen introvertti ja muiden ihmisten seura on useimmiten kärsimystä. Tiedän kuitenkin myös sen olon, kun on tilanne, että ei ole ketään, jolle puhua (eli tapauksessani lähettää tekstiviesti tai chattailla) ja ystävät ovat poissa kaupungista.
Minulle jotenkin riittää se tieto, että voisin puhua jollekin ja tavata jonkun, j o s h a l u a i s i n. Kun mahdollisuus siihen on olemassa, olen vallan tyytyväinen yksin ja ilman minkäänlaista viestittelyä.
Vierailija kirjoitti:
Oletko kuullut vitsin mikä on Virolainen Introvertti?Se on sellainen joka kun se puhuu sulle,katselee kenkiänsä.
Mikä on Virolainen extrovertti?Se on sellainen ,kun se puhuu sulle katselee sun kenkiä.
Vierailija kirjoitti:
Surullista, mutta ei mitenkään tavatonta. Itse rakastan yksin olemista, mutta elelenkin aivan omissa maailmoissani.
Sä oot lyhytsnainen ja helvetin huumorintajuinen.Kiitos makoisista dead-pan huumoristasi.You made my day.
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Oletko kuullut vitsin mikä on Virolainen Introvertti?Se on sellainen joka kun se puhuu sulle,katselee kenkiänsä.
Mikä on Virolainen extrovertti?Se on sellainen ,kun se puhuu sulle katselee sun kenkiä.
Tää on oikeasti päinvastoin. Virossa naureskelevat suomalaisille juurin näin. Ja on tässä sanonnassa totuutta mukana, tosin tietenkään kaikki kansat eivät ole samanlaisia, mutta joitain vallitsevia piirteitä on, kuten suomalaisten jurous (mikä ei mua haittaa eikä häiritse, vaikka ekstrovertti olenkin).
Ei kuulu mulle joten ei kiinnosta.
Ymmärrän. Kyllä yksinolo voi joskus vaikuttaa masentavasti.
Ajattelen kaltaisistasi introverteistä, että he eivät ole kovinkaan hyviä tunnistamaan muiden tunteita.