Kuinka paljon uskot niitä, jotka sanovat ottavansa ”lasillisen viiniä silloin tällöin hyvän ruoan kanssa ystävien seurassa”?
Olen aina ihmetellyt, mitä sille lopulle pulloon jääneelle viinille tapahtuu?
Kommentit (71)
Uskon täysin, niin itsekin teen ja luulen että minulla on kivempaa kuin ap kaltaisilla alkoholinkäyttäjillä on.
No mä en kysele keneltäkään niiden alkoholinkäyttöä, mutta itse vastaan usein noin, jos joku kysyy. Oikeasti en käytä yhtään alkoholia, mutta en jaksa alkaa selitellä sitä - ja aina joku ihmettelee. Ei, en ole alkoholisti. En vain tykkää alkoholista, mutta jostain syystä se on niin vaikea ymmärtää.
Eikö hyvä ruoka maistu ilman humaltumista? No, kukin tavallaan. Kaikki ei kuitenkaan ole niin juoppoja etteivätkö yhtä ruokailua pystyisi olemaan ilman alkoholia.
Kokonaan. Omassa ystäväpiirissä ei kukaan ole koskaan kokenut känniä tai krapulaa. Samoin omat vanhempani ovat aina juoneet 1-2 pientä lasillista juhlapyhinä. En siis ole nähnyt mitään känni-/ tissuttelukulttuuria.
Itse saatan avata viinipullon esim. perjantaina, ja juoda lasullisen. Pullo unohtuu avoinna jääkaappiin ja viikon päästä heitän loput pois. Tämä toistuu pari kertaa vuodessa.
Täysin uskon. Meillä on hanapakki, ja se säilyy kuukausia, eli ei kiire käyttää :)
Vierailija kirjoitti:
Eikö hyvä ruoka maistu ilman humaltumista? No, kukin tavallaan. Kaikki ei kuitenkaan ole niin juoppoja etteivätkö yhtä ruokailua pystyisi olemaan ilman alkoholia.
Luulet, että lasillisesta tai kahdesta humaltuu :O ?
Vierailija kirjoitti:
Kokonaan. Omassa ystäväpiirissä ei kukaan ole koskaan kokenut känniä tai krapulaa. Samoin omat vanhempani ovat aina juoneet 1-2 pientä lasillista juhlapyhinä. En siis ole nähnyt mitään känni-/ tissuttelukulttuuria.
Itse saatan avata viinipullon esim. perjantaina, ja juoda lasullisen. Pullo unohtuu avoinna jääkaappiin ja viikon päästä heitän loput pois. Tämä toistuu pari kertaa vuodessa.
Muuten hyvä, mutta hullua heittää hyvä pullo pois! Ei se viikossa etikaksi mene.
Vierailija kirjoitti:
No mä en kysele keneltäkään niiden alkoholinkäyttöä, mutta itse vastaan usein noin, jos joku kysyy. Oikeasti en käytä yhtään alkoholia, mutta en jaksa alkaa selitellä sitä - ja aina joku ihmettelee. Ei, en ole alkoholisti. En vain tykkää alkoholista, mutta jostain syystä se on niin vaikea ymmärtää.
Muttta eikö sinuun tyuppisilllä ihmisillä ole tapaaana tehdä numero niistä asioiista. Alkaaa valistamaan muitakiin.
Viini on parempien ihmisten juoma. Jos juo pullon viiniä illassa on sivistynyt ja kulturelli älykkö. Jos taas juo vastaavan määrän eli n. 7 tölkkiä keskioluena on juntti juoppo.
Vierailija kirjoitti:
Kaadan loput ihan vaan viemäristä alas. En ryhdy viikkotolkulla sitä loppujämää jääkaapissa pitämään.
Vierailija kirjoitti:
Ei kai nyt yhdestä viinilasillisesta humallu?
Vierailija kirjoitti:
Siis sä olet niin tietämätön ettet tiedä pullollisesta viiniä (0,75l) tulevan 6-7 annosta? Se jaettuna vaikka 4:lle ei ole kuin vajaa 2 annosta/hlö.
Osan viinistä voi käyttää ruoanlaittoon (punaviinikastike, burgundilainen härkäpata) tai vaikka pakastaa jääpalamuotissa.
Mulla ei ole mitään syytä epäillä näiden ihmisten sanomaa koska yllä kuvasin miten minä toimin ylimääräisen viinin kanssa.
Kaikki eivät ole samanlaisia loppasuita kuin sinä ja sinun tuttavasi.
Vierailija kirjoitti:
Jos neljä aikuista juo pullon viiniä ruuan kanssa ei yksikään heistä ole edes hiprakassaei edes kahdesta pullosta.
Ja kyllä moni ruoka maistuu paremmalta viinin kanssa kuin vedellä.
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Luulet, että lasillisesta tai kahdesta humaltuu :O ?
Kutsuttakoon tätä tilaa miksi tahansa, mutta kyllä paatuneinkin viinalla läträäjä sen olotilassaan huomaa jos saa pari annosta alkoholia elimistöönsä. Turha väittää, että viiniä juodaan vain sen hyvän maun takia.
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Muttta eikö sinuun tyuppisilllä ihmisillä ole tapaaana tehdä numero niistä asioiista. Alkaaa valistamaan muitakiin.
Hmm. Jos mieluummin valehtelen käyttäväni vähän kuin kerron että itse asiassa en käytä ollenkaan, niin mitä luulet, valistanko?
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Imeet sitäää porkkanaaa siinä naama orsun vtulla kun muilla on herkullin pihvii edesssää. Paasaat ja katsokaaa kuinka täydelllinen ihminen oleen.
Vierailija kirjoitti:
Sulla on jokseenkin huonosti asiat jos lasillisesta viiniä humallut. Eikä kukaan tässä sanonut että kaikilla aterioilla viiniä edes joisi. Viini on juoma, jota nautitaan kohtuudella hyvän ruoan yhteydessä, hyvässä seurassa. Siis humaltumatta.
Jostain syystä just sulla on tarpeen kauhistella ja tuomita tätä asiaa ja suurennella sitä vielä. Kertoo että sulla on jonkinsortin ongelma alkoholin suhteen.Ilmeisesti itse juot aina pärsseet olalle ja kuvittelet muiden tekevän samoin.
Se juodaan muutaman päivän päästä hyvän ruoan kanssa, käytetään ruoanlaitossa tai, jos jostain syystä on etikoitunut, heitetään pois. Jos jakamassa on hyviä ystäviä, niin yksi pullollinen (ja jos on paljon ystäviä, niin jopa laatikollinen) menee kerralla.
T nimimerkki Omistan hyvän korkin