Tapahtumat

Kun kirjaudut sisään näet tässä ilmoitukset sinua kiinnostavista asioista.

Kirjaudu sisään
Tervetuloa lukemaan keskusteluja! Kommentointi on avoinna klo 7 - 23.
Tervetuloa lukemaan keskusteluja! Kommentointi on avoinna klo 7 - 23.

Kuinka kauan polttelee happosalpaajien lopetuksen jälkeen? Vatsa tulessa jo kuukausia!

Vierailija
18.08.2018 |

Söin happosalpaajaa reilun kuukauden vaikka piti syödä vain viikon ajan lievään närästykseen. En vain pystynyt lopettamaan, koska vatsahappoa alkoi muodostua liikaa.

Nyt olen ollut yli 3kk ilman lääkettä ja saan pahoja polttelukohtauksia vieläkin. Tuntuu kuin vatsassa olisi hana joka välillä sulkeutuu muutamaksi päiväksi, jolloin olo on hyvä, mutta sen jälkeen hana avautuu ja elimistössä tuntuu olevan litra kuumaa nestettä. On tämä hieman lieventynyt karmean alun jälkeen, mutta kärsivällisyys on koetuksella. Jossain tutkimuksessa hapon liikatuotantoa kesti jopa puoli vuotta.

Kommentit (23)

Vierailija
21/23 |
18.08.2018 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Kai lopetit lääkkeen käytön asteittain?

Lopetin asteittain, mutta tein sen silti melko nopeasti sillä aloin saamaan pahoja sivuvaikutuksia lääkkeestä. Eli melkein seinään lopetin jos vertaa siihen että jotkut lopettaa lääkettä kuukausien ajan. Vähensin annosta parin viikon ajan.

Ap

Mitä sivuoireita?

Itse olen syönyt vuosia esomeprazolia eikä sivuoireita ole tullut. Nykyään syön 1-2 kertaa viikossa 1/2 tabletin ylläpitohoitona. Ennen jouduin syömään 1 tbl (40mg) päivässä.

Huomasin jo alussa, että tietynmalliset kapselimalliset esomepit sattuivat vatsaan. Ja yksi tuote X oli sellainen mistä ei tullut mitään ikäviä oireita. Tätä ovat muutkin sanoneet tästä hyvästä lääkkeestä.

En paljasta tätä hyvää lääkettä, en halua toimia ilmaisena mainostajana. Mutta sen sanon, että kokeile ERI VALMISTAJAN esomeprazoloita, saatat löytää omasi. Pienimmät paketit taitaa olla 7 kpl luokkaa, josta hyvin jo saa käsityksen käykö lääke sulle, muttei testi ole liian pitkäkään, jos lääke ei sovikaan.

Ratiopharmin kapseleita (kapselin sisällä semmoisia rakeita) söin. Olen joskus syönyt Nexiumia enkä saanut siitä näin pahoja sivu- tai loppuoireita, vaikka onkin sama vaikuttava lääkeaine. Ja ne pahat oireet olivat hyvin voimakas heikkous ja huimaus. En minä tarvitse noita lääkkeitä normaalisti joten en aio enää kokeilla mitään noista. Ja jos söisin niitä lievittääkseni oireit niin saattaisin vain pitkittää tätä.

Ap

Selkeästi sinulla on happo-ongelmia vielä, joten tarvitset lääkityksen. Toinen vaihtoehto on kärsiä närästyksestä.

Vierailija
22/23 |
18.08.2018 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Minkä takia happosalpaajia edes kukaan käyttää, varsinkaan pitkäaikaisesti kun ongelman voi korjata ruokavaliolla.

Lääkkeillä mennään sotkemaan elimistön omat järjestelmät.

Joskus lääkärit määräävät happosalpaajia oireisiin ,jotka itse asiassa johtuvat hapottomasta vatsasta. Tällöin ongelma pahenee huomattavasti.

Suosittelisin ennemmin ravitsemusterapeuttia kuin lääkäriä vatsaongelmiin.

Höpö höpö.

Ei kaikille ruokavalio auta.

Osalla happoa vaan erittyy enemmän, ylipainosta tai ruoasta tai muusta johtuen.

Toisilla voi olla SYNNYNNÄINEN vika mahaportissa, joka aukeaa miten sattuu tai ei sulkeudu kunnolla ja happo pääsee polttamaan ruokatorvea varsinkin makuuasennossa.

Jne. Jne. Syitä on monia eikä ruokavalio korjaa kaikkea.

Sisältö jatkuu mainoksen alla
Sisältö jatkuu mainoksen alla
Vierailija
23/23 |
18.08.2018 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Kai lopetit lääkkeen käytön asteittain?

Lopetin asteittain, mutta tein sen silti melko nopeasti sillä aloin saamaan pahoja sivuvaikutuksia lääkkeestä. Eli melkein seinään lopetin jos vertaa siihen että jotkut lopettaa lääkettä kuukausien ajan. Vähensin annosta parin viikon ajan.

Ap

Mitä sivuoireita?

Itse olen syönyt vuosia esomeprazolia eikä sivuoireita ole tullut. Nykyään syön 1-2 kertaa viikossa 1/2 tabletin ylläpitohoitona. Ennen jouduin syömään 1 tbl (40mg) päivässä.

Huomasin jo alussa, että tietynmalliset kapselimalliset esomepit sattuivat vatsaan. Ja yksi tuote X oli sellainen mistä ei tullut mitään ikäviä oireita. Tätä ovat muutkin sanoneet tästä hyvästä lääkkeestä.

En paljasta tätä hyvää lääkettä, en halua toimia ilmaisena mainostajana. Mutta sen sanon, että kokeile ERI VALMISTAJAN esomeprazoloita, saatat löytää omasi. Pienimmät paketit taitaa olla 7 kpl luokkaa, josta hyvin jo saa käsityksen käykö lääke sulle, muttei testi ole liian pitkäkään, jos lääke ei sovikaan.

Ratiopharmin kapseleita (kapselin sisällä semmoisia rakeita) söin. Olen joskus syönyt Nexiumia enkä saanut siitä näin pahoja sivu- tai loppuoireita, vaikka onkin sama vaikuttava lääkeaine. Ja ne pahat oireet olivat hyvin voimakas heikkous ja huimaus. En minä tarvitse noita lääkkeitä normaalisti joten en aio enää kokeilla mitään noista. Ja jos söisin niitä lievittääkseni oireit niin saattaisin vain pitkittää tätä.

Ap

Selkeästi sinulla on happo-ongelmia vielä, joten tarvitset lääkityksen. Toinen vaihtoehto on kärsiä närästyksestä.

Niin, mutta jos veikkaukseni osuu oikeaan, eli että tämä happo-ongelma johtuu lääkkeen lopetuksesta, niin tämä happo-ongelma on väliaikainen. Ongelma uudessa lääkityksessä on se, että jos alan syömään jotain lääkkeitä tähän väliaikaiseen ongelmaan, niin minulla saattaa olla edessä uusi happo-ongelma kun lopetan sen toisen lääkkeen. Jamtoiseksi, minulla on ibs ja vatsani ei kestä oikein mitään lääkkeitä.

Ap