Tapahtumat

Kun kirjaudut sisään näet tässä ilmoitukset sinua kiinnostavista asioista.

Kirjaudu sisään

saako kotihoidontukea jos työttömänä ja saa ansiosidonnaista liitosta?

Vierailija
02.05.2006 |

Kommentit (19)

Vierailija
1/19 |
02.05.2006 |
Näytä aiemmat lainaukset

nyt tuli just mieleen että jos kotihoidontuki maksettas miehelle eikä mulle, onko sillä mitään vaikutusta...? eipä kai.

liittoni on jhl, tietääkö joku sen käytännöistä?

ap

Vierailija
2/19 |
02.05.2006 |
Näytä aiemmat lainaukset

Mut oon aina luullut ettei saa päällekkäin näitä tukia.

Sisältö jatkuu mainoksen alla
Vierailija
3/19 |
02.05.2006 |
Näytä aiemmat lainaukset

Saa, mutta kotihoidontuki vähennetään ansiosidonnaisestasi, joten lopputulos on plusmiinus nolla. Ja tämä on varma tieto

Vierailija
4/19 |
02.05.2006 |
Näytä aiemmat lainaukset

Niin, ei se kai kävisi niin, jos äiti kuitenkin lapsen hoitaisi

Vierailija
5/19 |
02.05.2006 |
Näytä aiemmat lainaukset

Olen ollut kotihoidontuella, mutta ilmoittauduin työkkäriin työnhakijaksi.

Kun menin Kelalle viemään työttömyyskorvauspapereita, siellä sanottiin, että enää ei sitten saakkaan kotihoidontukea.

Vierailija
6/19 |
02.05.2006 |
Näytä aiemmat lainaukset

Minulla on siis alle 3-vuotias lapsi, jota hoidan kotona.

Vierailija
7/19 |
02.05.2006 |
Näytä aiemmat lainaukset

varmaan on sitten eroa vielä sillä saako liitosta sen ansiosidonnaisen vai kelalta työmarkkinatukea...

oisko jollain ihan ikiomaa kokemusta tästä asiasta?

ap

Vierailija
8/19 |
02.05.2006 |
Näytä aiemmat lainaukset

Minä olen kyllä aina luullut, ettei kotihoidontukeen vaikuta muut kuin lapsen ikä ja hoitomuoto, mutta ilmeisesti olen erehtynyt?

5 (ja 2-4 myös, sori kone temppuili :))

Vierailija
9/19 |
02.05.2006 |
Näytä aiemmat lainaukset

Koska et voi saada näitä kahta tukea samanaikaisesti. Joko olet työnhakija ja saat työttömyyspäivärahaa tai sitten olet " kotona töissä" ja saat kodinhoidontukea. Jommin kummin. Ei ne ihan hirveän anteliaita kelassa ole. :D Kannattaa aina tarkistaa kelalta ennen kuin tekee mitään, koska hyvin nopeasti ottavat kaiken ylimääräisenkin maksetun pois tai jättävät maksamatta.

Vierailija
10/19 |
02.05.2006 |
Näytä aiemmat lainaukset

se maksetaan liiton työttömyyskassasta, ei siis kelasta.

Vierailija
11/19 |
02.05.2006 |
Näytä aiemmat lainaukset

Ota yhteyttä kelaan ap. Sieltä saat varmimman tiedon!!! Siten ei tule ristikkäistä tietoakaan.

Vierailija
12/19 |
02.05.2006 |
Näytä aiemmat lainaukset

nyt vain alkoi asia mietityttää ja kelaan ei enää tänään voi soittaa...

en ole malttamaton, en... =)

ap

Vierailija
13/19 |
02.05.2006 |
Näytä aiemmat lainaukset

Minä vastasin kyllä 6:lle kun ihmetteli.

Vierailija
14/19 |
02.05.2006 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vielä sen verran, että ilmoitatko kun saat jotain tietoa tästä. Olisi ihan kiva tietää miten tuo liitonraha ja hoitoraha menevät ja vaikuttavatko ne kuinka toisiinsa. :)

Vierailija
15/19 |
02.05.2006 |
Näytä aiemmat lainaukset

??? ai, sydämeen sattuu... Kyllä, tiedän. Kaikki tuet eivät kuitenkaan. Muuta viilattavaa?

Vierailija
16/19 |
02.05.2006 |
Näytä aiemmat lainaukset

Joku aiemmin kirjoittikin, että saamasi kotihoidontuki vähennetään suoraan ansiosidonnaisesta. Ota vielä huomioon se että, jos saat samanaikaisesti noita molempia, toista verotetaan lisäprosentin mukaan. Saat toki itse valita kummasta maksat enemmän veroja. Tällaista tietoa sain itse viikko sitten.

Vierailija
17/19 |
02.05.2006 |
Näytä aiemmat lainaukset

että ei saa ansiosidonnaista silloin jos jää ns hoitovapaalle ja saa kotihoidontukea.. eli niitä ei makseta yhtäaikaa, mutta kodinhoidontuen päättyessä kun ilmoittautuu taas työttömäksi niin ansiosidonnainen jatkuu siitä mihin jäi..

Vierailija
18/19 |
02.05.2006 |
Näytä aiemmat lainaukset

Työttömyyspäivärahan saajalle myönnetyt muut sosiaalietuudet, jotka eivät estä työttömyyspäivärahan saamista, vähennetään yleensä päivärahasta.

lasten kotihoidon tuki

Myös puolison saama kotihoidon tuki vähennetään paitsi, jos puoliso itse hoitaa lasta eikä hänellä tämän vuoksi olisi oikeutta työttömyyspäivärahaan.

Vierailija
19/19 |
02.05.2006 |
Näytä aiemmat lainaukset

Saamas kodinhoidontuki vähennetään ansiosidonnaisesta tulona. Käytännössä itse sen muutaman kuukauden kun tarvitsin nostin vain ansiosidonnaista niin ei tarvinut monia hakemuksia täytellä.