Olen alkanut säpsähdellä ja pelästyä normaaleja asioita
Mikä minua vaivaa? Pelästyin nykyään todella herkästi aivan tyhmiä juttuja. Äkkinäisiä liikkeitä ja ääniä, siis sellaisia ihan normaaleja, ei mitään ”pelle hyppää puskasta eteeni” -juttuja. En käytä mitään lääkitystä enkä päihteitä.
Kommentit (8)
Mullakin oli tuollaista yhdessä välissä, se vaan ilmaantui yhtäkkiä ja loppui sitten omia aikojaan. Kamalaa, kun joku puhelimen tai ovikellon soiminen aiheuttaa kauhean säikähtämisen :D
Vierailija kirjoitti:
Käytkö muuten ylikierroksilla? Mulla oli nimittäin tuollaista kilpirauhasen liikatoiminnassa, mutta siihen liittyi paljon muutakin kuten sydämentykytystä, tärinää, hikoilua, laihtumista ym.
Sydämentykytystä on ollut, hikoilua ehkä vähän normaalia enemmän. Täytyypä vielä ottaa selvää noista oireista tarkemmin. Kiitos sinulle. Ap
Vierailija kirjoitti:
Mullakin oli tuollaista yhdessä välissä, se vaan ilmaantui yhtäkkiä ja loppui sitten omia aikojaan. Kamalaa, kun joku puhelimen tai ovikellon soiminen aiheuttaa kauhean säikähtämisen :D
On todella veemäinen vaiva. Ap
Mulla on tuo sama mutta se johtuuu siitä että asuin ihan karmeassa talossa jossa mm. tampattiin mattoja joka päivä makkarin ikkunan alla klo 8 vkonloppuisinkin. Jäi kroppa hirveään ylikierrostilaan ja aloin pelätä joka yö nukkumaanmenoa. Muutin pois mutta mulla on tuota vieläkin.
Minullakin oli joskus tuollainen, alkoi yhtäkkiä ja lopulta loppui kuin seinään. Saatoin säikähtää ihan sitä jos työkaveri ohimennen moikkasi, siis vaikka näin että se oli siinä.
Mulla on tuota myös, kun olen tosi stressaantunut. Säpsähtelen esimerkiksi yläpuolelta lentävän linnun varjoa tai kaupassa hyllyn takaa kävelevää ihmistä. Ja siis ihan kunnolla, näkyvästi. Huudon sentään saan pidettyä sisälläni.
Tosi ärsyttävää. Mutta mulla ainakin liittyy muutenkin ylimääräiseen hermostukseen, on jotenkin ylivalpas olo ja aistit pinnassa.
Olisko orastavaa ylikuormittumista? Minkälainen on sun elämäntilanne tällä hetkellä? Stressaavaa?
Olet väsynyt?
Käytkö muuten ylikierroksilla? Mulla oli nimittäin tuollaista kilpirauhasen liikatoiminnassa, mutta siihen liittyi paljon muutakin kuten sydämentykytystä, tärinää, hikoilua, laihtumista ym.