Miten nettikaupan luotettavuudesta voi varmistua ennen tilausta?
Olen jo monia, monia kuukausia harkinnut erään tietyn (kalliin) vaatteen tilaamista Eurooppalaisesta nettikaupasta. Netistä löytyi kuitenkin englanniksi joitakin huonoja arvosteluja/varotteluja kyseisestä yrityksestä muutaman vuoden takaa. Onko mitään keinoa miten voisi varmistaa etukäteen onko kyseessä luotettava yritys vai huijarifirma? Jos yritys on Euroopassa, voiko rahat saada takaisin jos tuotetta ei koskaan lähetetä ja sen on maksanut Paypalilla? Asia on vaivannut minua jo pitkään, sillä vaate pyörii edelleen mielessä... Sivut vaikuttavat luotettavilta jne. mutta jokin tunne varoittaa, sillä minulle on kerran käynyt niin että tilasin 50e mekon huijarifirmasta ja se jäi kaivelemaan pitkäksi aikaa. Nyt en haluaisi olla yhtä hölmö vaan täysin varma siitä, että tulen saamaan rahoille vastinetta. Mitään ideoita? Vai pitäisikö tilata ensin joku halpistuote samalta sivulta ja katsoa tuleeko perille?
Kommentit (5)
Googlaa arvosteluja. Paypalin kautta saa rahat vedettyä takaisin. Ovat usein ostajan puolella, kokemusta on. Erään takaisinvetoni seurauksena kyseisen myyjän tili ja siellä olevat varat jäädytettiin. Ilmeisesti en ollut ensimmäinen joka ilmoittanut huijariksi.
Minkälaiset arvostelut niillä on Trustpilotissa ja Facebookissa? Kuinka paljon tykkääjiä Facebookissa?
Maksa PayPalilla niin oot jo aika safe.
Jep, Paypal on niin iso toimija (kuten luottokorttiyhtiötkin), että maksavat kyllä ongelmatilanteessa rahat takaisin. Ei joudu edes vääntämään. Pieni selvitys toki pitää antaa (tavara ei ole saapunut kohtuullisessa ajassa tms.) Mullakin kokemusta tästä ja silloin kyseessä yli 1000 euron ostos.
Jos on huonoja arvioita, ja nimenomaan sellaisia, että tuote ei ole tullut tms. kauppaan eikä itse tuotteeseen liittyvää, en tilaisi. Kyllähän maailmassa rättiä riittää, kai jotain vastaavaa löytyy luotettavistakin kaupoista?