Mikä tekee kahdesta yhden????? Tuo mökkikeissi...
Miten voi kahdesta tulla yksi?????
Miten pariskunta yhdistyy yhdeksi????? Yleensähän tuosta yhdistymisestä tulee 3.....
Voisiko joku kertoa miten tuo yhdistyminen tapahtuu?
Juu, olen naimisissa ja olen minä itse, en puolisoni jatke tai kiinni hänessä...
Kommentit (24)
Ne parit tai perheet kai laskee itsensä joksikin yksiköksi, eikä yksilöiksi. Monet puhuukin kaikista asioista aina monikkomuodossa.
kun kaksi ihmistä menee naimisiin, niin heistä tulee yksi yksi ihminnen.
Jos kaksi ihmistä elää yhden ihmisen tuloilla, niin sitten menojakaan ei voi olla tuplana.
Mökkiketjua en ole lukenut.
Pahimpia on ne jotka pitää koko perhettä (vanhemmat + pari lasta) yhtenä yksikkönä mitä ei voi missään nimessä rikkoa. Esim. lapsettomiin häihin ei voi mennä koska ollaan "paketti"
No voishan sen mökkikeissin lukea niinkin, että sen sinkkuap varasi kahden hengen paikat itselleen (koko huoneen) mutta olisi ollut valmis maksamaan vain yhdestä. Mikä kahdenhengen huoneesta teki yhden hengen mökkipaikan?
Kyllä minä sen yhtymisen ymmärrän, mutta toivoisin sen tapahtuvan vain privaatisti.
Vierailija kirjoitti:
No voishan sen mökkikeissin lukea niinkin, että sen sinkkuap varasi kahden hengen paikat itselleen (koko huoneen) mutta olisi ollut valmis maksamaan vain yhdestä. Mikä kahdenhengen huoneesta teki yhden hengen mökkipaikan?
Siellä mökkiketjussa on jankattu jo yli tuhannen kommentin verran siitä, että on vuokrattu mökki eikä huoneita. Mene sinne, jos haluat jankata lisää.
Vierailija kirjoitti:
Ne parit tai perheet kai laskee itsensä joksikin yksiköksi, eikä yksilöiksi. Monet puhuukin kaikista asioista aina monikkomuodossa.
Ystäväni alkoi vuosia sitten seurustella. Kahden viikon tapailun jälkeen hän ei enää ollut minä, vaan me. :D
Heh, jos olisin se sinkku, ottaisin jonkun kaverini mukaan mökille jakamaan huoneen. Sitten ei olisi valittamista.
No mutku ”Two become one”, niin kuin Spaissaritkin lauloi!!
Vierailija kirjoitti:
Missä vaiheessa tällainen väärinymmärrys syntyi? Miten ihmeessä kukaan on saanut sen käsityksen, että sinkku lupautuessaan matkaan varaakin paikat kahdelle?
Mökkikeississähän ei kyllä ollut kyse mistään kahden ihmisen yksiköitymisestä, sen verran mitä itse luin. Siinä oli kaveruksilla erimielisyys siitä millä perusteella kulut on reiluin jakaa.
Vierailija kirjoitti:
Heh, jos olisin se sinkku, ottaisin jonkun kaverini mukaan mökille jakamaan huoneen. Sitten ei olisi valittamista.
Minä ottaisin kaksi tai kolmekin kaveria, niin sinkku kavereineen maksaa vähemmän per pää kuin ne pariskunnat. Saattaisi pariskunnat olla ihmeissään, miten he joutuvatkin maksamaan 2/3 mökistä, vaikka pääluvun mukaan heitä on vain puolet porukasta.
Vierailija kirjoitti:
Mökkikeississähän ei kyllä ollut kyse mistään kahden ihmisen yksiköitymisestä, sen verran mitä itse luin. Siinä oli kaveruksilla erimielisyys siitä millä perusteella kulut on reiluin jakaa.
No kyllä siellä joku valopää tässä hiljattain sanoi, että ei tulisi mieleenkään maksaa vain viidesosaa, jos on kolmas, joka mökille lähtee.
Vierailija kirjoitti:
Niin mutta kun jako oli että pariskunnat ovat 1, vaikka heitä on 2/ pariskunta?
Eli ihmismäärä on 5, mutta silti 4 on 2????
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Niin mutta kun jako oli että pariskunnat ovat 1, vaikka heitä on 2/ pariskunta?
Eli ihmismäärä on 5, mutta silti 4 on 2????
Käsittääkseni ap:n kaverit siinä ketjussa oli ajatelleet jakaa jotenkin sen mökkinsä makuuhuoneiden mukaisesti tai niihin liittyen, ei niinkään ihmisten määrään.
Myös yhteistä taksia käytettäessä pariskunta saattaa olettaa, että he maksavat vain puolet, kolmantena ollut sinkku yksin toisen puolen!
Raamatussakin sanotaan, että kahdesta tulee yksi. Usko jo ja lopeta jankkaus.
Kun logiikka puuttuu?
Esimerkiksi: Mökki maksaa 800 euroa.
Kaksi pariskuntaa maksaa hinnan puoliksi, kumpikin yksikkö (yhteensä neljä nenää) 400 euroa. Jos kulut jaetaan nenien mukaan, yksi nenä maksaa 200 euroa.
Kun mökille lähtee kaksi pariskuntaa ja sinkku, maksajia on kaksi ja puoli yksikköä (viisi nenää).
Kaksi ja puoli yksikköä voi jakaa summan keskenään, TAI viisi nenää jakaa summan keskenään.
Ajatusvirhe, unohdetaan se, että sinkku on puolikas yksikkö.
Mökin hinta on pariskunnille edullisempi, jos sinkku tulee mukaan. Ei siksi, että sinkku maksaisi enemmän, vaan siksi että kokonaiskustannuksen jakajia on yksi enemmän.
Voisko joku nyt avata tätä???
Miten 2=1?????