Tapahtumat

Kun kirjaudut sisään näet tässä ilmoitukset sinua kiinnostavista asioista.

Kirjaudu sisään
Tervetuloa lukemaan keskusteluja! Kommentointi on avoinna klo 7 - 23.
Tervetuloa lukemaan keskusteluja! Kommentointi on avoinna klo 7 - 23.

Superavuttomat ihmiset: listatkaa asioita joita ette kertakaikkiaan opi

Vierailija
17.08.2018 |

Listatkaa asioita joita ette kertakaikkiaan opi, joita ette osaa, joihin ette pysty... vaikka kuinka paljon olette yrittäneet ja harjoitelleet ja opetelleet. Ei vain onnistu, ei ikinä.
...
Minä voin aloittaa:
en osaa tehdä varsinaista allekirjoitusta joten teen vain koukeron viivan, en pysty laittamaan piilolinssiä silmään, en osaa potkaista jalkapalloa mitenkään muutoin kuin sisäsyrjällä, en osaa lyödä tennispalloa tai pingispalloa kierteellä, en osa piirtää mitään, en osaa sulkea vain yhtä silmää kerrallaan. En tunnista toisistaan venäjän kielen eri S-äänteitä, niitä on 7 erilaista, tunnistan niistä ehkä 2, korvani eivät vain erota niitä toisistaan (opiskelin venäjänkieltä vuosikausia). En osaa laittaa korvatulppia, en osaa napsuttaa sormia (siis se ääni mitä ihmiset musiikin tahtiin tekevät peukalolla ja keskisormella), en osaa raksauttaa sormia (siis nivelten raksauttaminen), en osaa tehdä sitä typerää pieruääntä laittamalla nyrkkini kainalooni. En osaa kellua vedessä, en osaa vapaauintia tai perhosuintia. En osaa pyöräillä pitämättä kiinni käsillä. En osaa pompottaa koripalloa, en saa heitettyä koripalloa koriin (aina menee ohi). En tunnista toisistaan molliääniä ja duuriääniä. Osaan viheltää vain surkeasti ja tosi hiljaa. Kynsien leikkaaminen on vaikeeta, hidasta ja vaivalloista ja lopputulos on ihan mitä sattuu. En osaa sylkäistä ollenkaan. Jne jne jne.

Kommentit (61)

Vierailija
21/61 |
17.08.2018 |
Näytä aiemmat lainaukset

En osaa solmia vieläkään (pian 59v) kunnolla kengännauhoja, teen pupusolmun. En osaa ajaa autoa. En osaa tehdä mitään kokolihasta (pelkään sitä). En osaa soittaa mitään soitinta. En osaa tehdä pullaa neljällä letillä (osaako kukaan muukaan?). En osaa säilöä enkä mehustaa. En osaa kutoa sukkia enkä lapasia. En saisi pro-Martta mitalia.

Vierailija
22/61 |
17.08.2018 |
Näytä aiemmat lainaukset

En osaa laittaa tamponia. Toivottavasti en ole ainoa.

Sisältö jatkuu mainoksen alla
Vierailija
23/61 |
17.08.2018 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Olen surkea liittymään moottoritielle.

Mä pelkään sitä ja joskus ruuhka-aikana oon jopa ajanut mieluummin kiertotietä kuin mennyt moottoritielle.

Vierailija
24/61 |
17.08.2018 |
Näytä aiemmat lainaukset

Muistan kuinka kamalan vaikeeta mun oli oppia käyttämään hammastikkuja. Ja sitten hammaslääkäri kielsi mua koskaan käyttämästä hammastikkua. Mulla meinas mennä hermot. No, sitten mun piti opetella käyttämään hammaslankaa. Vaikeaa oli sekin, mutta nykyään se menee jo suunnilleen ok.

Vierailija
25/61 |
17.08.2018 |
Näytä aiemmat lainaukset

Mää oon ihan onneton puutarhuri. Yritän ylläpitää viherkasveja kotona, mutta ei ne näytä elävän kahta vuotta kauempaa. Varmaan vaan pitkä kitukuolema olla mun hoivissa.

Vierailija
26/61 |
17.08.2018 |
Näytä aiemmat lainaukset

En osaa tehdä lettejä. Se perus yks letti niskassa onnistuu tyttärelle, mutta itselle ei. En myöskään osaa kihartaa omia tai toisen hiuksia.

Vierailija
27/61 |
17.08.2018 |
Näytä aiemmat lainaukset

En osaa matikkaa, ruotsia, fysiiikkaa, kemiaa

Vierailija
28/61 |
17.08.2018 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

En osaa laittaa tamponia. Toivottavasti en ole ainoa.

Et oo läheskään ainut.

Mä en osaa päällystää kirjaa. Enkä osaa avata kaljapulloa millään muulla kuin hyvällä pullonavaajalla. Enkä osaa jarruttaa luistimilla.

Vierailija
29/61 |
17.08.2018 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Mää oon ihan onneton puutarhuri. Yritän ylläpitää viherkasveja kotona, mutta ei ne näytä elävän kahta vuotta kauempaa. Varmaan vaan pitkä kitukuolema olla mun hoivissa.

Kaksi vuotta on pitkä aika. Mulla ne kuolee kahdessa kuukaudessa tai nopeammin.

Vierailija
30/61 |
17.08.2018 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Aika paskat setit, ite menisin Kuopion yliopistolliseen keskussairaalaan vierailulle.

Mitähän hyötyä siitä olisi?

Vierailija
31/61 |
17.08.2018 |
Näytä aiemmat lainaukset

En osaa käyttää tölkinaukasijaa. Ostan aina niitä sokallisia säilyketölkkejä tai pahvipakkauksessa olevaa tomattimurskaa

Vierailija
32/61 |
17.08.2018 |
Näytä aiemmat lainaukset

En osaa keittää perunoita (tulee raakoja tai halkeaa)

En osaa arvioida pastaa neljälle

En osaa kaataa kahvia ilman että se falskaa jotenkin

Vierailija
33/61 |
17.08.2018 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Aika paskat setit, ite menisin Kuopion yliopistolliseen keskussairaalaan vierailulle.

Mitähän hyötyä siitä olisi?

Totta kun Kuopiossa ei ole keskussairaalaa ollut enään vuosiin. On vain yliopistollinen sairaala....

Vierailija
34/61 |
17.08.2018 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Listatkaa asioita joita ette kertakaikkiaan opi, joita ette osaa, joihin ette pysty... vaikka kuinka paljon olette yrittäneet ja harjoitelleet ja opetelleet. Ei vain onnistu, ei ikinä.

...

Minä voin aloittaa:

en osaa tehdä varsinaista allekirjoitusta joten teen vain koukeron viivan, en pysty laittamaan piilolinssiä silmään, en osaa potkaista jalkapalloa mitenkään muutoin kuin sisäsyrjällä, en osaa lyödä tennispalloa tai pingispalloa kierteellä, en osa piirtää mitään, en osaa sulkea vain yhtä silmää kerrallaan. En tunnista toisistaan venäjän kielen eri S-äänteitä, niitä on 7 erilaista, tunnistan niistä ehkä 2, korvani eivät vain erota niitä toisistaan (opiskelin venäjänkieltä vuosikausia). En osaa laittaa korvatulppia, en osaa napsuttaa sormia (siis se ääni mitä ihmiset musiikin tahtiin tekevät peukalolla ja keskisormella), en osaa raksauttaa sormia (siis nivelten raksauttaminen), en osaa tehdä sitä typerää pieruääntä laittamalla nyrkkini kainalooni. En osaa kellua vedessä, en osaa vapaauintia tai perhosuintia. En osaa pyöräillä pitämättä kiinni käsillä. En osaa pompottaa koripalloa, en saa heitettyä koripalloa koriin (aina menee ohi). En tunnista toisistaan molliääniä ja duuriääniä. Osaan viheltää vain surkeasti ja tosi hiljaa. Kynsien leikkaaminen on vaikeeta, hidasta ja vaivalloista ja lopputulos on ihan mitä sattuu. En osaa sylkäistä ollenkaan. Jne jne jne.

Noilla spekseillä sinun on pakko olla nainen tai hintti.

Vierailija
35/61 |
17.08.2018 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

En osaa käyttää bideesuihkua ison hädän jälkeen vessassa! =D

Siis et halua.

Vierailija
36/61 |
17.08.2018 |
Näytä aiemmat lainaukset

- Peiton survominen pussilakanan sisään on aina yhtä tuskaa. Vaimolta se käy käden käänteessä.

- Ruuanlaitto. Pastavesi kiehuu aina yli, koska en vaan osaa arvioida sopivaa lämpötilaa.

- Ajan kulumisen arviointi. Olen aina myöhässä, koska en osaa arvioida asioihin kuluvaa aikaa. Olen jopa kellottanut eri toimintoja ja aikatauluttanut tekemiseni, mutta silloin hommat menee entistä pahemmin solmuun, kun pitäisi tehdä asioita ja samalla seurata paperista mitä pitikään tehdä, missä järjestyksessä ja paljonko aikaa saa kulua

Vierailija
37/61 |
17.08.2018 |
Näytä aiemmat lainaukset

En erota oikeaa ja vasenta.

Vierailija
38/61 |
17.08.2018 |
Näytä aiemmat lainaukset

En osaa kuoria perunaa perinteisesti, että sitä jotenkin pidellään kädessä ja samalla veitsellä kuoritaan.

Vierailija
39/61 |
17.08.2018 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

En osaa kiristää tuorekelmua astian päälle. Hermo menee välittömästi... 😂

Hei, älä syytä itseäsi! En tiedä mainitsiko joku jo asiasta, mutta sanottakoon nyt sitten vielä toistamiseen jos niikseen.

Se alkuperäinen tuorekelmu takertui hyvin esim. astioiden laitoihin. Siinä oli kuitenkin jotakin haitallista kemikaalia, mikä itse asiassa aiheutti tämän tarttumisen. Kun kemikaalista/ainesosasta jouduttiin luopumaan, tuorekelmusta tulikin vain sellaista ohutta muovia. Näin ainakin Jenkeissä ja saman olen huomannut muualla Euroopassa. :) Yritäpä siinä sitten saada sitä minnekään. Ei tartu, ei.

Tiedä sitten onko sun kokemus kelmun kanssa se, että se takertuu joka paikkaan vai se, että se ei tartu MIHINKÄÄN. Kumpikin vaihtoehto tietty voi olla aika rasittava.

Vierailija
40/61 |
17.08.2018 |
Näytä aiemmat lainaukset

En vaan opi väistämissääntöjä auton ratissa. Vaaraksi en kuitenkaan katso olevani, koska ennemmin pysähdyn epävarmoissa tilanteissa kuin posottelen toisten kylkeen. Tämä siis yleensä parkkipaikoilla ja muilla pikkuteillä missä ei ilman merkkejä meikäläisen näkökulmasta erkkikään ota selvää milloin pitäisi väistää ja milloin ei, kun se tuntuu olevan eri aina joka tilanteessa vaikka tilanne näyttäisikin samalta.