Miksi narsisti/psykopaatti on ylpeä siitä että
on ilkeä ja uskaltaa tehdä sellaisia veemäisiä juttuja mitä terveelle ei tulisi mieleenkään? Miksei narsisti häpeä vaikka kanssakulkijat näkevät kuinka sairas on? Yleensä sanotaan että narsistilla on syvä häpeän tunne jota yrittää peittää, mutta kun narsisti on mennyt tietyn rajan yli ja paljastunut, ei häpeä edelleenkään. Miten voi tuntea ylpeyttä siitä että on henkisesti erittäin sairas?
Kommentit (284)
Vierailija kirjoitti:
on ilkeä ja uskaltaa tehdä sellaisia veemäisiä juttuja mitä terveelle ei tulisi mieleenkään? Miksei narsisti häpeä vaikka kanssakulkijat näkevät kuinka sairas on? Yleensä sanotaan että narsistilla on syvä häpeän tunne jota yrittää peittää, mutta kun narsisti on mennyt tietyn rajan yli ja paljastunut, ei häpeä edelleenkään. Miten voi tuntea ylpeyttä siitä että on henkisesti erittäin sairas?
No siinä se just on. Narsistin koko toiminta tähtää häpeän ja heikkouden pitämiseksi pois tietoisuudesta. Hän keksii vaikka mitä valheita, jotta häpeä ei nouse tietoisuuteen. Jos narsisti tai muu persoonallisuushäiriöinen joutuu umpikujaan missä häpeän olemassaoloa ei voi välttää, hän taistelee henkensä edestä. Siis voi tulla mitä vaan ylilyöntiä. Terv. Persoonallisuushäiriöisen äidin lapsi
Olen saanut perääni sekä narsistin että psykopaatin. Narsisti on jopa inhimillinen ja välillä pilkahtaa hieman empatiaakin kun taas psykopaatti on ihan umpihullusairas joka kuuluisi laitokseen. Narsisti on mies ja psykopaatti nainen
Yksikään maallikko ei voi diagnosoida persoonallisuushäiriötä
Narsistista kannattaa kertoa jokaiselle tutulle jonka tuntee. Pahin virhe on sulkeutua ja olla hiljaa, itse tein sen virheen. Nyt kerron entisestä esimiehestä avoimesti, minkälainen on ja mitä on tehnyt. Eiköjän juttu kulje siitä suusta suuhun eternpäin.
Ongelma tahtoo olla, että narsistia uskotaan helpommin kuin uhria. Narsisti osaa esittää ja kääntää asiat päälaelleen. Uhrin uskotaan vaan panettelevan ja puhuvan pahaa.
Ihmettelen, että viranomaisetkaan eivät tätä näe. Eerikaa ja Eerikan äitiä ei uskottu, mutta isään luotettiin.
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Siksi koska ulkoistaa ne tunteet uhriinsa.
Tämä on varmaan totta. Ammattilaiset eli psykologit ja psykiatrit sanovat että narsisti syyllistää uhria siitä mitä itse on ja on tehnyt. Että tietävät kyllä minkälaisia on mutta häpeä estää tunnustamasta sitä ja nuo projisoidaan uhriin.
Esim. narsistia on käytetty hyväkseen lapsena (narsismin synty?) ja syyttää siitä uhria eli että se on mitä on tapahtunut uhrille vaikka näin ei ole, ihan koska ei kestä sitä mitä oma vanhempi teki itselleen. Tiedän tällaisen tapauksen.
Useat ihmiset selviytyy vaikeista oloista ilman että täytyy vahingoittaa muita. Useimmat hyväksikäytetyt EIVÄT vahingoita muita.
Narsisti valitsee tehdä väärin koska on huono ja paha, ei siksi että se olisi vanhempien tai kenenkään muun syy.
https://www.is.fi/kotimaa/art-2000005799870.html
"Isä pahoinpiteli 11-vuotiasta poikaansa ja uhkasi laittaa hänet pyörätuoliin."
Siinäpä sitä todennäköisen ja väkivaltaisen narsistin antia lapselleen, perheelleen ja maailmalle.
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Siksi koska ulkoistaa ne tunteet uhriinsa.
Tämä on varmaan totta. Ammattilaiset eli psykologit ja psykiatrit sanovat että narsisti syyllistää uhria siitä mitä itse on ja on tehnyt. Että tietävät kyllä minkälaisia on mutta häpeä estää tunnustamasta sitä ja nuo projisoidaan uhriin.
Esim. narsistia on käytetty hyväkseen lapsena (narsismin synty?) ja syyttää siitä uhria eli että se on mitä on tapahtunut uhrille vaikka näin ei ole, ihan koska ei kestä sitä mitä oma vanhempi teki itselleen. Tiedän tällaisen tapauksen.
Useat ihmiset selviytyy vaikeista oloista ilman että täytyy vahingoittaa muita. Useimmat hyväksikäytetyt EIVÄT vahingoita muita.
Narsisti valitsee tehdä väärin koska on huono ja paha, ei siksi että se olisi vanhempien tai kenenkään muun syy.
Noinhan se on mutta tuossa annettiin esimerkki mihin narsisti kykenee mustamaalauskampanjassaan uhria vastaan. Narsisti on itse kokenut hyväksikäytön ja häpeää sitä mutta ulkoistaa oman häpeänsä uhrin kannettavaksi liaten samalla uhrin koko viattoman lähipiirin esittäessä vääriä syytöksiä. Useimmat hyväksikäytetyt selviävät muuttumatta narsisteiksi ja kyllähän narsismiin tarvitaan muutakin kuin hyväksikäyttöä eli persoonnallisuushäiriöinen luonne.
Vierailija kirjoitti:
Olen saanut perääni sekä narsistin että psykopaatin. Narsisti on jopa inhimillinen ja välillä pilkahtaa hieman empatiaakin kun taas psykopaatti on ihan umpihullusairas joka kuuluisi laitokseen. Narsisti on mies ja psykopaatti nainen
Sama täällä. Ex avopuolisoni ja lapseni isä on narsisti. Hän oli välillä jopa kivakin ja juuri siksi eroaminen oli vaikeaa. Väkivalta oli kuitenkin pahenevaa.
Työelämässä taas olen törmännyt jopa pahempaan ihmiseen. En tiedä oliko nainen psykopaatti, mutta käytti esimiesasemaansa julmasti hyväkseen.
Koin sekä työelämässä että yksityiselämässäni pahaa samanaikaisesti.
Miksi täältä on poistettu viesti, jossa kerroin kuinka mielenterveysongelmainen narsisti on vainonnut minua netissä yli 15 vuotta ja esiintynyt myös minuna Facebookissa?
Vierailija kirjoitti:
Miksi täältä on poistettu viesti, jossa kerroin kuinka mielenterveysongelmainen narsisti on vainonnut minua netissä yli 15 vuotta ja esiintynyt myös minuna Facebookissa?
Varmaan on keppi osunut ilkeästi narsistirakkiin, että on pitänyt taas valittaa moderaattoreille.
Vierailija kirjoitti:
Yksikään maallikko ei voi diagnosoida persoonallisuushäiriötä
Narsistien käytös on niin maneerista ja sairaudelle tyypillistä, että kun on vuosia ollut tekemisissä narsistin kanssa, narsistin käytöksen kaavamaiset maneerit oppii tunnistamaan aika helposti.
Vierailija kirjoitti:
Narsisti ei kykene normaaliin tunne-elämään, etenkin kaikkein hienoimmat tunteet häneltä puuttuvat, kuten rakkaus, kaiho, kaipuu, aito melankolia ja suru. Hän kykenee parhaiten vihaan, kateuteen ja katkeruuteen.
Hän on ylpeä siitä, mitä on ja mitä tekee, koska ei käsitä mitä kaikkea upeaa häneltä ihmisyydestä puuttuu. Hän halveksii terveiden tunne-elämää, koska hän näkee ihmisen haavoittuvuuden esim. rakkaudessa tai empatiassa, mutta ei pysty käsittämään sitä, miten paljon ne antavat niihin kykenevälle ihmiselle. Hän on ylpeä, koska hän pystyy tekemään asioita, mihin muut eivät kykene, koska ei käsitä että muilla terveet tunteet estävät ryhtymästä samaan. Narsisti näkee asian heikkoutena, vaikka terveellä ihmisellä kyse on inhimillisyydestä, empatiasta ja myötätunnosta, joiden vuoksi nämä eivät "pysty" samaan kuin narsisti joissakin asioissa.
Häpeää hän ei tunne, koska ei pysty käsittämään tekevänsä väärin. Jälleen tunnekyvyttömyys.
Tarina tosielämästä, näin narsisti toimii: olen tavallisen näköinen, en mitenkään kaunis ja minuun ihastui todella poikkeuksellisen komea mies. Myös minä ihastuin häneen. Miehestä paljastui piirteitä jotka olivat yhä enevässä määrin hälyttäviä (en ala erittelemään niitä tässä, mutta jokainen joka on ollut narsistin kanssa tekemisissä tietää mistä puhun). Aloin ottamaan etäisyyttä. Tästä narsistimies kimpaantui ja aloitti hovin pelaamisen minua vastaan. Mies antoi (ei)toivottua huomiota joita muut naiset kadehtivat. Häneen oli ihastunut ainakin kolme eri naista ja minä sain näiden naisten raivot päälleni. Narsisti hykerteli taustalla.
Lisää huomiota, lisää raivoa naisilta. Minut leimattiin naisten taholta hu..aksi ja leviteltiin perättömiä väitteitä. Paradoksaalista tässä kaikessa oli, että minä joka en halunnut huomiota ja otin etäisyyttä olin h...a kun taas nämä jotka olivat ihastuneita olivat puhtaita pulmusia. Pari perheellistä pienten lasten äitejä ja yksi narsistia huomattavasti vanhempi nainen. Jos minä näin tämän kuvion miten voi olla ettei nämä naiset nähneet sitä? Mutta noin narsisti toimii kun haluaa hoviväen toimimaan uhria vastaan. Mutta tunteet narsistia kohtaan ja kun on keskimääräistä tyhmempi äo:ltaan ei ymmärrä että heitä höynäytetän.
Mielestäni pystyn diagnosoimaan ihmisen, jonka kanssa olin pari vuosikymmentä yhdessä. En pysty määrittelemään persoonallisuushäiriötä tarkemmin, mutta on varmaan useita, narsismihan kuuluu moneen muuhunkin olennaisena osana, mutta hänessä vahvat piirteet epäsosiaalisesta, narsistisesta jopa niin pahasti, että voisin sanoa sosiopaatiksi tai jopa psykopaatiksi. Yksikään lääkäri ei hänessä näitä piirteitä voisi nähdä lyhyellä aikavälillä ja varmasti valehtelisi jos johonkin testiin joutuisi, missä persoonallisuutta arvioitaisiin. Juuri siksi normaalissa elämässä pärjääviä persoonallisuushäiriöisiä ei joudu lääkäreiden haaviin ja jäävät ilman diagnoosia.
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Narsisti ei kykene normaaliin tunne-elämään, etenkin kaikkein hienoimmat tunteet häneltä puuttuvat, kuten rakkaus, kaiho, kaipuu, aito melankolia ja suru. Hän kykenee parhaiten vihaan, kateuteen ja katkeruuteen.
Hän on ylpeä siitä, mitä on ja mitä tekee, koska ei käsitä mitä kaikkea upeaa häneltä ihmisyydestä puuttuu. Hän halveksii terveiden tunne-elämää, koska hän näkee ihmisen haavoittuvuuden esim. rakkaudessa tai empatiassa, mutta ei pysty käsittämään sitä, miten paljon ne antavat niihin kykenevälle ihmiselle. Hän on ylpeä, koska hän pystyy tekemään asioita, mihin muut eivät kykene, koska ei käsitä että muilla terveet tunteet estävät ryhtymästä samaan. Narsisti näkee asian heikkoutena, vaikka terveellä ihmisellä kyse on inhimillisyydestä, empatiasta ja myötätunnosta, joiden vuoksi nämä eivät "pysty" samaan kuin narsisti joissakin asioissa.
Häpeää hän ei tunne, koska ei pysty käsittämään tekevänsä väärin. Jälleen tunnekyvyttömyys.
Kiitos tästä! Himskatin hyvin kiteytetty.
Narsistin minä kuva on vääristynyt se näkee itsensä jumal olennon kaltaisena.
Ei unohdeta että narsismi on parantumaton mielisairaus. Vakava ja parantumaton.
Olkaamme siis kaikki narsisteja ja psykopaatteja tästä etiäpäin,aamenplottis.