Terveet työttömät "kuntoutumaan" yksityisten yritysten töihin ilman palkkaa.
Täysin terveitä ja työkuntoisia työttömiä karenssin uhalla tekemään työtä ilmaiseksi yksityisin yrityksiin. Valtio maksaa työttömien elatuksen ja yksityiset keräävät hyödyn. Sipilän hallitus saa näin työttömyyden laskuun, koska "kuntoutettavia" ei tilastoida työttömiksi.
https://blogit.apu.fi/uuninpankkopoikasakutimonen/2018/08/16/orjatyota-…
Kommentit (88)
Vierailija kirjoitti:
Kuntouttava työtoiminta on hyvä, koska se lisää yhteiskunnallista tasa-arvoa. Kaikilla ei ole kognitiivisia, fyysisiä, sosiaalisia, ammattitaidollisia, työhistoriallisia tai muita valmiuksia osallistua Suomen hyvinvoinnin ylläpitämiseen ja kilpailukyvyn parantamiseen perinteisillä työmarkkinoilla. Kuntouttava työtoiminta antaa myös näille väestöryhmille mahdollisuuden osallisuuteen ja täysivaltaiseen yhteiskunnan jäsenyyteen.
No voi että, kuinka kauan olit kuntouttavassa työtoiminnassa? Ilmeisesti sulla oli hyviä kokemuksia ja kuntoutus tuli tarpeeseen. Hienoa, että pystyit parantamaan valmiuksiasi työelämään ja sait elämääsi ryhtiä.
Niille työttömille, joiden ainoa ongelma on palkkatyön puute, kuntouttava työtoiminta ei sovi eikä STM:n paimenkirjeen mukaan heitä saisi sinne ohjata.
Vierailija kirjoitti:
Hyvää pöhinää. Tätä lisää, terveisin oikeistolainen ajatuspierupaja.
Huono trolli. Oikea oikeistolainen ei kannata kilpailua vääristävää toimintaa. Ja tämä on kilpailua vääristävää.
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Kuntouttava työtoiminta on hyvä, koska se lisää yhteiskunnallista tasa-arvoa. Kaikilla ei ole kognitiivisia, fyysisiä, sosiaalisia, ammattitaidollisia, työhistoriallisia tai muita valmiuksia osallistua Suomen hyvinvoinnin ylläpitämiseen ja kilpailukyvyn parantamiseen perinteisillä työmarkkinoilla. Kuntouttava työtoiminta antaa myös näille väestöryhmille mahdollisuuden osallisuuteen ja täysivaltaiseen yhteiskunnan jäsenyyteen.
olet oikeassa. useissa tutkimuksissa on osoitettu että passiivinen oleskelu kotona työttömänä johtaa eristäytymiseen, ja lopulta altistaa mielenterveyden ongelmille.
sen sijaan, kuntouttava työtoiminta on osallistumista, sosiaalista vuorovaikutusta ja työntekoa. sielä työtöntä kasvatetaan ja opetetaan hallitsemaan elämäänsä samalla työttömän antaessa oman panoksensa hyvinvointiyhteiskunnan rakentamiseen. sillä on myös kansantaloudellista etua koska he tuottavat rahaa yhteiseen kassaan. siksikin työn jota työttömät tekevät tulisi olla hyödyllistä ja työnteon rivakkaa ja tehokasta
Ensinnäkin, meillä ei ole enää hyvinvointiyhteiskuntaa. Uusliberalismiin kuuluu hyvinvointiyhteiskunnan alasajo. Muistan edelleen hyvin Thatcherin uusliberalistisen ajan Britannian ilmapiirin. Tiukkaa talouskuria korostanut politiikka johti siihen, että 15 prosenttia kansasta syrjäytettiin pysyvästi.
Palkaton työ kyllä säästää kunnan menoja, mutta syrjäyttäessään palkkatyötä se myös vähentää kierrossa olevan rahan määrää. Oma lukunsa ovat sitten kuntien työpajoista hyötyvät yrittäjät, joten puhuisin enemmän yksityisiin kassoihin kuin yhteisiin kassoihin kertyvästä rahasta.
Suomen työvoimapolitiikka on johtanut siihen, että te-toimistojen asiakkuuden jättää yhä useampi. Tulottomien talouksien määrä oli jo 47 000 syksyllä 2017.
Palkaton työ, sanktioilla uhaten pakotettuna, on ihmiskauppaa. Suomi toimii vastoin allekirjoittamiaan valtiosopimuksia.
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Onko se niin vaikeaa tehdä niitä muutamia päiviä, vaikka sitä ilmaista työtä vastineeksi siitä, mitä saatte erillaisina tukeina yhteiskunnalta? Eihän pienipalkkainen saa käteen sen enempää kuin työttömät, kun on itse maksanut kaikki laskut, vaikka tekee noin 23 työpäivää/vko. Tehän saatte ihan hyvän palkan loppujenlopuksi ja ei tarvitse kuin ajatella kauhulla, mihin tässä joutuu lähtemään. Meneekö teillä yöunet, kun pelkäätte hallituksen seuraavaa siirtoa?
Mitä ihmettä odotat kauhulla? Jos ilmainen työ on sinusta niin helppoa ja ok, niin korkeintaanhan päädyt itse niitä tekemään jos työsi loppuu. Joten ei sinulla ole syytä menettää yöunia työsi puolesta.
En minä odota kauhulla, vaan ne joille ei työt maistu (huom! ne joille ei maistu). Olen juuri päässyt eläkkeelle, kun olin tehnyt 45v. töitä, niin eiköhän minun osalta se riitä.
sipilä ei perusta näkemyksiään tieteeseen
Vierailija kirjoitti:
Ei luulis olevan vaikeeta käydä 4h/viikossa jossain päivärahansa eteen.
Kerrotko mistä näitä 4h/vk töitä löytyisi? Voisin mennäkin ilman palkkaa sellaiseen.
yrityksen menestyy paremmin jos saavat halpaa työvoimmaa
Tuommoiselle porvarisloiselle aktiivimalli onkin hyvä.