Terveet työttömät "kuntoutumaan" yksityisten yritysten töihin ilman palkkaa.
Täysin terveitä ja työkuntoisia työttömiä karenssin uhalla tekemään työtä ilmaiseksi yksityisin yrityksiin. Valtio maksaa työttömien elatuksen ja yksityiset keräävät hyödyn. Sipilän hallitus saa näin työttömyyden laskuun, koska "kuntoutettavia" ei tilastoida työttömiksi.
https://blogit.apu.fi/uuninpankkopoikasakutimonen/2018/08/16/orjatyota-…
Kommentit (88)
Vierailija kirjoitti:
Kuntouttava työtoiminta on hyvä, koska se lisää yhteiskunnallista tasa-arvoa. Kaikilla ei ole kognitiivisia, fyysisiä, sosiaalisia, ammattitaidollisia, työhistoriallisia tai muita valmiuksia osallistua Suomen hyvinvoinnin ylläpitämiseen ja kilpailukyvyn parantamiseen perinteisillä työmarkkinoilla. Kuntouttava työtoiminta antaa myös näille väestöryhmille mahdollisuuden osallisuuteen ja täysivaltaiseen yhteiskunnan jäsenyyteen.
Sullako sitten on? Kaikilla on omat valmiutensa ja puolensa.
Vierailija kirjoitti:
Varmasti ihmiset lähtevät tuollaiseen talkootyöhön työmotivaatio kympissä. ;D Työnjälki varmaan priimaa ja nopeaa. :D
Sortuvat sillat ja romahtavat talot. Jess!
Finnairin mediasuhteista vastaavan johtajan Päivyt Tallqvistin mukaan Rooman lento oli lennonvalmisteluvaiheessa, jossa osa toimenpiteistä tehdään koneessa, osa koneen ulkopuolella. Tallqvist ei kerro, oliko kapteeni jo ehtinyt astua koneeseen.
Vierailija kirjoitti:
Kuntouttava työtoiminta on hyvä, koska se lisää yhteiskunnallista tasa-arvoa. Kaikilla ei ole kognitiivisia, fyysisiä, sosiaalisia, ammattitaidollisia, työhistoriallisia tai muita valmiuksia osallistua Suomen hyvinvoinnin ylläpitämiseen ja kilpailukyvyn parantamiseen perinteisillä työmarkkinoilla. Kuntouttava työtoiminta antaa myös näille väestöryhmille mahdollisuuden osallisuuteen ja täysivaltaiseen yhteiskunnan jäsenyyteen.
Ymmärrät tasa-arvon ihan väärin. Kuntouttavassa työtoiminnassa olevat ovat täysin riippuvaisia yhteiskunnan tuista, ja elävät köyhyysrajalla, toisin sanoen he ovat tämän yhteiskunnan alinta kastia, kuten työttömätkin.
Vierailija kirjoitti:
Finnairin mediasuhteista vastaavan johtajan Päivyt Tallqvistin mukaan Rooman lento oli lennonvalmisteluvaiheessa, jossa osa toimenpiteistä tehdään koneessa, osa koneen ulkopuolella. Tallqvist ei kerro, oliko kapteeni jo ehtinyt astua koneeseen.
väärä keskustelu sori ;)
Itse olen oikein tyytyväinen, että "laittoivat" minut palkattomaan työhön kahden vuoden työttömyysjakson jälkeen. Palkattoman työjakson hoidin niin hyvin kuin osasin ja kun projekti ei tullut valmiiksi, niin ensin minut palkattiin määräaikaiseksi hoitamaan projekti loppuun. Ja kun sen hoidin hyvin, niin nyt samassa yrityksessä vakituisessa työsuhteessa
Sittenhän nämä "työnantajat" voisivat tulla kotiini vuorostaan siivoamaan, jos minä kerran heitä avustaisin talkoomielessä.
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Kuntouttavassa voi onneksi laiskotella niin paljon kuin suinkin kehtaa. Ainoa vaatimus on, että raahautuu paikalle kerran viikossa neljän tunnin ajaksi.
Tuo on järkevä suhtaumistapa. Vielä parempi jos tuottaa työpajalle tappiota, sutta ja sekundaa. Jos pirulle antaa ilmaiseksi työtä, se laittaa kaikki työttömiksi ja tekemään ilmaiseksi.
Ehdottomasti kannatan myös tuota mahdollisimman suurta vahingon aiheuttamista. Niin minä ainakin tekisin, jos edes tunniksi viikossa pitäisi mennä nöyryytettäväksi jonkun "kuntoutuksen" nimissä. Minulla on varmasti jokaiselle elämäni tunnille parempaakin käyttöä.
Jos todetaan tahalliseksi maksat loppuikäsi.
Kuka hullu tekisi sellaista vahinkoa, jonka voi todeta tahalliseksi. Me, jotka olemme olleet kymmeniäkin vuosia työelämässä, osaamme varmasti löytää sopivia vahinkoja. Kaikki työttömät kun eivät propagandasta huolimatta ole osaamattomia reppanoita.
Huomaatko, jotkut täällä hallitsevat jopa välimerkit. Suosittelen sinullekin.
Tyytyväinen ex-työtön kirjoitti:
Itse olen oikein tyytyväinen, että "laittoivat" minut palkattomaan työhön kahden vuoden työttömyysjakson jälkeen. Palkattoman työjakson hoidin niin hyvin kuin osasin ja kun projekti ei tullut valmiiksi, niin ensin minut palkattiin määräaikaiseksi hoitamaan projekti loppuun. Ja kun sen hoidin hyvin, niin nyt samassa yrityksessä vakituisessa työsuhteessa
Vai niin. Oletko laskenut, paljonko palkkasi on, kun jaat kaiken saamasi palkan kaikilla tekemilläsi tunneilla?
Itse en todellakaan lähde ilmaiseksi nuoleskelemaan ja esittämään jotain riitta tai risto reipasta. Minulla on työkokemusta ja -todistuksia sen verran, että pätevyys ja asenne PALKKAtyötä kohtaan selviää täysijärkiselle työnantajalle niistäkin.
Minulla on kaveri, joka on yrittäjä. Hänellä ei ole koko yrityksen aikana ole ollut yhtään tavallista, normaalisti palkattua työntekijää, mutta aina on ollut kyllä näitä kuntoutujia. Yksin hän ei voi sitä hommaa pyörittää, joten nämä vaihtuvat ilmaiset työntekijät ovat olleet hyvä asia hänelle. Kaikki ovat kuulema olleet hyviä työntekijöitä, mutta miksi palkata ketään, kun hän saa aina uuden ilmaisen, kun vanhan pesti loppuu.
Naurattaa aina, kun porukka siteeraa ja viittaa noihin Saku Timosen ruusunpunaisten demarilasien läpi kirjoitettuihin oksennuksiin ja vuodatuksiin ja käyttää kyseisiä tekstejä jonkinlaisena todistuskappaleena ongelmakohdista. Tuo on vähän sama kuin todistelisi muille kommunismin ylivertaisuutta muihin järjestelmiin verrattuna ja todistuskappaleena siteeraisi kommunistista manifestiä.
Vierailija kirjoitti:
Tyytyväinen ex-työtön kirjoitti:
Vai niin. Oletko laskenut, paljonko palkkasi on, kun jaat kaiken saamasi palkan kaikilla tekemilläsi tunneilla?
Itse en todellakaan lähde ilmaiseksi nuoleskelemaan ja esittämään jotain riitta tai risto reipasta. Minulla on työkokemusta ja -todistuksia sen verran, että pätevyys ja asenne PALKKAtyötä kohtaan selviää täysijärkiselle työnantajalle niistäkin.
Toki olen ajatellut sitäkin. Ja jos olisi jäänyt esim siihen, että olisin saanut vain sen määräaikaisen (8kk pätkän) niin aika huonoksi olisi liksa jäänyt.
Mutta nyt vakinaistettiin, niin jos lasketaan vaikka 5 tai 10 vuoden kuluttua, niin tuo lyhyt pätkä ilman palkkaa ei vaikuta minkään verran kokonaisansioihin
Ei tuossa missään sanottu että se on nykyhallituksen syytä ja koska sama on jatkunut vuosikymmeniä niin kiittäkää demareita ja vihreitä asiasta. Plus jokaista kunnanhallitusta ja valtuustoa samalta ajalta kun periaatteessa ovat vastuussa siitä miten kunnan hallinnossa hommat hoidetaan.
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Ei kuntouttavaan työhön menevät ole mitään sairaita tai vammaisia. Lähinnä ihmisiä, jotka ovat olleet vaikka vuoden, pari työttöminä. Nimi "kuntouttava" on vähän harhaanjohtava.
Siis vuoden pari tai kauemmin. Esimerkiksi pitkään kotiäitinä ollut kaverini, ammatiltaan merkonomi, laitettiin kuntouttavalle koska ei löytynyt oman alan töitä.
LAITONTA. Ei työkykyistä ihmistä voi "laittaa" kuntouttavaan toimintaan rikkomatta lakia.
Kannattaa muistuttaa AINA, noita virkailijoita, että mitäs mieltä olet siitä, että nyt sä rikot lakia.
Ei oo mitään velvollisuutta kenelläkään osallistua/alistua LAITTOMUUKSIIN.
Vierailija kirjoitti:
Minulla on kaveri, joka on yrittäjä. Hänellä ei ole koko yrityksen aikana ole ollut yhtään tavallista, normaalisti palkattua työntekijää, mutta aina on ollut kyllä näitä kuntoutujia. Yksin hän ei voi sitä hommaa pyörittää, joten nämä vaihtuvat ilmaiset työntekijät ovat olleet hyvä asia hänelle. Kaikki ovat kuulema olleet hyviä työntekijöitä, mutta miksi palkata ketään, kun hän saa aina uuden ilmaisen, kun vanhan pesti loppuu.
Kaverisi on paskahou"su.
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Ei kuntouttavaan työhön menevät ole mitään sairaita tai vammaisia. Lähinnä ihmisiä, jotka ovat olleet vaikka vuoden, pari työttöminä. Nimi "kuntouttava" on vähän harhaanjohtava.
Siis vuoden pari tai kauemmin. Esimerkiksi pitkään kotiäitinä ollut kaverini, ammatiltaan merkonomi, laitettiin kuntouttavalle koska ei löytynyt oman alan töitä.
LAITONTA. Ei työkykyistä ihmistä voi "laittaa" kuntouttavaan toimintaan rikkomatta lakia.
Kannattaa muistuttaa AINA, noita virkailijoita, että mitäs mieltä olet siitä, että nyt sä rikot lakia.
Jos meinaa saada työttömyyskorvausta niin mentävä on.
Vierailija kirjoitti:
Ei luulis olevan vaikeeta käydä 4h/viikossa jossain päivärahansa eteen.
Sinä voitkin sitten näyttää mallia ja aloittaa ensi viikolla.
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Jos meinaa saada työttömyyskorvausta niin mentävä on.
Ei todellakaan ole mentävä. KASVATA NYT HELV"ETTI SELKÄRANKA ITSELLESI ja lopeta alistuminen.
Voi VIT"TU tätä nykysuomea.
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Kuntouttavassa voi onneksi laiskotella niin paljon kuin suinkin kehtaa. Ainoa vaatimus on, että raahautuu paikalle kerran viikossa neljän tunnin ajaksi.
Tuo on järkevä suhtaumistapa. Vielä parempi jos tuottaa työpajalle tappiota, sutta ja sekundaa. Jos pirulle antaa ilmaiseksi työtä, se laittaa kaikki työttömiksi ja tekemään ilmaiseksi.
Ehdottomasti kannatan myös tuota mahdollisimman suurta vahingon aiheuttamista. Niin minä ainakin tekisin, jos edes tunniksi viikossa pitäisi mennä nöyryytettäväksi jonkun "kuntoutuksen" nimissä. Minulla on varmasti jokaiselle elämäni tunnille parempaakin käyttöä.
Syyntakeeton ei maksa mitään. Aina voi vedota siihen, että pakkotyö teki mielisairaaksi.