Tapahtumat

Kun kirjaudut sisään näet tässä ilmoitukset sinua kiinnostavista asioista.

Kirjaudu sisään
Tervetuloa lukemaan keskusteluja! Kommentointi on avoinna klo 7 - 23.
Tervetuloa lukemaan keskusteluja! Kommentointi on avoinna klo 7 - 23.

Rinnat paljaana uimarannalla uinut

Vierailija
17.08.2018 |

https://www.is.fi/kotimaa/art-2000005793584.html

Niin että stringeissä perse paljaana ja julkisesti imettäminen on sallittua, mutta uimarannoilla ei suoda naisille vapautta olla yhtä rennosti kuin miehet?! Miten niin vapaassa maassa kuin Suomessa rinnat on seksuaalisoitu? Islam ja kristinusko eivät olekaan niin kaukana toisistaan..

Etelässä naiset saavat kulkea rauhassa yläosattomissa rannoilla, mikä tekee siitä niin ehdottoman siveetöntä täällä? Suomi on selkeästi jäljessä kaikesta ajatustavoista alkaen.

Kommentit (703)

Vierailija
21/703 |
17.08.2018 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Mun nainen nauttii siitä, kun rintoja hyväillään, joten ei tulisi kuuloonkaan, että kulkisi rinnat paljaana jossain rannalla.

"EI tulisi kuuloonkaan". Et sinä kuuule pikkuinen sitä päätä vaan naisesi itse 😂

Vierailija
22/703 |
17.08.2018 |
Näytä aiemmat lainaukset

Ihanko tosissasi vertaat imettämistä ja uimista?? Toista on mahdoton tehdä ilman liivin raottamista ja toista ei.

Toisessa annetaan ruokaa pienelle vauvalle jonka ainut ruoka on rintamaito. Haluutko että vauva itkee nälkäänsä lohduttomasti vai haluutko pakottaa äidit neljän seinän sisään?

Jokaikinen voi uida muut huomioiden eli yhteisten sääntöjen mukaan.

Sisältö jatkuu mainoksen alla
Vierailija
23/703 |
17.08.2018 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Toisaalta huvittavaa myös kaksinaismoralismi sen suhteen että wääh wääh naisten pitää saada kulkea rinnat paljaana ja seuraavassa lauseessa lapsilla oltava koko uimapuku koska pedofiilit. ;p

Selitä mulle tää kaksinaismoralismi. Aikuiset jotka tekevät itse valintansa vs. lapset, vapaus valita vs. alaikäisen turvaaminen.

Jos lapsi itse tuntee että yläosaa ei tarvita niin missä vika? Pienen lapsen "tissit" ovat samanlaiset kuin pojillakin. Kyse ei ole turvaamisesta vaan hysteriasta ja omien pelkojen peilaamisesta lapsiin.

Vierailija
24/703 |
17.08.2018 |
Näytä aiemmat lainaukset

Miehiä tuskin asia haittasi. Naiset soittivat poliisit paikalle😂😂

Vierailija
25/703 |
17.08.2018 |
Näytä aiemmat lainaukset

Isotissisten miesten pitäis sit kans uida tissit peitossa 😂

Vierailija
26/703 |
17.08.2018 |
Näytä aiemmat lainaukset

Ottais aurinkoa omalla pihallaan, jos haluaa nakuilla.

Vierailija
27/703 |
17.08.2018 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Miehiä tuskin asia haittasi. Naiset soittivat poliisit paikalle😂😂

Eikö jossain sanottu, että uimavalvoja?

Vierailija
28/703 |
17.08.2018 |
Näytä aiemmat lainaukset

Tämä on yksi TYPERIMMISTÄ "uutisista" koskaan. Naurettava nainen 😂😂

Ei näille pölhöille voi muuta kuin nauraa.

Mikähän olisi otsikko, jos uimavalvoja olisi tarttunut tisseihin kiinni? "Uimavalvoja yritti raiskata tarttumalla naista paljaista rinnoista kiinni uimarannalla"?

Vierailija
29/703 |
17.08.2018 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Ei niitä pikkulapsia random naisen paljaat rinnat kiinnosta. Mammat sen sijaan näki uhkaavana naisen kauniit rinnat, todennäköisesti nuori kaunis nainen ja hyvät tissit ja sekös teki tiukkaa.

Kuva löytyy toisesta ketjusta. Oli niin ruma tyttö, ettei varmaan saa muuten huomiota kuin alastomuudella. Ja nyt sitäkään ei hänelle suotu.

Näinkö sinä toimisit? 

Vierailija
30/703 |
17.08.2018 |
Näytä aiemmat lainaukset

Voin myöntää, että poliisien soittaminen paikalle asian takia oli mielestäni aikamoista ylireagointia. Ei tuossa nyt kuitenkaan niin vakavasta ja vaarallisesta asiasta ollut kyse, ja nainenhan vielä peittikin rintansa kun käskettiin, vaikkakin lehdillä.

MUTTA silti en ymmärrä argumentteja, joita tästä aiheesta jatkuvasti käytetään. Pakko nyt hieman avautua aiheesta eli ensinnäkin verrataan siihen, että kun miehetkin saa olla yläosattomissa. Onko oikeasti muka niin vaikea nähdä sitä miksi se ei ole ihan sama asia? Naisten rinnat nyt vaan mielletään osittain seksuaaliseksi jutuksi, niin se on pitkään ollut ja toisaalta, miksei saisi olla? Kyllä itsekin koen niin ja mielestäni on oikeastaan ihan mukavaa, että miehetkin kokevat. Itse ainakin olen monesti elämässäni kokenut positiivisena tilanteen, jossa päätän rintani miehelle näyttää ja hän on niistä kovin sitten syttynyt tms.

Toinen yleinen argumentti tuntuu olevan, että rinnat on ihan luonnollinen asia. No jos tuolle linjalle lähdetään, miksei kuljeta samantien alasti? Kaikki muutkin kehonosat ovat ihan yhtä luonnollisia. Tai miksei harrasteta seksiä julkisesti, luonnollinen asia? Tai käydä vaikka tarpeillamme, piereskellä menemään tilanteesta välittämättä jne? Hyvin luonnollisia asioita kaikki tuollaisetkin.

Lisäksi kolmantena olen nyt törmännyt siihen, että "no kun monessa maassa naiset kulkee aina rinnat paljaana" tmv. Varmaan esimerkiksi jossain Afrikassa näin tehdään, mutta mitä se meihin liittyy? Siellä on muutenkin aika erilainen meininki eikä moni varmaan haluaisi muitakaan heidän kulttuuriinsa kuuluvia asioita, tapoja tai aatteita tänne. 

N28

Vierailija
31/703 |
17.08.2018 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Mikähän olisi otsikko, jos uimavalvoja olisi tarttunut tisseihin kiinni? "Uimavalvoja yritti raiskata tarttumalla naista paljaista rinnoista kiinni uimarannalla"?

Mikä syy kenelläkään on tarttua toista asiattomasti? Ajattele tilalle ne miehen rinnat niin ymmärrät miten absurdi viestisi on. Toivottavasti ymmärrät.

Vierailija
32/703 |
17.08.2018 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Ihanko tosissasi vertaat imettämistä ja uimista?? Toista on mahdoton tehdä ilman liivin raottamista ja toista ei.

Toisessa annetaan ruokaa pienelle vauvalle jonka ainut ruoka on rintamaito. Haluutko että vauva itkee nälkäänsä lohduttomasti vai haluutko pakottaa äidit neljän seinän sisään?

Jokaikinen voi uida muut huomioiden eli yhteisten sääntöjen mukaan.

En ole koskaan nähnyt imettäjää, joka heiluisi molemmat rinnat täysin paljaana.

Ja miksi, ap, tästä piti tehdä uusi ketju, kun toinenkin pitkä oli jo olemassa?

Vierailija
33/703 |
17.08.2018 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Luulin että on itsestään selvää että rannalla pidetään yläosia?

Joko tämä henkilö on:

A) Vähän yksinkertainen eikä ymmärrä.

B) Tietentahtoen vaan haluaa änkätä vastaan.

C) Huomionhakuinen.

Menen vähän C:n puolelle itse ja oletan että tissisankari itse on ollut lehteen yhteydessä.

Tai sitten hänestä on vain mukavampi olla ilman. En ole itsekään käyttänyt kesän aikana muuta kun pari kertaa liivejä tai bikinin yläosaa.

Vierailija
34/703 |
17.08.2018 |
Näytä aiemmat lainaukset

Ymmärrän tämän asian kulttuurillisena piirteenä. Naisten rinnat on seksualisoitu ja useimmille miehille paljaat rinnat tarkoittavatkin kohtaamisen olevan jollain tavalla seksuaalinen.

Rinnat ovat naisille hyvin henkilökohtainen asia. Rinnat paljaina esiintyminen aiheuttaa toisille naisille omantunnon alenemista, mikäli ne ovat kauniimmat kuin itsellä. Ikääntyneemmät tai vaikkapa erityisen roikkuvat rinnat aiheuttavat nekin voimakkaita tunteita, kyse on tosin vaivautumisesta.

Rinnat pitää siis kulttuurissamme peittää, ainakin muodollisesti. Bikiniyläosan kokoa ei ole määritelty, joskin pelkän nännin peittäminen on sekin provosoivaa.

Tämä on aika erikoinen asia. Nainen pienissä bikineissä, joissa string-alaosa, on rannalla ok. Jos taas sama nainen olisi samalla paikalla yhtä peittävissä rintaliiveissä ja string-alushousuissa, asiaa kummeksuttaisiin. Ainoa ero olisi ainoastaan vaatekappaleiden alkuperäisestä käyttötarkoituksesta.

Vierailija
35/703 |
17.08.2018 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Mikä syy kenelläkään on tarttua toista asiattomasti? Ajattele tilalle ne miehen rinnat niin ymmärrät miten absurdi viestisi on. Toivottavasti ymmärrät.

No. Miegi nyt vähän. Itse kulkee tissit tyrkyllä julkisella paikalla ja jos vielä samassa kaupungissa etsitään kolmea raiskaajaa, miten meni noin niinku omasta mielestä?

Tämä on jo lapselliseksi mennyt koko tissivöyhötys julki-imettämisestä lähtien. Täysin turha haloo jostain ruumiin osasta.

Sen verran järkeä itseltä vielä löytyy etten ruumiin osiani julkisesti esittele, en edes somessa.

Järjen valo on kadonnut monen päästä.

Vierailija
36/703 |
17.08.2018 |
Näytä aiemmat lainaukset

Lapsellista touhua. On tainnut kanoottikin upota tällä leidillä ja monelta muulta.

Vierailija
37/703 |
17.08.2018 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Voin myöntää, että poliisien soittaminen paikalle asian takia oli mielestäni aikamoista ylireagointia. Ei tuossa nyt kuitenkaan niin vakavasta ja vaarallisesta asiasta ollut kyse, ja nainenhan vielä peittikin rintansa kun käskettiin, vaikkakin lehdillä.

MUTTA silti en ymmärrä argumentteja, joita tästä aiheesta jatkuvasti käytetään. Pakko nyt hieman avautua aiheesta eli ensinnäkin verrataan siihen, että kun miehetkin saa olla yläosattomissa. Onko oikeasti muka niin vaikea nähdä sitä miksi se ei ole ihan sama asia? Naisten rinnat nyt vaan mielletään osittain seksuaaliseksi jutuksi, niin se on pitkään ollut ja toisaalta, miksei saisi olla? Kyllä itsekin koen niin ja mielestäni on oikeastaan ihan mukavaa, että miehetkin kokevat. Itse ainakin olen monesti elämässäni kokenut positiivisena tilanteen, jossa päätän rintani miehelle näyttää ja hän on niistä kovin sitten syttynyt tms.

Toinen yleinen argumentti tuntuu olevan, että rinnat on ihan luonnollinen asia. No jos tuolle linjalle lähdetään, miksei kuljeta samantien alasti? Kaikki muutkin kehonosat ovat ihan yhtä luonnollisia. Tai miksei harrasteta seksiä julkisesti, luonnollinen asia? Tai käydä vaikka tarpeillamme, piereskellä menemään tilanteesta välittämättä jne? Hyvin luonnollisia asioita kaikki tuollaisetkin.

Lisäksi kolmantena olen nyt törmännyt siihen, että "no kun monessa maassa naiset kulkee aina rinnat paljaana" tmv. Varmaan esimerkiksi jossain Afrikassa näin tehdään, mutta mitä se meihin liittyy? Siellä on muutenkin aika erilainen meininki eikä moni varmaan haluaisi muitakaan heidän kulttuuriinsa kuuluvia asioita, tapoja tai aatteita tänne. 

N28

Hyvin kirjoitat!

Jos bikiniyläosa on ollut tapana laittaa päälle niin näinhän se sitten laitetaan jos liikutaan yleisellä uimarannalla tai kaupungilla. Kyse on samanasteisista pelisäännöistä kuten vaikkapa liikennekäyttäytyminen tai pysäköinti. Eihän kaikilla rikkeillä ole mitään käytännön merkitystä, mutta jos jokainen lähtee säätämään niitä omin päin, ollaan hyvin nopeasti hallitsemattomassa tilanteessa. Kulttuuriimme (länsimaiseen yleensäkin) kuuluu sääntöjen noudattaminen. Liian pitkälle viety liberaali ajattelu johtaa kaaokseen.

Vierailija
38/703 |
17.08.2018 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

N28

Valitettavasti moni tuntuu kuitenkin haluavan ne kaikki muut kulttuurit ja tavat tänne.

ohis

Vierailija
39/703 |
17.08.2018 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Luulin että on itsestään selvää että rannalla pidetään yläosia?

Joko tämä henkilö on:

A) Vähän yksinkertainen eikä ymmärrä.

B) Tietentahtoen vaan haluaa änkätä vastaan.

C) Huomionhakuinen.

Menen vähän C:n puolelle itse ja oletan että tissisankari itse on ollut lehteen yhteydessä.

Vastaus on C. Taisi niillä tisseillä yrittää iskeä uimavalvojaa ja uimavalvoja koki asian seksuaalisena häirintänä, eikä tämä nainen kehtaa sanoa mikä on koko totuus tissishownsa takan. (Ehkä)

#metoo koskee myös miehiä, ei ole pelkästään naisten juttu.

Eihän tuo nainen edes ollut lehteen yhteydessä vaan julkaisi asiasta oman päivityksen, josta iltapaska taas kirjoitti juttunsa.

Vierailija
40/703 |
17.08.2018 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

N28

Valitettavasti moni tuntuu kuitenkin haluavan ne kaikki muut kulttuurit ja tavat tänne.

ohis

MIKSI ne rinnat pitää seksualisoida? Miksi meidän sukupuolielimet eivät riitä?

Niin kauan kun seksualisoimme kehon osiamme tai ylipäätään keskitymme epäolennaisiin ja annamme aivokemioiden ja viettiemme sekä tunteiden ohjailla, emme kehity lajina....