Miten saan äitini ostamaan uuden videopelin?
Elikkäs hän ei millään näytä suostuvan, vaikka edellisestä videopelinostosta on jo 4kk!
En saa viikkorahaa muuhun, kuin pieniin välipaloihin koulun jälkeen, ja puhelimenikin on joku viisi vuotta vanha iphone.
Kokeista saan vähintään kiitettäviä, ja tilanne on mielestäni todella epäreilu, sillä en saa edes kehuja hyvistä numeroista.
Olen kuitenkin aika varma että hänen epäreiluus ja pihiys ei johdu rahanpuutteesta.
Olen 15 vuotias.
Kommentit (44)
Krokotiilinkyynelillä painostat. Olet muka tosi surullinen, kun et saa uutta peliä.
Vierailija kirjoitti:
Krokotiilinkyynelillä painostat. Olet muka tosi surullinen, kun et saa uutta peliä.
Haa! Fiksua!
Muita vinkkejä? Pitää keksiä jotain ennenkuin vanhemmat palaavat töistä.
Fallout pelisarjan uusin osa.
K-18, ehkä, mutta koen olevani ikäistäni kypsempi ja kykeneväni prosessoimaan näkemääni traumatisoitumatta ja ymmärtämään fiktion ja faktan eron.
Tekstisi ei vaikuta 15-vuotiaan tekstiltä. Vastaan silti.
Sano suoraan että ottaa päähän kun ei koulumenestystä arvosteta eikä kehuja tule. Mä ainakin kehun mun teinejä aina kun aihetta on. Mitä jos kysyisit olisiko jotain kotihommia mitä voisit tehdä rahaa vastaan? Meillä teiniosasto hoitaa esim. nurmikon leikkuun, autojen pesun ja vahauksen...
Niinhän ne kaikki teinit sanovat. Totuus on kuitenkin se, että niissä peleissä on mature merkintä syystä.
Vierailija kirjoitti:
Sano suoraan että ottaa päähän kun ei koulumenestystä arvosteta eikä kehuja tule. Mä ainakin kehun mun teinejä aina kun aihetta on. Mitä jos kysyisit olisiko jotain kotihommia mitä voisit tehdä rahaa vastaan? Meillä teiniosasto hoitaa esim. nurmikon leikkuun, autojen pesun ja vahauksen...
Kaikki teinithän ovat sitä yhtä samaa harmaata massaa jotka kirjoittavat samalla tavalla?
Ikärasismi oikea ongelma...
Mutta tottakai autan enemmän tai vähemmän vapaaehtoisesti kotitöissä. Ehkä olen liiallisella kiltteydelläni hemmotellut pilalle vanhempani, heillä ei näytä olevan hajuakaan että useimmat teinit eivät noudata kotiintuloaikoja tai muita sääntöjä (mitkä tosin ovat mielestäni ihan relevantteja).
Vierailija kirjoitti:
K-18, ehkä, mutta koen olevani ikäistäni kypsempi ja kykeneväni prosessoimaan näkemääni traumatisoitumatta ja ymmärtämään fiktion ja faktan eron.
Oletan että vanhempas on fiksuja ja vastaan heidän puolestaan: E-I
Sun kokemukses itsestäs ei tässä vaiheessa merkkaa mitään, koska 15-vuotias ei oo kykeneväinen tarkkaan itsereflektioon.
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Kaikki teinithän ovat sitä yhtä samaa harmaata massaa jotka kirjoittavat samalla tavalla?
Mutta tottakai autan enemmän tai vähemmän vapaaehtoisesti kotitöissä. Ehkä olen liiallisella kiltteydelläni hemmotellut pilalle vanhempani, heillä ei näytä olevan hajuakaan että useimmat teinit eivät noudata kotiintuloaikoja tai muita sääntöjä (mitkä tosin ovat mielestäni ihan relevantteja).
Tiedän että teinit on erilaisia, tämä palsta vaan on trolleja täynnä niin aina pistää epäileväiseksi. Pistä porukat pöydän ääreen ja vaadi palaveri. Fallout tai ei, kyllä sun ikäisellä pitää olla omaa rahaa käytössä. Joko viikkoraha tai sitten suoriteperusteinen palkkaus. :D Mutta rahaa sä tarvit. Meilläkään ei ole viikkorahaa käytössä, maksan tietyistä hommista tosiaan ja sitten rahaa saa muuten vaan jos menee vaikka kaverin kanssa pizzalle. Säästäväisiä on molemmat lapset, 14-vuotias jätkä sai säästettyä 750 euroa haluamaansa hankintaan.
Mutta joo, sä et ole enää lapsi vaan nuori jolle pitää tarjota mahdollisuus ottaa vastuuta raha-asioista.
Sano, että kaikilla kavereilla on se peli. Ja nyt ei ole mitään tekemistä kun kaikki kaverit pelaa vaan sitä peliä.
Toi on aina toimiva tapa saada vanhemmiltaan jotain kun perustelee sen sillä, että kaikki muutkin saa ja kaikilla muillakin on.
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
K-18, ehkä, mutta koen olevani ikäistäni kypsempi ja kykeneväni prosessoimaan näkemääni traumatisoitumatta ja ymmärtämään fiktion ja faktan eron.Oletan että vanhempas on fiksuja ja vastaan heidän puolestaan: E-I
Sun kokemukses itsestäs ei tässä vaiheessa merkkaa mitään, koska 15-vuotias ei oo kykeneväinen tarkkaan itsereflektioon.
Uskallan väittää, että olen harkitsevampi kuin merkittävä enemmistö tyhmistä aikuisista, joiden päähuoli on nännienpaljastelu lähirannalla kun maailmalla mietitään dollarin arvonlaskua ja maailmantalouden kaatumista.
Vierailija kirjoitti:
Sano, että kaikilla kavereilla on se peli. Ja nyt ei ole mitään tekemistä kun kaikki kaverit pelaa vaan sitä peliä.
Toi on aina toimiva tapa saada vanhemmiltaan jotain kun perustelee sen sillä, että kaikki muutkin saa ja kaikilla muillakin on.
Ah tällaisia vinkkejä kaipailin.
Huono yritys.... teen nuorten kanssa töitä ja ne ei varmaan ees tiedä sanaa videopeli. Saati muuten tuo kirjotustyyli.
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Mutta tottakai autan enemmän tai vähemmän vapaaehtoisesti kotitöissä. Ehkä olen liiallisella kiltteydelläni hemmotellut pilalle vanhempani, heillä ei näytä olevan hajuakaan että useimmat teinit eivät noudata kotiintuloaikoja tai muita sääntöjä (mitkä tosin ovat mielestäni ihan relevantteja).Tiedän että teinit on erilaisia, tämä palsta vaan on trolleja täynnä niin aina pistää epäileväiseksi. Pistä porukat pöydän ääreen ja vaadi palaveri. Fallout tai ei, kyllä sun ikäisellä pitää olla omaa rahaa käytössä. Joko viikkoraha tai sitten suoriteperusteinen palkkaus. :D Mutta rahaa sä tarvit. Meilläkään ei ole viikkorahaa käytössä, maksan tietyistä hommista tosiaan ja sitten rahaa saa muuten vaan jos menee vaikka kaverin kanssa pizzalle. Säästäväisiä on molemmat lapset, 14-vuotias jätkä sai säästettyä 750 euroa haluamaansa hankintaan.
Mutta joo, sä et ole enää lapsi vaan nuori jolle pitää tarjota mahdollisuus ottaa vastuuta raha-asioista.
Tulisitko äidikseni? :’D
Fallout 76 tulisi olemaan pettymys. Vanhempasi haluaa suojella sinua.
Vierailija kirjoitti:
Huono yritys.... teen nuorten kanssa töitä ja ne ei varmaan ees tiedä sanaa videopeli. Saati muuten tuo kirjotustyyli.
Tuollaisten asenneongelmien takia samanikäiset kaverini yms eivät mene koulukuraattoriin juttelemaan. Suosittelen vakavasti ihmisen yleistämisen lopettamista pelkän iän takia. Ellet sitten halua tehdä samassa asemassa eläkeikään asti töitä, kuin muurahaisena isossa keossa. Think outside of the box
Vierailija kirjoitti:
Fallout 76 tulisi olemaan pettymys. Vanhempasi haluaa suojella sinua.
Trailerit ovat olleet kyllä ihan lupaavia, ja olen odottanut tätä kuukausia, pelaan sen loppuun vaikka olisi 2D otomepeli xD.
Pelit on järkyttävän kalliita. Jopa 60e. Olet sen ikäinen, että voit tehdä kesätöitä ja maksaa ja ostaa itse pelisi.
Vierailija kirjoitti:
Pelit on järkyttävän kalliita. Jopa 60e. Olet sen ikäinen, että voit tehdä kesätöitä ja maksaa ja ostaa itse pelisi.
Kesätöitä syksyllä?
0/5