Tapahtumat

Kun kirjaudut sisään näet tässä ilmoitukset sinua kiinnostavista asioista.

Kirjaudu sisään

Roskapostia alkanut tulemaan älyttömästi

Vierailija
11.01.2026 |

Elisan sähköpostini on alkanut täyttymään roskapostista, kuten pelottelusta " tilisi on vaarassa" sekä epämääräisistä mainoksista.  Miten näistä pääsee eroon?

Kommentit (19)

Vierailija
1/19 |
11.01.2026 |
Näytä aiemmat lainaukset

Ilmoita nyt ensimmäisenä Elisalle. Onko se on myynyt sun sähköpostiosistteen eteenpäin?

Ja tohon ei oikein auta muu kuin merkitä roskapostiksi yksi kerrallaan.

Vierailija
2/19 |
11.01.2026 |
Näytä aiemmat lainaukset

Miksi se pitäisi Elisalle ilmoittaa?Voiko ne mukaan tehdä sille jotain? Epäilen että he eivät kuitenkaan ole myyneet sähköpostiani mihinkään...

Varmaan sähköpostiosoitteeni siis jossain kiertää. Ei kuitenkaan näy telian turvapaketin tarkistuksessa että sähköpostini olisi joutunut tietomurton uhriksi.Tokikaan en aio noista mitään linkkejä avata, enkä edes itse sähköposteja jos heti otsikosta huomaan että on roskaa.

Sisältö jatkuu mainoksen alla
Vierailija
3/19 |
11.01.2026 |
Näytä aiemmat lainaukset

Mulla myös! Lisäksi ärsyttää sähköpostin maksullisuus ja hinta nousee koko ajan. Aionkin lopettaa koko sähköpostin ja ottaa ilmaisen tilalle.

Vierailija
4/19 |
11.01.2026 |
Näytä aiemmat lainaukset

Mietin ihan samaa. Hirveä homma vaan vaihtaa kaikkialle uusi sähköpostiosoite.

Vierailija
5/19 |
11.01.2026 |
Näytä aiemmat lainaukset

Ainahan sitä roskaa on tullut

Vierailija
6/19 |
11.01.2026 |
Näytä aiemmat lainaukset

Ei oo edes mitään roskapostia

Vierailija
7/19 |
11.01.2026 |
Näytä aiemmat lainaukset

Mulle ei ole tullut vuosiin roskapostia, siksi nyt ärsyttää. Pelkään että vahingossa klikkaan jotain linkkiä.

-ap

Vierailija
8/19 |
11.01.2026 |
Näytä aiemmat lainaukset

Kyllä mulla aina harvoin kun käyn edes katsomassa, on joku huijausposti siellä odottamassa.  Ei nykyisin juurikaan käytetä sähköpostia viestintään.

Vierailija
9/19 |
11.01.2026 |
Näytä aiemmat lainaukset

Kävin katsomassa postini, ainakin oli yksi huijaus Omakannan nimellä. 

Omakantaan ei todellakaan kirjauduta sähköpostiin tulleella linkillä.

Vierailija
10/19 |
11.01.2026 |
Näytä aiemmat lainaukset

Mulle ei tule muuta roskapostia kuin nämä kauppojen houkuttelut. Stockmann, Sokos, Notino, Taloon.com, niitä riittää. Ja LähiTapiola, Elisa ja Veikkaus - ilmeisesti Milliä ei pelata tarpeeksi, kun Veikkaus pommittaa n. kolme kertaa viikossa että pelaa ny Millii. En pelaa, kerran pelasin ja yksi numero oikein. Vähän enemmän yritystä Veikkaukselta niin ihmiset kyllä pelaavat. Montako niitä millejä on mennyt, kaksi vai kolme? Joo, ei tuolla tavalla ihmisiä houkutella. 

Vierailija
11/19 |
11.01.2026 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Mulle ei ole tullut vuosiin roskapostia, siksi nyt ärsyttää. Pelkään että vahingossa klikkaan jotain linkkiä.

-ap

Sitähän tuossa ajetaan takaa. 

Vierailija
12/19 |
11.01.2026 |
Näytä aiemmat lainaukset

Kun menet sen sähköpostin loppuun, siellä pitäisi olla paikka, jossa voit ilmoittaa, ettet enää halua siltä firmalta sähköpostia.

Vierailija
13/19 |
11.01.2026 |
Näytä aiemmat lainaukset

Mä en ole saanut koskaan roskapostia enkä huijausviestejä puhelimeen. Oon niin vastenmielinen hylkiö, että huijaritkin välttelee.

Vierailija
14/19 |
11.01.2026 |
Näytä aiemmat lainaukset

Joo,  niille pitää ilmoittaa, että et halua enää heiltä sähköpostia. Joku ikivanha harrastuslinkkini oli aika hankala, sinne olisi pitänyt kirjautua ensin ja siellä vasta sai sen poistettua listalta. En muista löysinko sen salasanan, mutta ei niitä enää tule.

Vierailija
15/19 |
11.01.2026 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Mulle ei tule muuta roskapostia kuin nämä kauppojen houkuttelut. Stockmann, Sokos, Notino, Taloon.com, niitä riittää. Ja LähiTapiola, Elisa ja Veikkaus - ilmeisesti Milliä ei pelata tarpeeksi, kun Veikkaus pommittaa n. kolme kertaa viikossa että pelaa ny Millii. En pelaa, kerran pelasin ja yksi numero oikein. Vähän enemmän yritystä Veikkaukselta niin ihmiset kyllä pelaavat. Montako niitä millejä on mennyt, kaksi vai kolme? Joo, ei tuolla tavalla ihmisiä houkutella. 

Veikkaus kai vaatii antamaan toimivat sähköpostiosoitteen, sitä ei kannata poistaa jos käyttää veikkauksen sivuja vaikka pelaamiseen.

Vierailija
16/19 |
11.01.2026 |
Näytä aiemmat lainaukset

Sama juttu minulla. Elisan sähköposti ja nyt on alkanut tulla ihan solkenaan kaikkea epämääräistä postia. Muutenkin ottaa pattiin sähköpostin maksullisuus ja hinta nousee kokoajan.

Vierailija
17/19 |
11.01.2026 |
Näytä aiemmat lainaukset

Protonmail

Vierailija
18/19 |
11.01.2026 |
Näytä aiemmat lainaukset

Minä olen käyttänyt Yahoo-sähköpostia varmaan 25 vuotta, ja siinä on yhtäkkiä romahtanut koko spämmi- ja huijausvalvonta. Päivittäin tulee lukuisia posteja joissa kaupitellaan vakuutuksia, lääkkeitä, sijoituksia jne. Englanniksi siis, amerikkalaisia lähes kaikki. Estän niitä, mutta ne tulevat aina uudestaan kymmenistä eri sähköpostiosoitteista. Koskaan en tietenkään klikkaile niiden linkkejä. Osa on varmaan ihan rehellistä mainontaa, mutta suurin osa varmaan johtaisi huijaukseen. 

Ehkä Yahoo on ajamassa sähköpostipalvelua alas eikä siihen enää pistetä paukkuja. On minulla onneksi gmail-osoitekin ja siihen tulevat kaikki uudemmat mailit. Mutta Yahoo-osoite on lukemattomilla puljuilla ja ihmisillä, joten sitä ei voi jättää kokonaan.

Vierailija
19/19 |
11.01.2026 |
Näytä aiemmat lainaukset

EU propagandaa tulee päivittäin roskapostina