Tapahtumat

Kun kirjaudut sisään näet tässä ilmoitukset sinua kiinnostavista asioista.

Kirjaudu sisään

Mitä pieniä "älyttömyyksiä" olet tehnyt kun olet ollut omissa ajatuksissasi?

Vierailija
17.08.2018 |

Itse yhtenä päivänä menin kotiin tultuani vessaan ja kun sain riisuttua toisen sukan pois jalastani, niin heitin sen epähuomiossa wc-pönttöön vaikka piti laittaa pyykkikoriin joka oli siinä pk:n päällä. Mietin siinä uskoakseni jotain työjuttua vielä.

Kommentit (922)

Vierailija
341/922 |
17.05.2019 |
Näytä aiemmat lainaukset

Menin eläinlääkärille kiireessä. Katti vain jäi kotiin.

Vierailija
342/922 |
17.05.2019 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Minulle on sattunut nyt muutama vuosi tabletin ostamisen jälkeen kun sillä on pidempään surffaillut ja sitten lukeekin välillä jotain paperilehteä, niin jos sivulla on vaikka pieni kuva niin huomaan yrittäväni suurentaa sitä paperilehdessä olevaa kuvaa kahdella sormella, samoin yritän vierittää välillä paperilehden sivua tai vaihtaa sivua pyyhkäisemällä sormella.

Ei kovin noloja kun ei ole kukaan muu näkemässä, mutta jaksaa kyllä hieman naurattaa aina kun niin tapahtuu :D

Itse saatan paperilehteä lukiessani vilkuilla jutun loppuun, että missäs ne kommentit ovat...

Ja kerran huomasin ruokakaupan mainosta katsellessa, miten nyt on taas kohdennettu henkilökohtaisesti mainontaa, kun tarjouksessa oli monia omia vakio-ostoksia. Kunnes tajusin lukevani paperimainosta...

Sisältö jatkuu mainoksen alla
Vierailija
343/922 |
17.05.2019 |
Näytä aiemmat lainaukset

Olin menossa eilen väsyneenä töiden jälkeen yhteen toimistoon hoitamaan asioita, enkä ollut aiemmin käynyt siellä. Alhaalla oli taulussa firmojen nimet ja kerrokset roomalaisilla numeroilla, ja tämä minun oli kerroksessa V. Hississä nappula ei toiminut, joten ajattelin, että siihen tarvitsee jotain kulkulätkää ja ei kun soittamaan, että miten sinne pääsee sisään. Väännettiin tovi siinä puhelimessa, että miten ihmeessä se hissi muka ei toimi, kunnes selvisi, että piti mennä viidenteen, eikä neljänteen kerrokseen..

Vierailija
344/922 |
17.05.2019 |
Näytä aiemmat lainaukset

Mulle on mysteeri, miten kadonnut tunnuslukulista löytyi yöpöydän laatikosta. Se oli useita päiviä kateissa. 

Vierailija
345/922 |
17.05.2019 |
Näytä aiemmat lainaukset

Olen hattaraa huvipuistossa syödessä havahtunut siihen, että suu tuntuu kuivalta ja hattaranpala ei mene kurkusta alas. Olin vahingossa tunkenut pieneksi palloksi myttäämäni paperiservetin suuhun hattarapalleron sijasta.

Vierailija
346/922 |
17.05.2019 |
Näytä aiemmat lainaukset

Olen puhdistanut naamani kynsilakanpoistoaineella. Tai yhden pyyhkäisyn, kunnes tajusin virheeni. Kasvovesi oli siinä vieressä... Olen soittanut firman it-tukeen ja kironnut, kun toimikortti ei pelitä ja kiire olisi tehdä yksi työ. No it-setä tuli paikalle ja totesi, että ei se pankkikortilla toimi, nämä firman koneet. Olen jättänyt vauvan nukkumaan vanhempieni eteiseen, nukkui turvaistuimessa, enkä edes älynnyt minkään olevan vialla ennenkuin kotona, kun esikoinen kysyi, että missä vauva on. Äitikään ei ollut huomannut eteisessä tyytyväisenä nukkuvaa vauvaa, joten ei onneksi vahinkoa tapahtunut ja onneksi se oli vanhempieni koti mihin vauva unohtui. Asuvat 15 km päässä.

Vierailija
347/922 |
17.05.2019 |
Näytä aiemmat lainaukset

Kuivasin uimalaseja paperilla. Paperin heitin hyllylle ja lasit pönttöön ja vedin vessan ennenkuin tajusin mitä tein.

Vierailija
348/922 |
17.05.2019 |
Näytä aiemmat lainaukset

-Perus vienyt roskat lapsen kanssa päiväkotiin.

-Kerran huutelin aamulla koiraa ovella remmin kanssa kunnes muistin, että koira on mökillä vanhempieni kanssa.

-Kerran ajattelukuvioni meni älyttömästi: Olin huolissani miten koiranpentuni pärjää yksin kotona ekaa kertaa hiukan pidempään. Ajattelin: Soitan sille!... mietintää... Ai niin, eihän sillä ole puhelinta. 🙈

Vierailija
349/922 |
17.05.2019 |
Näytä aiemmat lainaukset

Käsisaippuaa pumppupullosta hammasharjaan, pysähdyin jopa hetkeksi katsomaan otsa kurtussa hammasharjaani, mutta laitoin sen kuitenkin suuhuni. 

Tein joskus jotain kastiketta, ja aattelin että jos kaadan sen siivilän läpi, niin jää siivilään ne pahimmat kokkareet ja kastikkeesta tulee vielä hyvää. Otin sitte vaan siivilän, ja kaadoin tiskialtaan päällä kastikkeen siihen, eli viemäriin meni ja kokkareet vaan jäi jäljelle.

Aamuisin eväsleipiä tehdessä olen tottunut siihen, että toinen koirista tulee kerjäämään jotain, ja juu, monesti heitänkin palan juustoa. Yks aamu heitin sitten eväsleipäni siihen lattialle.

Autossa ajattelin suihkauttaa hieman hajuvettä itseeni ajon aikana (pienellä hiekkatiellä, vauhtia varmaan 30-40km/h), enkä tiedä mitä ajattelin, kun suihkautin suoraan silmiini sen hajuveden. En suosittele, oli pakko pysähtyä tien viereen kun kirveli niin pirusti.

Migreenikohtaukset on kans semmosia, mitkä aiheuttaa itselle ihan jäätäviä aivopieruja kun ei ajatukset kulje yhtään. Joskus oli pakko tarkistaa kanssamatkustajalta autossa, että ajoinhan mä liikenneympyrässä oikeeseen suuntaan. En lähde autolla mihinkään jos migreenikohtaus on tulossa, mutta monesti töistä tullessa joudun kotimatkalla nappaamaan täsmälääkkeen, ja yritän sitten keskittyä ylipaljon ajamiseen. Pariinkiin otteeseen on käynyt niin, että olen nähnyt ihan selvästi eläimen (kauris/peura) tien reunuksella/osittain tiellä, ja ajatellut vain että "wau, valkohäntäpeura, onpa kaunis.. ....MITÄ HELV JARRUA!". Ei oo onneksi kolahtanut vielä... 

Migreenikohtauksessa myös mm. 

-Olen kävellyt postilaatikolle, ottanut postin käteeni, laittanut sen takaisin postilaatikkoon ja kävellyt sisälle. Sisällä sitten ihmetellyt, että mitä päässä taas liikkui.

-Kuorin keitettyjä kananmunia, ja ajattelin etten jaksa kopautella, lähteehän se kuori hyvin jos  vaan nyrkissäni puserran sitä kananmunaa. Se muna meni roskiin. 

Ei nyt heti tuu muita mieleen. Ehkä parempi etten ala muistelemaankaan

Vierailija
350/922 |
17.05.2019 |
Näytä aiemmat lainaukset

Lähin kypärä päässä kävelemään koulusta kotiin ja pyörä jäi kouluun :D 

Vierailija
351/922 |
17.05.2019 |
Näytä aiemmat lainaukset

Mun vakioälyttömyys on se että heitän vessapaperirullan hylsyn viimeisen palan jälkeen ajatuksissa pönttöön. Sitten ongin sen märän hylsyn sieltä roskiin. Kerran kun mulla oli koko rulla kädessä, niin heitin vahingossa koko rullan sinne pönttöön.

Enemmän kyllä nolottaa se että usein teen jotain tyhmää tosi pitkän aikaa, jopa vuosia, kun en missään vaiheessa vaivaudu perehtymään tai ajattelemaan kunnolla miten asian voisi oikeasti tehdä.  Esimerkiksi ehdin käyttää vuoden verran ensimmäistä älypuhelintani ennen kuin hoksasin, että siitä voi vetää yläreunasta valikon esiin. Sitä ennen vain ihmettelin että mikä idea niissä pikkukuvaikkeissa siellä ylhäällä on ja miksi osaa ei saa katoamaan millään. Sitten käytin esimerkiksi instagramia pari vuotta ajatellen ettei siellä voi käyttää tägeissä ääkkösiä. Laitoin tägeihin aina kaikki ääkköset a- ja o-kirjaimilla tyyliin #kesapaiva #maaranpaa. Vasta tänä talvena tägätessäni kahvimukin kuvaan erästä keramiikkataitelijaa insta automaattisesti ehdottikin sitä ääkkösten kanssa ja hoksasin, että niin niitä ääkkösiäkin voi tosiaan siellä käyttää. Samanlaisia oivalluksia on tapahtunut myös töissä käytettävien ohjelmistojen kanssa, mutta jääköön tarkemmin kuvailematta ettei kukaan tunnista. Olen kuitenkin tehnyt joitain asioita tosi monimutkaisesti. Eli olen esim. käyttänyt monen vuoden ajan puoli tuntia asiaan, jonka olisi voinut tehdä parissa minuutissa, kun olisi tehnyt sen oikealla tavalla.

Vierailija
352/922 |
17.05.2019 |
Näytä aiemmat lainaukset

Monesti katsellessani telkkaria olen napannut puhelimen käteeni ja kironnut kun kanava ei vaihdu sitä painaessani :D sitten olen tajunnut mokani ja vähin äänin ottanut oikean kaukosäätimen

Vierailija
353/922 |
17.05.2019 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Olen puhdistanut naamani kynsilakanpoistoaineella. Tai yhden pyyhkäisyn, kunnes tajusin virheeni. Kasvovesi oli siinä vieressä... Olen soittanut firman it-tukeen ja kironnut, kun toimikortti ei pelitä ja kiire olisi tehdä yksi työ. No it-setä tuli paikalle ja totesi, että ei se pankkikortilla toimi, nämä firman koneet. Olen jättänyt vauvan nukkumaan vanhempieni eteiseen, nukkui turvaistuimessa, enkä edes älynnyt minkään olevan vialla ennenkuin kotona, kun esikoinen kysyi, että missä vauva on. Äitikään ei ollut huomannut eteisessä tyytyväisenä nukkuvaa vauvaa, joten ei onneksi vahinkoa tapahtunut ja onneksi se oli vanhempieni koti mihin vauva unohtui. Asuvat 15 km päässä.

Sori nauroin tälle vedet silmissä :D oli tosi koominen juttu. Onneksi vauvalla oli kuitenkin kaikki hyvin

Vierailija
354/922 |
17.05.2019 |
Näytä aiemmat lainaukset

- Tein pakkaseen ruokia valmiiksi vähän ennen laskettua aikaa. Niitä olisi sitten helppo lämmittää isommille lapsille ja itselle kun vauva on synytynyt. Olin 2. päivää kotona vauvan kanssa. Miehellä oli jokin pakollinen työmeno. Kun mies tuli töistä kotiin, hän ihmetteli miksi mikroaaltouunissa on lindstömin pihvejä. Oltiin ismpien lasten kanssa syöty vaan perunoita, kaviksia ja salaattia. Kukaan ei ihmetellyt mitään ja kaikki olivat saaneet vatsansa täyteen.

- siivosin rahapussia, tarkoituksena oli heittää kuitit takkaan jossa oli tuli. Heitinkin sinne vahingossa setelit. Tajusin samassa kun sen kädessä rytätyn mytyn sinne takkaan nakkasin, mutta tuli oli nopeampi. Onneksi ei ollut kuin kaks vitosen seteliä ja yksi kymppi.

- Olin kaupungilla autolla. Hyppäsin bussiin ja kotiovella kaivaessani avaimia, ihmettelin miksi mulla on auton avaimet mukana. Ai niin , unohdin auton kaupunkiin. Pakko oli käydä hakemassa, kun aamulla oli aikainen lähtö.

- Oltiin miehen sukulaisia tapaamassa. Yövyimme hotellissa. Mieheni serkku oli tulossa käymään huoneessa, jotta saisimme sovittua seuraavan päivän ohjelman. Mieheni serkku soitti ja pyysi mua tulemaan hotelliaulaan vastaan.   Kiireessäni vastasin "joo mä tuun heti kun löydän puhelimeni"  ja annoin tosi järkevän kuvan itsestäni.

Vierailija
355/922 |
17.05.2019 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Minulle on sattunut nyt muutama vuosi tabletin ostamisen jälkeen kun sillä on pidempään surffaillut ja sitten lukeekin välillä jotain paperilehteä, niin jos sivulla on vaikka pieni kuva niin huomaan yrittäväni suurentaa sitä paperilehdessä olevaa kuvaa kahdella sormella, samoin yritän vierittää välillä paperilehden sivua tai vaihtaa sivua pyyhkäisemällä sormella.

Ei kovin noloja kun ei ole kukaan muu näkemässä, mutta jaksaa kyllä hieman naurattaa aina kun niin tapahtuu :D

Itse saatan paperilehteä lukiessani vilkuilla jutun loppuun, että missäs ne kommentit ovat...

Ja kerran huomasin ruokakaupan mainosta katsellessa, miten nyt on taas kohdennettu henkilökohtaisesti mainontaa, kun tarjouksessa oli monia omia vakio-ostoksia. Kunnes tajusin lukevani paperimainosta...

Luen suuren osan kirjoista Kindlellä. Siinä on ominaisuus että kun painaa sormella jotain sanaa, niin aukeaa sanakirja. Useamman kerran on käynyt niin että kun luenkin ihan perinteistä paperikirjaa ja törmään sanaan jota en tunne, niin yritän sormella painaa siitä sanan kohdalta saadakseni sanakirjan auki :D

Vierailija
356/922 |
17.05.2019 |
Näytä aiemmat lainaukset

Kerran olen kävellyt peiliä päin. Tajusin asian vasta, kun naama osui siihen.

Vierailija
357/922 |
17.05.2019 |
Näytä aiemmat lainaukset

Minulla on migreeni ja kun kohtaus menee ohi, olen toimintakykyinen mutta he""in sekaisin.

- Tupakoin ja uitin teepussia mukissa avoimessa ikkunassa, kun tee oli valmis tuijotin märkää pussia hetken hölmönä  ja viskasin sen sitten ikkunasta ulos.

- Otin postit eteisen lattialta, 2 laskua ja tungin ne jostain syystä eteisessä olevan pikkulipaston laatikkoon jonne en yleensä kurki. Tuli kivat perintäkirjeet.

- Menin Prismaan, avasin sipsipussin ja kävelin tyytyväisenä 'ympäri kauppaa syöden sipsejä pussista. Onneksi tilanteen havainnut vartija oli serkkuni!

- Ostin litran vanilijajäätelöä ja tungin leipälaatikkoon.

- Vaihdoin kissanhiekkaa ja kippasin likaiset hiekat lavuaariin.

-  Jätin kenkäni kun lähdin kävelemään sairaalasta kotiin, pysähdyin ja tuijotin hetken ihmeissäni jalkojani kunnes otin sukat pois , heitin puskaan ja kävelin tyytyväisenä kotiin.

- Koetin sytyttää tupakkaa legopalikalla.

- Menin hakemaan poikaa tarhasta, en saanut  porttia auki ja kiipesin aidan  yli. Tästä seurasi lasu ja se, että joku muu sai hakea pojan jos minulla oli ollut migreeni.

Vierailija
358/922 |
17.05.2019 |
Näytä aiemmat lainaukset

Tein parsapiirakkaa. Rikoin munan täytteeseen ja toisen suoraan bioroskikseen. EN AJATELLUT MITÄÄN. kahden munan piirakasta tuli kolmen munan piirakka.

Vierailija
359/922 |
17.05.2019 |
Näytä aiemmat lainaukset

Ottanut jäätelöä paketista, ja laittanutkin paketin sitten pakastimen sijasta jääkaappiin. Onneksi ei ollut pahvipakkaus vaan sellainen muovirasia.

Kohdellut vauvaa taaperona, siis vahingossa esim. vähän tiukemmin komentanut kiinteitä ruokiaan aloittelevaa "nyt lopeta se heiluminen ja huitominen".

Usein keittelen myös kahvia tippalukko kiinni...

Vierailija
360/922 |
17.05.2019 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Ex häipyi raskausaikana ja jäin kaksin vauvan kanssa jolla oli koliikki, täytyy sanoa että on ihme miten  onnistuin pitämään itseni ja vauvan hengissä sillä niin sekaisin olin ! Univelkaa, ja henkinen väsymys.

- Laitoin väärän levyn päälle ja sillä levyllä oli muovikulho, joka suli

- Jätin avaimet oveen , naapuri sitten koputti ja kysyi ovatko tarkoituksella ovessa

- Jätin maksamani  ostokset kassalle ja  tajusin asian kotona, kun etsin ostoksiani

- Menin aamukahville ja tupakalle säheltäen vielä kännykänkin kanssa , lopputulos oli kännykkä kahvikupissa ja palava tupakka paidan sisällä, arpi jäi

- Unohdin vauvan nukkumaan neuvolan eteiseen, tosin jo pihalla tajusin että jotain puuttuu!

- Törmäsin vanhaan luokkakaveriini joka oli raskaana, ihasteli vauvaani ja kysyi sitten että kumpi se on?  (harmaat vaunut, äitiyspakkauksen makuupussi josta vain nenä näkyi eli sukupuolta ei voinut päätellä) , vastasin että tyttö, vaikka poika se kyllä oli ja on edelleen

- Toiselle tutulle kerroin pojan nimeksi tulleen Miko vaikka on kylläkin Miska, mahtoi tämä tuttu ihmetellä kun kerroin virallisen nimen facebookissa

- Soitin itselleni lääkärinaikaa ja luettelin pin-koodini sos.turvatunnuksena, ihmettelin että miksei muka löydy?

Miko voisi hyvin olla Miskan lempinimi :)

Kirjoita seuraavat numerot peräkkäin: kuusi neljä seitsemän