Aarrekartta / vetovoiman laki
Onko kukaan tehnyt? Onko toiminut? Itse ajattelin viikonloppuna väsätä omani. 😊 olen peruspessimisti luonteeltani ja täytyy sanoa että en tosiaan ole maailman onnellisempien tähtien alle syntynyt... mietinkin että olenko kenties omilla negatiivisilla tunteilla/ajatuksilla saanut sen negatiivisuuden kierteen aikaiseksi 😨 en tiedä onko tuo aarrekartta huuhaata mutta ainakin luovun nyt negatiivisten asioiden ajattelusta, teen aarrekartan ja alan elää unelmaelämääni 😀
Kertokaa kommentteja aarrekartasta, onko se toiminut kohdallanne?
Kommentit (31)
Näh. En usko moiseen. Olen pitänyt Tumblr-blogia noin seitsemän vuotta ja se on tavallaan mun aarrekarttani sillä sinne postailen kuvia joista pidän ja inspiroidun ja jollaista toivoisin elämäni olevan. Elämäni on mennyt vain alamäkeä eikä yksikään toiveistani ole toteutunut. So nah.
itse ajattelin tehdä aarrekartan työstäni, millaista sen haluan olevan ja muutan elämäni sellaiseksi kuin minulla olisi se jo . Ja muutamasta muustakin asiasta, mihin voin ihan itse vaikuttaa. Ja joo, syntymä ja kuolema ovat sellaisia mitkä on ennalta määrätty.
Ap
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Mä tein aarrekartan ja hyvistä asioista ei ole toteutunut kai mikään. Esim. toivoin vauvaa, mutta tulin lapsettomaksi. No, varmaan itseaiheutettua omalla negatiivisuudella.
On asioita, joihin emme voi vaikuttaa. Etenkin syntymä ja kuolema ovat tällaisia. Samoin toinen ihminen: emme voi hallita toisen ihmisen toimenpiteitä.
Syntymiseen voi vaikuttaa esim. ehkäisyn käyttämisellä tai käyttämättömyydellä ja hedelmöityshoidoilla. Kuolemiseen niin ikään voi vaikuttaa. Ja toisiin ihmisiin voi vaikuttaa lukuisin eri tavoin.
Eikö aarrekartassa sitten voi toivoa perheenlisäystä tai parisuhdetta?
Vierailija kirjoitti:
Mä tein aarrekartan ja hyvistä asioista ei ole toteutunut kai mikään. Esim. toivoin vauvaa, mutta tulin lapsettomaksi. No, varmaan itseaiheutettua omalla negatiivisuudella.
Äitiys ei välttämättä tarkoita että lapsi on itse tarvinnut synnyttää? Entä adoptio, tai uusperhe jossa on puolison lapsia? Asiat toteutuu joskus erinäköisinä kuin on alun perin ajatellut. Ehkä ei saa ostettua punaista tupaa ja perunamaata miehen ja perheen kanssa, mutta asuu sellaisessa vuokralla yhteisössä.
Mä tein aarrekartan muutama vuosi sitten, sellaisia isoja asioita ja pitkän tähtäimen haaveita siihen laitoin. No, tuli keski-iän kriisi ja meni, ja sen jälkeen löysin aarrekarttani. Totesin etten enää edes halua ollenkaan niitä samoja asioita kuin mitä siihen laitoin, joten hyvä vaan etten saanut.
"Jos et usko tähän se ei toimi. Jos tämä ei toimi et uskonut siihen tarpeeksi."
-Vetovoiman laki
Mulla on helposti tapana tehdä vain asioita, koska ne nyt on pakko, ja laittaa syrjään omat tarpeeni. Aarrekartta on hyvä tapa päästää salatutkin toiveensa tietoisuuteen, ihan sellaisia haaveina, joista ei edes tiedä, voiko ne koskaan toteutua. Mulle toimi naistenlehdistä leikatut kuvat, jotka herätti mussa haikeuden ja kaipauksen tunnetta. Elin kurjasti opiskelija-asunnossa, niin karttaani tuli kauniita pieniä asuntoja ja puutarhoja. Olin sinkku, joten karttaani tuli hymyileviä pariskuntia käsi kädessä patikoimassa, ja mies joka hymyillen peuhaa lasten kanssa, ja koiranpentu, sekä puutalo.
Työurasta ei ollut tietoa, joten karttaan tuli tyylikäs toimisto, johon joskus toivoin päätyväni. Ym.
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Äitiys ei välttämättä tarkoita että lapsi on itse tarvinnut synnyttää? Entä adoptio, tai uusperhe jossa on puolison lapsia? Asiat toteutuu joskus erinäköisinä kuin on alun perin ajatellut. Ehkä ei saa ostettua punaista tupaa ja perunamaata miehen ja perheen kanssa, mutta asuu sellaisessa vuokralla yhteisössä.
Niin, tai vauva voi olla myös vaikka koiranpentu tai vauva voi symboloida jotain muuta uutta alkua. Ja jos ei saa punaista tupaa, niin voi olla että jossain naapurissa on punainen tupa jota voi katsella ja jos ei saa perunamaata, niin huomaakin joku päivä että osti perunoita kaupasta! Siis mitä järkeä toivoa jotain, jos tulkinta menee niin löyhäksi että alkuperäinen idea on kadonnut aikaa sitten?
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Niin, tai vauva voi olla myös vaikka koiranpentu tai vauva voi symboloida jotain muuta uutta alkua. Ja jos ei saa punaista tupaa, niin voi olla että jossain naapurissa on punainen tupa jota voi katsella ja jos ei saa perunamaata, niin huomaakin joku päivä että osti perunoita kaupasta! Siis mitä järkeä toivoa jotain, jos tulkinta menee niin löyhäksi että alkuperäinen idea on kadonnut aikaa sitten?
Jos haave on, että ostan kolmekymppisenä mustan bemarin, niin joko se on liian spesifi haave, tai sitten on valmis laittamaan todella sivuun ihan kaiken ja ostamaan tasan sen, mikään muu ei riiitä.
Usein kuitenkin se kuvastaa esim menestystä, tai vaurautta, vain itse tietää mitä sillä on tarkoittanut.
Ei aarrekartta ole ollut turha, jos ei saa siitä jotain. Ainakin on pyrkinyt sitä kohti. Ei se ole magiaa, joka estää sairastumasta, menettämästä läheisen, eroamasta tai huomaamasta ettei voi synnyttää biologisia lapsia. Sen tarkoitus on selvittää edes itselle, mitkä omat arvot ja tavoitteet on, että voi suunnata niitä kohti.
Vaikka jos haluaa perheen, ei nyt ainakaan jää jumiin miehen kanssa, joka heti ilmoittaa ettei halua ikinä lapsia.
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Jos on halunnut perheen, sen voi saada vaikka lapset ei olisi biologisia. Jos haluaa olla äiti, myös adoptioäidit on äitejä. Mutta jos mikään muu kuin itse synnytetty biologinen lapsi ei täytä lähellekään sitä kaipuuta, niin joo, eihän muu riitä.
Mutta ei kai se elämän ainoa tavoite silti ole, kai siihen karttaan muutakin kuuluu.
Toivottavasti. Näin ihminen oppii jo pienestä pitäen rakentavaa ajattelua ja huomion suuntaamista.