Jos tilaisit ensimmäisen kerran nettikaupasta ja tilauksesi peruttaisiin, tilaisitko kyseisestä kaupasta enää toista kertaa?
Ei kovin hyvä ensikosketus uuteen nettikauppaan 👎
Kommentit (14)
Ja ei mitään hyvitystä, mikä olisi asiakkaan kunnioittamista. Ainoastaan viesti, että "ymmärrämme, että olet pettynyt". Esim. H&M kun kerran perui tilaukseni, sain heiltä seuraavaan tilaukseen hyvityksenä 10 tai 20 % (en muista kumpi) ja ilmaiset toimituskulut, mikä tuntui oikeasti siltä että he arvostavat asiakkaitaan.
Ap
Siis 10 tai 20 prosentin alennuksen*
Ap
Vierailija kirjoitti:
Riippuu mistä syystä. Jos esim. tuote onkin loppu, niin voin ostaa, etenkin jos lähettävät jonkun alekoodin saldovirheen vuoksi tms.
En tiedä mikä syynä. Sähköpostissa vain pahoittelevat etteivät pysty toimittamaan tilausta. Minusta törkeää etteivät anna mitään hyvitystä. Eipä tee mieli tilata toiste.
Ap
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Riippuu mistä syystä. Jos esim. tuote onkin loppu, niin voin ostaa, etenkin jos lähettävät jonkun alekoodin saldovirheen vuoksi tms.
En tiedä mikä syynä. Sähköpostissa vain pahoittelevat etteivät pysty toimittamaan tilausta. Minusta törkeää etteivät anna mitään hyvitystä. Eipä tee mieli tilata toiste.
Ap
Ymmärrän kyllä periaatteessa verkkokauppaakin. Jos on tapahtunut jotain, mikä ei heidän vikansa ole, esim. tavarantoimittaja ei ole tuonut tavaraa, miksi verkkokaupan pitäisi maksaa siitä hyvitystä?
Mutta toisaalta, olisin myös itsekin varmaan ärsyyntynyt. Odotettu tuote, kenties maksetukin - rahat takaisin sähläyksessä menee kenties viikkoja ja ei hyvitystä. En todennäköisesti tilaisi korvaavaa tuotetta samasta putiikista, mutta ehkä myöhemmin, kun tilanne "unohtuu".
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Riippuu mistä syystä. Jos esim. tuote onkin loppu, niin voin ostaa, etenkin jos lähettävät jonkun alekoodin saldovirheen vuoksi tms.
En tiedä mikä syynä. Sähköpostissa vain pahoittelevat etteivät pysty toimittamaan tilausta. Minusta törkeää etteivät anna mitään hyvitystä. Eipä tee mieli tilata toiste.
Ap
Ymmärrän kyllä periaatteessa verkkokauppaakin. Jos on tapahtunut jotain, mikä ei heidän vikansa ole, esim. tavarantoimittaja ei ole tuonut tavaraa, miksi verkkokaupan pitäisi maksaa siitä hyvitystä?
Mutta toisaalta, olisin myös itsekin varmaan ärsyyntynyt. Odotettu tuote, kenties maksetukin - rahat takaisin sähläyksessä menee kenties viikkoja ja ei hyvitystä. En todennäköisesti tilaisi korvaavaa tuotetta samasta putiikista, mutta ehkä myöhemmin, kun tilanne "unohtuu".
Joo, olihan tuote odotettu kun sen vihdoin löysin juuri oman kokoisena tuosta kaupasta. Loppuunmyyty joka puolella. Siksi ärsyttää, mutta kai nyt vaan nielen pettymykseni. Uudestaan ei kyllä tuosta paikasta tee mieli tilata. Vaikka vain 5 euron alennus seuraavasta ostoksesta olisi ollut ihan ystävällinen ele.
Sivustolla on muuten aika paljon kirjoitusvirheitä, mikä osui omaan silmään... Kai sekin kertoo jotain.
Ap
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Riippuu mistä syystä. Jos esim. tuote onkin loppu, niin voin ostaa, etenkin jos lähettävät jonkun alekoodin saldovirheen vuoksi tms.
En tiedä mikä syynä. Sähköpostissa vain pahoittelevat etteivät pysty toimittamaan tilausta. Minusta törkeää etteivät anna mitään hyvitystä. Eipä tee mieli tilata toiste.
Ap
Ymmärrän kyllä periaatteessa verkkokauppaakin. Jos on tapahtunut jotain, mikä ei heidän vikansa ole, esim. tavarantoimittaja ei ole tuonut tavaraa, miksi verkkokaupan pitäisi maksaa siitä hyvitystä?
Mutta toisaalta, olisin myös itsekin varmaan ärsyyntynyt. Odotettu tuote, kenties maksetukin - rahat takaisin sähläyksessä menee kenties viikkoja ja ei hyvitystä. En todennäköisesti tilaisi korvaavaa tuotetta samasta putiikista, mutta ehkä myöhemmin, kun tilanne "unohtuu".
Joo, olihan tuote odotettu kun sen vihdoin löysin juuri oman kokoisena tuosta kaupasta. Loppuunmyyty joka puolella. Siksi ärsyttää, mutta kai nyt vaan nielen pettymykseni. Uudestaan ei kyllä tuosta paikasta tee mieli tilata. Vaikka vain 5 euron alennus seuraavasta ostoksesta olisi ollut ihan ystävällinen ele.
Sivustolla on muuten aika paljon kirjoitusvirheitä, mikä osui omaan silmään... Kai sekin kertoo jotain.Ap
Olisi mielenkiintoista tietää, miten tällainen tapaus vaikuttaa verkkokauppoihin. Tässä tapauksessa asiakas ei saanut tuotetta, vaan sen tilalla pahan mielen ja negatiivisen kuvan yrityksestä. Millä todennäköisyydellä hän ei tilaa enää ikinä uudelleen? Kun tätä lopputilannetta verrataan tilanteeseen, jossa asiakas olisi saanut hyvityksen, vaikka sen 20 prosenttia seuraavasta ostoksesta: asiakkaalle jäi pettyneestä mielestä kuitenkin ehkä positiivinen kuva ja mahdollisesti tilaa myöhemmin uudelleen. Ja todennäköisesti aika moni unohtaa käyttää hyvityksen, mutta silti kaupasta jää "positiiivinen" kuva.
Tällaista on tietysti vaikea tutkia, mutta on ihmeellistä, miten verkkokaupat eivät tätä ota huomioon... Asiakkaat myös puhuvat asiasta tutuilleen. En yhtään muista, mistä olen kuullut, mutta on todennäköisempää, että asiakas puhuu eteenpäin negatiivisista kokemuksista kuin positiiviisita.
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Riippuu mistä syystä. Jos esim. tuote onkin loppu, niin voin ostaa, etenkin jos lähettävät jonkun alekoodin saldovirheen vuoksi tms.
En tiedä mikä syynä. Sähköpostissa vain pahoittelevat etteivät pysty toimittamaan tilausta. Minusta törkeää etteivät anna mitään hyvitystä. Eipä tee mieli tilata toiste.
Ap
Ymmärrän kyllä periaatteessa verkkokauppaakin. Jos on tapahtunut jotain, mikä ei heidän vikansa ole, esim. tavarantoimittaja ei ole tuonut tavaraa, miksi verkkokaupan pitäisi maksaa siitä hyvitystä?
Mutta toisaalta, olisin myös itsekin varmaan ärsyyntynyt. Odotettu tuote, kenties maksetukin - rahat takaisin sähläyksessä menee kenties viikkoja ja ei hyvitystä. En todennäköisesti tilaisi korvaavaa tuotetta samasta putiikista, mutta ehkä myöhemmin, kun tilanne "unohtuu".
Joo, olihan tuote odotettu kun sen vihdoin löysin juuri oman kokoisena tuosta kaupasta. Loppuunmyyty joka puolella. Siksi ärsyttää, mutta kai nyt vaan nielen pettymykseni. Uudestaan ei kyllä tuosta paikasta tee mieli tilata. Vaikka vain 5 euron alennus seuraavasta ostoksesta olisi ollut ihan ystävällinen ele.
Sivustolla on muuten aika paljon kirjoitusvirheitä, mikä osui omaan silmään... Kai sekin kertoo jotain.Ap
Olisi mielenkiintoista tietää, miten tällainen tapaus vaikuttaa verkkokauppoihin. Tässä tapauksessa asiakas ei saanut tuotetta, vaan sen tilalla pahan mielen ja negatiivisen kuvan yrityksestä. Millä todennäköisyydellä hän ei tilaa enää ikinä uudelleen? Kun tätä lopputilannetta verrataan tilanteeseen, jossa asiakas olisi saanut hyvityksen, vaikka sen 20 prosenttia seuraavasta ostoksesta: asiakkaalle jäi pettyneestä mielestä kuitenkin ehkä positiivinen kuva ja mahdollisesti tilaa myöhemmin uudelleen. Ja todennäköisesti aika moni unohtaa käyttää hyvityksen, mutta silti kaupasta jää "positiiivinen" kuva.
Tällaista on tietysti vaikea tutkia, mutta on ihmeellistä, miten verkkokaupat eivät tätä ota huomioon... Asiakkaat myös puhuvat asiasta tutuilleen. En yhtään muista, mistä olen kuullut, mutta on todennäköisempää, että asiakas puhuu eteenpäin negatiivisista kokemuksista kuin positiiviisita.
Eli siis onko kannattavampaa peruuttaa asiakkaan tilaus antamatta hyvitys, vai se, että annat 20 prosenttia alennusta seuraavasta ostoksesta. Todennäköisempää tietysti on, että asiakas tilaa uudelleen alennuksella, mutta onko tämä kannattavaa verkkokaupalle? Haluaako hyvästä imagosta maksaa alennuksen?
Toki järki sanoisi, että asiakkaiden tyytyväisyydestä kannattaisi maksaa, mutta kuten havaittu, kaikki eivät sitä tee...
Tilaisin, jos tuote olisi sellainen, mitä tarvitsisin.
Saakohan täällä mainita kyseisen nettikaupan nimen? Tekisi mieli, voisivat ehkä ymmärtää muuttaa toimintatapojaan, mikäli toivovat saavansa jotain myydyksi.
Ap
En tilaisi toista kertaa. Älä tilaa sinäkään. Äänestäkää jaloillanne tai tässä tapauksessa käsillänne.
Yritin tuossa alkukesästä tilata tuotetta K-Raudan nettikaupasta. Tuotetta oli saldojen mukaan ihan reilusti, mutta tilauksen jälkeen sähköpostiin napsahti viesti:
Arvoisa asiakas!
Kiitos asioinnistasi verkkokaupassamme. Valitettavasti tilauksesi toimituksessa on mutkia matkassa.Tästä johtuen tilauksesi on peruutettu tai sitä ei voida toimittaa.
Ei mitään selitystä, mitä "mutkia matkassa" ja lisäksi kyseinen tuote oli tuon jälkeen edelleen, ihan hyvillä saldoilla, nettikaupan tuotevalikoimissa, eikä sen kohdalla ole mitään tietoja siitä, ettei syystä tai toisesta voitaisi toimittaa. Ei jäänyt kovin hyvää kuva, kun vielä rahojen palautuskin takkusi ja tapahtui kahdessa erässä (eli jouduin täyttelemään kaavakkeita, jotka tulivat päiviä tuon tilauksen jälkeen, erikseen tuotteen hinnalle ja toimituskuluille).
Riippuu mistä syystä. Jos esim. tuote onkin loppu, niin voin ostaa, etenkin jos lähettävät jonkun alekoodin saldovirheen vuoksi tms.