Tapahtumat

Kun kirjaudut sisään näet tässä ilmoitukset sinua kiinnostavista asioista.

Kirjaudu sisään

aloitin tänään karppauksen...tsemppaa ja neuvo please!

Vierailija
02.05.2006 |

eli yritän nyt välttää siis ainakin sokeria, valkoisia jauhoja, perunaa ja makaroonia ja syödä kasviksia, hedelmiä, lihaa, kalaa, kanaa...

Mietin koko ajan vain ruokaa vaikka just vasta aloitin! Tsempatkaa ja neuvokaa aloittelijaa! Tavoitteena olisi laihtua noin 5 kiloa ja saada vatsaa jumppaamalla kiinteämmäksi.

Kommentit (21)

Vierailija
1/21 |
02.05.2006 |
Näytä aiemmat lainaukset

no, diettiä tämä on joka tapauksessa ja eikö peruslähtökohta olekin että jättää juuri nämä sokerit, vehnäjauhot, perunat pois?

Itse olen myös allerginen mm. pähkinöille ja useille hedelmille, joten sovellan sen mukaan miten voin syödä.

Eikös tärkeintä ole syödä paljon kasviksia ja lihaa/kalaa, käyttää suht normaalisti rasvoja ja juoda paljon vettä jne. Karppaajiakin taitaa olla erilaisia, mulle oli kuitenkin nyt yllätys, että täällä sanottiin, että hedelmiä ei kannata paljoa popsia.

ap

Vierailija
2/21 |
02.05.2006 |
Näytä aiemmat lainaukset

En yksinkertaisesti osannut olla ilman päivittäisiä hedelmiä. :(

Aion yrittää uudelleen kunhan saan vähän reseptejä ym tietoa kasaan ettei sitten koko homma kaadu taas johonkin pikkujuttuun.

Sisältö jatkuu mainoksen alla
Vierailija
3/21 |
02.05.2006 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija:

yllätys, että täällä sanottiin, että hedelmiä ei kannata paljoa popsia.

ap

Vierailija
4/21 |
02.05.2006 |
Näytä aiemmat lainaukset

Aion pudottaa nopeasti sen 5 kg. Näitä menneitä 9 raskauskiloa pudotin 5kk:tta ja nyt haluan äkkiä läskeístä eroon!

Söin: lounaaksi ananasrahkaa. Illalliseksi syön kanafilettä ja kreikkalaisia vihanneksia. Iltapalaksi syön viilin raejuuston ja appelsiinin kera. Vettä paljon.

Mullakin pyörii ajatukset ruuassa koko ajan. Varsinkin vappu syöminkien ja juominkien jälkeen!

Vierailija
5/21 |
02.05.2006 |
Näytä aiemmat lainaukset

Onko muita karppaajia netissä?

Tänään olen syönyt aamulla leivän, viilin ja teetä. Lounaaksi lihaa, kasviksia ja salaattia ja leivän ja piimää. Välipalaksi luumun ja leivän. Illalla taas samaa liharuokaa ja kasviksia. Nyt syön purkkipersikoita omassa mehussaan ja teetä. Oikeastaan ei ole ollut näläntunnetta koko päivänä, mutta ajattelen koko ajan ruokaa...(no, sitä olen tehnyt koko elämäni, rakastan ruokaa)...

miltä kuulostaa?

Tuo leipäjuusto ja paprika kuulosti hyvältä. Muita vinkkejä, kokemuksia ym. olisi myös kiva kuulla!

Vierailija
6/21 |
02.05.2006 |
Näytä aiemmat lainaukset

Ja tosiaan juo ja liiku. Paino tippuu varmasti.

Minullakin tippui reilussa puolessa vuodessa 16 kiloa =)

Vierailija
7/21 |
02.05.2006 |
Näytä aiemmat lainaukset

Miksi purkkipersikat ovat huonoja - eikös ole verrattavissa tavallisiin hedelmiin (ei siis sokerilientä)? Ja eikö siis ruisleipä olekaan ok?

Mitä esim. itse syöt päivän mittaan?

ap

Vierailija
8/21 |
02.05.2006 |
Näytä aiemmat lainaukset

Oma ruokalistani tänään:

mustikka-mansikkarahkaa (makeuttamaton), pari juustosiivua

uunilohta, porkkana-lantturaastetta

kassleria kermassa, kaaliraastetta, pari palaa tummaa suklaata

muutama katkarapu, vähän majoneesia, kourallinen siemeniä ja pähkinöitä

Liikun melko paljon ja imetän, joten ruokamäärä on sen mukainen. Enkä enää laihduta.

Vierailija
9/21 |
02.05.2006 |
Näytä aiemmat lainaukset

etkä edes laihduta... Onkohan mulla mitään toivoa... Itse olin niin tyytyväinen tästä päivästä selviytymiseen... :(

On jo tosi paljon, että olen ollut ilman sokeria koko päivän....

ap

Vierailija
10/21 |
02.05.2006 |
Näytä aiemmat lainaukset

Aika paljon syön mielestäni. Pitää ottaa kuitenkin huomioon annoskoko. 200-300 g lihaa/kalaa on hyvä määrä lounaalle ja päivälliselle, ja rasvaakin saa olla riittävästi. Aamurahka oli kermalla vahvasti höystettyä ja sitä meni iso lautasellinen. Salaattien määrä lasketaan ennemmin litroissa kuin desilitroissa. ;)

Pyrin kuitenkin syömään vain 2-3 kertaa päivässä, se on aika hyvä tahti minulle.

Vierailija
11/21 |
02.05.2006 |
Näytä aiemmat lainaukset

itse syön mielummin vähemmän ja useammin.

Onko muita karppaajia paikalla? Olisi kiva kuulla mitä te tyypillisesti syötte päivän aikana!!

Vierailija
12/21 |
02.05.2006 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija:

Jos syöt vähän ja usein, se aiheuttaa useampia insuliinipurskeita, ja insuliini taas on se hormoni, joka aiheuttaa rasvan varastoitumista.

Oleellista on myös se, että syödään nälän tunteen mukaan. Ei sen vuoksi, että kellon mukaan olisi taas aika syödä kun edellisestä ruokailusta on 3 tuntia. Vaan sitten, kun on nälkä, syödään sen verran kuin nälän lähteminen vaatii. Useimmilla tällä tyylillä syöminen vakiintuu tuohon 2-3 kertaan vuorokaudessa. Napostelu ja tiheä syöminen lihottavat.

Vierailija
13/21 |
02.05.2006 |
Näytä aiemmat lainaukset

ihmisestä. Minulle taas sopiva rytmi on noin 3 tuntia ruokailujen välillä, jos söisin vain 3 kertaa päivässä ahmisin jättiaterioita mahani kipeäksi ja aterioiden välillä olisin kärttyinen ja voimaton. Syön siis usein mutta pieniä aterioita. Ai niin, paino 55kg ja pituus 170cm eli ei tämä kovin tunnu lihottavan

Vierailija:

Vierailija:

Jos syöt vähän ja usein, se aiheuttaa useampia insuliinipurskeita, ja insuliini taas on se hormoni, joka aiheuttaa rasvan varastoitumista.

Oleellista on myös se, että syödään nälän tunteen mukaan. Ei sen vuoksi, että kellon mukaan olisi taas aika syödä kun edellisestä ruokailusta on 3 tuntia. Vaan sitten, kun on nälkä, syödään sen verran kuin nälän lähteminen vaatii. Useimmilla tällä tyylillä syöminen vakiintuu tuohon 2-3 kertaan vuorokaudessa. Napostelu ja tiheä syöminen lihottavat.

Vierailija
14/21 |
02.05.2006 |
Näytä aiemmat lainaukset

napostelua yritän välttää, olen vain syönyt lapsen kanssa samassa tahdissa eli sen viisi kertaa päivässä.

Muita karppaajia kaipailen...?

Vierailija
15/21 |
02.05.2006 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija:

ihmisestä. Minulle taas sopiva rytmi on noin 3 tuntia ruokailujen välillä, jos söisin vain 3 kertaa päivässä ahmisin jättiaterioita mahani kipeäksi ja aterioiden välillä olisin kärttyinen ja voimaton.

Hiilaripitoisella ruokavaliolla minäkin söin 6 kertaa päivässä, koska muuten olin nälkäinen ja voimaton. Mutta hiilarit minimissä syön tosiaan vain sen 2-3 kertaa päivässä, nälkäni mukaan. Joskus tietenkin jos nälättää useammin, niin sitten syön useammin.

Vierailija
16/21 |
02.05.2006 |
Näytä aiemmat lainaukset

suositellaan, että syödään tarpeaksi usein ettei juuri tule noita ahmimiskohtauksia ym. Luulen, että se sopii minullekin. Mitä itse syöt päivän aikana?

ap

Vierailija
17/21 |
02.05.2006 |
Näytä aiemmat lainaukset

Siellä tod. hyvää ja maalaisjrjellistä keskustelua. Lisäksi kehotan sua hankkimaan ihan kirjatietoa karppaamisesta, Antti Heikkilän hyvän olon keittokirja on esim. tosi hyvä infopakkaus aloittelijalle.

En kannata aloittamaan karppaamista jos ei tiedä siitä mitään..

Vierailija
18/21 |
02.05.2006 |
Näytä aiemmat lainaukset

Lue Heikkilän tai Atkinsin kirja, kokeile noudattaa tarkalla linjalla vähintään pari viikkoa ja ala vasta sitten soveltaa. Niin on paras sinun kannaltasi.

Vierailija
19/21 |
02.05.2006 |
Näytä aiemmat lainaukset

syö yleensä suurinpiirtein näin:

aamupalaksi jukurttia + täysruisleipä+lihaleike

lounaaksi esim. salaattia, pinaattikeittoa+kananmuna

välipalaksi hedelmä/marjarahkaa

päivällinen: melko tavallista kotiruokaa annos (esim. tummaa riisiä, kanaa, kasviksia)+piimää

illallinen:täysruisleipä, juustoa, leikkeleitä, kasviksia, kaakaota

välipaloiksi syön myös kasviksia ja hedelmiä, kuten porkkanoita, banaania jne. Kesällä tulee syötyä paljon marjoja, talvella teen marjakiisseleitä (karppiversion mukaan)

En ole varsinaisesti karppi, sillä syön kyllä reilummin hiilareita, joskin vähemmän kuin " tavalliset" ihmiset, ja vähemmän eläinrasvaa kuin karpit. Olen myös allerginen usealle ruoka-aineelle kuten pähkinöille, joten täysi karppaus ei minulla toimisi. Salainen paheeni on jäätelö, sitä tulee syötyä jos tekee mieli herkkua

Tällä tavoin olen syönyt jo pitkään, eikä painoa ole tullut lisää. Olen väinut välillä myös lipsua (esim. juhlissa) eikä ole kauheasti haitannut

En juo ollenkaan alkoholia, kahvia tai limsoja, edes kevytlimsoja

Vierailija
20/21 |
02.05.2006 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vaikka leipäjuusto, suolapähkinät, pekoni? Paprikaa leipäjuuston kanssa, nam. Maustetut raejuustot? Rahkajälkkärit marjoilla ja makeutusaineella?

En ole kyllä karppi, mutta oisko nämä suht ok?

Kirjoita seuraavat numerot peräkkäin: yhdeksän neljä neljä