Tapahtumat

Kun kirjaudut sisään näet tässä ilmoitukset sinua kiinnostavista asioista.

Kirjaudu sisään
Tervetuloa lukemaan keskusteluja! Kommentointi on avoinna klo 7 - 23.
Tervetuloa lukemaan keskusteluja! Kommentointi on avoinna klo 7 - 23.

Lapsen elatus

Vierailija
15.08.2018 |

Lapsen isä ei suostunut tekemään elatussopimusta lastenvalvojan luona. Asia siirtyi jatkokäsittelyyn käräjäoikeuteen.
Tiedossa on varmaan kuukausien ruljanssi. Voiko esim sos tt maksaa puuttuvan elatusmaksun vai miten tässä pitäisi pärjätä? Lapsi on siis aina minulla.

Kommentit (23)

Vierailija
1/23 |
15.08.2018 |
Näytä aiemmat lainaukset

Epäilenpä että ei maksa, sen sijaan saat sitten aikanaan takautuvasti elarit. En tosin mene vannomaan. Itsellä aikanaan tilanne että eksä ei suostunut noudattamaan jo tehtyä sopimusta ja silloin en saanut mitään muita tukia, oli vaan pakko elää makaronilla ja odottaa että elarit tulivat ulosoton kautta.

Vierailija
2/23 |
15.08.2018 |
Näytä aiemmat lainaukset

Ei maksa, koska asia on käsittelyssä käräjäoikeudessa. 

Sisältö jatkuu mainoksen alla
Vierailija
3/23 |
15.08.2018 |
Näytä aiemmat lainaukset

Käy töissä ja elätä itse lapsesi

Tiedoksesi että käyn. Mutta niin käy isäkin. Ja vaikka minulla olisi miljoona tilillä, isällä olisi siltikin vastuu omasta osuudestaan.

Vierailija
4/23 |
15.08.2018 |
Näytä aiemmat lainaukset

Etkö kysynyt lastenvalvojalta? En usko että tässä vaiheessa saat mitään, mutta ehkäpä takautuvasti sitten. Sehän on selkeetä että maksamaan joutuu, ja lapsesi saa ilmaisen oikeudenkäynnin alaikäsenä.

Selkärangaton ukko!

Vierailija
5/23 |
15.08.2018 |
Näytä aiemmat lainaukset

Miksi sos tt maksaisi? Siis en ole koskaan kuullut, että maksaisivat. En siis tiedä.

Kelahan maksaa, jos isä ei maksa, mutta sekin vain vasta sitten, kun soppari on tehty. Eli et varmaan saa nyt sitten vielä mistään.

Vierailija
6/23 |
15.08.2018 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Lapsen isä ei suostunut tekemään elatussopimusta lastenvalvojan luona. Asia siirtyi jatkokäsittelyyn käräjäoikeuteen.

Tiedossa on varmaan kuukausien ruljanssi. Voiko esim sos tt maksaa puuttuvan elatusmaksun vai miten tässä pitäisi pärjätä? Lapsi on siis aina minulla.

Pärjännet siihen asti kunnes tuomio tulee. Sitten mies maksaa myös tämän odotusajan, vaikka ulosoton kautta.

Vierailija
7/23 |
15.08.2018 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Tiedoksesi että käyn. Mutta niin käy isäkin. Ja vaikka minulla olisi miljoona tilillä, isällä olisi siltikin vastuu omasta osuudestaan.

Jos käyt töissä niin etkö pärjää?

Vierailija
8/23 |
15.08.2018 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Kyllä ne rahat tuomion jälkeen tulevat.

Vierailija
9/23 |
15.08.2018 |
Näytä aiemmat lainaukset

Ei maksa mitään tehdä toimeentulotukihakemusta Kelaan. Selität tilanteesi hakemuksessa. Lääkuluihin ja lapsen päivähoito yms maksuihin voi saada maksusitoumuksen.

Vierailija
10/23 |
15.08.2018 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Kumpi halusi lapsen? Se vastaa elatuksesta. Yleensä nainen.

Onko helppoa olla noin tyhmä, vai joudutko oikein pinnistelemään?

Vierailija
11/23 |
15.08.2018 |
Näytä aiemmat lainaukset

Tungen samaan ketjuun, sori ap!

Onko kellään kokemusta minkälainen ruljanssi elatusavun hakeminen Kelasta on silloin kun vahvistettu elatussopimus on mutta etä jättää maksamatta? Alkuperäinen elatussopimus pitää ilmeisesti lähettää Kelaan hakemuksen kanssa ja sittenkö vaan odotetaan?

Vierailija
12/23 |
15.08.2018 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Onko kellään kokemusta minkälainen ruljanssi elatusavun hakeminen Kelasta on silloin kun vahvistettu elatussopimus on mutta etä jättää maksamatta? Alkuperäinen elatussopimus pitää ilmeisesti lähettää Kelaan hakemuksen kanssa ja sittenkö vaan odotetaan?

Olen nro 2, nimenomaan tuo tilanne silloin. Hakemus tarvittiin liitteineen, alkuperäinen sopimus tosiaan mukaan lukien. Ei se sen kummempaa ollut mutta muutaman kuukauden jouduin kyllä odottamaan.

Vierailija
13/23 |
15.08.2018 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Huoltajuus isälle, hän halusi luovuttaa sukusolujaan yhteiseen hankkeeseenne. Ilman hänen raskasta työpanostaan ei teillä olisi yhteistä lasta.

Tietääks sun äiskä, että olet täällä esittelemässä idioottimaisuuttasi julkisesti? Sori vaan siihen ei ole hoitoa. Juokse nyt kumminkin jo nukkumaan, ettet nolaa itseäsi enempää-ohis

Iltaa taas, Ohis! Olisi varmasti kauheaa, jos nolaisin itseni! Pitäisikö minun ryhtyä häpeämään myös? Hymiö hymiö hymiö.

Vierailija
14/23 |
15.08.2018 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Elari pitää olla maksamatta kokonaisuudessaan kuukauden, jotta voi hakea. Alkuperäinen soppari Kelaan ja hakemus netissä. Veisin henkilökohtaisedti perille, koska et halua että hukkuu postiin.

Omassa tapauksessa kesti kolme kuukautta saada ekat Kelan maksamat elatustuet, siis se minimi noin 150 euroa. Etä yritti kaikin tavoin viivyttää prosessia ja ekat elatusavut, eli elatudtuen ylittävän summan sain 8 kuukauden päästä hakemuksesta.

Olen todella tyytyväinen että Kela hoitaa elatustuet nykyään, koska voin luottaa että rahat oikeasti on tilillä tiettynä päivänä.

Vierailija
15/23 |
15.08.2018 |
Näytä aiemmat lainaukset

Kun mentiin lastenvalvojalle oli jo valmiiksi tiedossa, että isä on varaton, joten hänelle määrättiin maksettavan se joku minimisumma, olikohan 80e? Noh, ei haluttu tehdä niin vaikeaksi, että hän saa jonkun isyyslisän ja maksaa sen kuukausittain mulle ja saan loput Kelasta, niin lastenvalvoja neuvoi, että jättää ekan erän maksamatta, niin sillon saa Kelasta koko summan jatkossa, säännöllisesti.

Vierailija
16/23 |
15.08.2018 |
Näytä aiemmat lainaukset

Millä mies perustelee sen ettei maksa? Eikö hän ymmärrä että lopulta maksaa joka tapauksessa?

Vierailija
17/23 |
15.08.2018 |
Näytä aiemmat lainaukset

Jos käyt töissä niin etkö pärjää?

No mikä on pärjäämistä? Lapsesta on tietty kulu/kk, ja se on muutakin kuin ruoka.

Ihminen joka on toisen luonut, ei oikeastaan voi vain jättää itseään ulos tästä huoltovastuusta, puhun siis isästä. Ja sitten kun hänen osuutensa on omani lisäksi minulla, itseltänihän minä nipistän jatkuvasti...

Sos tt voi kuulema maksaa harkinnanvaraisesti isän osuutta, ne perittäneen isältä takaisin.. mutta sitä en ole startannut

Ap

Vierailija
18/23 |
15.08.2018 |
Näytä aiemmat lainaukset

Millä mies perustelee sen ettei maksa? Eikö hän ymmärrä että lopulta maksaa joka tapauksessa?

Ei hän mitään perustele. Istui lastenvalvojan luona kuin mykkä idiootti. Sai 2 vko aikaa toimittaa tarvittavat paperit, hävisi ihminen kuin pieru saharaan.

Ap

Vierailija
19/23 |
15.08.2018 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Kiusa se on pienikin kiusa. Kun exää ei pysty enää millään muulla kiusaamaan niin aiheuttamalla taloudellisia vaikeuksia lähivanhemmalle voi vielä pistää kapuloita rattaisiin.

Vierailija
20/23 |
15.08.2018 |
Näytä aiemmat lainaukset

Onko joku oikeesti sitä mieltä, että miehen ei tarvitse osallistua yhtään oman lapsen kuluihin tai hoitoon? Kuinka kamalia ihmisiä oikeesti olette? Luuletteko selviävänne rikoksestakin noin vain ilman seuraamuksia? Kyllä mä oon sitä mieltä, että kukaan ei täällä kaksineuvoinen ole ja vaikka olisi vahinko, niin KAIKKI vastuu sekä taloudellinen että kasvatuksellinen on 50/50 molemmilla! Te jotka väitätte, että lapsi on vaan naisen vika tai halu, niin satuitteko tietämään, että ei ole pakko harrastaa seksiä, koska aina on olemassa riski, että lapsi saa alkunsa? Päivä päivältä mä kunnioitan miehiä vähemmän ja vähemmän, eikä tää palsta ainakaan tue muunlaista käsitystä. >:I