Minusta tuli täti viime yönä :´(
Voi itkujen itku!!!
Siskoni synnytti pikkuruisen tytön viime yönä, rv29. Jokin infektio ilmeisesti kohdussa ja se sai synnytyksen käynnistymään. Tyttö taistelee hengestään teholla ja siskoni on toipumassa heräämössä kun joutui vielä aamulla kiireisesti leikkaukseen kun oli sisäinen verenvuoto.
Olen ihan turta ja tyhjä. Koko suku on odottanut tätä pientä ihmettä syntyväksi kesällä... ja nyt käy näin.
Lähettäkää ihmiset rakkaat tuhannesti peukkuja ja onnea, sitä tuo pieni ihminen nyt tarvitsee.
Kommentit (35)
Meillä esikoinen syntyi rv 26 ja voin kertoa et rv 29 mahdollisuudet selvitä on jo hyvät.
Ootko kuullut sairaalasta mitään ap?
Kovasti voimia ja onnee koko perheelle, onneksi on hyvissä käsissä siellä teholla et varmaan selviää ihan ok. Kerro heti kun kuulet jotain!
Hieno juttu, susta tuli täti ja jostai muusta ilmeisestikin äiti ja isä.
Ja noilla viikoilla pikkuinen selviää hienosti! Kokemusta on =)
Onnitelkaa nyt muutkin. Onneahan tuo ap halusi kuulla. Eikä vauvan syntymää suurempaa syytä onnitteluihin olekaan!
Vauva on kai hyvin pikkuinen, mutta ihana ihminen silti. Jospa pääsisit ap vielä pikkuruista ihailemaan ihan paikan päällekin.
Onnittele kamalan paljon pikku kirpun vanhempiakin. He tarvitsevat nimenomaan onnen toivotuksia, eikä mitään surunvalituksia.
Meidän keskosen syntymä hiljensi tutut ja ystävät. Oli kamalaa, kun he ottivat osaa :( Meille sentään oli syntynyt maailman ihanin pieni vauva! Osa jopa kyseli ääneen, voiko ja uskaltaako onnitella. Mä ainakaan en saanut yhtään voimia jostain surunvalitteluista!
Älkää kuitenkaan vielä luovuttako, pikkuiset on kuitenkin aika sitkeitä!
empi. voi että, lämpimiä ajatuksia sinne ja teholle ja heräämöön, uskomattoman rankkaan on, mutta onneksi nykylääketiede on kyllä ihmeellistä... ja ihmeitä tapahtuu muutenkin. voimia
Itsekin olen rv29:lla syntyneen nyt reippaan ja terveen 2v:n kummitäti!
Toivottavasti infektio ei ole päässyt jyllämään, mutta yleisesti ottaen noilla viikoilla selviämis% ja todennäköisyys on jo suhteellisen korkea. Voimia ja jaksamista koko perheellenne
Nostan jotta kaikki oikeasti tsemppais tätä tätiä!
KOvasti vaan voimia. Kerro hei jos/kun kuulet uutisia sairaalasta, mä elän hengessä mukana.
T. yhden keskospojan täti!
Minun pikkukeskos- tyttäreni syntyi vajaa 2v sitten raskausviikolla 30, koska sekä minulla että hänellä oli erittäin vakava yleisinfektio(=verenmyrkytys näin maallikkokielellä).
Aluksi oli vaikeaa molemmilla ja tyttö oli suht kauan teholla hengityskoneessa. Hänellä oli myös SGA eli oli viikkoihin nähden " liian pienikokoinen" .
Mutta onneksi on antibiootit ja noilla viikoilla kun syntyy niin keuhkot on jo aika hyvin valmiudessa elämän alkuun, viikoilla 24-25 olisi paljon toivottomampaa.
Ja jos pikkuinen on rakenteellisesti terve niin edellytykset pärjätä ja selvitä hyvin ovat ihan kunnolliset.
Voimahalaus koko porukalle- ja onnittelut uudesta perheenne jäsenestä, hän on taistelija:o)
Jos olet ap kuulolla, niin kerro mitä siskon vauvalle kuuluu?