Tapahtumat

Kun kirjaudut sisään näet tässä ilmoitukset sinua kiinnostavista asioista.

Kirjaudu sisään

Äiti, tuu ikkunaan. Täällä huutaa Maija! Kuka muistaa?

Vierailija
15.08.2018 |

Miltä kuulostaisi tänä päivänä?

Kommentit (28)

Vierailija
21/28 |
15.08.2018 |
Näytä aiemmat lainaukset

Nykyään tulisi lasu.

Vierailija
22/28 |
15.08.2018 |
Näytä aiemmat lainaukset

Mun lapsuudessa tätä tehtiin ihan säännöllisesti, päivittäin. Ja siis niin, että kaikki pihan lapset huusivat kuorossa, oli kenen äiti tahansa kohteena :D.

On omatkin lapset kavereineen huudelleet. Tosin mun lapset eivät ole kuitenkaan mitään avainkaula-lapsia, kuten itse olin, eivät kyllä olleet näitä iPhone-lapsiakaan.

Sisältö jatkuu mainoksen alla
Vierailija
23/28 |
15.08.2018 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Minä muistan. Oi niitä aikoja kun kaikki oli paremmin!

Kyllä. Silloin pimpoteltiin ovikelloa ja liikuttiin isolla porukalla uimaan, kirkkistä, purkkista, futista, ei tuijoteltu luuria, kun niitä ei oltu edes keksitty. Ei ollu yhtään masentunutta lasta missään. Ei ainakaa meidän porukoissa ja kaikki puhals samaan hiileen. Sit ku kasvo ja sai kavereiden lankaluurin numeron ja soitti, niin eka kysymys aina, ootsä missä hahaha. Sit ku kaikki huus kuorossa omien partsien alla mutsia tai faijaa ja kun ne tuli kysyy ni mitä, niin mitä ruokaa. Vastaus kaikilla vanhemmilla oli aina, hyvää ruokaa.

Vierailija
24/28 |
15.08.2018 |
Näytä aiemmat lainaukset

"Mitä nyt?!" .... "Et!" ... "Ei..!" ... "No tän kerran, mutta..."

ja huonompi keskustelun kulku:

"Mitä nyt?!" ... "Et, ja sitä paitsi kello on jo yhdeksän ja sä tulet sisään sieltä!"

Vierailija
25/28 |
15.08.2018 |
Näytä aiemmat lainaukset

Juu, paitsi meidän pihassa huudettiin yleensä että "Äiti tuu parvekkeelle, täällä huutaa Maija". Kaikkien asuntojen partsit olivat sopivasti hiekkalaatikoiden suuntaan.

Saman aikakauden fraaseja oli "Maijasella, Maija puhelimessa".

Vierailija
26/28 |
15.08.2018 |
Näytä aiemmat lainaukset

Muistan, ja olen - 99.

Vierailija
27/28 |
15.08.2018 |
Näytä aiemmat lainaukset

Oi niitä aikoja, silloin jotenkin kaikki oli jotenkin niin vilpittömän ja rehellisen tuntuista kun vertaa nykypäivään.

Vierailija
28/28 |
15.08.2018 |
Näytä aiemmat lainaukset

Kalliossa lapsuuden asuneena muistan huutelun. Oi niitä lapsuusaikoja. Isolla porukalla mentiin stadikalle, lintsille, leffaan ja leikittiin mm. kirkkistä :)

Kirjoita seuraavat numerot peräkkäin: kuusi kuusi kolme