Tapahtumat

Kun kirjaudut sisään näet tässä ilmoitukset sinua kiinnostavista asioista.

Kirjaudu sisään

Äiti, tuu ikkunaan. Täällä huutaa Maija! Kuka muistaa?

Vierailija
15.08.2018 |

Miltä kuulostaisi tänä päivänä?

Kommentit (28)

Vierailija
1/28 |
15.08.2018 |
Näytä aiemmat lainaukset

70-luvulla asuttiin kerrostalon 2-kerroksessa. Keittiön ikkuna oli auki ja parkkipaikalta sitten huutelin että ÄITIII, ÄITIII! Eihän sitä nyt kesken kaiken voinut mennä sisälle sanomaan asiaansa.

Eikä kukaan kieltänyt leikkimästä/olemasta siinä parkkipaikallakaan ;) olin yksin pihalla jo 3v ja ei mitään ongelmaa. 

Vierailija
2/28 |
15.08.2018 |
Näytä aiemmat lainaukset

Ei onneksi kuulunut mun lapsuuteen tuo.

Sisältö jatkuu mainoksen alla
Vierailija
3/28 |
15.08.2018 |
Näytä aiemmat lainaukset

Muistan omasta lapsuudesta.

Vierailija
4/28 |
15.08.2018 |
Näytä aiemmat lainaukset

Se oli kyllä Jaska siinä mainoksessa.

Vierailija
5/28 |
15.08.2018 |
Näytä aiemmat lainaukset

Avainkaulalapset muistaa kyllä.

Vierailija
6/28 |
15.08.2018 |
Näytä aiemmat lainaukset

Muistan ja heitettiin kävyillä vielä ikkunaan, jos ei äiti kuullut. Välillä osui naapureidenkin ikkunaan. :) Asuimme 2. kerroksessa 80-luvulla.

Vierailija
7/28 |
15.08.2018 |
Näytä aiemmat lainaukset

Minä muistan. Oi niitä aikoja kun kaikki oli paremmin!

Vierailija
8/28 |
15.08.2018 |
Näytä aiemmat lainaukset

Muistan :D 80-luvun lapsi

Vierailija
9/28 |
15.08.2018 |
Näytä aiemmat lainaukset

Äiti tuu ikkunaan..ja avaimet kaulassa. Aah, niin tuttua juttua. 70-luvulla jumalaton muksulauma pihalla, järvi vieressä ja aamuisin uimaan, päivällä uimaan ja illalla uimaan. Ei ollut aikuisia mukana, isommat katsoivat vähän pienempien perään. Mentiin pyörillä kaksi päällä, kypäristä ei oltu kuultu ollenkaan. Lasut olisivat paukkuneet, jos silloin oltaisiin tiedetty, mitä ne ovat..

Vierailija
10/28 |
15.08.2018 |
Näytä aiemmat lainaukset

En, en ole asunnut kerrostalolähiössä. Omakotitalon ovesta käveltiin sisään, kun haluttiin.

Vierailija
11/28 |
15.08.2018 |
Näytä aiemmat lainaukset

Rivitalossa asuttiin mutta muistan kuinka luuhattiin kaikkien naapureiden luona. Ja kaikki lapset, isot ja pienet oli leikkimässä kirkkistä. Ja jos avain oli unohtunut kotiin, istuttiin talkkarin luona odottamassa kun vanhemmat tulee kotiin.

Vierailija
12/28 |
15.08.2018 |
Näytä aiemmat lainaukset

Nykyään äidin pitää olla LÄSNÄ

Vierailija
13/28 |
15.08.2018 |
Näytä aiemmat lainaukset

10! Meinaat että kerrostaloja on vain lähiössä??? Me asuimme kyllä kerrostalossa mutta se oli ihan uusi ja aivan keskustassa parin minuutin päässä torilta. Veikkaan että teidän omakotitalo oli enemmän lähiössä?

Vierailija
14/28 |
15.08.2018 |
Näytä aiemmat lainaukset

Juu lapsia oli pihat täynnä vaikka mekin asuimme ihan keskustassa 70-luvulla.

Ja avain oli aina kaulassa...ties mikä kengännaru mutta ei kukaan pelännyt että siihen voisi kuristua.

Muistan kun 3-4v olin yksin pihalla talvella pimeässä jo aamulla 7. Halusin aina pihalle leikkimään ennenkuin mummo tuli minua hoitamaan tai lähdin mummon luo hoitoon kun äiti meni töihin.

Talvella menin pulkan kyydissä tai potkukelkalla...siis ihan kaupungin keskustassa. 

Ja tosiaan myöhemmin menin eskariinkin aina yksin 6v eikä se ollut mitenkään väärin.

Ja olimme ihan tavallinen keskiluokkainen perhe mutta lapset sai elää aika vapaasti vuonna keppi ja kivi.

Vierailija
15/28 |
15.08.2018 |
Näytä aiemmat lainaukset

Ei ole tuttua. Asuin maalla, ovi oli auki ja äiti kotona. Enpä kyllä muista, että mulla olisi ollut sille niin tärkeää asiaakaan :D

Vierailija
16/28 |
15.08.2018 |
Näytä aiemmat lainaukset

Muistan, ja olen -94.

Vierailija
17/28 |
15.08.2018 |
Näytä aiemmat lainaukset

En kyllä muista Maijaa.

Vierailija
18/28 |
15.08.2018 |
Näytä aiemmat lainaukset

Muistan kun kadehdin. Olisin itsekkin halunnut tehdä noin mutta ei tarvinnut. Taisin siitä äidille sanoa.

Vierailija
19/28 |
15.08.2018 |
Näytä aiemmat lainaukset

Kyllä sitä tänäkin päivänä vielä kuulee, kieli vaan ei ole suomi. Naapurini huutavat parvekkeelta lapsilleen joka päivä, ja lapset vastaavat.

Vierailija
20/28 |
15.08.2018 |
Näytä aiemmat lainaukset

Ja pojat kiusasi: äiti tuu ikkunalle, isä putos kaivoon 😂 Pohojammaalla huudettiin.

Kirjoita seuraavat numerot peräkkäin: seitsemän kolme neljä