Valehteletko koskaan viettäneesi aikaa seurassa vaikka oikeasti olit yksin?
Itse valehtelen aina. Kaikki mökkeilyt, juhannukset, kesäreissut, matkat, lomat, joulut, pääsiäiset jne. väitän lähes aina viettäneeni muka kavereiden, sukulaisten tai muiden tuttujen seurassa jos ja kun joku puolituttu esim. työ- tai opiskelutoveri kysyy kuulumisia ja tekemisiäni. En vain kehtaa sanoa että vietin taas joulua tai juhannusta yksin neljättä vuotta peräkkäin. Onhan tämä aika noloa kun ei kehtaa sitä sanoa vaan pitää tämmöisestä valehdella.
Minulla on siis vain muutama kaukana asuva läheinen joita tulee nähtyä todella harvoin ja ihmiset joita näen useammin ovat lähinnä jotain puolituttuja töistä tai koulusta.
Olen melko tyytyväinen tilanteeseeni mutta hävettäisi olla niiden puolituttujen silmissä aina se yksin/yksinäinen.
Olenko yksin tämänkin asian kanssa?
Kommentit (5)
En valehtele, viihdyn yksin ja perheeni seurassa.
Mutta olen epäillyt pitkään, että monet varmasti valehtelevat tässä asiassa. Moni tuttu on jatkuvasti muka jonkun kaveriporukan kanssa siellä sun täällä. Kuitenkaan mitään nimiä ei ”porukan” ihmisillä ole eikä someen tule koskaan reissuista kuvia tai edes mainintoja.
Mä valehtelin ennen. En kehdannut sanoa ettei mulla ole kavereita joiden kanssa mennä baariin uutena vuotena tai mökkeillä juhannuksena. Tai oli kyllä, mut ne halus olla jonkun muun porukan seurassa jota en tuntenut.
Nykyään en valehtelisi. Sanoisin ylpeänä että olin uutena vuotena yksin kotona juoden punkkua ja selaten av-palstaa. Mutta ei pysty, kun perhe ja kaikki :D
Lapsena valehtelin, en sen jälkeen. Päinvastoin nykyisin korostan oikein sitä miten erakko olen ja miten eri tavalla elän kuin useimmat muut. Esim. jos joku kysyy multa miten vietin joulua, sanon etten vietä sellaista enkä muitakaan pyhiä.
Olen useasti valehdellut ollakseni mielenkiintoinen. Kyllähän se vähän säälittävältä tuntuu, mutta ei ole todennäköistä jäädä kiinni. Joskus oon mennyt esim baariin yksin ja en ole kehdannut sanoa, että aloittelinnyksin himassa vaan sanon olleeni jonkun kaverin luona.
Miksi ihmeessä tekisin niin? Ei kai se muille kuulu.