Vähätuloisten pikkulapsiarkea tuetaan aivan liikaa valtion toimesta!
Olen 21v ja todellakin ihmettelen tätä ketjua:
https://www.vauva.fi/keskustelu/3244197/onko-kukaan-muu-ihan-oikeasti-j…
Monen asenteet sellaisia, että valtion tulisi tukea teini-ikäisten vanhempia enemmän. Antaa rahaa lukiokirjoihin sun muihin menoeriin. Asetatte itsenne lapsen tasolle vaatimuksissanne ("kaikki ilmaiseksi,kiitos"). Alottaja vetosi nuoreen lastensaamisikäänsä aloituksessaan. Ei sen ikäisenä tajunnut säästää(muistaakseni oli 22v). En vain pysty ymmärtämään kuinka keskenkasvuinen tulee olla, ettei tämänikäisenä ymmärrä jälkikasvun olevan KALLISTA. Onko ongelma liian tuetussa pikkulapsiarjessa? Tulisiko päiväkotimaksujen olla korkeammat pienituloisillekin, jotta ymmärtäisivät ettei tule olemaan varaa ensimmäiseen/toiseen/kolmanteen lapseen? Ainakin kustannukset realisoituisivat ajoissa ja lastenteko jäisi ihmisille, joilla vara antaa kunnon eväät aikuisuuteen (rahaa tukiopetukseen, kirjoihin, valmennuskurssiin jne.). Mitä mieltä olette?
Kommentit (51)
Jos on tehty lapsi niin sitten pitäisi hoitaa homma alusta loppuun eikä sälyttää kaikkia kustannuksia muille. Edullinen terveydenhoito ja koulutus riittää. Jos vanhemmilla ei ole varaa ostaa teinarille koulukirjoja, niin sitten teini töihin tai itse töihin. Ei ole muiden asia osallistua kustannuksiin muuta kuin sen verran ettei nyt hankeen nälissään pakastu.
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Kyllä Suomessa pitäisi kaikilla olla sellainen elintaso, että lapset pystyvät osallistumaan ilmaiseen opetukseen ja elämään inhimillistä elämää. Olemmehan sivistysvaltio eikä mikään kehitysmaa.
Jo haluamme säilyttää kilpailukykymme maailmalla, Suomella ei tule olemaan vara tukea idioottien lastentehtailua. Varsinkaan, kun nämä lapset yleensä päätyvät matalasti koulutetuiksi ja/tai kärsivät mt-ongelmista loppuikänsä.
Kenet sinä nyt leimaat idiootiksi?
Ihmiset, jotka hankkivat lapsia ilman vakituista työpaikkaa, kunnon koulutusta & kielitaitoa sekä säästöjä, ovat minun kirjoissani idiootteja.
Sun logiikalla Suomi kuolee sukupuuttoon tänäpäivänä.
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Kyllä Suomessa pitäisi kaikilla olla sellainen elintaso, että lapset pystyvät osallistumaan ilmaiseen opetukseen ja elämään inhimillistä elämää. Olemmehan sivistysvaltio eikä mikään kehitysmaa.
Jo haluamme säilyttää kilpailukykymme maailmalla, Suomella ei tule olemaan vara tukea idioottien lastentehtailua. Varsinkaan, kun nämä lapset yleensä päätyvät matalasti koulutetuiksi ja/tai kärsivät mt-ongelmista loppuikänsä.
Ihmiset, jotka hankkivat lapsia ilman vakituista työpaikkaa, kunnon koulutusta & kielitaitoa sekä säästöjä, ovat minun kirjoissani idiootteja.
Minulla oli vakituinen työpaikka, kunnon koulutus, kielitaitoa sekä säästöjä. Ja kun kaikki oli täydellistä , niin ei muuta kuin yrittämään raskautta ja vauva ilmoittikin tulostaan.
Sitten tuli työnantajan konkurssi, säästöistä iso siivu meni elämiseen ja raskaus olikin vaikea.
Olen siis idiootti, kun minulle kävi näin.
Komppaan. Meitä on tänäpäivänä paljon.
Poliittinen päätös on tuetaanko lapsiperheitä ja näin taataan tähän maahan edes jonkinmoinen syntyvyys vai otetaanko lisää väkeä muualta.
Tosiasia on, että jatkossa veronmaksajia tarvitaan enemmän, jos maa nimeltä Suomi aiotaan pitää asuttuna.
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Minusta idiootteja ovat ne jotka ei opeta lapsilleen huushollausta vaan tuhlaavat aikansa töissä tienatakseen rahaa preppauskursseihin.
Öö? Kai sitä nyt työn ohessa pystyy pikkulapsen opettamaan kantamaan likaiset astiat pesukoneeseen ja kattamaan pöydän? Kouluikäisen imuroimaan&pyyhkimään pölyt? Ja teini-ikäisen kokkaamaan sekä omat pyykkinsä pesemään? Puheen vastuullisesta rahankäytöstä voi pitää samalla kun s*ksivalistuksen antaa. Vai meinaatko, että tästä kokopäivätyön itsellesi otat? :D Ihan viikonloput ovat ainakin itselläni tähän riittäneet.
Vierailija kirjoitti:
Jos on tehty lapsi niin sitten pitäisi hoitaa homma alusta loppuun eikä sälyttää kaikkia kustannuksia muille. Edullinen terveydenhoito ja koulutus riittää. Jos vanhemmilla ei ole varaa ostaa teinarille koulukirjoja, niin sitten teini töihin tai itse töihin. Ei ole muiden asia osallistua kustannuksiin muuta kuin sen verran ettei nyt hankeen nälissään pakastu.
Onpa lapsellista kommentointia taas joltain kultalusikka suussa syntyneeltä 😂
Ei valtio tuekaan niiden vanhempien elämää, vaan sen viattoman lapsen. Ei kai ole lapsen vika jos vanhemmat eivät ole varautuneet hänen tuloonsa.
Yhteiskunnassa on tarkoitus edistää koko yhteiskunnan etua, ei vaan sinun ja sun napasi. Yhteiskunnan etu on tukea lapsia ja nuoria joka tavalla, että saamme fiksuja ja koulutettuja ihmisiä viemään yhteiskuntaa eteenpäin.
Miksi sinä olet käynyt peruskoulun, kun et tätä tajua? Sinähän olet siten tuhlannut yhteiskunnan varoja. Mikään eri rasita Suomea niin paljon kuin tyhmyys, tietämättömyys ja itsekkyys.
Vierailija kirjoitti:
Olen 21v ja todellakin ihmettelen tätä ketjua:
https://www.vauva.fi/keskustelu/3244197/onko-kukaan-muu-ihan-oikeasti-j…
Monen asenteet sellaisia, että valtion tulisi tukea teini-ikäisten vanhempia enemmän. Antaa rahaa lukiokirjoihin sun muihin menoeriin. Asetatte itsenne lapsen tasolle vaatimuksissanne ("kaikki ilmaiseksi,kiitos"). Alottaja vetosi nuoreen lastensaamisikäänsä aloituksessaan. Ei sen ikäisenä tajunnut säästää(muistaakseni oli 22v). En vain pysty ymmärtämään kuinka keskenkasvuinen tulee olla, ettei tämänikäisenä ymmärrä jälkikasvun olevan KALLISTA. Onko ongelma liian tuetussa pikkulapsiarjessa? Tulisiko päiväkotimaksujen olla korkeammat pienituloisillekin, jotta ymmärtäisivät ettei tule olemaan varaa ensimmäiseen/toiseen/kolmanteen lapseen? Ainakin kustannukset realisoituisivat ajoissa ja lastenteko jäisi ihmisille, joilla vara antaa kunnon eväät aikuisuuteen (rahaa tukiopetukseen, kirjoihin, valmennuskurssiin jne.). Mitä mieltä olette?
Olisi ihanaa nähdä missä jamassa Ap itse on n. 15 vuoden kuluttua.
Ei niitä valtio tue vaan me kunnialliset veronmaksajat.
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Suomella ei ole varaa jättää lapsiaan hunningolle. Aloittaja maksakoon henk koht, jos kieltää sen valtiolta ja haluaa säilyttää yhteiskunnan rauhan.
Ylipäätään lapsiperheiden tukeminen pitäisi tehdä pääosin verovähennyksinä työtuloista. Tämä kannustaisi työssäkäyviä hankkimaan lapsia. Ja veisi motivaatiota lastenhankintaan niiltä jotka eivät pysty lapsiaan elättämään.
Vierailija kirjoitti:
Vielä muutaman vuoden ainakin.
Vierailija kirjoitti:
Miten meinaat sen teinin saavan sillä työllä ostettua ne kirjat? Vähävaraisessa perheessähän ne tulot katsotaan koko perheen tuloksi. Ei niitä rahoja silloin voisi opiskeluun käyttää.
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Tässä elämässä on muutakin kuin raha. Vähälläkin pärjää ja selviää kouluista. Idiootti pitää olla jos tarvitsee siitä selviämiseen 10000 kuukaudessa ja miljoonien säästöt tai uskoo tulojen tekevän ihmisestä paremman.
Ihanaa, kun aina mainitaan se töihin "meno". Minäkin menisin töihin, jos olisi PALKKAtyö, johon vain mennä.
17 vuotta oli, mutta ei ole enää enkä uutta saanut. Onneksi lapseni kuutenkin pääsi lukion alkuun. Kiitos sosiaaliviraston avun.
Vierailija kirjoitti:
Ihanaa, kun aina mainitaan se töihin "meno". Minäkin menisin töihin, jos olisi PALKKAtyö, johon vain mennä.
17 vuotta oli, mutta ei ole enää enkä uutta saanut. Onneksi lapseni kuutenkin pääsi lukion alkuun. Kiitos sosiaaliviraston avun.
Jos teini ei pääse esim. jakamaan mainoksia niin silloin on jotain pahasti vialla. Eri asia oikeasti sairaat, jotka ei pysty. Asennevamma tuppaa vaan olemaan se teinien yleisin vamma tai sitten heittäydytään erityisherkiksi, koska duunit ei nappaa. Kaiken pitäisi tulla hopeatarjottimella nokan alle, koska on totuttu että joku muu maksaa.
Ei suinkaan - kaikki voitava on tehtävä lasten ja nuorten syrjäytymisen ehkäisemiseksi, ja vähävaraisuus on yksi paha syrjäytymisen edistäjä. Minä maksan mielelläni veroja, ja varsinkin tähän tarkoitukseen annan verorahojani hyvin mielelläni! Lapsissa ja nuorissa on tulevaisuutemme.
Poistetaan ensin lapsilisät hyvätuloisilta. He voisi myös maksaa päivähoidon todellisten kulujen mukaan eli noin tonnin kuussa. Eivät lisääntyisi liikaa.
Vierailija kirjoitti:
Mites sitä sitten tuetaan? Jos se 1200 euroa tienaava maksaa lapsen hoidosta 40 e ja 3600 tienaava 250 euroa niin...?
Minun matematiikalla 3600 euroa tienaavan pitäisi maksaa päivähoidosta 120 tuossa tapauksessa.
Se olisi REILUA.
*perustele