Tapahtumat

Kun kirjaudut sisään näet tässä ilmoitukset sinua kiinnostavista asioista.

Kirjaudu sisään

Miten jakaisitte mökkikulut tässä tapauksessa (2 pariskuntaa ja 1 sinkku)

Vierailija
15.08.2018 |

Vuokraamme kahden kaveripariskunnan kanssa lomamökin, jossa on 3 makuuhuonetta (ja olkkari, keittiö, kylpyhuone yms)

Kuvitellaan vuokran olevan vaikka 500e.

Mielestäni vuokra jaetaan tasan henkilöiden mukaan, eli kaikille tulisi 100e.
Pariskunnat haluavat jakaa maksun makuuhuoneittan, eli ~166e/makuuhuone.

Sinkkuna maksaisin 166e, ja pariskuntien puolikkaat 83e/henkilö.

Omasta mielestäni vuokra kuuluu jakaa kaikilla osallistujilla, kyseessä on kuitenkin iso asunto olohuoneella, keittiöllä ja kylpyhuoneella, ei pelkät makuuhuoneet.

Olen myös köyhin meistä, ainoa opiskelija ja vakituisessa työssä olevat kaverini tietävät huonon rahatilanteeni. Silti he ehdottavat, että maksu jaetaan "pariskunnittain".

Oon köyhä mutten pihi, enkä tiennyt kavereiden olevan näin pihejä. Taitaa mennä kaverit vaihtoon, sen verran ottaa nyt päähän! :D

Kommentit (1982)

Vierailija
201/1982 |
15.08.2018 |
Näytä aiemmat lainaukset

Ap:n on nyt syytä ryhtyä polyamoriseen liittoon toisen noista pariskunnista kanssa, niin pääsee 1/6 hinnalla mukaan.

Vierailija
202/1982 |
15.08.2018 |
Näytä aiemmat lainaukset

Entä jos on 2+2+1 eli 133€ per huone, mutta sinkku ottaakin 20 kaveria mukaan omaan huoneeseen eli tulee 2+2+21? Päteekö sama 133€ per huone?

Sisältö jatkuu mainoksen alla
Vierailija
203/1982 |
15.08.2018 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Jos ei menee 500€:5 henkilöllä niin entäs jos nämä neljä olisi kaikki keskenään yhdessä eli moniavioisia? Menisikö silloin tämä neljän hengen pariskunta yhtenä?

Eli 500€:2= 250€. 4 irstailijaa maksaisi 250€ ja sinkku yksinään 250€😂😂😂

Totta, sinkun kannattaa aina varmistaa ettei ole ainakaan moniavioisia mukana, voi tulla kallis reissu 😂

Vierailija
204/1982 |
15.08.2018 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Jos ei menee 500€:5 henkilöllä niin entäs jos nämä neljä olisi kaikki keskenään yhdessä eli moniavioisia? Menisikö silloin tämä neljän hengen pariskunta yhtenä?

Eli 500€:2= 250€. 4 irstailijaa maksaisi 250€ ja sinkku yksinään 250€😂😂😂😂

No mikäli kyseessä olisi kahden makkarin mökki ja nämä neljä yhdessä siellä toisessa niin tottakai. En tosin tiedä miksi sinkku haluaisi tuollaiseen reissuun lähteä...

Vierailija
205/1982 |
15.08.2018 |
Näytä aiemmat lainaukset

Tämä on niin tuttua! Itselle on jäänyt erityisesti mieleen eräs taksimatka. Tuttava pariskunnan kanssa todettiin, että asun heidän kotimatkalla varrella, joten voisimme säästää rahaa ja jakaa taksin. Tämä sopi minulle mainiosti. Halusin lähteä kotiin, mutta ajattelin että kyllä voin sen 20 min odottaa että he ovat valmiita lähtemään ja säästää vähän rahaa.

Minun kotini on noin puolivälissä heidän kotiaan. Meidän ei tarvinnut koukata, vaan kirjaimellisesti kotini oli matkan varrella. Tuli vuoroni poistua ja ilmoitin kuskille maksavansa 1/3 osan matkasta. Siihen pariskunnan nainen totesi, että minun tulisi maksaa puolet, koska he maksavat sen toisen puolen. Toistin, että meitä on tässä autossa 3. Nainen ei antanut periksi, joten maksoin siihen asti kertyneen summan kokonaisuudessaan.

Olen törmännyt pariskuntaa silloin tällöin ja kimppakyytejä on ehdotettu. Olen kieltäytynyt. Työpaikan pikkujoulujen jälkeen sain taas ehdotuksen jaetusta taksista. Kerroin meneväni yksin, omien aikataulujen ja mieleni mukaan, sillä teidän kanssa komppaan ottaminen ei säästä minulta rahaa. Ilme oli näkemisen arvoinen.

Vierailija
206/1982 |
15.08.2018 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Entä jos on 2+2+1 eli 133€ per huone, mutta sinkku ottaakin 20 kaveria mukaan omaan huoneeseen eli tulee 2+2+21? Päteekö sama 133€ per huone?

No munkin mielestä ap:n kannattaa ottaa mukaan viisi kaveriaan vielä, yks siihen toiselle puolelle parisänkyä ja neljä sen saman makkarin lattialle patjalle. 

Vierailija
207/1982 |
15.08.2018 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Kerroin äsken tästä keskustelusta miehelleni ja hän ei aluksi meinannut ymmärtää mistä on kyse. Piti oikein rautalangasta vääntää että joidenkin mielestä siis pariskunta maksaa huoneesta kaksinkertaisen hinnan sinkkuun nähden. Hän oli aivan ihmeissään. Niin olen kyllä minäkin. Ei meillä tosin lähipiirissä sinkkuja olekaan että tällaista tilannetta olisi eteen tulossakaan.

Olet siis löytänyt vastakappaleesi? Onnea!!! Sovitte toisillenne täydellisesti😂😂😂

Vierailija
208/1982 |
15.08.2018 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Kerroin äsken tästä keskustelusta miehelleni ja hän ei aluksi meinannut ymmärtää mistä on kyse. Piti oikein rautalangasta vääntää että joidenkin mielestä siis pariskunta maksaa huoneesta kaksinkertaisen hinnan sinkkuun nähden. Hän oli aivan ihmeissään. Niin olen kyllä minäkin. Ei meillä tosin lähipiirissä sinkkuja olekaan että tällaista tilannetta olisi eteen tulossakaan.

No onpa ihme juttu tosiaan. Olin hiljattain elokuvissa ja buffetaterialla yhden pariskunnan kanssa ja he tosiaan maksoivat kaikesta kaksinkertaisen hinnan minuun sinkkuun nähden. Kummallista.

Vierailija
209/1982 |
15.08.2018 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

No toki, mutta yleensä mökkien vuokraajat asettavat jonkun maksimimäärän siihen montako henkeä mökissä saa majoittua, joten käytännössä tuskin onnistuu. Ja tietysti siitä olisi pitänyt muiden majoittujien kanssa sopia myös etukäteen.

Vierailija
210/1982 |
15.08.2018 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Miksi edes lähteä kavereiden kanssa, jos aikomuksena on vain möllöttää omassa huoneessa?

Vierailija
211/1982 |
15.08.2018 |
Näytä aiemmat lainaukset

No ne kaksi pariskuntaa voi hankkia sitten jostain sen kuudennen henkilön maksumieheksi jos se yksi tyhjä sänky ja sen kulujen jakaminen kaikkien kesken noin helvetisti ärsyttää.

Vierailija
212/1982 |
15.08.2018 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

No onpa ihme juttu tosiaan. Olin hiljattain elokuvissa ja buffetaterialla yhden pariskunnan kanssa ja he tosiaan maksoivat kaikesta kaksinkertaisen hinnan minuun sinkkuun nähden. Kummallista.

Oikeasti? Sinä siis maksoit esim 20€ ja he maksoivat 40€ eli yhteensä 80€? Vai olisiko ollut niin että he maksoivat myös sen saman 20€ josta yhteensä tuli 40€ koska he eivät jakaneet annoksiaan puoliksi kuten he jakavat sen huoneen missä majoittuvat yhdessä?

Vierailija
213/1982 |
15.08.2018 |
Näytä aiemmat lainaukset

Meillä oli kans tuollainen tilanne ja vielä pariskunnilla lapsia, ja lapsethan eivät maksa mitään asumisestaan eivätkä ruokailustaan, vaan sinkut osallistuu näin ollen muiden lapsien osuuteen.

Miksei vanhemmat ajattele? Vai ovatko ihan tietoisesti muka noin tyhmiä?

Vierailija
214/1982 |
15.08.2018 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Ei tolla porukalla kannata lähteä edes kimppataksiin.

Kimppataksi lienee eri asia koska siinä ymmärtääkseni maksu määräytyy juuri henkilömäärän mukaan eikä sen mukaan montako päämäärää taksilla on? Tosin en ole varma enää taksiuudistuksen jälkeen hintojen määräytymisestä. Ymmärtääkseni kuitenkin ainakin ennen kahden hengen taksimatka johonkin on kalliimpi kuin yhden hengen matka samaan paikkaan? Mikä on toki mielestäni aivan hölmöä mutta näin se kai on mennyt.

Tuo taksi juttu oli mielestäni sarkasmia ja olikin hauska veto :)

Vierailija
215/1982 |
15.08.2018 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Oikeasti? Sinä siis maksoit esim 20€ ja he maksoivat 40€ eli yhteensä 80€? Vai olisiko ollut niin että he maksoivat myös sen saman 20€ josta yhteensä tuli 40€ koska he eivät jakaneet annoksiaan puoliksi kuten he jakavat sen huoneen missä majoittuvat yhdessä?

Ei se mökin vuokra tule pelkästään makuuhuoneesta. Eikö mene kaaliin niin millään? On siellä muutakin kuin makuuhuone ja edelleen kyllä se pariskunta voi käydä välillä lepäilemässä siinä ylimääräisessäkin sängyssä, ei se sinkku sitä mihinkään tarvitse.

Vierailija
216/1982 |
15.08.2018 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Ei tolla porukalla kannata lähteä edes kimppataksiin.

Kimppataksi lienee eri asia koska siinä ymmärtääkseni maksu määräytyy juuri henkilömäärän mukaan eikä sen mukaan montako päämäärää taksilla on? Tosin en ole varma enää taksiuudistuksen jälkeen hintojen määräytymisestä. Ymmärtääkseni kuitenkin ainakin ennen kahden hengen taksimatka johonkin on kalliimpi kuin yhden hengen matka samaan paikkaan? Mikä on toki mielestäni aivan hölmöä mutta näin se kai on mennyt.

Tuo taksi juttu oli mielestäni sarkasmia ja olikin hauska veto :)

taksijuttu

Vierailija
217/1982 |
15.08.2018 |
Näytä aiemmat lainaukset

No tämähän on Porvoosta, mutta voisi olla tottakin. Tunnen nimittäin yhden tälläisen 2+2+1 matemaatikon. 988

Vierailija
218/1982 |
15.08.2018 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Meillä oli kans tuollainen tilanne ja vielä pariskunnilla lapsia, ja lapsethan eivät maksa mitään asumisestaan eivätkä ruokailustaan, vaan sinkut osallistuu näin ollen muiden lapsien osuuteen.

Miksei vanhemmat ajattele? Vai ovatko ihan tietoisesti muka noin tyhmiä?

Meillä on aina kaveriporukassa lapsista maksettu se 50 % niinhän se muutenkin menee, isommista teineistä sitten jo ihan normaali aikuisen osuus.

Vierailija
219/1982 |
15.08.2018 |
Näytä aiemmat lainaukset

Yksi ihminen käyttää sähköä ja vettä yms yhden yksikön verran, eli sen mukaan hinta lasketaan 1/5 per pää.

Vierailija
220/1982 |
15.08.2018 |
Näytä aiemmat lainaukset

No hommahan ratkeaa sillä että se sinkku kantaa sen ylimääräisen sängyn yhteisiin tiloihin ja sitä voi sitten jokainen käyttää vaikka päivänokosille tai ihan vain istuskeluun tms. Näin ollen kulut on kaikille sen 1/5.

Kirjoita seuraavat numerot peräkkäin: seitsemän seitsemän neljä