Onko jollain hesari; Uusi lääke näyttäisi tepsivän ylipainoon – ”Mullistus”, uskoo valmistetta tutkinut suomalaisprofessori”
Kommentit (283)
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
--------- kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Haluaisin sellaisen lääkkeen, joka muuttaisi vatsani mikrobi- ja bakteerikannan vastaavaksi kuin hoikilla ihmisillä on. Tällöin ravinto imeytyisi ideaalilla tavalla ja laihtuisin.
Hoikilla ihmisillä ei ole sen kummempi maha kuin muillakaan, he vain eivät syö enemmän kuin kuluttavat.
Sinä haluat mässäillä enemmän kuin kulutat niin että ruoan energiasta osa solahtaisi imeytymättä sinusta läpi.
Hoikan ei tee edes mieli mässäillä samalla tavalla. Siinä on ero. Herkut ja liika ruoka eivät ole vastustamattomia hoikalle. Hoikan on helppo pysyä hoikkana.
Tämä on täysin totta niiden kohdalla, jotka ovat "luonnostaan" hoikkia, ainakin minulla. Varmaan osa hoikista joutuu myös vastustamaan kiusauksia ja kieltäytymään herkuista, mutta itselläni tulee syömistä kohtaan suoranainen vastenmielisyys siinä vaiheessa, kun olen saanut tarpeekseni. En todellakaan ole mikään valtaisalla itsekurilla varustettu pyhimys tai kontrollifriikki.
Itse olen luonnostaan hoikka, ja syön välillä ihan kunnon pikaruokaa ja myös mässäilen toisinaan.
Käyn muuten kakkosella 2-3 kertaa päivässä, kun taas ylipainoinen ystäväni kertoi ulostavansa vain kerran viikkoon. :D sikäli tuo suolistobakteerijuttu voisi olla ihan totta. Myös isäni ja veljeni ovat aina olleet laihoja, vaikka eivät ole mitään himoliikkujia ja syövät paljon.
Sama mulla. Olen miettinyt, että tuleekohan iso osa mun syömisistä toisesta päästä ulos sulamattomana niin, ettei ravintoaineet ole imeytyneet. Tämän voisi kai ulostenäytteistä tutkiakin.
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Haluaisin sellaisen lääkkeen, joka muuttaisi vatsani mikrobi- ja bakteerikannan vastaavaksi kuin hoikilla ihmisillä on. Tällöin ravinto imeytyisi ideaalilla tavalla ja laihtuisin.
Mutta ei ne bakteerit kuitenkaan pysyisi kauaa elossa sun vatsassa. Katsos kun niitä pitää ruokkia syömällä terveellistä ruokaa.
Minä kyllä syön pääasiassa terveellisesti ja runsaasti kasviksia, kalaa ja jonkin verran kanaa. Punaista lihaa en käytä. Kaikki ylikilot ovat tulleet esim. lomilla, jolloin en ole ollut yhtä tarkka terveellisyyden suhteen kuin normaalisti vaan olen syönyt samoja herkkuja kuin hoikat ja normaalipainoiset. En vain ikinä ole päässyt edes yhdestä tai kahdesta saadusta kilosta eroon, joten paino on noussut noin 15 kg ylipainon puolelle noin 15 vuodessa. Eli keskimäärin vain kilo vuodessa. Elimistöni pitää tiukasti kiinni jokaisesta saadusta kilosta.
Helpoiten laihtuu, kun venyttää ateriavälit pitkiksi. Tämä on vastoin perinteisesti terveelliseksi määriteltyjä ruokailutottumuksia, mutta on erittäin tehokasta. Voi olla hankalaa, jos on paha ylipaino.
2 ruokaa per päivä ja thats it. Laihtuminen alkaa nopeasti.
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
--------- kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Hoikilla ihmisillä ei ole sen kummempi maha kuin muillakaan, he vain eivät syö enemmän kuin kuluttavat.
Sinä haluat mässäillä enemmän kuin kulutat niin että ruoan energiasta osa solahtaisi imeytymättä sinusta läpi.
Hoikan ei tee edes mieli mässäillä samalla tavalla. Siinä on ero. Herkut ja liika ruoka eivät ole vastustamattomia hoikalle. Hoikan on helppo pysyä hoikkana.
Tämä on täysin totta niiden kohdalla, jotka ovat "luonnostaan" hoikkia, ainakin minulla. Varmaan osa hoikista joutuu myös vastustamaan kiusauksia ja kieltäytymään herkuista, mutta itselläni tulee syömistä kohtaan suoranainen vastenmielisyys siinä vaiheessa, kun olen saanut tarpeekseni. En todellakaan ole mikään valtaisalla itsekurilla varustettu pyhimys tai kontrollifriikki.
Itse olen luonnostaan hoikka, ja syön välillä ihan kunnon pikaruokaa ja myös mässäilen toisinaan.
Käyn muuten kakkosella 2-3 kertaa päivässä, kun taas ylipainoinen ystäväni kertoi ulostavansa vain kerran viikkoon. :D sikäli tuo suolistobakteerijuttu voisi olla ihan totta. Myös isäni ja veljeni ovat aina olleet laihoja, vaikka eivät ole mitään himoliikkujia ja syövät paljon.
Sama mulla. Olen miettinyt, että tuleekohan iso osa mun syömisistä toisesta päästä ulos sulamattomana niin, ettei ravintoaineet ole imeytyneet. Tämän voisi kai ulostenäytteistä tutkiakin.
Tämä on juuri se asia, josta monet puhuvat virheellisesti nopeana aineenvaihduntana. Aineenvaihdunnassa ei tutkitusti eri yksilöiden välillä ole kovin suuria eroja, mutta ruuan imeytymisessä sitävastoin voi olla. Eli käytännössä jotkut voivat syödä suuria määriä lihomatta, koska elimistö ei käytä kaikkia ravintoaineita hyväkseen. Kuitenkaan hyvin niukalla energiamäärällä ei voi lihoa ilman mitään merkittävää sairautta.
Vierailija kirjoitti:
Helpoiten laihtuu, kun venyttää ateriavälit pitkiksi. Tämä on vastoin perinteisesti terveelliseksi määriteltyjä ruokailutottumuksia, mutta on erittäin tehokasta. Voi olla hankalaa, jos on paha ylipaino.
Ei kyllä päde minuun. Lihoin aikuisiällä kun söin kerran päivässä koska en ehtinyt syömään useammin.
Vierailija kirjoitti:
Minulla tuo tyyli johtaa järjettömään nälkään ja ylensyömiseen. Parempi kun syö niin usein, ettei ehdi kasvattaa nälkää liian isoksi.
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Yksinkertainen perustotuus: läskiys tulee syömällä enemmän kuin kuluttaa energiaa. Geenipuheet ja ylipainon perinnöllisyys ovat täyttä roskaa. 40 % maailman väestöstä ei ole ymmärtänyt tätä.Lihavuus on seuraus psyykkisistä heikkouksista kuten esim. mielihalujen heikosta hillinnästä.
Yksinkertainen olet sinä kun luulet että miltei kolme miljardia ihmistä ei muka tiedä tuota sinun huippuälykästä oivallustasi.
Miksi teidän pitää jankuttaa?
Teille on kyllä kerrottu tuhansia kertoja miten asiat ovat, ei vaan mene luiseen päähän.
Vielä kerran: Itsekurilla kyllä voi laihtua HETKELLISESTI!!!!! Jojoilu on tyhmää, ja siihenhän sinä luuseri yrität ihmisiä yllyttää, että saisit nauraa. Heikko kun olet henkisesti, et vain sitä tajua, koska olet myös tyhmä.
Kyllä itsekuri toimii niin pitkälle kuin jatkaa vaan. Itsellä on jo toiminut yli 20 vuotta, kun lopetin tekosyyt.
Itsekuria kirjoitti:
Se tarkoittaa iltoja ilman mitään mässyä lähes joka päivä, ympäri vuoden.
Mitä on mässy?
Itsekuria kirjoitti:
Annan kaksi hyvää vinkkiä, ilman mitään *ittuilua ja jankkaamista.
Lopettakaa se kalorien tuijottelu ja keskittykää täyttämään se lautanen esimerkiksi erilaisilla salaateilla. Syökää määrällisesti niin paljon, että ällöttää. Silloin saatte tarpeeksi ruokaa, ei tule nälkä ja aineenvaihdunta toimii optimaalisesti. Ei kukaan laihdu "parsalla päivässä", tai ehkä laihtuu, muttei ole hyvä olo.
Lähtekää päivittäin tunnin kävelylle. Metsä on hyvä. Sitä muuten suositellaan masennuksenkin hoitoon ja on ihan ilmaista.
En ainakaan minä halua kenellekkään mitään pahaa. Ainoastaan painotan, että hoikkuus (ja terveys) omalla kohdallani johtuu valinnoista. Masennuslääkkeisiin en suostunut.
12
Tupakoinnin lopettaminenkin on epämukavaa myös, joten kai sekin kannattaa jättää väliin.
Vierailija kirjoitti:
Suurin osa palstalle vastanneita olisi hyviä valmentajia. Urhelijoiden tulokset paranee, kun treenaa entistä enemmän. Alkoholin ja tupakan voi lopettaa, sen kun ei osta eikä käytä niitä. Syömisen voi vähentää minimiin ja ruveta urheilijaksi, niin on laiha ja hyvässä kunnossa.
Työnhaku- tai uravalmentajiksi olisivat myös erittäin kompetenttejä; senkus menet töihin, olet vain laiska.
Univaikeudetkin ratkeaa helposti kun kaikki tietävä valmentaja kertoo, että pään tyynyyn laittaminen ja silmien sulkeminen auttaa.
Vierailija kirjoitti:
ne hoikat jotka tunen ovat yleensä rikkaista perheistä , joille on elämässä suunilleen tarjoiltu hopeatarjottimella ilmaisseksi autot, asunnot, jopa omat kesämökit. Näin on. Isä hoiti kesätyöpaikat jne alusta asti. Omatkin asiansa sitten ovat oppneet hoitamaan järkevästi.Mikäs siinä on keksittyä hyvään terveelliseen elämään, kun muut kahlaa suruissa, murheissa, onnetomuuksissa, veloissa ja lankeaa lohtusyömiseen.
Totuus josta ei puhuta.
Lihavilla on yleensä isot velat, tutkittu juttu.
Varakkuus korreloi älykkyyden kanssa ja älykkyys hyvän kunnon. Lihavuus taas tyhmyyden ja tyhmyys varattomuuden kanssa.
-duunariperheestä johtajaksi
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Yksinkertainen perustotuus: läskiys tulee syömällä enemmän kuin kuluttaa energiaa. Geenipuheet ja ylipainon perinnöllisyys ovat täyttä roskaa. 40 % maailman väestöstä ei ole ymmärtänyt tätä.Lihavuus on seuraus psyykkisistä heikkouksista kuten esim. mielihalujen heikosta hillinnästä.
Yksinkertainen olet sinä kun luulet että miltei kolme miljardia ihmistä ei muka tiedä tuota sinun huippuälykästä oivallustasi.
Miksi teidän pitää jankuttaa?
Teille on kyllä kerrottu tuhansia kertoja miten asiat ovat, ei vaan mene luiseen päähän.
Vielä kerran: Itsekurilla kyllä voi laihtua HETKELLISESTI!!!!! Jojoilu on tyhmää, ja siihenhän sinä luuseri yrität ihmisiä yllyttää, että saisit nauraa. Heikko kun olet henkisesti, et vain sitä tajua, koska olet myös tyhmä.
Kyllä itsekuri toimii niin pitkälle kuin jatkaa vaan. Itsellä on jo toiminut yli 20 vuotta, kun lopetin tekosyyt.
Ai 20 vuotta olet elänyt siten että joudut koko ajan pinnistämään?
En usko.
On tosiaan helppo lopettaa tekosyyt jos sellaisia on. On hyvä jättää joka päiväiset hampurilaiset syömättä jos sellaisia on joka päivä syönyt. Jos ei ole, niin miten lopetat?
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
ne hoikat jotka tunen ovat yleensä rikkaista perheistä , joille on elämässä suunilleen tarjoiltu hopeatarjottimella ilmaisseksi autot, asunnot, jopa omat kesämökit. Näin on. Isä hoiti kesätyöpaikat jne alusta asti. Omatkin asiansa sitten ovat oppneet hoitamaan järkevästi.Mikäs siinä on keksittyä hyvään terveelliseen elämään, kun muut kahlaa suruissa, murheissa, onnetomuuksissa, veloissa ja lankeaa lohtusyömiseen.
Totuus josta ei puhuta.
Lihavilla on yleensä isot velat, tutkittu juttu.
Varakkuus korreloi älykkyyden kanssa ja älykkyys hyvän kunnon. Lihavuus taas tyhmyyden ja tyhmyys varattomuuden kanssa.
-duunariperheestä johtajaksi
Okei kerrotteko vielä kuinka suurella todennäköisyydellä yksittäinen lihava on tyhmä?
Vai oliko korrelaatio siten että jokainen lihava on 100 prosenttisen varmasti laihaa tyhmempi?
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
--------- kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Tämä on juuri se asia, josta monet puhuvat virheellisesti nopeana aineenvaihduntana. Aineenvaihdunnassa ei tutkitusti eri yksilöiden välillä ole kovin suuria eroja, mutta ruuan imeytymisessä sitävastoin voi olla. Eli käytännössä jotkut voivat syödä suuria määriä lihomatta, koska elimistö ei käytä kaikkia ravintoaineita hyväkseen. Kuitenkaan hyvin niukalla energiamäärällä ei voi lihoa ilman mitään merkittävää sairautta.
Tätä olen aina ihmetellyt kun jokainen tietää tyyppejä jotka voivat syödä kuin hevoset, ja eivät millään liho. Eli tämä jotenkin johtuu geeneistä.
Mutta sama ei toisin päin toimi. Jos joku ei voi syödä paljoa lihomatta, niin hänellä se ei voi johtua geeneistä. Ei ei ei.
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Aikamoista höpöhöpöä väittää, että lihominen johtuisi mistään muusta, kuin huonosta ruokavaliosta. Suomi on esimerkiksi kärkipaikalla makeisten kulutuksessa, 14 KILOA per henkilö vuodessa. Siis iso pussillinen karkkia joka viikko. Ei tarvitse olla mikään fyysikko tajutakseen, että tämä lihottaa. Puhumattakaan siitä, että lihavat todennäköisesti kuluttavat vielä suuremman osan tästä, kuin normaalipainoiset.
Päälle tulee vielä pullat ja muut leivokset, einesruuat, olut ja siideri, muut virvokkeet, lihajalosteet, yms. terveyden kannalta ERITTÄIN HUONOT ruoka-aineet, joita kulutetaan uskomattoman suuria määriä yhtä henkilöä kohden.
Käsi ylös: kuka on lihonut vaikkapa syömällä kaalisalaattia ja palapaistia?
Seuraavaksi joku tulee keuhkoamaan syövänsä superterveellisesti, mutta olevansa silti lihava. Eikö niin? Tule vain kertomaan. Kaikkihan te AV:lla olisitte hoikkia, mutta kun ette vaan laihdu vaikka ette syö mitään!
Suomalaisten kulutustottumukset eivät valitettavasti muutu mihinkään kieltämällä. Ihmiset syövät HUONOA RUOKAA.
Huonohan sitä on kättä nostaa pystyyn, kun valmiiksi olet ilmaissut että et sitten usko.
Faktaakin olet laittanu. Koska keskimääräinen ihminen syö makeisia, niin sitten syön minäkin. Ja syön vielä hirveästi koska laihat eivät sitten ikinä syö makeisia ja epäterveellistä.
On vähän paha vähentää tai lopettaa makeisten ja pullan syöntiä ja laihtua siten, koska ei alun perinkään ole syönyt niitä.
Et tietenkään syö herkkuja, mutta olet silti lihava. Ihan niin kuin kaikki AV:lla.
Olisit laiha, mutta kun jostain syystä et vaan laihdu. Tuttu mantra.
Hohhoijaa. Älkää nyt viitsikö.
En syö karkkia, pullaa, sipsejä, limuja, siidereitä, kakkuja ja mitä näitä nyt on. Jos sinä et HALUA uskoa sitä, niin sehän kertoo vain ja ainoastaan että sinulla on joku henkinen ongelma.
Et halua uskoa. Sinä HALUAT uskoa että syön mässyjä. Se on jollain tavalla sinulle tärkeää.
Miksi? Miksi sinulle on tärkeää pitää mielikuvastasi, että jokainen lihava syöpöttelee herkuilla?
Älkäkä vastaa millään jo jankuttamallasi sonnalla tai viemällä asiaa sivuraiteille millään olkiukoilla.
Vastaa vain kysymykseen, jos uskallat ja pystyt katsomaan peiliin?
Pystytkö edes katsomaan peiliin?
Toivon myös ettet argumentoi millään ala-astetasoisella hohhoijaalla ja mussun mussulla.
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Mutta ei ne bakteerit kuitenkaan pysyisi kauaa elossa sun vatsassa. Katsos kun niitä pitää ruokkia syömällä terveellistä ruokaa.
Minä kyllä syön pääasiassa terveellisesti ja runsaasti kasviksia, kalaa ja jonkin verran kanaa. Punaista lihaa en käytä. Kaikki ylikilot ovat tulleet esim. lomilla, jolloin en ole ollut yhtä tarkka terveellisyyden suhteen kuin normaalisti vaan olen syönyt samoja herkkuja kuin hoikat ja normaalipainoiset. En vain ikinä ole päässyt edes yhdestä tai kahdesta saadusta kilosta eroon, joten paino on noussut noin 15 kg ylipainon puolelle noin 15 vuodessa. Eli keskimäärin vain kilo vuodessa. Elimistöni pitää tiukasti kiinni jokaisesta saadusta kilosta.
Näinhän se monesti useilla on. Kilot tulevat hitaasti ja varmasti.
Siksi on vähän vaikeaa päästä niistä eroon, kun ei voi lopettaa päivittäistä kermakakun hotkintaa, kun sellaista ei alunperin ole tehnty.
Pitää vaan kuunnella syytöksiä ahmimisesta ja sikailusta.
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
2 ruokaa per päivä ja thats it. Laihtuminen alkaa nopeasti.Minulla tuo tyyli johtaa järjettömään nälkään ja ylensyömiseen. Parempi kun syö niin usein, ettei ehdi kasvattaa nälkää liian isoksi.
Trolli ohjeistaa tahallaan väärin.
Säännölliset ruokailuvälit ovat parhaat. Ja on hyvä syödä breakfast. Eli break fast. Rikkoa paasto.
Heti aamulla yön aikana koettu paasto poikki.
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Itsekuria kirjoitti:
12 jatkaa.
Se siis tarkoittaa kasvispainotteista koko ajan, joka päivä, ihan ympäri vuoden, eikä vaan 2-3 viikon laihdutuskuureina.
Se tarkoittaa, että kahvi juodaan ilman pullaa tai viinereitä ihan joka päivä.
Se tarkoittaa iltoja ilman mitään mässyä lähes joka päivä, ympäri vuoden.
Se tarkoittaa hien pintaan tuovaa liikuntaa lähes päivittäin.
Mutta tiedän aika monta ylipainoista, jotka sanovat syövänsä terveellisesti ja liikkuvansa, mutta eihän se oikeasti niin mene. Valehtelevat itselleen.
Seuraako heitä 24/7/365? Minä olen ylipainoinen vaikka olen liikuntaa harrastava kasvissyöjä enkä ole syönyt viiteen vuoteen minkäänlaisia leivonnaisia. Ruisleipää syön pari, kolme pala joka päivä.
Sinä syöt enemmän kaloreita kuin kulutat. Muuten laihtuisit.
Finelin ruokapäiväkirjan mukaan 1200-1500 kcal päivässä arki- ja juhlapäivinä.
Se on väärässä. Kukaan täällä ei käskenyt turvautua siihen.
Laiha ihminen mielellään ajattelee että hän on itse laiha ylivoimaisten henkisten ominaisuuksien ansiosta ja lihavat herkuttelevat joka päivä kakuilla tai kebabilla.
Et tietenkään syö herkkuja, mutta olet silti lihava. Ihan niin kuin kaikki AV:lla.
Olisit laiha, mutta kun jostain syystä et vaan laihdu. Tuttu mantra.
Hohhoijaa. Älkää nyt viitsikö.