Tapahtumat

Kun kirjaudut sisään näet tässä ilmoitukset sinua kiinnostavista asioista.

Kirjaudu sisään

Kuvittele seuraava skenaario, miten reagoit?

Vierailija
14.08.2018 |

Olet kasvanut narsistisien vanhempien syntipukkilapsena, lapsuutesi on ollut onneton ja rakkaudeton kun taas sisaruksesi on ollut vanhempien lellikki. Aikuisena et ole ollut paljon tekemissä vanhempiesi kanssa ja kun toinen iäkkäistä vanhemmista kuolee selviää että sinut on jätetty perinnöttömäksi ja saat vain lakiosan kun sisaruksesi saa täysmääräisen hänelle kuuluvan perinnön mikä ei ole vähäinen. Toinen iäkkäistä vanhemmista tarvitsee apua nyt kun on jäänyt yksin ja kääntyy sinun puoleesi. Mitä teet? Autat vai hylkäät?

Kommentit (33)

Vierailija
1/33 |
14.08.2018 |
Näytä aiemmat lainaukset

Kusisin vanhempien eteiseen.

Vierailija
2/33 |
14.08.2018 |
Näytä aiemmat lainaukset

Auttaisin itsekkäistä syistä. Ei tarvitse sitten vanhemman kuoleman jälkeen katua, olisiko voinut tehdä jotain toisin. Lisäksi voihan olla, että tuolla lopputaipaleella löytyy ymmärrys ja anteeksipyyntö ja -anto.

Sisältö jatkuu mainoksen alla
Vierailija
3/33 |
14.08.2018 |
Näytä aiemmat lainaukset

Asettaisin ehdoksi sen että saisin tältä perinnön ja sisareni vain sen lakiosan. Muussa tapauksessa en auta. Nimittäin usein puoliso perii toisen ennen lapsia.

Vierailija
4/33 |
14.08.2018 |
Näytä aiemmat lainaukset

Hakekoon apua toiselta lapselta.

Vierailija
5/33 |
14.08.2018 |
Näytä aiemmat lainaukset

Sääliksi käy näitä kateellisia ja kaltoin itsensä kohdelluksi tuntevia.

Vierailija
6/33 |
14.08.2018 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Auttaisin itsekkäistä syistä. Ei tarvitse sitten vanhemman kuoleman jälkeen katua, olisiko voinut tehdä jotain toisin. Lisäksi voihan olla, että tuolla lopputaipaleella löytyy ymmärrys ja anteeksipyyntö ja -anto.

Olisitko tosi tilanteessa noin jalo?

Vierailija
7/33 |
14.08.2018 |
Näytä aiemmat lainaukset

No mulla on kuule aivan sama. Aloitus täysin omasta elämästä. Hullu narsisti isä ja alistuva äiti (eli isän mielipide on molempien mielipide). Minä inhokkilapsi ja sisarus suosikki. Sisarukselle ostettu auto ja rivariasunto. Itse en ole saanut killinkiäkään ikinä.

Mut on myös tehty perinnöttömäksi ja kaikki siirretään sisarukselle eli lakiosaa en varmaan saa. Mutta onneksi tiedän tän jo etukäteen. Asia on tetraalisen suurieleisesti ilmoitettu minulle ”suurena kostona”.

Ap, se hoitakoon kuka saa perinnön.

Vierailija
8/33 |
14.08.2018 |
Näytä aiemmat lainaukset

Noh, ensinnäkin en todellakaan suostu siihen, etten saa minulle kuuluvaa perintöä eli se asia on selvitettävä ensin, jotta saan sen, mikä minulle kuuluu. - Toisekseen, jos olen niin väkivaltainen kriminelli, että minut on voitu oikeasti ja virallisesti tehdä perinnöttömäksi, en ole kykenevä huolehtimaan kenestäkään enkä auttamaan ketään.

Vierailija
9/33 |
14.08.2018 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

No mulla on kuule aivan sama. Aloitus täysin omasta elämästä. Hullu narsisti isä ja alistuva äiti (eli isän mielipide on molempien mielipide). Minä inhokkilapsi ja sisarus suosikki. Sisarukselle ostettu auto ja rivariasunto. Itse en ole saanut killinkiäkään ikinä.

Mut on myös tehty perinnöttömäksi ja kaikki siirretään sisarukselle eli lakiosaa en varmaan saa. Mutta onneksi tiedän tän jo etukäteen. Asia on tetraalisen suurieleisesti ilmoitettu minulle ”suurena kostona”.

Mitkä kriteerit perinnöttömäksi jättämisen suhteen täyttyivätkään kohdallasi?

Vierailija
10/33 |
14.08.2018 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Järkyttävää. Oletko vanhempiesi kanssa tekemisissä. Olen pahoillani puolestasi.

Vierailija
11/33 |
14.08.2018 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Mitkä kriteerit perinnöttömäksi jättämisen suhteen täyttyivätkään kohdallasi?

Ei mitkään, olen kiltti kympin tyttö, akateeminen, hyvässä työssä. Eli ”rikollisuuteen” ei voi vedota. Mutta isä teki tän niin että on lahjoittanut sisarukselle etukäteen onaisuutta, ottanut ison henkivakuutuksen joka menee sisarukselle ja on pakottanut äidinkin tekemään testametin samalla lailla eli kaikki sisarukselle.

Kun hautajaiskulut otetaan aikanaan pesästä niin mitään tuskin jää. Sadattuhannet eurot on jo sisaruksen taskussa turvassa.

Vierailija
12/33 |
14.08.2018 |
Näytä aiemmat lainaukset

En auttaisi. Jos sitä rahaa on, ostakoon niillä ”perintörahilla” paleluita itselleen, vaikka jokaikisellä sentillä. Ei ihmisen tarvitse kynnysmatoksi heittäytyä narsistin eteen heti kun käsky käy ja syyllistäminen alkaa.

Vierailija
13/33 |
14.08.2018 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Järkyttävää. Oletko vanhempiesi kanssa tekemisissä. Olen pahoillani puolestasi.

En ole väleissä. Juuri tämä välien katkaisu on isäni syy tähän ”perintökostoon”. Muulla ei voi enää uhkailla ja kiristää tai pahoinpidellä ja satuttaa.

Vierailija
14/33 |
14.08.2018 |
Näytä aiemmat lainaukset

Perinnöttömäksi tekeminen on melko helppoa, eli ei tarvita laissa mainitun ehdon ”loukkaa syvästi (rikollisesti) vanhempaansa” -ehtoa ollenkaan. Pitää vaan osata organisoida omaisuus oikein. T. Notaari

Vierailija
15/33 |
14.08.2018 |
Näytä aiemmat lainaukset

Ap, onko ensin kuollut se narsistipaska? Ja se jäljelle jäänyt tahdoton tossukka? Ota huomioon että narsisti määrää kaikesta, eli se alistettu puoliso voi silti välittää sinusta.

Vierailija
16/33 |
14.08.2018 |
Näytä aiemmat lainaukset

Ei perintö ole mikään automaatti, jonka lapsi vanhemmaltaan saa. Vanhempi voi eläessään käyttää varansa mihin tykkää ja kuolinpäivänä onkin sitten varoja vain arkkurahojen verran jos sitäkään. Vanhempi saa testamentata kelle haluaa ja lapsi saa tällöin vain lakiosansa. Perintö ja vanhemman auttaminen eivät ole millään lailla toisiinsa verrannollinen. Perintö ei ole palkka auttamisesta. Autat vanhempaa jos tunnet siihen pystyväsi. Perinnönkiilto silmissä ei kannata. Et välttämättä saa kuin lakiosasi vaikka kuinka auttaisit.

Vierailija
17/33 |
14.08.2018 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Ei perintö ole mikään automaatti, jonka lapsi vanhemmaltaan saa. Vanhempi voi eläessään käyttää varansa mihin tykkää ja kuolinpäivänä onkin sitten varoja vain arkkurahojen verran jos sitäkään. Vanhempi saa testamentata kelle haluaa ja lapsi saa tällöin vain lakiosansa. Perintö ja vanhemman auttaminen eivät ole millään lailla toisiinsa verrannollinen. Perintö ei ole palkka auttamisesta. Autat vanhempaa jos tunnet siihen pystyväsi. Perinnönkiilto silmissä ei kannata. Et välttämättä saa kuin lakiosasi vaikka kuinka auttaisit.

Et ole kasvanut väkuvaltaisen lapsia hakkaavan narsistin kanssa. Et tiedä asiasta mitään. Hakattu ja nujerrettu lapsi olisi vähintään oikeutettu perinnön kaitta hyvitykseen. Mutta narskupaskan viimein nöyryytys ja loukkaus on perinnöttä jättö.

Mitäön oikeutta ei ole oerintöön joo. Mutta sisarus saa 100% perintöä ja toinen saa 0. Reilua? Not.

Vierailija
18/33 |
14.08.2018 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Et ole kasvanut väkuvaltaisen lapsia hakkaavan narsistin kanssa. Et tiedä asiasta mitään. Hakattu ja nujerrettu lapsi olisi vähintään oikeutettu perinnön kaitta hyvitykseen. Mutta narskupaskan viimein nöyryytys ja loukkaus on perinnöttä jättö.

Mitäön oikeutta ei ole oerintöön joo. Mutta sisarus saa 100% perintöä ja toinen saa 0. Reilua? Not.

Samaa mieltä.

Vierailija
19/33 |
14.08.2018 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Ei  löydy laillista syytä tehdä sua perinnöttömäksi joten riitautat jaon sitten kun aika on.

Vierailija
20/33 |
14.08.2018 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Olet kasvanut narsistisien vanhempien syntipukkilapsena, lapsuutesi on ollut onneton ja rakkaudeton kun taas sisaruksesi on ollut vanhempien lellikki. Aikuisena et ole ollut paljon tekemissä vanhempiesi kanssa ja kun toinen iäkkäistä vanhemmista kuolee selviää että sinut on jätetty perinnöttömäksi ja saat vain lakiosan kun sisaruksesi saa täysmääräisen hänelle kuuluvan perinnön mikä ei ole vähäinen. Toinen iäkkäistä vanhemmista tarvitsee apua nyt kun on jäänyt yksin ja kääntyy sinun puoleesi. Mitä teet? Autat vai hylkäät?

Jos saa lakiosan se tarkoittaa että saa perintöä. Sinua ei siis ole jätetty perinnöttömäksi.

En auttaisi minua vuosikausia  huonosti kohdellutta ihmistä. Niin armelias en ole.

Kirjoita seuraavat numerot peräkkäin: viisi kolme kahdeksan