Tapahtumat

Kun kirjaudut sisään näet tässä ilmoitukset sinua kiinnostavista asioista.

Kirjaudu sisään
Tervetuloa lukemaan keskusteluja! Kommentointi on avoinna klo 7 - 23.
Tervetuloa lukemaan keskusteluja! Kommentointi on avoinna klo 7 - 23.

Minkä takia palstalla ei osata vain kuunnella ihmisten vaikeuksia ja tavallaan ottaa osaa tai ilmaista myötätuntoa? Esim. "en kestä raskaana olevaa vaimoani"?

Vierailija
14.08.2018 |

-ketjussa? Miksi pitää olla niin lapsellinen, että alkaa solvata aloittajaa ja muutenkin ottaa tunteisiinsa sen, mitä joku kertoo? Ettehän te heitä tunne, sitä toistakaan osapuolta, ihmeellistä olettamista, että hän olisi jokin uhri. Ettekö ole aikuiset ihmiset oppineet vielä tähän mennessä, että yleensä molemmissa on vikaa ja se, joka kirjoittaa tänne oman versionsa, tarvitsee tulea sen toisen vikoja vastaan, ei nobodyjen arviota koko tilanteesta?
Oletteko te niin uhreja, aikuiset ihmiset, että on pakko aina vain olettaa sen toisen osapuolen kyllä nyt olevan uhri, koska se toinen osapuoli kirjoittaa hänen pahuudestaan johonkin? Ettekö siis näe esim. pahuutta itsessäänne kaikissa asioissa?

Kommentit (122)

Vierailija
81/122 |
14.08.2018 |
Näytä aiemmat lainaukset

0/5

Vierailija
82/122 |
14.08.2018 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Ketään ei rehellisesti sanoen kiinnosta jonkun randompaskan tunteet. Kuuntelen ystävän harmeja ja tuen häntä, vaikka en tiedä koko totuutta, mutta jotain randomia netissä ulisijaa en pahemmin jaksa tukea. Jos on itse niin vttumainen henkilö, ettei ole ketään ystäviä, jotka kuuntelisivat, niin turha niitä on netistäkään hakea.

Ei ole kaunkaan, kun erääseen ketjuuni tuli nimenomaan eräs henkilö kertomaan, että hän välittää jokaisen vastaantulijan tunteista, ja että muiden rakastaminen on itseasiassa itsensä rakastamista, näin se onkin. Eli se rakkaus, mitä annat muille tulee oikeastaan sinulle itsellesi.

Lisäksi saatat bonuksena saada hyvää heiltä, joille teit jotain. Minusta se oli todella kaunis kuvaus elämästä täällä.

Ap

Sisältö jatkuu mainoksen alla
Vierailija
83/122 |
14.08.2018 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Ketään ei rehellisesti sanoen kiinnosta jonkun randompaskan tunteet. Kuuntelen ystävän harmeja ja tuen häntä, vaikka en tiedä koko totuutta, mutta jotain randomia netissä ulisijaa en pahemmin jaksa tukea. Jos on itse niin vttumainen henkilö, ettei ole ketään ystäviä, jotka kuuntelisivat, niin turha niitä on netistäkään hakea.

Mietityttää vielä, mikä vaivaa ihmistä, joka ei osaa puhua vain omasta puolestaan, vaan kuvittelee sen, mitä itse tuntee, koskevan kaikkia?

Oikeutuksen tunnelukko?

Tajusin juuri, että tuo kuulostaa aivan äidiltäni. Kaikki olivat aina hänen puheissaan samaa mieltä, kuin hän.

Ap

Vierailija
84/122 |
14.08.2018 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Siinä ketjussahan ap syytti vaimoaan elämänsä pilaamisesta, kohtuuttomista vaatimuksista ja ihmetteli miksi ei aikuinen nainen pärjää raskaana yksinään. Omassa toiminnassaan ei nähnyt mitään vikaa ja hänen omat menonsa ja yrityksensä oli tärkeintä.

Tuollaisesta asetelmasta on hyvin vaikeaa löytää sympatiaa aloittajaa kohtaan.

Ketjussa kyllä ap sai hyviä neuvoja ja kommentteja tulevaan perhe-elämään.

Niin no, saahan sitä ihminen ihmetellä. Jos saisi apua, kenties pärjäöminen olisi noissa asetelmissa hänelle helpompaa. Tai sitten apua eroprosessiin, jos vaimon kanssa ei vain asiat toimi. On se vaimostakin kiinni, haluaako ymmärtää miestä, jonka valitsi, eikä vain asettaa odotuksia.

Ap

Apua saa kun sitä itse hakee/pyytää. Vaimo oli jo pyytänyt apua sinulta. Jos itse koet tarvitsevasi apua vaimoltasi tai joltain muulta taholta niin se kannattaa sanoa ääneen.

Siis sen ketjun ap:lta. En lukenut sitä niin tarkkaan, että tietäisin, mitä apua tarkoitat. Ja miksi se vaimo sitä mieheltään pyytää? Jos kerran mies itse sitä tarvitsee?

Ap

Vaimo toivoi, että mies olisi auttanut kauppakassien kantamisessa, koska oli viimeisillään raskaana. Ja että mies osallistuisi kyläilyyn kutsuttuna ajankohtana. Vaimo teki kaikki kotityöt ja elätti tyhjötaskumiehen, joka ei viitsinyt olla koskaan kotona tai vaimonsa kanssa. Vaimo toivoi, ettei mies olisi väkivaltainen ja ettei hän olisi pistänyt vaimon asuntoa säpäleiksi. Lopulta vaimo kypsyi ja otti eron miehestä todeten, että pärjää paremmin yksinhuoltajana. Mies ilmeisesti toivoi, ettei vaimo toivoisi noin kohtuuttomia.

Vierailija
85/122 |
14.08.2018 |
Näytä aiemmat lainaukset

VMP. Ihan niin kuin kaikki muutkin ketjusi.

Vierailija
86/122 |
14.08.2018 |
Näytä aiemmat lainaukset

Ei täällä empatiaa tunneta, paitsi jos miehessä on se vika, kyllä sitte tukea sataa.

Vierailija
87/122 |
14.08.2018 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Niin että puhu ihan vaan omasta puolestasi. Sekö sua niin kismittääkin, koska itse olet selkeästikin hiukan tunnevammainen?

Ap

Niin ja moittimani tunnevammaisuus liittyy siihen, että kuvittelet kaikkien tuntevan tai kokevan samoin kuin sinä.

Ap

Vierailija
88/122 |
14.08.2018 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Ei ole kaunkaan, kun erääseen ketjuuni tuli nimenomaan eräs henkilö kertomaan, että hän välittää jokaisen vastaantulijan tunteista, ja että muiden rakastaminen on itseasiassa itsensä rakastamista, näin se onkin. Eli se rakkaus, mitä annat muille tulee oikeastaan sinulle itsellesi.

Lisäksi saatat bonuksena saada hyvää heiltä, joille teit jotain. Minusta se oli todella kaunis kuvaus elämästä täällä.

Ap

Ei oo todellista, että joku kerkesi tähänki alapeukun painaa.

Vierailija
89/122 |
14.08.2018 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Siinä ketjussahan ap syytti vaimoaan elämänsä pilaamisesta, kohtuuttomista vaatimuksista ja ihmetteli miksi ei aikuinen nainen pärjää raskaana yksinään. Omassa toiminnassaan ei nähnyt mitään vikaa ja hänen omat menonsa ja yrityksensä oli tärkeintä.

Niin no, saahan sitä ihminen ihmetellä. Jos saisi apua, kenties pärjäöminen olisi noissa asetelmissa hänelle helpompaa. Tai sitten apua eroprosessiin, jos vaimon kanssa ei vain asiat toimi. On se vaimostakin kiinni, haluaako ymmärtää miestä, jonka valitsi, eikä vain asettaa odotuksia.

Ap

Apua saa kun sitä itse hakee/pyytää. Vaimo oli jo pyytänyt apua sinulta. Jos itse koet tarvitsevasi apua vaimoltasi tai joltain muulta taholta niin se kannattaa sanoa ääneen.

Siis sen ketjun ap:lta. En lukenut sitä niin tarkkaan, että tietäisin, mitä apua tarkoitat. Ja miksi se vaimo sitä mieheltään pyytää? Jos kerran mies itse sitä tarvitsee?

Ap

Vaimo toivoi, että mies olisi auttanut kauppakassien kantamisessa, koska oli viimeisillään raskaana. Ja että mies osallistuisi kyläilyyn kutsuttuna ajankohtana. Vaimo teki kaikki kotityöt ja elätti tyhjötaskumiehen, joka ei viitsinyt olla koskaan kotona tai vaimonsa kanssa. Vaimo toivoi, ettei mies olisi väkivaltainen ja ettei hän olisi pistänyt vaimon asuntoa säpäleiksi. Lopulta vaimo kypsyi ja otti eron miehestä todeten, että pärjää paremmin yksinhuoltajana. Mies ilmeisesti toivoi, ettei vaimo toivoisi noin kohtuuttomia.

Millä lailla se kyläilytoive oli vaimon auttamista? Eikö mies ollut töissä firmassa? Jos se ei tuota ei vaimon ole mikään pakko elättää miestä, mitäs oli mennyt avioon ja ottanut sellaisen riskin.

Ap

Vierailija
90/122 |
14.08.2018 |
Näytä aiemmat lainaukset

Jos nainen on itse iin tyhmä, ettei osaa valita kunnon miestä, niin MIESTÄKÖ siitä pitää syyttää?

Ap

Vierailija
91/122 |
14.08.2018 |
Näytä aiemmat lainaukset

Mä en mennyt avioon, mua ei kukaan elätä, enkä mä elätä ketään vasten haluani.

Ap

Vierailija
92/122 |
14.08.2018 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Jos nainen on itse iin tyhmä, ettei osaa valita kunnon miestä, niin MIESTÄKÖ siitä pitää syyttää?

Ap

Puhutko nyt itsestäsi? Niin kuin yleensä.

Vierailija
93/122 |
14.08.2018 |
Näytä aiemmat lainaukset

Siis mua ei tartte kenenkään alkaa elätää vastoin tahtoaan! Nainen oli tyhmä, jos oli tehny valintoja, joista sitten ei tykännytkäön.

Ap

Vierailija
94/122 |
14.08.2018 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Ap

Puhutko nyt itsestäsi? Niin kuin yleensä.

Puhun sen ap:n vaimosta.

Ap

Vierailija
95/122 |
14.08.2018 |
Näytä aiemmat lainaukset

Kjäh kjäh kjäh...

Vierailija
96/122 |
14.08.2018 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Ap

Ap

Millä lailla se kyläilytoive oli vaimon auttamista? Eikö mies ollut töissä firmassa? Jos se ei tuota ei vaimon ole mikään pakko elättää miestä, mitäs oli mennyt avioon ja ottanut sellaisen riskin.

Ap

"mitäs oli mennyt avioon ja ottanut sellaisen riskin"?

No missä on sinun peräänkuuluttamasi myötätunto ja tuki?

Äitihullu pitäisi bannata kokonaan.

Vierailija
97/122 |
14.08.2018 |
Näytä aiemmat lainaukset

Näiden erääseen ideologiaan aivopeseytyneiden on mahdotonta nähdä miestä koskaan uhrin asemassa, uhristatus sukupuolten välisissä asioissa on aina naisilla. Mies ei myöskään lähtökohtaisesti saa arvostella naista - se on etiketin vastaista.

Kun mies avautuu ongelmistaan tai kokemistaan epäkohdista, on se miehen/miesten oma syy. Ja tietysti myös joutavaa, epämiehekästä ulinaa. (eli se vanhanaikaisten sukupuoliroolien kumoamisesta)

Vierailija
98/122 |
14.08.2018 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Ap

Ap

Ap

"mitäs oli mennyt avioon ja ottanut sellaisen riskin"?

No missä on sinun peräänkuuluttamasi myötätunto ja tuki?

Äitihullu pitäisi bannata kokonaan.

Voin antaa sitä vaimolle sillä sekunnilla, kun aukaisen hänen ketjunsa. Toisaalta minusta on aika paskamaista mennä avioon, jossa on elatusvelvollisuus ja sitten itkeä, jos se laukeaa.

Ap

Vierailija
99/122 |
14.08.2018 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Siis mua ei tartte kenenkään alkaa elätää vastoin tahtoaan! Nainen oli tyhmä, jos oli tehny valintoja, joista sitten ei tykännytkäön.

Ap

Itsekin teit lapsia, ja nyt et jaksa edes lyhyesti tavata heitä, saati olla äiti. Jolloin olet ilmeisen tyhmä, ihan omien sanojesi mukaan.

Vierailija
100/122 |
14.08.2018 |
Näytä aiemmat lainaukset

.