Tapahtumat

Kun kirjaudut sisään näet tässä ilmoitukset sinua kiinnostavista asioista.

Kirjaudu sisään
Tervetuloa lukemaan keskusteluja! Kommentointi on avoinna klo 7 - 23.
Tervetuloa lukemaan keskusteluja! Kommentointi on avoinna klo 7 - 23.

Minkä takia palstalla ei osata vain kuunnella ihmisten vaikeuksia ja tavallaan ottaa osaa tai ilmaista myötätuntoa? Esim. "en kestä raskaana olevaa vaimoani"?

Vierailija
14.08.2018 |

-ketjussa? Miksi pitää olla niin lapsellinen, että alkaa solvata aloittajaa ja muutenkin ottaa tunteisiinsa sen, mitä joku kertoo? Ettehän te heitä tunne, sitä toistakaan osapuolta, ihmeellistä olettamista, että hän olisi jokin uhri. Ettekö ole aikuiset ihmiset oppineet vielä tähän mennessä, että yleensä molemmissa on vikaa ja se, joka kirjoittaa tänne oman versionsa, tarvitsee tulea sen toisen vikoja vastaan, ei nobodyjen arviota koko tilanteesta?
Oletteko te niin uhreja, aikuiset ihmiset, että on pakko aina vain olettaa sen toisen osapuolen kyllä nyt olevan uhri, koska se toinen osapuoli kirjoittaa hänen pahuudestaan johonkin? Ettekö siis näe esim. pahuutta itsessäänne kaikissa asioissa?

Kommentit (122)

Vierailija
41/122 |
14.08.2018 |
Näytä aiemmat lainaukset

Mutta olisiko osa ns. besserwissereistä kiitosta vailla? Aukaistaan muiden vaikeuksista kertovia ketjuja, ja haetaan omalla vastauksella toiselta kiitollisuutta itseä kohtaan? Mitä sellainen kertoisi neuvojasta? On kiitosta vailla ja etsii sitä palstalta? Mielenkiintoista. Eli he voisivat tehdä tätä aloitusta vastaavan aloituksen ja harmitella, että moni autettava ei edes kiitä, kenties. Mutta se, että joku kokee toisen autettavana ei ikävä kyllä tarkoita, että tämä sai apua.

Ap

Vierailija
42/122 |
14.08.2018 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Mutta olisiko osa ns. besserwissereistä kiitosta vailla? Aukaistaan muiden vaikeuksista kertovia ketjuja, ja haetaan omalla vastauksella toiselta kiitollisuutta itseä kohtaan? Mitä sellainen kertoisi neuvojasta? On kiitosta vailla ja etsii sitä palstalta? Mielenkiintoista. Eli he voisivat tehdä tätä aloitusta vastaavan aloituksen ja harmitella, että moni autettava ei edes kiitä, kenties. Mutta se, että joku kokee toisen autettavana ei ikävä kyllä tarkoita, että tämä sai apua.

Ap

Näistä sun horinoista ei saa mitään selvää.

Sisältö jatkuu mainoksen alla
Vierailija
43/122 |
14.08.2018 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Ap

Näistä sun horinoista ei saa mitään selvää.

Koska se on äitihullu, joka ei ymmärrä ettei tämä palsta ole mikään terapia- tai tukipalsta.

Vierailija
44/122 |
14.08.2018 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Ketään ei pitäisi olettaa pahaksi siksi, että hän on kirjoittanut tänne aloituksen, mahdollisesti aiheesta, joka ärsyttää itseä.

Mutta selitäpä minulle ap, miksi häntä pitäisi myöskään kehua tai lohduttaa? Jos kokee, että hän on mielipiteensä kanssa väärässä ja kertoo itse asiassa jopa käyttäytyvänsä aivan törkeästi jotakuta kohtaan?

Kukaan ei myöskään ole hyvis ja reppana siksi, että menee ruikuttamaan asioistaan somessa.

Kasva ap aikuiseksi ja lakkaa projisoimasta omia neuroosejasi ja traumojasi täällä oleviin kommentteihin. Sitähän sinä nimittäin selvästi teet. Lienetkö äitihullu?

Mielipiteensä kanssa väärässä, jos kertoi omista tunteistaan? Jos ei ratakiskon kera, niin rivien välistä. Ole empaattinen, se ei maksa sen enempää vaivaa, kuin olla tuomitseva. Jokaisella on oikeus tuntea juuri sitä, mitä tuntee, ja olisi hyvä olla paikka, jossa ne voi ilmaista ja purkaa.

Jos sinä et tykkää siitä, niin älä vastaa, kukaan ei pakota sinua olemaan myötätuntoinen kenellekään. Mutta vihaiset syytökset ja muukaan viha ei palvele ainakaan muita.

Ap

Vierailija
45/122 |
14.08.2018 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Onko ap kyseessä olevan ketjunkin ap vai ihanko oikeasti provoilematta puolustaa tuollaista "sankaria"? Voi lapsiparkaa millaisen isän saa, koska vasta lapsen synnyttyä totuus alkaa paljastua.

En ole, ja puolustan hänen oikeuttaan omiin tunteisiinsa, en mitään väärää tekoa. Mutta minusta niistä ei ole syytä tuomita tässä palstalla, se vaikuttaa vain tuomitsijan omien patoumien purkamiselle. Se on ihan ok, jos purkaja ei ole olevinaan tuomitsemaansa ihmistä parempi sitten ihmisenä.

Ap

Vierailija
46/122 |
14.08.2018 |
Näytä aiemmat lainaukset

Jos aloittaja kirjoittaa palstalle halveksivansa raskaana olevaa vaimoaan, haukkuvansa häntä, elävänsä hänen rahoillaan ja olevansa väkivaltainen häntä kohtaan, niin on aika erikoinen toive odottaa saavansa lukijoilta sympatiaa.

Vierailija
47/122 |
14.08.2018 |
Näytä aiemmat lainaukset

Lässyn lää, miksi ihmeessä kusipäisesti toimiva ihminen ansaitsisi myötätuntoa? Tämä ei ole hoitopaikka.

Vierailija
48/122 |
14.08.2018 |
Näytä aiemmat lainaukset

Siinä ketjussahan ap syytti vaimoaan elämänsä pilaamisesta, kohtuuttomista vaatimuksista ja ihmetteli miksi ei aikuinen nainen pärjää raskaana yksinään. Omassa toiminnassaan ei nähnyt mitään vikaa ja hänen omat menonsa ja yrityksensä oli tärkeintä.

Tuollaisesta asetelmasta on hyvin vaikeaa löytää sympatiaa aloittajaa kohtaan.

Ketjussa kyllä ap sai hyviä neuvoja ja kommentteja tulevaan perhe-elämään.

Vierailija
49/122 |
14.08.2018 |
Näytä aiemmat lainaukset

Sinä et voi määrätä mitä kukakin tänne kirjoittaa. Itse voisit tosin lopettaa kirjoittelun kokonaan. Ketään ei kiinnosta jankkaamisesi. Nytkin verhoat omaa agendaasi tämän miehen tarinaan. Tosi asiassa sinua kiinnostaa vain sinä. Sinä sinä sinä sinä. Ja SINUN paha mielesi.

Vierailija
50/122 |
14.08.2018 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Lässyn lää, miksi ihmeessä kusipäisesti toimiva ihminen ansaitsisi myötätuntoa? Tämä ei ole hoitopaikka.

Esim. juuri saadakseen tukea mennä kohti parempaa toimimista ja itsensä ja tunteidensa hyväksymistä. Siis pahoja tunteita ei pidä hyväksyä siten, että niillä oikeutetaan pahaa toimintaa, mutta joillain ihmisillä on vaikeaa hyväksyä itseään tuntemassa esim. halua vahingoittaa läheisiään, vaikka jos asiaa perattaisiin tarpeeksi kauas taakse päin, sellaiselle tunteenkin synnylle löytyisi syy ja selitys, ja se juontaa useimmin juurensa lapsena koettuun vääryyteen, jota lapsi ei ole sinä aikana tajunnut vääryydeksi itseään kohtaan.

Ap

Vierailija
51/122 |
14.08.2018 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Sinä et voi määrätä mitä kukakin tänne kirjoittaa. Itse voisit tosin lopettaa kirjoittelun kokonaan. Ketään ei kiinnosta jankkaamisesi. Nytkin verhoat omaa agendaasi tämän miehen tarinaan. Tosi asiassa sinua kiinnostaa vain sinä. Sinä sinä sinä sinä. Ja SINUN paha mielesi.

En minä määrääkään. Minä vain kerron mitä mieltä minä olen.

Ap

Vierailija
52/122 |
14.08.2018 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Jos aloittaja kirjoittaa palstalle halveksivansa raskaana olevaa vaimoaan, haukkuvansa häntä, elävänsä hänen rahoillaan ja olevansa väkivaltainen häntä kohtaan, niin on aika erikoinen toive odottaa saavansa lukijoilta sympatiaa.

Minusta ei ole. En jaksa oikein uskoa, ettei vaimokin ole sellainen ihminen, jossa on syytä ja vikaa. Lisäksi kyseessähän on aloittajan tunteet ja niistä seurannutta toimintaa, mutta jos keskitytään siihen toimintaan, ei nähdä metsää puilta. Eikä ongelmien alkusyitä ja juuria. Eikä voida antaa tukea mennä kohti parempaa toimintaa ja itsensä ja tunteittensa ymmärtämistä ja hyväksymistä, varsinkaan.

Ap

Väkivaltainen mies ansaitsee ammattiapua, ei ymmärrystä ja päähänsilotystä.

Olet siis itse tietenkin se sama ap eli ko mies.

Parisuhdeväkivaltaisen miehen tyypillinen ominaisuus on vahva oikeutuksen tunne, entitlement. Hän kokee ilman mitään epäilystä olevansa oikeuttu toimimaan kuten toimii, syyttää kaikesta vaimoaan ja kokee itsensä vaimon uhriksi.

Vierailija
53/122 |
14.08.2018 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Siinä ketjussahan ap syytti vaimoaan elämänsä pilaamisesta, kohtuuttomista vaatimuksista ja ihmetteli miksi ei aikuinen nainen pärjää raskaana yksinään. Omassa toiminnassaan ei nähnyt mitään vikaa ja hänen omat menonsa ja yrityksensä oli tärkeintä.

Tuollaisesta asetelmasta on hyvin vaikeaa löytää sympatiaa aloittajaa kohtaan.

Ketjussa kyllä ap sai hyviä neuvoja ja kommentteja tulevaan perhe-elämään.

Niin no, saahan sitä ihminen ihmetellä. Jos saisi apua, kenties pärjäöminen olisi noissa asetelmissa hänelle helpompaa. Tai sitten apua eroprosessiin, jos vaimon kanssa ei vain asiat toimi. On se vaimostakin kiinni, haluaako ymmärtää miestä, jonka valitsi, eikä vain asettaa odotuksia.

Ap

Vierailija
54/122 |
14.08.2018 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Minusta ei ole. En jaksa oikein uskoa, ettei vaimokin ole sellainen ihminen, jossa on syytä ja vikaa. Lisäksi kyseessähän on aloittajan tunteet ja niistä seurannutta toimintaa, mutta jos keskitytään siihen toimintaan, ei nähdä metsää puilta. Eikä ongelmien alkusyitä ja juuria. Eikä voida antaa tukea mennä kohti parempaa toimintaa ja itsensä ja tunteittensa ymmärtämistä ja hyväksymistä, varsinkaan.

Ap

Parisuhdeväkivaltaisen miehen tyypillinen ominaisuus on vahva oikeutuksen tunne, entitlement. Hän kokee ilman mitään epäilystä olevansa oikeuttu toimimaan kuten toimii, syyttää kaikesta vaimoaan ja kokee itsensä vaimon uhriksi.

Oikeutuksen tunne, en olisi lainkaan niin varma siitä, että tässä oli siitä kysymys. Ennemminkin sanoisin tai epäilen, että se on sinussa aika vahvana.

Ap

Vierailija
55/122 |
14.08.2018 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Ap

Pikemminkin sanoisin, että tuolla miehellä oikeutuksen tunne oli nimenomaan alimitoitettu.

Ap

Vierailija
56/122 |
14.08.2018 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Kirjoitustyylistä päätellen olet itse tuo väkivaltainen työnarkomaani ja katkera, kun et saanutkaan sympatiaa keneltäkään.

Minusta jokaiselle ihan normaalille ihmiselle kuuluu sympatia, ja se kertoo sinusta ikävää kapeakatseisuutta ja ahdasmielisyyttä, että et ymmärrrä ihmismieltä tuon enempää, jos samalla uskot olevasi oikeutenasi koittaa lisätä muiden pahaa oloa.

Ap

Hitukkakin oli tosi kiva tyyppi. Jos sitä olisi tuettu ja kuunneltu enemmän silloin vuosikymmeniä sitten, voisi maailmamme olla ihan toisenlainen. Ikävä, että sitäkin piti kauhistella ja lytätä. :(

Vierailija
57/122 |
14.08.2018 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Ap

Minun äitini eli vahvalla oikeutuksen tunteella. En muuta tiedä sen kaltaisista ihmisistä. Ja he eivät todellakaan ole kenenkään uhreja. Kuuluuko kyseiseen tunnelukkoon kuitenkin itsensä samalla toisen uhrina näkeminen? Voi olla. Äitinikin kuvitteli itse olevansa minun, lapsensa, ja jnkv myös miehensä ja tämän suvun uhri. Mutta tuo mies ei minun nähdäkseni käyttänyt niinkään oikeutuksen valtaa vaimoonsa, vaan ennemminkin repeili itseään haitaten.

Ap

Vierailija
58/122 |
14.08.2018 |
Näytä aiemmat lainaukset

En usko että aloittaja on lukenut yhtään toista ketjua kuin mainitsemansa. Monessa ketjussa tarjotaan vilpittömästi tukea, vaikka soraääniä löytyy. Joka tapauksessa kyseinen raskaana olevan vaimon yrittäjä mies ei hyötyisi silittelyistä. Voit ottaa suorat sanat (joista moni ei ollut edes ilkeä) as tough love. Sekin on sympatian muoto.

Vierailija
59/122 |
14.08.2018 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Ap

Minun äitini eli vahvalla oikeutuksen tunteella. En muuta tiedä sen kaltaisista ihmisistä. Ja he eivät todellakaan ole kenenkään uhreja. Kuuluuko kyseiseen tunnelukkoon kuitenkin itsensä samalla toisen uhrina näkeminen? Voi olla. Äitinikin kuvitteli itse olevansa minun, lapsensa, ja jnkv myös miehensä ja tämän suvun uhri. Mutta tuo mies ei minun nähdäkseni käyttänyt niinkään oikeutuksen valtaa vaimoonsa, vaan ennemminkin repeili itseään haitaten.

Ap

Eli sinä olet se äitihullu. Tämä tieto antoi oikean kontekstin tällekin keskustelulle. Et ansaitse sääliä.

Vierailija
60/122 |
14.08.2018 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Ap

Pikemminkin sanoisin, että tuolla miehellä oikeutuksen tunne oli nimenomaan alimitoitettu.

Ap

Koska ajattelisin niin, että jos oikeutuksen tunne on kohdillaan, kyseinen mies ei olisi esim. koittanut ehtiä syömään kello neljäksi, vain että naisilla olisi hyvä mieli. Ja sitten raivostunut siitä, kun se ei sopinutkaan hänelle -> uhrikokemus. Vaan hän olisi sanonut vaimolleen, että nyt saat pettyä, mä en tule.

Ap