Tapahtumat

Kun kirjaudut sisään näet tässä ilmoitukset sinua kiinnostavista asioista.

Kirjaudu sisään

Tarjoatteko päiväkoti ikäiselle lämpimän ruuan vielä päiväkodin jälkeen vaikka lapsi olisi syönyt påiväkodissa?

Vierailija
13.08.2018 |

Meillä on nyt ystävän kanssa mielipide ero siitä tarviiko lapsi toisen lämpimän ruuan päiväkodin jälkeen vai riittääkö pelkkä välipala+iltapala..? Jos tilanne on se et lapsi on syönyt hyvin pkssa.

Kommentit (49)

Vierailija
21/49 |
13.08.2018 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Asiasta hiukan poiketen, niin mun lapset ovat pieniä ja kotihoidossa, mutta kyllä syödään kaikki 2 lämmintä ruokaa. Klo 11 ja 18.30.Myös koululaiset. Kumpaa mieltä sinä ap olet, riittääkö 1 vai tarvitaanko 2?

Kyllä meillä syödään ehdottomasti kaksi ateriaa, mutta ystävä juuri kertoi et heillä on syöty päikyn jälkeen viinirypäleitä ja leipää kun lapsi nirsoilee kotona. Perustelee sillä ettei viitsi tehdä nirson lapsen vuoksi isoa ruokaa kun se ei kuitenkaan tule syödyksi.. on siis yh äiti ja ymmärrän kyllä et jaksaminen välillä voi olla haastavaa.

Mitä neuvoja voisin antaa? Ap

Ei kannata paljon neuvoja ruveta jakelemaan, vaikka kuinka olisi mielestään oikeassa. 

Kyllä se lapsi siitä selviää. Mutta mitä äiti itse sitten syö? Yleensä lapset ottaa mallia aikuisten tekemisestä, pitävät sitä normaalina tapana elää. Ehkä nirsoileva lapsi on katsonut mallia äidistään?

Vierailija
22/49 |
13.08.2018 |
Näytä aiemmat lainaukset

No mä en tiedä miten ystävä ottaisi vastaan jos sinne heille tunkisin ruokaa laittamaan, ja mulla on itselläkin arki kiireinen et vaikea järjestää (=oma perhe ruokittavana).

Kovasti tämä äiti sanoo et on kokeillut kaikkia konsteja tarjota lämpimiä ruokia lapselle, mutta enää ei vaan jaksa yrittää kun lapsi aina kieltäytyy. Päikyssä kuulemma nykyään syö jo hyvin ja kasvukäyrillä on! Kyseessä siis 4v tyttö.

Itse jotenkin en osaa hyväksyä sitä et lapsi ei saa toista lämmintä ruokaa, meillä lapset aina syöneet hyvin ja sen mitä tarjottu. Vaikea uskoa et olisko kaikki kokeillut ja siksi yritän saada neuvoja et mitä voisin vielä ehdottaa. Ap

Sisältö jatkuu mainoksen alla
Vierailija
23/49 |
13.08.2018 |
Näytä aiemmat lainaukset

lapsi syö kun syö. ei se nälkään kuole ellet häkkii lukitse olet hyvä äiti

Vierailija
24/49 |
13.08.2018 |
Näytä aiemmat lainaukset

Tottakai tarjoan. 5 ateriaa päivässä eli päiväkodissa aamupuuro, lounas ja välipala. Kotona sitten päivällinen ja iltapala.

Vierailija
25/49 |
13.08.2018 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Miten voisin neuvoa ystävääni etten loukkaisi? Oisko mieluummin vaikka sitten joku einesateriakin parempi kuin ei lämmintä ruokaa ollenkaan jos ei muuten jaksa nähdä vaivaa? Ap

Einesruoka voi olla ihan hyvä vaihtoehto, jos katsoo mitä tarjoaa.

Vierailija
26/49 |
13.08.2018 |
Näytä aiemmat lainaukset

Onko tää oikeesti totta että joku uusavuton äiti kysyy tarviiko lapsi päivällisen. Ei hemmetti. Lapsi on syönyt aamupäivällä klo. 11.00 päiväkodissa. Minkä jugurtinko meinaat sille iskeä eteen ja laittaa sitten tietokoneen eteen että saat rauhassa itse napostella ja ryyppiä siideriä.

Onko provo.

Vierailija
27/49 |
13.08.2018 |
Näytä aiemmat lainaukset

Meillä tarjotaan yleensä iltapäivällä lämmin ruoka, vaikka ovat syöneet päikyssä ja koulussa. Minusta se on "normaali" tapa. Hyvin ruoka maistuu kasvaville lapsille.

Vierailija
28/49 |
13.08.2018 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Meillä tarjotaan yleensä iltapäivällä lämmin ruoka, vaikka ovat syöneet päikyssä ja koulussa. Minusta se on "normaali" tapa. Hyvin ruoka maistuu kasvaville lapsille.

Meillä vaihtelee hirveästi miten lämmin ruoka menee kaupaksi, mutta kyllä sitä silti lapselle tarjotaan.

Vierailija
29/49 |
13.08.2018 |
Näytä aiemmat lainaukset

Lapsi luultavasti saa jotain naposteltavaa ellei ruoka maistu. Olen pk.ssä töissä ja monesti näkee kun äidit kaivaa laukuistaan keksiä ja karkkia ja mehua hakiessaan lasta. No eihän se sitten syö kotona.

Vierailija
30/49 |
13.08.2018 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Tottakai tarjoan. 5 ateriaa päivässä eli päiväkodissa aamupuuro, lounas ja välipala. Kotona sitten päivällinen ja iltapala.

Kuinka usein sitä puuroa on aamupalaksi päiväkodissa? Mun lasten aikaan maksimi oli kahdesti viikossa, yleensä kerran viikossa.

Vierailija
31/49 |
13.08.2018 |
Näytä aiemmat lainaukset

eivoioolla kirjoitti:

Onko tää oikeesti totta että joku uusavuton äiti kysyy tarviiko lapsi päivällisen. Ei hemmetti. Lapsi on syönyt aamupäivällä klo. 11.00 päiväkodissa. Minkä jugurtinko meinaat sille iskeä eteen ja laittaa sitten tietokoneen eteen että saat rauhassa itse napostella ja ryyppiä siideriä.

Onko provo.

Tuo on kyllä höpöä. On päiväkodissa välipalakin ennen kotiin lähtöä. Meillä se on klo 14.00. Aamupala 8.00 ja lounas 11.00. Mutta tottakai näiden lisäksi päivällinen ja iltapala kotona. Kyllä sitä ruokaa voisi tarjota aina päivällisellä ja jos ei syö, niin lautanen pois. Kyllä se nälkä jossain vaiheessa yllättää ja kuten meillä, niin sitten menee ihan mikä tahansa inhokkiruoka, kun skipannut muutaman päivän päivälliset nirsoilemalla.

Vierailija
32/49 |
13.08.2018 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Kuinka usein sitä puuroa on aamupalaksi päiväkodissa? Mun lasten aikaan maksimi oli kahdesti viikossa, yleensä kerran viikossa.

Pienillä joka aamu. Kaikilla lähes joka aamu. Ehkä noin kerran viikossa on jotain muuta kuin puuroa. Siis vaikka kaakao ja sämpylää.

Vierailija
33/49 |
13.08.2018 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Meillä on nyt ystävän kanssa mielipide ero siitä tarviiko lapsi toisen lämpimän ruuan päiväkodin jälkeen vai riittääkö pelkkä välipala+iltapala..? Jos tilanne on se et lapsi on syönyt hyvin pkssa.

Ei se klo 11 tarjottu  laitosruoka pidä  nälkää. Ehdottomasti tarjottava lämmin ruoka kotona.

Vierailija
34/49 |
13.08.2018 |
Näytä aiemmat lainaukset

Miksi se sun napaa kaivaa miten sun kaverin arki rullaa? Antaa taaplata tyylillään.

Sillon ku meillä oli pk-ikäisiä, tehtiin päivällinen. Nopea usein puolivalmis/eines, mutta ihan lämmin ruoka kasvislisukkeella. Sitten vielä iltapala, joka saattoi sekin olla tuhti (karjalanpiirakkaa ja munaa, puuro, pannari tms) jos olivat kiivaassa kasvuvaiheessa/nälkäisiä. Eikä ole ylipainoisia kumpikaan.

Itse entisenä lto:na tiedän että päiväkodin antimet ei koko päivää kanna,lounas tosiaan jo ennen klo 12 ja siitä saatu energia menee jo aamupäivän touhotuksesta palautumiseen. Välipala on pahimmillaan leipää, kiisseliä,tuorepala. Kasvaahan se lapsi niukemmillakin eväillä, mutta elimistö on koko ajan virittyneessä tilassa kun ei ohjelmoidu siihen että riittävää ravintoa on tulossa. Tämä on tärkeää myös aivojen kehityksen kannalta. Toivotte lähdetietoja tälle väittämälle, en jaksa googlettaa enkä kaivaa kaapista alan ammattikirjallisuutta.

Vierailija
35/49 |
13.08.2018 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

En ole itseasiassa kysynyt, onko muunkinlaisia aamiaisia kuin puuroa. Nyt alotettiin uudessa päiväkodissa ja puuroa on ollu aamupalalla ilmeisesti koko ekan viikon. Lisäksi myös leipää. Ensimmäisenä päivänä kattelivat vähän vinoon, kun lapsi pyysi vain leipää, vaikkei kotona oikein syö leipää :D Kai se on parempaa sitten muualla! Ja kyllä se puurokin sitten meni, kun hieman autoin... Mutta hyvä kysymys, onko muita vaihtoehtoja kuin puuro ja leipä aamulla siellä

Vierailija
36/49 |
13.08.2018 |
Näytä aiemmat lainaukset

Esim tänään oli päiväkodissa hedlmäsalaattia jota moni lapsi ei syönyt. Joten pelkällä maidolla ja näkkilievällä klo 14 tankanneet ehkä tosiaankin tarvii ruokaa vielä kotonakin.

Välillä kyllä miettii että ajatteleeko osa vanhemmista että nää lapset ei oikein edes kuulu heidän vaan yhteiksunnan vastuulle.

Vierailija
37/49 |
13.08.2018 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Esim tänään oli päiväkodissa hedlmäsalaattia jota moni lapsi ei syönyt. Joten pelkällä maidolla ja näkkilievällä klo 14 tankanneet ehkä tosiaankin tarvii ruokaa vielä kotonakin.

Välillä kyllä miettii että ajatteleeko osa vanhemmista että nää lapset ei oikein edes kuulu heidän vaan yhteiksunnan vastuulle.

Siis millä aterialla oli vain hedelmäsalaattia ja toisella vain näkkileipää? Ja edelleen sama tyyppi, joka kirjotteli päivällisestä kotona, mutta en oikein usko tuohon, että päiväkodissa tarjotaan vain hedelmäsalaattia ja näkkileipää.

Vierailija
38/49 |
13.08.2018 |
Näytä aiemmat lainaukset

Totta kak tarjoan!! Haluan syödä itsekkin lämpimän ruoan töiden jälkeen, ruokapöydässä myös perhe kokoontuu hetkeksi yhteen. Kasvava lapsi tarvitsee kunnon ruokaa 2*/pv, etenkin kun on syönyt lounaansa kovin aikaisin. Viikonloppuisin heräämme myöhään, syömme aamiaisen myöhään ja lounaan n. Klo 13, silloin en tee kahta lämpimää ruokaa. Teen illalla sitten esim. lämpimiä voileipiä.

Vierailija
39/49 |
13.08.2018 |
Näytä aiemmat lainaukset

Toki mua kiinnostaa miten mun ystävän lapsi voi. Tein aloituksen siksi, et sain vähän osviittaa siitä et ollaanko mun kanssa samaa mieltä vai ei kun itselle niin normi et päivällinen syödään viel kotona.

Välillä vaan mietin et miten niil syödään sitte viikonloppuna jos lapsi nirsoilee.. Heillä ei kuulemma syödä edes puuroa aamupalaksi.

Kuinka normaalina pidätte sitä et telkkarin ääressä syödään ruoka.. näin olen myös joskus nähnyt tekevän et istutetaan lapsi telkkarin ääreen ja tarjoillaan sohvalle ruoka. En sitten tiedä kuinka yleinen käytäntö tää heillä on.. Ap

Vierailija
40/49 |
13.08.2018 |
Näytä aiemmat lainaukset

0/5

Ei kukaan kysy tällaista tosissaan :(

Kirjoita seuraavat numerot peräkkäin: kolme yksi kuusi