Tapahtumat

Kun kirjaudut sisään näet tässä ilmoitukset sinua kiinnostavista asioista.

Kirjaudu sisään

Tarjoatteko päiväkoti ikäiselle lämpimän ruuan vielä päiväkodin jälkeen vaikka lapsi olisi syönyt påiväkodissa?

Vierailija
13.08.2018 |

Meillä on nyt ystävän kanssa mielipide ero siitä tarviiko lapsi toisen lämpimän ruuan päiväkodin jälkeen vai riittääkö pelkkä välipala+iltapala..? Jos tilanne on se et lapsi on syönyt hyvin pkssa.

Kommentit (49)

Vierailija
41/49 |
13.08.2018 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Esim tänään oli päiväkodissa hedlmäsalaattia jota moni lapsi ei syönyt. Joten pelkällä maidolla ja näkkilievällä klo 14 tankanneet ehkä tosiaankin tarvii ruokaa vielä kotonakin.

Välillä kyllä miettii että ajatteleeko osa vanhemmista että nää lapset ei oikein edes kuulu heidän vaan yhteiksunnan vastuulle.

Siis millä aterialla oli vain hedelmäsalaattia ja toisella vain näkkileipää? Ja edelleen sama tyyppi, joka kirjotteli päivällisestä kotona, mutta en oikein usko tuohon, että päiväkodissa tarjotaan vain hedelmäsalaattia ja näkkileipää.

Klo 14 aikaan, no olisko välipala?

Vierailija
42/49 |
13.08.2018 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Esim tänään oli päiväkodissa hedlmäsalaattia jota moni lapsi ei syönyt. Joten pelkällä maidolla ja näkkilievällä klo 14 tankanneet ehkä tosiaankin tarvii ruokaa vielä kotonakin.

Välillä kyllä miettii että ajatteleeko osa vanhemmista että nää lapset ei oikein edes kuulu heidän vaan yhteiksunnan vastuulle.

Siis millä aterialla oli vain hedelmäsalaattia ja toisella vain näkkileipää? Ja edelleen sama tyyppi, joka kirjotteli päivällisestä kotona, mutta en oikein usko tuohon, että päiväkodissa tarjotaan vain hedelmäsalaattia ja näkkileipää.

Joojoo, mutta onhan siellä edelleen se lounas. Ainakin meillä oli viime viikolla näin, että aamupala: puuroa ja leipää. Lounas: kanakastiketta, riisiä, vihanneksia ja salaattia ja välipala rahkaa, vihanneksia, leipää yms. Niin onpa huono päiväkoti teillä jos pelkkää hedelmäsalaattia ja näkkileipää tarjoavat??

Sisältö jatkuu mainoksen alla
Vierailija
43/49 |
13.08.2018 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Toki mua kiinnostaa miten mun ystävän lapsi voi. Tein aloituksen siksi, et sain vähän osviittaa siitä et ollaanko mun kanssa samaa mieltä vai ei kun itselle niin normi et päivällinen syödään viel kotona.

Välillä vaan mietin et miten niil syödään sitte viikonloppuna jos lapsi nirsoilee.. Heillä ei kuulemma syödä edes puuroa aamupalaksi.

Kuinka normaalina pidätte sitä et telkkarin ääressä syödään ruoka.. näin olen myös joskus nähnyt tekevän et istutetaan lapsi telkkarin ääreen ja tarjoillaan sohvalle ruoka. En sitten tiedä kuinka yleinen käytäntö tää heillä on.. Ap

Näin nirsojen lapsien äitinä sanon tähän, se kotona tehty ruoka on sitten se päivän tärkein. Jos on nirso, ei syö päiväkodissa.. silloin pitää kotona tarjota sellaista, mitä lapsi syö!! Ja lämmintä, ei välipalaa.. päiväkodissa pääsee harjoittelemaan uusia makuja jne, mutta oikeasti.. Meiltä ainakin kysellään kovasti, syöhän kotona sitten lämpimän ruoan kun päiväkodissa ei syö. Olisiko todellinen syy rahavaikeudet?

Vierailija
44/49 |
13.08.2018 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Toki mua kiinnostaa miten mun ystävän lapsi voi. Tein aloituksen siksi, et sain vähän osviittaa siitä et ollaanko mun kanssa samaa mieltä vai ei kun itselle niin normi et päivällinen syödään viel kotona.

Välillä vaan mietin et miten niil syödään sitte viikonloppuna jos lapsi nirsoilee.. Heillä ei kuulemma syödä edes puuroa aamupalaksi.

Kuinka normaalina pidätte sitä et telkkarin ääressä syödään ruoka.. näin olen myös joskus nähnyt tekevän et istutetaan lapsi telkkarin ääreen ja tarjoillaan sohvalle ruoka. En sitten tiedä kuinka yleinen käytäntö tää heillä on.. Ap

Näin nirsojen lapsien äitinä sanon tähän, se kotona tehty ruoka on sitten se päivän tärkein. Jos on nirso, ei syö päiväkodissa.. silloin pitää kotona tarjota sellaista, mitä lapsi syö!! Ja lämmintä, ei välipalaa.. päiväkodissa pääsee harjoittelemaan uusia makuja jne, mutta oikeasti.. Meiltä ainakin kysellään kovasti, syöhän kotona sitten lämpimän ruoan kun päiväkodissa ei syö. Olisiko todellinen syy rahavaikeudet?

Jännä, kun meillä ihan päinvastoin. Lapsi syö kyllä mielellään lounaan päiväkodissa, toisinaan pyytää lisääkin ja minun keitoksiani kotona ei sitten syö ja nirsoilee, vaikka ihan normaalia kotiruokaa teen :'D

Vierailija
45/49 |
13.08.2018 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Joojoo, mutta onhan siellä edelleen se lounas. Ainakin meillä oli viime viikolla näin, että aamupala: puuroa ja leipää. Lounas: kanakastiketta, riisiä, vihanneksia ja salaattia ja välipala rahkaa, vihanneksia, leipää yms. Niin onpa huono päiväkoti teillä jos pelkkää hedelmäsalaattia ja näkkileipää tarjoavat??

En ollut kirjoittaja. Mutta meillä on usein välipalaksi leipää ja kiisseliä sekä lasi maitoa. Meillä ei muksut kiisseliä syö, joten se on se leipä ja maito. Joskus on näkkäri ja hedelmä. Siis pieni on välipala. Aamupalaksi on aina puuro ja leipä. Meillä ei myöskään toinen muksuista syö puuroa. Yhden kerran näiden 2v aikana on aamulla ollut muroja. Joskus välipalana voi olla vanukas.

Vierailija
46/49 |
13.08.2018 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

No toki saattaa olla myös rahallista vaikeutta. Äiti käy yksin töissä ja jos olen oikein käsittänyt niin velkaakin on jonkin verran.. ollaan tunnettu vasta vähän aikaa. Ap

Vierailija
47/49 |
13.08.2018 |
Näytä aiemmat lainaukset

Kun minä olin lapsi ei meillä yleensä ollut kotona enää lämmintä ruokaa koulun jälkeen

Nälkää näin ja olin laiha kuin mikä. Äiti luuli, että mulla on syömishäiriö, vaikka todellisuudessa itse piti meitä lapsia nälässä. Ammatiltaan lto...

Vierailija
48/49 |
13.08.2018 |
Näytä aiemmat lainaukset

Lto:n näkökulma: kyllä tarvitsee lämpimän ruuan vielä kotona. Ainakin kunnallisten päiväkotien välipala on aika heppoista, ja monet lapset syövät aika pieniä määriä. Kun välipala syödään kahden aikoihin, niin kyllä 5 jälkeen on jo kova nälkä.

Vierailija
49/49 |
13.08.2018 |
Näytä aiemmat lainaukset

Haloo! Kasvava lapsi tarvitsee 5 ateriaa päivässä eli päiväkodin jälkeen vanhemman vastuulla on antaa lapselle vielä päivällinen ja iltapala!

Kirjoita seuraavat numerot peräkkäin: viisi kolme yksi