Tapahtumat

Kun kirjaudut sisään näet tässä ilmoitukset sinua kiinnostavista asioista.

Kirjaudu sisään

Voiko naisella olla miespuolinen uskottu, jos hän on parisuhteessa?

Vierailija
13.08.2018 |

Minulla on tärkeä miespuolinen ystävä, jonka kanssa olen jakanut syvimpiä tuntojani jo ennen nykyiseen mieheeni tututustumista. Ystävyyssuhteessamme ei ole romanttista tai seksuaalista viritystä.

Mieheni ei tiedä tästä ystävästäni. Ja tiedän, ettei hän missään tapauksessa hyväksyisi tämänkaltaista suhdetta.
Kuitenkin minulle tämä ystävyys on tärkeä. Ihmisenä tämä ystävä edustaa sellaista miestyyppiä, jota kumppanini inhoaa sydämensä pohjasta.

Olenko ihan hakoteillä? Onnellinenkaan parisuhde ei minulle yksinään riitä. Tarvitsen ulkopuolisia ystäviä pysyäksen järjissäni.

Kommentit (28)

Vierailija
21/28 |
13.08.2018 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Jos mieheni 40+, jolla ei ole muita kuin miespuoleisia ystäviä, alkaisi hengaamaan yhtäkkiä läheisesti naisystävän kanssa, niin kyllä se olisi tack och adjö. Tähän ikään mennessä kun on jo nähnyt mikä näissä pääsääntöisesti on takana.

Komppaan tätä. En aio ehdoin tahdoin hakeutua tilanteeseen, jossa tuhlaan aikaani ja elämääni tuollaiseen kuvioon, jossa se todellinen rakas ja uskottu onkin joku muu kuin minä.

Vierailija
22/28 |
13.08.2018 |
Näytä aiemmat lainaukset

Väkivalta on kuin lonkero, joka kietoutuu arkeen. Haukkumasanat on helppo tunnistaa, mutta kontrollointia ja eristämistä voi olla vaikeampi nimetä väkivallaksi, väkivaltatyön suunnittelija Leena Marila-Penttinen Ensi- ja turvakotien liitosta kuvailee.

Riitoja voi olla hyvässäkin suhteessa, mutta henkilökohtaisuuksiin meneminen on satuttavaa käytöstä. Mitätöinti, haukkuminen, nöyryyttäminen tai muulla tavoin

alistaminen, eristäminen, uhkailu ja pelottelu

ovat kaikki henkistä väkivaltaa, joka vaikuttaa uhrin identiteettiin, Marila-Penttinen listaa.

Sisältö jatkuu mainoksen alla
Vierailija
23/28 |
13.08.2018 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Jos mieheni 40+, jolla ei ole muita kuin miespuoleisia ystäviä, alkaisi hengaamaan yhtäkkiä läheisesti naisystävän kanssa, niin kyllä se olisi tack och adjö. Tähän ikään mennessä kun on jo nähnyt mikä näissä pääsääntöisesti on takana.

Mä luulen, että Ap:lla tuo uskottu ystävä on ollut osa AP:n eloa ja elämää mahd. jo ennen hänen nykyistä parisuhdetta.  - Jos oma kumppanini vaatisi, että minunn (miehen) pitäisi luopua ja sanoa näkemiin kaikille naispuolisille kavereilleni ja ystävilleni, niin toden totta se olisi todennäköisesti yhteisen parisuhteemme loppu. En todennäköisesti voisi, saati haluaisi olla kumppanin kanssa,, joka ei osaisi luottaa ja uskoa minun osaavan käyttäytyä ja toimia tolkullisesti ja asiaan kuluvalla tavalla muiden ihmisten kanssa,, olivatpa he sitten mitä hyvänsä sukupuoleltaan.

Vierailija
24/28 |
13.08.2018 |
Näytä aiemmat lainaukset

voi olla tottakai.

mutta on väärin salata se ystävä kumppanilta.

Vierailija
25/28 |
13.08.2018 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Mä luulen, että Ap:lla tuo uskottu ystävä on ollut osa AP:n eloa ja elämää mahd. jo ennen hänen nykyistä parisuhdetta.  - Jos oma kumppanini vaatisi, että minunn (miehen) pitäisi luopua ja sanoa näkemiin kaikille naispuolisille kavereilleni ja ystävilleni, niin toden totta se olisi todennäköisesti yhteisen parisuhteemme loppu. En todennäköisesti voisi, saati haluaisi olla kumppanin kanssa,, joka ei osaisi luottaa ja uskoa minun osaavan käyttäytyä ja toimia tolkullisesti ja asiaan kuluvalla tavalla muiden ihmisten kanssa,, olivatpa he sitten mitä hyvänsä sukupuoleltaan.

No on siinä vähän eroa onko sulla naispuolisia kavereita vai jokin naispuolinen uskottu, jolle olet jo kauan aikaa jakanut "syvimpiä tuntojasi", ja josta olet tarkoituksella jättänyt kertomatta kumppanillesi.

Vierailija
26/28 |
13.08.2018 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Valehtelu ja ystävien salaaminen kumppanilta ei kuulu hyvään parisuhteeseen.

Ymmärrän, että kumppanini loukkaantuisi jo ajatuksestakin, ettei hän olisi minun uskottuni...

Minulla on myös terapiasuhde kesken, koska kumppanini toivoo minun keskustelevan ensisijaisesti hänen kanssaan, eikä ulkopuolisen terapeutin.

Ap

Kumppanillasi on ongelmia - hän kuulostaa kovin kontrolloivalta. Täytyyhän hänen ymmärtää, että terapeutin rooli on aivan erilainen kuin kumppanin. 

Jotain kelloja soitti kyllä jo aloitusviestisi virke "Ihmisenä tämä ystävä edustaa sellaista miestyyppiä, jota kumppanini inhoaa sydämensä pohjasta." Inhoaa jotain miestyyppiä? Ja kuitenkin sinulla selvästikään ei ole mitään tällaista mies-/ihmistyyppiä vastaan, koska tämä ystävä on sinulle tärkeä. Tässä on siis selvä ristiriita teidän arvoissanne tms. 

Vierailija
27/28 |
13.08.2018 |
Näytä aiemmat lainaukset

Ei ikinä.

Siis kun tulee pienikin erimielisyys niin tämä varamies "lohduttaa" kyrvällään. Luuletko voivasi vielä kiristää miestäsi. "Jos niin tai näin, Pentti kyllä...

Vai rakennatko elämäsi valheelle ja miehesi saa kuulla totuuden  ystävältään

JSMAP

Vierailija
28/28 |
13.08.2018 |
Näytä aiemmat lainaukset

Kivahan se on pitää varamiestä, alapää ohjaa kyllä onneen.