Tapahtumat

Kun kirjaudut sisään näet tässä ilmoitukset sinua kiinnostavista asioista.

Kirjaudu sisään

Voiko naisella olla miespuolinen uskottu, jos hän on parisuhteessa?

Vierailija
13.08.2018 |

Minulla on tärkeä miespuolinen ystävä, jonka kanssa olen jakanut syvimpiä tuntojani jo ennen nykyiseen mieheeni tututustumista. Ystävyyssuhteessamme ei ole romanttista tai seksuaalista viritystä.

Mieheni ei tiedä tästä ystävästäni. Ja tiedän, ettei hän missään tapauksessa hyväksyisi tämänkaltaista suhdetta.
Kuitenkin minulle tämä ystävyys on tärkeä. Ihmisenä tämä ystävä edustaa sellaista miestyyppiä, jota kumppanini inhoaa sydämensä pohjasta.

Olenko ihan hakoteillä? Onnellinenkaan parisuhde ei minulle yksinään riitä. Tarvitsen ulkopuolisia ystäviä pysyäksen järjissäni.

Kommentit (28)

Vierailija
1/28 |
13.08.2018 |
Näytä aiemmat lainaukset

Tiedän yhden miehen, joka on monen naisen ns.uskottu, vaikka kaikilla on miehet. Tosin tämä mies on aseksuaali ja siksi miehet hyväksyvät.

Vierailija
2/28 |
13.08.2018 |
Näytä aiemmat lainaukset

Mun paras ystäväni on mun ex-mies, josta olen eronnut 8 vuotta sitten. Mieheni ei tiedä ystävyydestämme, ei ymmärtäisi eikä luottaisi ettei siinä ole todellakaan mitään seksuaalista (sellainen halu kuoli väliltämme jo ollessamme vielä yhdessä). Mutta eipä se mies muistakaan kavereistani ja ystävistäni sen ihmeemmin tiedä eikä ole kiinnostunut, joten en ole ikinä joutunut mitenkään valehtelemaan tai peittelemään mitään. Enkä minäkään tiedä miehen kavereista.

Sisältö jatkuu mainoksen alla
Vierailija
3/28 |
13.08.2018 |
Näytä aiemmat lainaukset

Taisit jo vastata omaan kysymykseesi.

Mikäli miesystäväni ei hyväksy ystäviäsi pelkän sukupuolen takia, ei suhdetta kannata jatkaa. Mustasukkaisista ja heikon itsetunnon omaavista ei ole kuin ongelmia ajan myötä.

Vierailija
4/28 |
13.08.2018 |
Näytä aiemmat lainaukset

Voisitteko tavata vaikka kahvilla kolmisin ja keskustella asioista joihin miehesi voi osallistua? Hän näkisi että kyseessä ei ole salainen romanssi vaan osa sosiaalista verkostoasi. Kun tuntee henkilökohtaisesti ihmisiä, jotka ovat kovin erilaisia kuin itse, on vaikeampi suhtautua heihin negatiivisesti.

Vierailija
5/28 |
13.08.2018 |
Näytä aiemmat lainaukset

Valehtelu ja ystävien salaaminen kumppanilta ei kuulu hyvään parisuhteeseen.

Vierailija
6/28 |
13.08.2018 |
Näytä aiemmat lainaukset

Miksi ei voisi olla? Mitä ne kepekset siihen vaikuttaa? Minä en salaisi kumppaniltani tällaista ystävää, ja miehelläsi taitaa olla muitakin ongelmia, jos ei voi hyväksyä ystäviäsi. Eikö hän epäile, että harrastat tyttöjen keskeistä kivaa naispuolisten kavereittesi kanssa? Minä en ihan vilpittömästi sanoen voi ymmärtää tuollaista epäluuloa - sinähän tunsit sen miehen ennen kumppaniasi! Kai te nyt olisitte jo pariutuneet, jos olisitte pariutuaksenne?

Vierailija
7/28 |
13.08.2018 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Mun paras ystäväni on mun ex-mies, josta olen eronnut 8 vuotta sitten. Mieheni ei tiedä ystävyydestämme, ei ymmärtäisi eikä luottaisi ettei siinä ole todellakaan mitään seksuaalista (sellainen halu kuoli väliltämme jo ollessamme vielä yhdessä).

Minulla on ihan sama tilanne, paitsi että mulla ei ole nykyistä kumppania. Exäni kumppaneiden taas on ollut todella vaikea käsittää ja hyväksyä ystävyyttämme ja tiivistä yhteistyötämme lasten ja lemmikkiemme asioissa. Minusta se on aivan käsittämätöntä! Jos meillä olisi jotain sutinaa ja muutenkin palava halu olla toistemme kanssa parisuhteen tavalla, kai me olisimme pari eikä exälläni olisi mitään nyxiä! Exät on yleensä exiä ihan syystä. Exäni tyttöystävien skitstoilu on yksi syy, miksi en edes halua miestä elämääni - minä en ala jonkun Reiskan takia sotkemaan hyvin toimivaa kuviota lasten asioiden hoitamisen suhteen tai kimpoilemaan sen takia, että olen exäni ystävä ja turvaverkko, kuten hän on minun.

Vierailija
8/28 |
13.08.2018 |
Näytä aiemmat lainaukset

Itse (miehenä) olen iloinen ja erinomaisen hyvilläni siitä, että kumppnillani on sekä nais että mies -puolisia ystäviä. Arvostan sitä, että hän on halunnut ystävänsä esitellä minulle -ja minut heille. Yhtä lailla kuin minulla ja kumppanillani on jokunen salaisuus ja asia, joista toivon etten sanosii paremmin vaativani, etteivät ne kuulu kenellekään muulle tai toiselle, niin mielestäni kumppanillani ja hänen ystävällään voi ja saa olla yhteisiä salaisuuksia ja juttuja, joista kaikista minun ei tarvitse tietää yhtään mitään. Tällöin on mielestäni yhdentekevää, onko tuo uskottu ja luotettu nainen tai mies, vai kenties jotain siltä väliltä.  

Vierailija
9/28 |
13.08.2018 |
Näytä aiemmat lainaukset

Pitäkää bileet, joihin kutsutte molempien kavereita. Näin tapaaminen olisi luontevampaa kuin kolmestaan pyöritellen lusikoita kahvimukissa.

Normaalilla järjellä ja kohtalaisilla sosiaalisilla taidoilla varustetut ihmiset kyllä oppivat ainakin riittävissä määrin sietämään toisiaan, että voit säilyttää tuon ystävyyssuhteen.

Vierailija
10/28 |
13.08.2018 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Ymmärrän, että kumppanini loukkaantuisi jo ajatuksestakin, ettei hän olisi minun uskottuni...

Minulla on myös terapiasuhde kesken, koska kumppanini toivoo minun keskustelevan ensisijaisesti hänen kanssaan, eikä ulkopuolisen terapeutin.

Ap

Vierailija
11/28 |
13.08.2018 |
Näytä aiemmat lainaukset

Jos mies itse haluaa naisesta pelkkää seksiä tämän on vaikea uskoa pelkkään ystävyyteen.

Vierailija
12/28 |
13.08.2018 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Ymmärrän, että kumppanini loukkaantuisi jo ajatuksestakin, ettei hän olisi minun uskottuni...

Minulla on myös terapiasuhde kesken, koska kumppanini toivoo minun keskustelevan ensisijaisesti hänen kanssaan, eikä ulkopuolisen terapeutin.

Ap

Hmm. kyllä minä loukkaantuisin enempi siitä, jos kumppanini ei voisi luottaa ja uskoa minuun niin paljon, että haluaisi tämän vuoksi salata ja kätkeä osan ystävistään minulta. - olkoonkin, ettei minun tarvitsisi heidän kanssaan olla, missään tekemisissä. 

Vierailija
13/28 |
13.08.2018 |
Näytä aiemmat lainaukset

Tämä uskottu on varmaan joku nice guy, joka mielessään haaveilee seksistä ja parisuhteesta.

Vierailija
14/28 |
13.08.2018 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Ap

Hmm. kyllä minä loukkaantuisin enempi siitä, jos kumppanini ei voisi luottaa ja uskoa minuun niin paljon, että haluaisi tämän vuoksi salata ja kätkeä osan ystävistään minulta. - olkoonkin, ettei minun tarvitsisi heidän kanssaan olla, missään tekemisissä. 

Kumppanillani on naispuolisia ystäviä myös. Tämä ei häiritse minua lainkaan, koska en kykene mustasukkaisuuteen.

Elikä kipuilen tässä nyt sitäkin, että nykyinen kumppanini on edellisiin verrattuna mustasukkainen ja omistushaluinen.

Itsellä ei ole tarvetta minkäänlaiseen kontrolliin toista kohtaan. Olen elänyt aina vapaissa ja sallivissa suhteissa.

Ap

Vierailija
15/28 |
13.08.2018 |
Näytä aiemmat lainaukset

Ihan hyvin voi olla. Voihan miehelläkin olla naispuolinen hyvä ystävä.

Vierailija
16/28 |
13.08.2018 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Ap

Nyt ei kuulosta ollenkaan hyvältä. Johan nyt terapeutitkin kautta linjan sanovat, että omia läheisiä ei pidä liikaa kuormittaa. Kauheeta, että rajotetaan parisuhteessa ystävien määrää tai ominaisuuksia. Mies tässä tarvitsee kanssa hoitoa, jos ei hyväksy vanhoja ystäviä.

Mulla on paljon miespuolisia ystäviä, mies on tavannut kyllä suurimman osan, joidenkin kanssa hengataan yhdessä, jotkut on vaan mun frendejä. Eikä lotkauta korvaansa, vaikka yhden mies-ystävän kanssa käydään viikonloppuja festareilla ja yövytäänkin samassa hotellihuoneessa. Luottamus on se, mikä pitää parisuhdetta kasassa ja meille on ihan itsestäänselvää, että olemme yhdessä eikä kummallakaan ole mitään tarvetta ryhtyä toiseen suhteeseen.

Sama myös toisinpäin, miehellä on paljon naispuolisia ystäviä. Tämänhän pitäisi olla ihan normaalia ja arkipäivää jo tällä vuosikymmenellä.

Vierailija
17/28 |
13.08.2018 |
Näytä aiemmat lainaukset

Mun paras ystävä sattuu olemaan mies eikä se ole kumppanilleni (myös mies) mikään ongelma. Myös kumppanilla on naispuoleisia ystäviä. Mitä sitten? Mustasukkaisuussekoilut kuuluu yläkouluikäisille. 

Vierailija
18/28 |
13.08.2018 |
Näytä aiemmat lainaukset

En katsoisi sekuntiakaan miestä, joka ei kestäisi terapiaani tai parasta ystävääni.

Kontrollointi on suojaava toimintatapa. Sen avulla ihminen yrittää suojata haavoittunutta osaa itsessään ja hakee vajaaksi jäänyttä turvallisuuden tunnetta, Kallio sanoo.

Kontrollointi on korviketta, jolla paikataan sisäistä turvattomuutta.

Kuten monet ongelmat, myös kontrolloinnin tarve juontaa juurensa lapsuuteen.

https://www.is.fi/seksi-parisuhde/art-2000000694360.html

Tilanteella on taipumus pahentua. Usko pois!!!

Vierailija
19/28 |
13.08.2018 |
Näytä aiemmat lainaukset

Jos mieheni 40+, jolla ei ole muita kuin miespuoleisia ystäviä, alkaisi hengaamaan yhtäkkiä läheisesti naisystävän kanssa, niin kyllä se olisi tack och adjö. Tähän ikään mennessä kun on jo nähnyt mikä näissä pääsääntöisesti on takana.

Vierailija
20/28 |
13.08.2018 |
Näytä aiemmat lainaukset

Voi tietenkin.