Tapahtumat

Kun kirjaudut sisään näet tässä ilmoitukset sinua kiinnostavista asioista.

Kirjaudu sisään
Tervetuloa lukemaan keskusteluja! Kommentointi on avoinna klo 7 - 23.
Tervetuloa lukemaan keskusteluja! Kommentointi on avoinna klo 7 - 23.

Miksi ihmeessä ventovieraat ihmiset tulevat puhumaan ihan oudoista asioista

Vierailija
13.08.2018 |

Esim bussissa viereeni istunut mummeli alkoi puhumaan lonkkaleikkauksestaan ja miten raskasta siitä oli toipua. Kerran taas puistossa yksi pikkulapsi tuli ekstemporee puhumaan minulle leijastaan joka oli mennyt rikki viimekesänä. Eivätkä nämä ole mitään yksittäistapauksia vaan ihmiset tulevat avamaan minulle huoliaan hyvinkin usein. Toki onhan se silti mukavaa että ihmiset tulevat juttelemaan ja keskustelemaan kanssani, mutta ei omista yksityisasioista tarvitsisi ventovieraan kanssa avautua.

Kommentit (35)

Vierailija
21/35 |
13.08.2018 |
Näytä aiemmat lainaukset

Joo ei todellakaan pääse kaikista eroon ja ikinä et voi tietää etukäteen kuka tällainen sairas roikkuja on. Siksi itse olen todella varovainen tutustuessani uusiin ihmisiin. Jopa menestyneet ihmiset voi olla häiriintyneitä.

Vierailija
22/35 |
13.08.2018 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Jos ihminen jaksaa kuunnella muidenkin huolia rajattomasti, on hän elänyt helppoa ja liian hyvää elämää. Ei ole siis mitään kuormittavia asioita itsellä.

Ei välttämättä jaksa kuunnella, mutta tilanteista voi olla vaikea päästää pois. Itse olen joskus huomannut ahdistuneena dissosioivani, kun poistuminen on ollut hyvin vaikeaa ja toinen vain jatkaa puhumista.

Sisältö jatkuu mainoksen alla
Vierailija
23/35 |
13.08.2018 |
Näytä aiemmat lainaukset

No Helsingissähän pidetään mielisairaana jos keskustelee vieraiden ihmisten kanssa jostain asiasta. Muualla Suomessa tämä ei ole mikään kovin ihmeellinen asia.

Vierailija
24/35 |
13.08.2018 |
Näytä aiemmat lainaukset

Mulle riittää että olen koko ikäni kuunnellut läheisten ihmisten vuodatusta ja vähän muidenkin. Aikuisena osaan jo vetää rajat ja olen sitten vaikka ylimielisen näköinen, jos tarve vaatii. En ole ilmainen terapeutti ja läheistenkin vuodatuksissa on ihan tarpeeksi. Kiitos.

Vierailija
25/35 |
13.08.2018 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Jos ihminen jaksaa kuunnella muidenkin huolia rajattomasti, on hän elänyt helppoa ja liian hyvää elämää. Ei ole siis mitään kuormittavia asioita itsellä.

Ei välttämättä jaksa kuunnella, mutta tilanteista voi olla vaikea päästää pois. Itse olen joskus huomannut ahdistuneena dissosioivani, kun poistuminen on ollut hyvin vaikeaa ja toinen vain jatkaa puhumista.

En tiedä, mitä on dissosioinnit, sillä kaikkien sääntöjen vastaisesti multa ei ole koskaan lähtenyt järki sillä tavalla. Mutta tiedän tunteen. Itse olen joskus vaan katsonut silmät pyöreinä ja ajatellut, että olisi hiljaa, tämä on kiusallista meille molemmille.

Vierailija
26/35 |
13.08.2018 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Mulle riittää että olen koko ikäni kuunnellut läheisten ihmisten vuodatusta ja vähän muidenkin. Aikuisena osaan jo vetää rajat ja olen sitten vaikka ylimielisen näköinen, jos tarve vaatii. En ole ilmainen terapeutti ja läheistenkin vuodatuksissa on ihan tarpeeksi. Kiitos.

Ihan sama juttu! Mielenterveys on säpäleinä, kun on joutunut olemaan vanhempien uskottuna lapsesta asti. Mieluummin nykyisin välttelen ihmisiä kuin päädyn uudelleen tuohon rooliin.

Vierailija
27/35 |
13.08.2018 |
Näytä aiemmat lainaukset

Niin ja auta armias, jos yrität itse puhua jostain, niin "ei sulla mikään voi olla, kun olet niin kaunis". Sekö se on joku autuaaksi tekevä asia. Ei ole. Samalla tavalla me kauniitkin rikki mennään, jos rikotaan.

Vierailija
28/35 |
13.08.2018 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Ihan sama juttu! Mielenterveys on säpäleinä, kun on joutunut olemaan vanhempien uskottuna lapsesta asti. Mieluummin nykyisin välttelen ihmisiä kuin päädyn uudelleen tuohon rooliin.

Just tämä! Vähemmästäkin ihminen "heilahtaa"..

Vierailija
29/35 |
13.08.2018 |
Näytä aiemmat lainaukset

Älä ap ota itseesi nuita jonkun heilahtaneen kommentteja. Se on joku narsisti joka haluaa käyttää muita ihmisiä roska koreinaan. Menis hoitoon.

Vierailija
30/35 |
13.08.2018 |
Näytä aiemmat lainaukset

Kuulemma olen kaunis, vaikken itse asiaa ajattele. Mutta ainakin sisäisesti kauniimpi kun sinä trolli.. Miksi edes vastasin..

Vierailija
31/35 |
13.08.2018 |
Näytä aiemmat lainaukset

Olen ihan lapsesta asti saanut kuunnella tätä mantraa: kaunis kaunis kaunis söpö suloinen nätti, lässynlässynlää jäpäjäpäjää jaadi.. Tylsää..

Vierailija
32/35 |
13.08.2018 |
Näytä aiemmat lainaukset

Tiedättekö muuten, että kaunis kasvoisille lihavilla ihmisille kuittaillaan enemmän läskeistä, kun rumille. Kun susta sais kauniimman laihduttamisella. Mitähän se muille kuuluu? Ihan tuntemattomatkin on kommentoinut ja hämmästellyt kun noin kaunis on noin lihava ja narsisti olen ilman muuta. Mun mielestä narsisti on sellainen joka arvostelee toisen painoa. Läski tietää olevansa läski ja sen alleviivaaminen on nöyryyttävää.

Vierailija
33/35 |
13.08.2018 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Outoa, mulle ei avaudu kukaan! Ilmeeni on varmaan sulkeutuneempi, sellainen, joka ei kannusta avautumaan.

Ei ole yksin ulkonäkö, kehon kieli on myös merkittävä tekijä, se viestii yli 90% ensivaikutelmasta. Minulta on koko ikäni esim. lapset ja humalaiset tulleet kysymään kelloa.

Vierailija
34/35 |
13.08.2018 |
Näytä aiemmat lainaukset

Välillä tunnen olevani kuntapäättäjä tai joku muu jolla on vaikutusvaltaa, kun minulle yleensä avaudutaan hyvin suoraan asioista joihin pitäisi saada muutosta; huono työergonomia (tästä minulle pidettiin oikein havainnollinen esitys ja välillä jo luulin että erehtyyköhän hän henkilöstä), hoitajien jaksaminen ("meitä on ihan liian vähän täällä!"), hoidon taso (vanhusten olot), aluekehitys, rahapolitiikka, jonkun pankin toiminta, työoikeudelliset kysymykset, neuvon kysyminen soittaakko poliisille vai ei ja kuinka tulisi toimia, eläinlääkärin menettely (tässä kummastutti kun työkaveri vielä nimenomaan sanoi että hänestä tuntuu että juuri minä ymmärtäisin tätä asiaa meidän työporukasta ja siksi kertoi minulle)

miesystäväni sanoo minusta henkivän jonkinlaista arvovaltaa ja olen muutaman kerran saanut kehuja karismaattisuudesta. Myös lapset aina tykästyvät minuun.

Pidän itseäni suht mitättömänä. Mietin monesti mitä tapahtuisi jos vapautuisin näistä tuntemuksistani.

Vierailija
35/35 |
14.04.2025 |
Näytä aiemmat lainaukset

Surullista, jos ei voi enää jutellakaan kenellekään. Pidetään outona. Minusta on kiva, jos joku alkaa juttelemaan. Piristää päivää.