Mihin lomapaikkaan et menisi uudestaan.
Monessa on tullut käytyä, mutta Kyprokselle en lähtis toista kertaa.
Kommentit (3249)
Riika, Latvia.
Paljon olen matkaillut, enkä koskaan ole tavannut niin inhottavia ihmisiä kuin siellä. Ravintolat, hotelli, kaupat, ihan suoraa v*ttu*lua ja avointa vihamielisyyttä, lisäksi ovat huijareita ja varkaita. (Virossa olivat tuollaisia ysärillä, mut lievemmässä mittakaavassa.)
PS: Israeliin en matkustaisi ikinä.
Vierailija kirjoitti:
Barcelona.
Niinkuin joku tuolla sanoi jo Ateenastakin, niin vähän nähtävää noin isoksi kaupungiksi.
Hälinä ja taskuvarkaita.
Tämä kyllä ihmetyttää minua. Barcelonassa on aivan hirmuisesti nähtävää. Sagrada Familia kirkko (katedraali?). Kun poikani oli käynyt Barcelonassa, hän kertoi kuinka hieno tuo kirkko oli ollut. Ajattelin, että pyh, onhan noita kirkkoja nähty. No, kävin itse, ja sehän oli ihan MIELETÖN.
Palau de la Musica Catalana. Picasso- museo. La Rambla- katu- ihan fantastinen. Parc Güell- puisto. Ja monta muuta nähtävyyttä. Lisäksi siellä on hiekkaranta, jos sellaisesta pitää. Ja ruoka oli aivan fantastista.
Vierailija kirjoitti:
Slovakiaan.
ei ole lomapaikka
Pariisiin. Törkeää asiakaspalvelua.
Viipuriin. Ikävä kyllä. Täynnä huijareita.
Vierailija kirjoitti:
Kreeta ja Rooma
Rooma aina yhtä ihana, aina löytyy uutta, tykkään.
Käyttäjä39311 RAR kirjoitti:
Teneriffa
Puerto de la Cruz, muutaman kerran käynyt ja aina ollut kivaa, kantsii mennä karnevaali aikaan.
Vierailija kirjoitti:
Riika, Latvia.
Paljon olen matkaillut, enkä koskaan ole tavannut niin inhottavia ihmisiä kuin siellä. Ravintolat, hotelli, kaupat, ihan suoraa v*ttu*lua ja avointa vihamielisyyttä, lisäksi ovat huijareita ja varkaita. (Virossa olivat tuollaisia ysärillä, mut lievemmässä mittakaavassa.)PS: Israeliin en matkustaisi ikinä.
Ootkoha ollu oikeesti Riiassa? Tavattoman ystävällisiä ihmisiä,loistava palvelu hotellissa ja kaupoissa. Edullista. Enkä kymmenenä kertana ole kertaakaan tullut ryöstetyksi. Oma käytös peilautuu. Kokeilepa,minne matkustatkin.
Lappiin ei koskaan. En oo koskaan käyny enkä mene. Praha oli 25 vuotta sitten tyly paikka.Pariisissa kukaan ei puhu enkkua vaikka osaavat. Itävalta oli aika rasistinen paikka. Vietnam on ihan perseestä, kävin kaks kertaa ensimmäse ja viimose samalla kertaa.Marokko, tunisia, turkki , kreikka ,kyrpos kanaria jne.. hyvin samankaltaisia turisti paikkoja mutta paremman puutteessa kelpaa joskus. Venäjä on edelleen aika ankea ja helvetin kallis . Thaimaa on aika paskanen ja helvetin kuuma ja ei enää mikään halpa . Singapore on liian steriili ja siisti (outoa) . Hong kongiin ei kannata enää mennä. Viroon ei enää koskaan , ei sitä mongerrusta jaksa kuunnella kun jo suomessakin saa yliannostuksen.... Ruotsissa ei oo mitään tekemistä. Brasiliassa pitää varoa koko ajan varkaita. Filippiinit on aika alkeeliinen mesta. Mauritius on saatanan kallis .Madeira on tylsä.Italiassa ihmiset on tylyjä ja paljon taskuvarkaita. Budabestissä kaikki koittaa kusettaa.Saksa on paska maa. Itäsaksaan en mee ikinä enää, valitettavasti ehdin käydä siellä.Dubai on liiana kuuma. Doha on sekava. jne... pysyn kotona
Vierailija kirjoitti:
Kertokaa Thaimaassa käyneet, että vastaavatko ennakkoluuloni näitä kohteita: Khao Lak, Krabi (Kata ja Karon Beach):
- Liikaa turisteja
- Ei turkoosia vettä, paskainen merivesi
- Liian kuuma.
- Likaista kaikkialla resorttien ulkopuolella.
Olen käynyt googlemapsilla katsomassa turistikohteita kun harkitsin matkaa sinne, mutta paikat vaikuttivat vastenmielisiltä... ennakkoluuloni perustuvat myös tuntemiini Thaimaan matkailijoihin. Heidän lomanviettotapansa eivät vastaa ihan omaani... syövät ja juovat vaan ja liikunnaksi riittää tennispeli kerran viikossa. Mietin, että onko paikoissa tarjota mitään muuta kuin tuota...ihan hirveästi ei myöskään kiinnosta matkustaa sadan muun turistin kanssa turkoosille rannalle tai kuvata Instaan vuorovettä. Pelkään, että kaksi viikkoa kävisi tylsäksi.
Itse viihdyn Välimeren ilmastossa syksyllä ja keväällä, eli en nauti paahteesta. Trooppinen ilma-ala käy henkeen.
Pitävätkö nämä ennakkoluuloni näistä Thaikun kohteista paikkaansa?
Olen Thaimaassa matkustellut toistakymmentä kertaa. Mutta en koskaan, ikinä enkä millinkasn matkusta ns palettimatkalla mihinkään täyteen pakattuun turistikohteeseen, jossa ei ole mitään muuta kuin ylihintaista tarjontaa.
Joten en voi kuin pahoitella puolestasi, että edes harkitset ainoastaan noita kohteita.
Pari viimeistä reissua olen lentänyt Chiang Maihin pohjois-thaimaahan. Kiva ilmasto, hieno luonto ympärillä, edullista ja miellyttävä tunnelma muutenkin.
Kävin Istanbulissa nuorempana. Olen vaalea, eikä ollut hetkenkään rauhaa turkkilaisista miehistä.
En mene uudestaan, haluan kävellä rauhassa kaduilla!
Vierailija kirjoitti:
Turkkiin ei ikinä!
Neljä tuntia ko. maassa riitti. Kävin lapsen kanssa Rodokselta matkatoimiston järkkäämäällä ostosmatkalla. Nevö evö ögen.
Käyttäjä35958 kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Dubrovnik kirjoitti:
Kroatiaan en menisi enää, tylsä paikka.
Kiertelitkö paljonkin?
Olen eri henkilö mutta kävin Dubrovnikissa, Splitissä ja Hvarin sekä Korculan saarilla.
Joka paikassa tympeitä ihmisiä ja rahastuksen maku. Matkailijoiden kusettaminen on jatkuvaa ja jokapäiväistä. Alkaa jo varausvaiheessa kun toteat joka kerran saaneesi kuvat ja tiedot ihan eri paikasta kuin se jonne sinut todellisuudessa majoitetaan.
Dubrovnikissa valtavat korkeuserot ja satoja portaita keskustasta majoituspaikkoihin. Tämäkin asia pidetään yleensä visusti piilossa ja selviää mukavana yllärinä vasta paikan päällä. Ilmotuksissa lukee että lähellä keskustaa/keskustassa, vaikka keskusta-alueen ja majoituspaikkojen välillä on esim. 350 valtavaa ja huonokuntoista porrasta. Näiden harppominen esim. 3 kertaa päivässä tekee selvää jaloistasi jo muutamassa päivässä. Kannattaa suhtautua "keskustahotelleihin" Dubrovnikista varatessa epäilyksellä, niitä kun ei siellä juurikaan ole, vaan ko. hotellit sijaitsevat korkean mäen rinteellä. Tämä ei ole mikään ongelma, jos siitä kerrottaisiin varausvaiheessa.
Lisäksi Kroatian hinnat ovat jatkuvassa ja jyrkässä nousussa.
Myös saarten välisen lauttaliikenteen turvallisuus on huono, ja lautat ovat ylitäyteen ahdettuja ruosteisia purkkeja joissa kaikki istuimet ovat eri sarjaa ja jotkut irrallaan.
Missään en ole törmännyt sellaiseen ylihinnoitteluun kuin Kroatian Adrianmeren puoleisissa turistikohteissa. Muutaman kerran tullut käytyä Zagrebissa koneenvaihdon takia (aamulla Zagrebiin, 8 tuntia kaupungilla vaihtoa odotellen ja illalla jatkolennolla eteenpäin). Se on tylsääkin tylsempi paikka, jonka "vanha kaupunki" koostuu muutamasta toisiaan risteävästä kadun pätkästä, jotka kävelee läpi parissa tunnissa. Loppuaika on sitten ajan tappamista jollain terassilla. Ei jatkoon.
Olin Duprossa muutama vuosi sitten. Tein paljon pohjatyötä majapaikan etsimisessä. Valitsin huoneiston, joka oli juuri kaupunginmuurien ulkopuolella (100m), eikä tullut mieleenkään valita asuntoa sieltä porrashelvetistä.
Kaunis kaupunki, mutta ennen koronaa järkyttävän ruuhkainen ja törkeän kallis, eikä mitään shopattavaa.
Kärsii juuri näistä risteilyaluksista, jotka kruisailevat Välimerellä. Siis juuri näistä, jotka tuhoavat Venetsiaa jälleen.
Egyptiin. Joka ikinen nähtävyys sikisi käsi ojossa olevia vanhoja miehiä.
Bulgariaan.
Paikallisten silmissä jokainen turisti on kroisos, joka ilkeyttään pihtaa rahojaan. Piti huolehtia, että jokaisen oston pystyi suorittamaan tasarahalla, sillä vaihtorahaa ei tahtonut saada. Myyjä heittäytyi täysin ymmärtämättömäksi, tarjosi lisää tuotteita ja mulkoili halveksivasti.
Ainoa plussa Kultahietikolle: joka paikassa oli siistiä.
Yleisenä periaatteenani on, etten matkusta maahan, jonka hallinto syyllistyy ihmisoikeusrikkomuksiin.
Iso ei-ei siis Arabiemiraateille ja Turkille nyt ainakin. Venäjä ei edes kiinnosta.
Thaimaan seksiturismi suorastaan oksettaa.
Aasia kokonaisuudessaan.