Tapahtumat

Kun kirjaudut sisään näet tässä ilmoitukset sinua kiinnostavista asioista.

Kirjaudu sisään
Tervetuloa lukemaan keskusteluja! Kommentointi on avoinna klo 7 - 23.
Tervetuloa lukemaan keskusteluja! Kommentointi on avoinna klo 7 - 23.

Mihin lomapaikkaan et menisi uudestaan.

Vierailija
12.08.2018 |

Monessa on tullut käytyä, mutta Kyprokselle en lähtis toista kertaa.

Kommentit (3249)

Vierailija
1701/3249 |
19.06.2021 |
Näytä aiemmat lainaukset

Käyttäjä35958 kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Turkkiin ei ikinä!

Istanbulissa kävin kerran,  minut yritettiin ryöstää ja raiskata pari kertaa päivän vierailulla.

En lähde enää.

No se oli jo vauhdikasta menoa! Itse olen kyllä käynyt Istanbulissa monet kerrat ja viipynyt siellä enemmän kuin yhden päivän kerrallaan, mutta koskaan en ole tuntenut itseäni millään tavalla turvattomaksi. 

Minne Istanbulissa ylipäätään ehtii "päivän vierailulla"? Missä nämä raiskausyritykset oikein tapahtuivat? Jossain lentokentän lähistöllä rahtiterminaalin takana matkalla kaupunkiin? Eipä ihme, ettei tee mieli palata...

Olen käynyt Istanbulissa useamman kerran vuorokauden välilaskun Turkish airlinella lentäessä. Siinähän ehtii vaikka mitä! Metro menee kätevästi kentältä suoraan keskustaan. Katson hotellin keskustan ja lentokentän välillä, metrolla suoraan kentältä hotelliin ja sitten metrolla edelleen keskustaan nähtävyyksille, ostoksille ja syömään.

Kerran en ehtinyt edes lentokentältä ulos kun sain ensimmäisen ihailijan liimautumaan perääni. Ja olen lähes nelikymppinen ylipainoinen, konservatiivisesti pukeutuva nainen, voin vain kuvitella millaista on nuoremmilla.

Kuulostaa ettet oikein tunne kaupunkia jos ajattelet ettei Istanbulissa ehdi vuorokaudessa rahtiterminaalia kauemmas.

Vierailija
1702/3249 |
19.06.2021 |
Näytä aiemmat lainaukset

Silja Europa risteily

Sisältö jatkuu mainoksen alla
Vierailija
1703/3249 |
19.06.2021 |
Näytä aiemmat lainaukset

Tässä lempiketju suomalaiselle matkailijalle.

Hassua on valitus miten kaikki paikat ovat täynnä matkailijoita. No mikäs itse sitten olet?

Paras oli se, joka valitti ettei Ranskassa ole kuin kaupunkeja, kyliä ja peltoja. :D

No, mutta ketju pysyköön aiheessaan. Mitkä maailmankolkat on vielä mainitsematta?

Vierailija
1704/3249 |
19.06.2021 |
Näytä aiemmat lainaukset

Tunisia ,  eka kerranjälkeen tuli mietittyä että onkohan tämä kovin hyvä mesta.

Lapset pyyteli törkeästi rahaa kadulla, hotellin työntekijät kuppas tippiä joka asiasta ..

Eikä ollut ees mikään halvin hotelli tai alue.

Toinen kerta, eri paikka ja vielä kalliimpi hotelli,  no sama meno.

Siis ilma,  ruoka, ok, mutta ne ihmiset ,niin hotellissa kuin muuallakin.

Ei tule kolmatta.

Vierailija
1705/3249 |
19.06.2021 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Tallinkin Pirita spa -hotelliin. Järkyttävä Neuvostomeininki! Myös Turkkia riitti yksi kerta.

Tämä oli kyllä itsellekin vallan eksoottinen kokemus. Todellakin oli kuin olisi astunut Neuvostoliittoon. Toivottavasti uudistaisivat hotellia, parvekkeet ovat merelle ja maisemat ovat kauniit.

Vierailija
1706/3249 |
19.06.2021 |
Näytä aiemmat lainaukset

Venäjälle en kyllä mene enää ikinä.Joka paikassa haisi kun kaatopaikalta ja Karjalassa ei ole tehty mitään taloille sodan jälkeen.Tommonen kehitysmaa vieressä.Ibizalle ja Benidormiin en varmasti mene kun siellä on liikaa brittiääliöitä.

Vierailija
1707/3249 |
19.06.2021 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Dubaihin en mene uudestaan.

Sama täällä. Sieluton ja pinnallinen mesta. Lähdettiin kun kaamos alkoi painaa liikaa, ja se oli ainoa paikka minne pääsi suht halvalla ilman kellon ympäri kestävää lentoa. Jos on rahaa, niin siellä on varmasti kivempaa. 

Kaikkea muuta kuin sieluton ja pinnallinen. Jos rahaa ei ole, kannattaa pysyä kotona.

Vierailija
1708/3249 |
19.06.2021 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Dubaihin en mene uudestaan.

Sama täällä. Sieluton ja pinnallinen mesta. Lähdettiin kun kaamos alkoi painaa liikaa, ja se oli ainoa paikka minne pääsi suht halvalla ilman kellon ympäri kestävää lentoa. Jos on rahaa, niin siellä on varmasti kivempaa. 

Kaikkea muuta kuin sieluton ja pinnallinen. Jos rahaa ei ole, kannattaa pysyä kotona.

Mitä jos kertoisit vähän millaisista asioista löysit sielua ja syvällisyytä Dubaista? Erilaiset kokemukset samoista paikoista on tosi mielenkiintoista kuultavaa, jännä miten eri tavalla ihmiset voivat kokea samat paikat.

Vierailija
1709/3249 |
19.06.2021 |
Näytä aiemmat lainaukset

Varmaan Dubrovnik. Paikassa ei ollut sinänsä mitään vikaa, oli juuri sellainen ylihintainen turistirysä kuin odotinkin. Kaunis vanha kaupunki jota oli ilo kiertää, kävin paikallisen oppaan järjestämällä kierroksella ja oli mielenkiintoista kuulla miten paikalliset elävät, mitä ajattelevat turisteista ym. Positiivinen kokemus, mutta kaupunki on kerralla nähty eikä mitään tarvetta mennä takaisin. Jos Kroatiaan matkaan vielä uudelleen niin joku muu kohde.

Vierailija
1710/3249 |
19.06.2021 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Tässä lempiketju suomalaiselle matkailijalle.

Hassua on valitus miten kaikki paikat ovat täynnä matkailijoita. No mikäs itse sitten olet?

Paras oli se, joka valitti ettei Ranskassa ole kuin kaupunkeja, kyliä ja peltoja. :D

No, mutta ketju pysyköön aiheessaan. Mitkä maailmankolkat on vielä mainitsematta?

Matkailijatkin voi haluta paikkaa mikä ei ole tupaten täynnä muita matkustajia, ei kait se mikään ihme ole? vaikka turisti olen itsekin, on miellyttävämpää olla paikassa mikä ei ole aivan täynnä ihmisiä ja kohteisiin ja ravintoloihin mahtuu sisälle ilman pitkää jonotusta.

Vierailija
1711/3249 |
19.06.2021 |
Näytä aiemmat lainaukset

Alanya. Ekalla kerralla. Sitten olen joutunut sinne 13 kertaa puoliväkisin ja olen oppinut rakastamaan sitä. Ekan kerran jälkeen vannoin, ettei ikinä, mutta sitten seuraavana vuonna jouduin sinne vähän pakosta ja siitä lähtien olen alkanut sietämään paikkaa ja nykyään kaipaan sinne.

Oikeasti vastenmielinen paikka on Tallinna, useista siedätyshoidoista huolimatta.

Vierailija
1712/3249 |
19.06.2021 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Linnanmäki, Korkeasaari ja Suomenlinna

Suomenlinna nyt ainakin on lähes kuin maaginen paikka, kuin astuisi toiseen maailmaan joka on ulkona muusta maailmasta.

Sinnehän menee ilolla fiilistelemään sitä tunnetta ainakin kerran vuodessa. Kauniina kesäpäivänä parasta. On mielenkiintoista ajatella miltä tuntuisi asua ja elää siellä vakituisesti, kuten moni ihminen elää.

Suomenlinna on Helsingin helmi.

Olen samaa mieltä. Kävin Suomenlinnassa ensimmäisen kerran vasta lähes nelikymppisenä ja olin yllättynyt kuinka hieno paikka se oli. Monessa vastaavassa kohteessa käynyt ympäri Eurooppaa ja Suomenlinna vei järjestelyiltään ja tunnelmallaan voiton useammasta tunnetusta kohteesta.

Vierailija
1713/3249 |
19.06.2021 |
Näytä aiemmat lainaukset

Ukraina on sellainen mihin en ehkä mene uudestaan, en saanut paikasta oikein mitään otetta. Neuvostomaisuus on mielestäni vain viehättävää, mutta jotenkin paikka jäi hajuttomaksi ja mauttomaksi. Ehkä syynä oli se että olin vain Kiovassa, pienimmissä paikoissa on usein enemmän tunnelmaa kuin pääkaupungeissa.

Hieno katedraali, muutama hieno monumentti. Keskusaukion valokuvat vuoden 2014 vallankumouksen uhreista ja kertomukset vallankumouksesta olivat toki koskettavia ja kiinnostavia. 

Vierailija
1714/3249 |
19.06.2021 |
Näytä aiemmat lainaukset

Rodos ja Kreeta kumpikin kerran, ei siinä mitään ihan ok mutta ei enää nähtävää mulle. 

Vierailija
1715/3249 |
19.06.2021 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Arabiemiraatit - Alemman sosioekonomisen luokan suora ohjuutus (passit pois ja työmaalle), ihmisoikeusrikkomukset, naisten asema. Keskelle ei mitään rakennettu kasa erilaisia pilvenpiirtäjiä, kallista (=hintaan nähden ei todellakaan sen arvoista) ruokaa. Kehnohkot rannat. Varmasti pintaliitäjien paratiisi, muille täältä ei löydy oikeastaan mitään. 0/5

Marokko - Täynnä huutavia ja vihaisia ihmisiä, likaista, eläimiä kohdellaan kuin saastaa (piiskataan keskellä katua jne), kaikki yrittävät valehdella/huijata saadakseen rahaa. Et pysty kävelemään missään rauhassa. Naisena tänne on aivan turhaa matkustaa yksin, ellet halua viettää koko lomaa hotellin aitojen sisällä. 0/5

Israel - Tarvitseeko tätä edes perustella? Ihmisoikeusrikkomukset, huonoa ruokaa (!! en tunne ketään joka ei olisi saanut ruokamyrkytystä), epävakaa tilanne (raketit saattaa yhtäkkiä ilmestyä taivaalle). Ihmiset tylyjä ja huonokäytöksisiä, liikenne täysi kaaos. Hotellit suoraan 80-luvulta.  0/5

Kiina - Kiinalaiset ovat äärimmäisen räjähdysherkkiä ja huonokäytöksisiä (vrt esim japanilaiset). Huijaavat rahaa joka käänteessä(kun huomaavat että olet turisti) naureskelevat, huutavat, osoittelevat, eivät puhu englantia. Täynnä feikkituotteita/tehdastuotteita, muut tavarat äärimmäisen kalliita (import tax). Järkyttävä tungos missä tahansa olet (+huono ilma). 1/5 (ruoka on hyvää)

Intia - Naisten asema (!!), lika/saasta, ruokamyrkytykset, liikenne täysi kaaos, ilmasto hiostava, viemärit (tai siis niiden puutteet) saavat koko maan haisemaan aivan mökin huussilta. Ruokaa mätetään käsin, ja vessassa ei paperia/pahimmillaan pelkkä reikä. 0/5

t. (nykyään entinen) Lentoemäntä.

En tiedä missä olet Israelissa vieraillessasi syönyt, mutta itselläni on aivan päinvastainen kokemus. Ruoka on ollut taivaallisen hyvää Lähi-Idän keittiötä tuoreine kasviksineen, eikä kukaan tuntemani ole koskaan saanut ruokamyrkytystä. Yhtään raketti-iskua en ole itse todistanut (vaikka niitä tietenkin maassa on, ja aseistettuja vartijoita näkyy joka paikassa). Ihmiset ovat sydämellisiä ja tieverkosto erinomaisessa kunnossa (jos ei mene palestiinalaisalueille). Omaan kokemukseeni vaikuttaa tietysti se, että puolisoni on Israelista kotoisin.

Israelissa on HYVÄÄ ja turvallista ruokaa.

itse oon käynyt muutaman kerran, ollut kibbutsilla ja kiertänyt maata ristiin rastiin. falafel, Tel Aviv Dizengoff parhaimmat falafelit nam. En oo käynyt vuosiin mutta ajattelin vielä kerran käydä . Jerusalem, Tel Aviv, Tiberias, Haifa, Eilat, Kuollut meri.  Kevät parasta aikaa käydä. 

Vierailija
1716/3249 |
19.06.2021 |
Näytä aiemmat lainaukset

Bratislava. Tylsä ja ankea kaupunki.

Vierailija
1717/3249 |
19.06.2021 |
Näytä aiemmat lainaukset

En ole hirveästi matkaillut, joten jokainen kohde kyllä vielä kelpaa, jos vain vielä tulee mahdollisuus. Itselleni käsite turistirysä tuli tutuksi Kroatiassa Krkan kansallispuistossa. Kuvittelin, että siellä on sellaisia rauhallisia luontopolkuja kuin suomalaisissakin kansallispuistoissa. Olin todella väärässä. Paikka oli niin kuin huvipuisto, jossa sai jatkuvasti väistellä ihmisiä ja ruokakojuihin sai jonotella ja parkkipaikan liikenne oli täysin tukossa. 

1718/3249 |
19.06.2021 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Neuvostoliittoon lähtemisen kokisin hankalaksi.

Tsekkosslovakia kiinnostaisi kyllä. No, ehkä sitten kun korona onnohi.

Vierailija
1719/3249 |
19.06.2021 |
Näytä aiemmat lainaukset

Sunny beach. Aivan järkyttävä tekemällä tehty rantakohde.

Vierailija
1720/3249 |
19.06.2021 |
Näytä aiemmat lainaukset

Alanya