Mihin lomapaikkaan et menisi uudestaan.
Monessa on tullut käytyä, mutta Kyprokselle en lähtis toista kertaa.
Kommentit (3249)
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Ibiza. Tunsin siellä itseni vanhaksi, lihavaksi ja väsyneeksi 😂. Kallis ja meluisa bilemesta. Naapurisaari Formentera oli enemmän mun makuuni.
Ai? Käymme joka kesä Ibizalla ( lähdemme taas kesäkuussa) enkä tunnista itseäni tuosta ollenkaan. Olemme keski-ikäisiä mutta niin ovat monet muutkin siellä. Emme enää käy vaahtobileissä mutta mielellämme kyllä pienemmillä clubeilla ja Cala Bassassa. Ikävää ettet ole viihtynyt 😮
Ok. No kyllä se menetteli, mutta yksi kerta riitti. Ja vaahtobileissä emme mekään käyneet.
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Dublin, kallis, tylsä. Muu Irlanti näkemisen arvoinen.
Praha, tylsä, ihan hirveästi turisteja.
Italia, töykeät ja v*tuilevat italialaiset (lukuunottamatta Pohjois-Italiaa). Ruoka tosin taivaallista.
Sveitsi, upeat maisemat, mutta sveitsiläiset kylmäkiskoisia toisin kuin itävaltalaiset.
Playa del Ingles
Oslo, tylsä ja kallis
Tallinna, tylyt ihmiset.
Tarto, ei oikein mitään nähtävää. Tosin mukavia ja edullisia ravintoloita ja kahviloita. Ihmiset ystävällisiä ja "tavallisia" verrattuna Tallinnan hienohelmoihin.
Mikkeli, tylsääkin tylsempi.Just ihmettelin Dublinin hotellien hintoja, olen lähdössä kiertämään Irlantia. Dublinissa pitäisi yöpyä mennessä ja tullessa 1 yö, yhden hengen huone 150-160 e. Huh huh, Lontoossa saa yön 70 e. En ymmärrä Dublinin hintoja.
Dublin on jämähtänyt menneeseen. Reilu vuosikymmen sitten siellä elettiin ennennäkemätöntä nousukautta, jolloin hotellien hinnat nousivat pilviin. Dublinhan oli sen (jo menneen) talouskuplan sisällä hetken aikaa koko Euroopan kallein kaupunki. Kaikki ei silloin mennytkään kuten piti, joten nyky-Dublin taistelee taloustilanteestaan yhtä rintaa brittien brexitin kanssa tarjoten ehkä vähän vanhentunutta konseptiaan Lontoon tilalle. Dublin on kuitenkin pelkkä tuppukylä turisteille, kaupunki korkeintaan Helsingin kokoinen ja edelleen vailla kaikkia Lontoon tarjoamia viihdytyksiä.[/quote
Islannissakin oli vaikeaa ja hinnat oli kamalat, kaikki kaupat ei olleet enää edes auki joka päivä. Vaatteet maksoivat käytettynä yhtä paljon kuin Suomessa uudet vastaavat.Mutta auttaako nuo kalliit hinnat? Eikö nuo Dublinin kalliit hinnat vähennä matkailua? Kävin Irlannissa vuosittain 1998-2005. Siksi nuo hotellien tuntuvat järkyttäviltä.
Vierailija kirjoitti:
Dublin on edelleen Euroopan kalleimpien kaupunkien listalla, edes Milano, Pariisi ja Lontoo eivät vedä sille vertoja:
https://www.buzz.ie/news/dublin-ranked-expensive-cities-world-320994
Niillä irkuilla on ollut euro käytössä, mutta ajattelevat silti hintansa punnissa. Muutoin britit menisivät sinne shoppailemaan eikä päinvastoin.
Tunisian Sousseen en enää menisi. Eikä Egyptin Hurghadassakaan hurraamista ole.
Sri Lanka ja pommi-iskut, voi ei ei! vaikka muuten kaunis saari.
Minä taas rakastan Egyptiä, vaikka kauppiaat ovatkin ärsyttäviä.
Mutta Kap Verdelle en toista kertaa lähde! Kävimme siellä helmikuussa, hotellin uima-allasta ei lämmitetty joten se oli kuin avantoon olisi hypännyt. Meri myrskysi koko loman ajan niin ettei sinnekään voinut mennä uimaan. Tilaamani laivaretkikin peruttiin huonon sään takia. Ei siellä ollut mitään tekemistä! Hotellialue oli kuin aavekaupunki, huh.
Vierailija kirjoitti:
Dublin on edelleen Euroopan kalleimpien kaupunkien listalla, edes Milano, Pariisi ja Lontoo eivät vedä sille vertoja:
Tätä on vaikea käsittää, vaikka totta onkin.
Vierailija kirjoitti:
Ihmettelen kun jonkun mielestä täällä Florida on sama kuin Etelä-Eurooppa ja rahan hukkaa. Mutta ei etelä-Euroopassa voi nähdä luonnonvaraisia alligaattoreita luonnonpuistossa, eikä luonnonvaraisia papukaijoja tai kolibreja. Toki jos luonto ei kiinnosta on se ja sama mihin menee.
Etelä-Eurooppa on erittäin laaja alue, ja sieltä löytyy fantastista luontoa.
Turkkiin. Rauhassa ei saa kävellä missään. Koko ajan ollaan nykimässä sisään kauppaan. Jos et ole kiinnostunut, aletaan haukkumaan suoraan suomeksi. Ruoka on kyllä hyvää, mutta hygienian taso ala-arvoista. Vatsa sekaisin puolet ajasta. Pitäkööt tunkkinsa.
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Olin Marmariksessa Turkissa vuonna 1994. Nevöör again.
2015 tuli nähtyä Mallorca ja Port d'Alcudia. Kyseessä oli saaren ankeinta seutua. Yleisilmeestä tuli mieleen Venäjä. Vieri vieressä brittihenkisiä pubeja joissa tatuoidut, yläosattomat lihavat brittimiehet joivat halpaa kaljaa ja katsoivat jalkapalloa. Viemärinhaju oli jatkuvaa. Majapaikasta 250 metrin päässä oli karaokebaari jossa hoilattiin lähes keskiyöhön asti ja karaoke-emäntä huusi täyttä kurkkua mikrofoniin lauluesitysten välissä. Lokakuun vaihtuessa marraskuuksi kaikki hotellit sulkivat ovensa ja paikka oli autio kuin ydinkatastrofin jäljiltä. Aika surrealistista kävellä tyhjissä maisemissa ja ketään ei missään.
Sama kokemus täälläkin, kävin Mallorcan pääkaupungissa kiertomatkalta poiketen. Kaupungilla en nähnyt paikallisia jokapuolella näkyi meluavia brittijengejä ja afrikkalaisia romukauppiaita. Olin vielä tullut kiertomatkan muodossa Mallorkalla poikkeamaan toisista paremmista kohteista joten lähes järkytyin. Korut ja jäätelöt olivat lähes Suomen hinnoissa, kun olin juuri tottunut että muualla Välimeren alueilla niitä sai eurolla oli vastassa kojuja joissa maksoi esim. yksi koru 10e ja jäätelö 3e kpl. Kaupungin keskusta oli myös erittäin rähjäinen ja antiikkinen. Jäin ihmettelemään mitä Espanjan kuninkaalliset näkevät tuossa paikassa, mutta luultavasti heillä on joku upea palatsi/kartano sivummalla eri maisemissa.
Apua, miten voi joku kokea saman kaupungin ihan eri tavalla! Minusta Palma de Mallorca oli ihan viehättävä. Kuljettiin vanhoja hiljaisia kujia, osteltiin kauppahallista marjoja ja hedelmiä iso muovipussillinen ja ne maksoi yhteensä 4€. Vilkkaammilta kaduilta löytyi ihan siistejä liikkeitä ja jopa Disney Store.
Mallorcalla on ihan kauniita rantoja ja yksi ihana pienen pieni kylä, minne olisin voinut matkustaa omalle lomalle rentoutumaan ja olemaan vain.
Me matkustettiin äkkilähdöllä kahden pienen lapsen kanssa, ja vuokrattiin auto kolmeksi päiväksi. Hotelli oli turistirysässä, mutta sieltä pääsi kyllä äkkiä pois jos halusi.
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Dublin, kallis, tylsä. Muu Irlanti näkemisen arvoinen.
Praha, tylsä, ihan hirveästi turisteja.
Italia, töykeät ja v*tuilevat italialaiset (lukuunottamatta Pohjois-Italiaa). Ruoka tosin taivaallista.
Sveitsi, upeat maisemat, mutta sveitsiläiset kylmäkiskoisia toisin kuin itävaltalaiset.
Playa del Ingles
Oslo, tylsä ja kallis
Tallinna, tylyt ihmiset.
Tarto, ei oikein mitään nähtävää. Tosin mukavia ja edullisia ravintoloita ja kahviloita. Ihmiset ystävällisiä ja "tavallisia" verrattuna Tallinnan hienohelmoihin.
Mikkeli, tylsääkin tylsempi.Just ihmettelin Dublinin hotellien hintoja, olen lähdössä kiertämään Irlantia. Dublinissa pitäisi yöpyä mennessä ja tullessa 1 yö, yhden hengen huone 150-160 e. Huh huh, Lontoossa saa yön 70 e. En ymmärrä Dublinin hintoja.
Dublinissa kannattaa ottaa hotellihuone sieltä Temple barin vastarannalta. Hinnat halpenee, kun menee kauemmaksi keskustasta, mutta se keskusta on niin pieni, että sinne on kuitenkin ihan kävelymatka. Lentokenttäbussit menee sen "vastarannan" pääkatua usein ja edullisesti.
Vierailija kirjoitti:
Minä taas rakastan Egyptiä, vaikka kauppiaat ovatkin ärsyttäviä.
Mutta Kap Verdelle en toista kertaa lähde! Kävimme siellä helmikuussa, hotellin uima-allasta ei lämmitetty joten se oli kuin avantoon olisi hypännyt. Meri myrskysi koko loman ajan niin ettei sinnekään voinut mennä uimaan. Tilaamani laivaretkikin peruttiin huonon sään takia. Ei siellä ollut mitään tekemistä! Hotellialue oli kuin aavekaupunki, huh.
Hei, kyllä minäkin tykkään Egyptistä tosi paljon juuri sen historian takia, vaikka tuolla Hurghadan mainitsin. Meillä oli upea retki Luxoriin ym, ym. Ei yhtään tylsää hetkeä!
Nythän siellä(kin) taas räjäytellään turistibusseja. Voi kurjuus sitä meininkiä!
PS. Asun mieheni kanssa Espanjassa, mutta olemme parhaillaan lomalla Suomessa.
Paljon reissuttu, mutta Kap Verde jäänyt käymättä. Mitä tuossa kerroit, niin saa jäädäkin.
En kovinkaan moneen, kun olen lopettanut lentämisen.
Prototyyppi kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Dubain jutussahan oli muitakin syitä kuin viini. Mm valokuvaaminen kentällä, sekä viisumi puuttui.
Viisumin saa maahan tullessa lentokentältä. Veikkaan että syynä on ollut matkustajan riehuminen ja toi valokuvaaminen. Tietävät kyllä, että alkoholia tarjotaan lennoilla ja sitä saa ostaa lentokentältäkin saapuvien matkustajien puolelta, kuten myös monista hotelleista.
Matkakohteista Iraniin en menisi enää, vaikka maksettaisiin. Ei mikään perinteinen matkakohde todellakaan ja itsekin olin tuolla työmatkalla ja samalla mua kierrätettiin nähtävyyksiä katsomassa. Likaista, ruuhkaista, ankeaa ruokaa, länsimaisittain ahdasmielistä (julksilla paikoilla piti olla huivi päässä). Teheranista mentiin joku päälle 300 km Esfahaniin. Matkan aikana tuli rukoiltua Jeesusta, Jumalaa, Allahia ja saatanaa vuoron perään. Sen verran pelotti paikallinen liikennekulttuuri.
Milloin viimeksi kävit etiopiassa?
Unkariin en mene uudestaan. Hirveä maa!
Vierailija kirjoitti:
Asyleille varmasti juu todella ikävä, mutta mikäs siinä kokonaisuutena noin paljon korpesi?
Vierailija kirjoitti:
Meillä oli ihan kiva viikon reissu Budapestiin. Asuttiin Pestin puolella ja ajeltiin sightseeing-bussilla 3pv, myös Budan puolella. Samalla lipulla pääsimme myös Tonavan risteilylle.
Sillat upeita ja viulukonsertit ihania!
Hyvä ja tilava hotellihuone ja runsaat aamiaiset. Unkarilaiset vaatimatonta ja ystävällistä kansaa. Ei moitittavaa.
Ranskaan. Olen käynyt kolmesti (eri paikoissa), lisäksi Monacossa. Kerran välilasku Pariisissa.
Missään en ole tavannut niin tylyjä ja ikäviä paikallisia. En puhu ranskaa ja palvelutilanteissa annettiin kyllä ymmärtää, että pitäisi puhua, jos haluaa palvelua. Ensimmäisen vierailun aikana ajattelin, että meillä on käynyt nyt vaan huono tuuri. Kolmannen jälkeen olin niin onnellinen, kun kone lähti Nizzasta. Ei koskaan enää.
Bulgarian Albena. Aivan hirveä kohde. Täysin rakennettu lapsiperheille ja tästä syystä siis kyseinen kylä on kokonaan aidattu. Vaikka meilläkin oli lapsi mukana niin ei herranjumala sitä paikkaa. Lastenlaulut soi täysillä lähemmäs ilta kahteentoista. Siitä reissusta ei jäänyt oikein mitään positiivista mieleen. Vaunut menivät rikki lennolla, aamiaisesta tuli ruokamyrkytys, ruoka oli huonoa lukuunottamatta paria ravintolaa. Paikallinen olut oli aivan järkyttävän makuista vaikka aina juon paikallista olutta, bulgariassa sitä ei pystynyt tekemään. Itse en todellakaan ole mikään nirso mutta bulgariaan en uudestaan mene.