Tapahtumat

Kun kirjaudut sisään näet tässä ilmoitukset sinua kiinnostavista asioista.

Kirjaudu sisään

Mihin lomapaikkaan et menisi uudestaan.

Vierailija
12.08.2018 |

Monessa on tullut käytyä, mutta Kyprokselle en lähtis toista kertaa.

Kommentit (3249)

Vierailija
1061/3249 |
10.05.2019 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

En menis enää Berliiniin. Yllätyin siitä miten ruma kaupunki se on! Ihan valtavan ruma, ei kaunista paikkaa missään. Tunnen toki Berliinin historian ja sitä kun miettii niin ymmärtää kyllä.. silti en siitä kaupungista välittänyt eikä oikein mitään jäänyt mieleen siitä. Kaiken kukkuraksi Berliinin lentokenttä (Tegel?) Oli niin ruma lentokenttä, etten tiennyt niin rumaa olevan edes olemassakaan. En tosin tiedä onko sinne jo avattu se uusi kenttä?

Etelä-Saksassa on kyllä valtavan kaunista ja siistiä. Aivan erilaista kuin Berliinissä.

Kävit varmaan 50-luvulla siellä. Ennen jälleenrakennusta.

Berliini on Euroopan suosituimpia matkailukaupunkeja.

Vierailija
1062/3249 |
10.05.2019 |
Näytä aiemmat lainaukset

Intia. Huijareita, lääppijöitä, sairaalaan vienyt vatsatauti, joka jatkui vielä Suomessakin.

Sisältö jatkuu mainoksen alla
Vierailija
1063/3249 |
10.05.2019 |
Näytä aiemmat lainaukset

Manila ja Jakarta. Käymistäni Aasian kohteista ehkä vähiten kutsuvimmat uusintavisiitille.

Vierailija
1064/3249 |
10.05.2019 |
Näytä aiemmat lainaukset

Iisalmi talvisunnuntaina. Oli aika tylsä.

Vierailija
1065/3249 |
10.05.2019 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Romania, Israel ja Meksikon Cancun. Ahdistavia paikkoja, vaikka eri syistä.

Mikä Israelissa ahdistaa?

Vierailija
1066/3249 |
10.05.2019 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Matkailija kirjoitti:

Oletteko Turkin vihaajat käyneet Istanbulissa, Kappadokiassa tai vaikka Pamukkalessa?

Kyllä minulle maan poliittinen tilanne on suuri syy olla menemättä Turkkiin, 90-luvulla vietin ihanan perheloman kivassa perheen omistamassa hotellissa, pikku kylässä 30km Alanyasta, puutarhassa granattiomenapuun alla syötiin aamiaista, granaattiomenat suoraan kypsinä puusta.

Maailmassa ei ole enää montaa sellaista maata, jonne voisi mennä hyvän poliittisen tilanteen takia, jos Turkki on liian ei poliittisesti oikeanlainen. Demokratia on lähes kaikissa maissa tuhottu ja pankeilla on valta. Nettisensuuri ja kanssaihmisten ryhmäpainostus pitää huolen ettet enää mitään poikkeavaa sano. Istanbulissa sentään voit kadota ihmisten sekaan Suomessa et edes sitä. Ja persujen, Marin Le Penin, Legan tai Unkariin kohdalla olemme huomanneet ettei kaikkia poliittisia suuntauksia todellakaan hyväksytä.

Vierailija
1067/3249 |
10.05.2019 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Turkissa kolusin nuorena monta lomakohdetta, koko maahan ei enää ikinä. Silloin ei ollut varaa parempaan, piti vaan päästä lämpöön jonnekin.

Kun näin tämän ketjun otsikon, mietin että miten ihmiset edes lähtevät paikkaan, josta eivät kunnolla mitään tiedä ja sitten siihen pettyvät. Onneksi jo kymmenes kommentti valotti asiaa. Eli osa porukasta vaan menee jonnekin, kun on "pakko matkustaa".  

Vierailija
1068/3249 |
10.05.2019 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Las Vegas tuli nähtyä kerralla. Mutta tiedänpähän nyt, että luontokohteet ovat minun juttuni!

Olisi kannattanut lukea edes yhdestä matkaoppaasta pari riviä ennakkoon, niin Las Vegas ei olisi tullut noin suurena yllätyksenä.

Mitä päässäsi oikein liikkuu?

Vierailija
1069/3249 |
10.05.2019 |
Näytä aiemmat lainaukset

Varkaus. Ei mitään kiinnostavaa, kukaan ei tullut juttelemaan.

Vierailija
1070/3249 |
10.05.2019 |
Näytä aiemmat lainaukset

lomailu on ihan paskaa joka paikassa, töitä pitää paiskia koko ajan oli ulkomaila tai kotona

Vierailija
1071/3249 |
10.05.2019 |
Näytä aiemmat lainaukset

Mui Ne, Vietnam.

Ihana maa mutta Mui Ne...

Täynnä venäläisiä = ruoasta poistettu mausteet ja varsinkin chili heidän takiaan. "No chili, no chili!" Hokee venäläiset koska eivät siedä chiliä. Ja toisaalta pröystäileviä kun ovat niin kaduilla pyöri grillivartaissa pikku alligaattoreita ja tarjolla oli strutsipihvejä. Ihan vaan v...näläisten takia.

Vierailija
1072/3249 |
10.05.2019 |
Näytä aiemmat lainaukset

Hawaiji. Liikaa turisteja.

Vierailija
1073/3249 |
10.05.2019 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Thaimaa. Sää oli kiva, nähtävyydet hienoja ja ihmiset mukavia mutta ahdisti kuinka ulkokultaista kaikki oli. Tosi nuoria tyttöjä ja poikia liikkui vanhempien setämiesten seurassa, eivät varmasti maksaneet siitä että saivat pitää nuorta leidaria kädestä. Eläimiä kohdeltiin huonosti, kaikki mahdollinen oli muovitettu ja plääh.

On se mukava, että me ihmiset olemme niin erilaisia. Itse taas en muualle matkaile kuin Thaimaahan. 

Epäkohtia nyt on kaikkialla, esim. tuo muovin käyttö Thaimaassa, ei niin mitään järkeä.  Ja vaikka mm. Pattayalla on tullutkin oltua, enpä juuri tuohon s-kauppaan ole törmännyt. En liiku illalla ja niillä kaduilla. Toki nyt olen nähnyt vanhempien miesten seurassa täysi-ikäisiä nuoria naisia.

Suurin osa Thaimaata vastaan olevista tuskin on ikinä ollut lähelläkään itse maata. Liekkö lompakossa sen verran tyhjää, ettei raski lähteä.

M43

Vierailija
1074/3249 |
10.05.2019 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Mui Ne, Vietnam.

Ihana maa mutta Mui Ne...

Täynnä venäläisiä = ruoasta poistettu mausteet ja varsinkin chili heidän takiaan. "No chili, no chili!" Hokee venäläiset koska eivät siedä chiliä. Ja toisaalta pröystäileviä kun ovat niin kaduilla pyöri grillivartaissa pikku alligaattoreita ja tarjolla oli strutsipihvejä. Ihan vaan v...näläisten takia.

Kiitos tästä infosta niin tietää välttää paikkaa. Olen harkinnut matkaa Phu Quoc:iin,onko se täynnä venäläisiä?

Vierailija
1075/3249 |
10.05.2019 |
Näytä aiemmat lainaukset

Turkin Marmaris ja Alanya sekä Tunisian Sousse oli aika kämäsiä 2000-luvun alussa. Myös Kanarian Fuerteventura oli kamala.

Vierailija
1076/3249 |
10.05.2019 |
Näytä aiemmat lainaukset

Bulgarian Sunny Beach. Bulgaria muuten oli ihan nätti maa, kun lähti paikallisbussilla kiertämään

Vierailija
1077/3249 |
10.05.2019 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Thaimaa. Sää oli kiva, nähtävyydet hienoja ja ihmiset mukavia mutta ahdisti kuinka ulkokultaista kaikki oli. Tosi nuoria tyttöjä ja poikia liikkui vanhempien setämiesten seurassa, eivät varmasti maksaneet siitä että saivat pitää nuorta leidaria kädestä. Eläimiä kohdeltiin huonosti, kaikki mahdollinen oli muovitettu ja plääh.

On se mukava, että me ihmiset olemme niin erilaisia. Itse taas en muualle matkaile kuin Thaimaahan. 

Epäkohtia nyt on kaikkialla, esim. tuo muovin käyttö Thaimaassa, ei niin mitään järkeä.  Ja vaikka mm. Pattayalla on tullutkin oltua, enpä juuri tuohon s-kauppaan ole törmännyt. En liiku illalla ja niillä kaduilla. Toki nyt olen nähnyt vanhempien miesten seurassa täysi-ikäisiä nuoria naisia.

Suurin osa Thaimaata vastaan olevista tuskin on ikinä ollut lähelläkään itse maata. Liekkö lompakossa sen verran tyhjää, ettei raski lähteä.

M43

Älä nyt suutu jos joku ei tykkää samoista asioista kuin sinä, ei vaan ollut minun tyyliseni paikka.

Ja joo, lompakossa on sen verran tyhjää että ei voi lähteä vaikka haluaisinkin. Ei voi mitään.

Vierailija
1078/3249 |
10.05.2019 |
Näytä aiemmat lainaukset

Etelä-Suomen kohteet. Ei mitään nähtävää missään. Toista on esimerkiksi Oulu ja lappi.

Ulkomaille vie tieni ellen lappiin mene, Lentobotin (https://lentobotti.fi) kautta tietysti.

Vierailija
1079/3249 |
10.05.2019 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

En mihinkään arabimaahan. Miksi tukisin kivikautista ja naista alistavaa kulttuuria viemällä sinne rahojani?

Ei se varmaan niiden naisten asemaa yhtään paranna vaikka et sinne menekään. Päinvastoin. Saattaa jokunen ropo tipahtaa niille alistetuille naisillekin ja toisaalta vapaampi länsimainen nainen turisti kerrallaan saattaa pikkuhiljaa saada heidänkin asenteensa naisia kohtaan muuttumaan. Ainakin jos länsimainen nainen osaa matkoillaan käyttäytyä. 

Vierailija
1080/3249 |
10.05.2019 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

M43

Älä nyt suutu jos joku ei tykkää samoista asioista kuin sinä, ei vaan ollut minun tyyliseni paikka.

Ja joo, lompakossa on sen verran tyhjää että ei voi lähteä vaikka haluaisinkin. Ei voi mitään.

No, en tietenkään suutu. Juurihan totesin, että on mukava, että erilaisia ihmisiä löytyy. Jos kaikki tykkäisivät esim. matkailussa samasta maasta ja vieläpä samasta paikasta, johan olisi tungosta.

Mutta siitä en pidä, että suurin osa alapeukuttajista tuskin on edes maata nähnytkään (tai tuskin mitään muutakaan maata). Upea maa, sivujuttuja nyt löytyy joka paikasta.  Ja kohta tämä viesti saa alapeukkuja melko reilusti, sellaisilta jotka eivät ole maassa edes käyneet.  Alapeukuttajat, kommentti, miksi et pidä maasta!

M43

Kirjoita seuraavat numerot peräkkäin: kuusi yhdeksän seitsemän