Tapahtumat

Kun kirjaudut sisään näet tässä ilmoitukset sinua kiinnostavista asioista.

Kirjaudu sisään
Tervetuloa lukemaan keskusteluja! Kommentointi on avoinna klo 7 - 23.
Tervetuloa lukemaan keskusteluja! Kommentointi on avoinna klo 7 - 23.

Mihin lomapaikkaan et menisi uudestaan.

Vierailija
12.08.2018 |

Monessa on tullut käytyä, mutta Kyprokselle en lähtis toista kertaa.

Kommentit (3249)

Vierailija
101/3249 |
13.08.2018 |
Näytä aiemmat lainaukset

Kreikan saarilla olen käynyt ja Kyproksella myös ja Phuketissa ja Turkissa kolmesti ja kohta taas mennään ja aina on ruoka ollut hyvää ja olen löytänyt lapsille ja itelleni ostettavaa ja meressä uidaan päivittäin. Menisin kaikkiin uudestaan mielellään. Mutta onhan se erillaista. Mitä tiukkoja odotuksia ihmisillä on?

Vierailija
102/3249 |
13.08.2018 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Dubain jutussahan oli muitakin syitä kuin viini. Mm valokuvaaminen kentällä, sekä viisumi puuttui.

Mikä näistä syistä mielestäsi oikeuttaa heittämään kudiseen putkaan neljävuotiaan lapsen?

Sisältö jatkuu mainoksen alla
Vierailija
103/3249 |
13.08.2018 |
Näytä aiemmat lainaukset

Somalia. Paitsi turvallisuusriskien vuoksi, niin myös siksi, etten ole missään muualla nähnyt niin läpeensä rasistista väkeä.

104/3249 |
13.08.2018 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Dubain jutussahan oli muitakin syitä kuin viini. Mm valokuvaaminen kentällä, sekä viisumi puuttui.

Viisumin saa maahan tullessa lentokentältä. Veikkaan että syynä on ollut matkustajan riehuminen ja toi valokuvaaminen. Tietävät kyllä, että alkoholia tarjotaan lennoilla ja sitä saa ostaa lentokentältäkin saapuvien matkustajien puolelta, kuten myös monista hotelleista.

Matkakohteista Iraniin en menisi enää, vaikka maksettaisiin. Ei mikään perinteinen matkakohde todellakaan ja itsekin olin tuolla työmatkalla ja samalla mua kierrätettiin nähtävyyksiä katsomassa. Likaista, ruuhkaista, ankeaa ruokaa, länsimaisittain ahdasmielistä (julksilla paikoilla piti olla huivi päässä). Teheranista mentiin joku päälle 300 km Esfahaniin. Matkan aikana tuli rukoiltua Jeesusta, Jumalaa, Allahia ja saatanaa vuoron perään. Sen verran pelotti paikallinen liikennekulttuuri.

Vierailija
105/3249 |
13.08.2018 |
Näytä aiemmat lainaukset

Krakova

Vierailija
106/3249 |
13.08.2018 |
Näytä aiemmat lainaukset

Marokko ja Egypti. En lähtisi kumpaankaan enää uudestaan. Täynnä kerjäläisiä, huijareita ja käsittämättömän törkeitä ja aggressiivia ihmisiä.  Jos et anna rahaa kerjurille tai osta jotain kaupustelijalta niin perääsi huudellaan loukkauksia. Egyptissä oli sentään pyramidit nähtävänä, mikä on sellainen kerran elämässä -kokemus, mutta Marokossa ei ollut mitään mainitsemisen arvoista nähtävyyttä. 

Vierailija
107/3249 |
13.08.2018 |
Näytä aiemmat lainaukset

Intiaan en lähtisi uudelleen. Se likaisuus, paskan lemu, köyhyys ja kamala ruoka. Jos lähden lomalle niin en halua potea maailman tuskaa ja katsella raajattomia ihmisiä. 

Vierailija
108/3249 |
13.08.2018 |
Näytä aiemmat lainaukset

Dubaihin ei taida saada kentältä viisumia, näin olen kuullut.

Pidätykseen taitaa lukemani perusteella olla monta syytä. Kiroilua esim. eivät siedä eikä muutakaan rettelöintiä.

109/3249 |
13.08.2018 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Pidätykseen taitaa lukemani perusteella olla monta syytä. Kiroilua esim. eivät siedä eikä muutakaan rettelöintiä.

Todellakin saa sen viisumin (Entry Visit Visa) lentokentältä maahan tullessa. Viisumimääräykset ovat maakohtaisia mutta pääsääntöisesti länsimaista matkustaessa tämä käytäntö.

Vierailija
110/3249 |
13.08.2018 |
Näytä aiemmat lainaukset

Dubrovnik kirjoitti:

Kroatiaan en menisi enää, tylsä paikka.

Kiertelitkö paljonkin?

Vierailija
111/3249 |
13.08.2018 |
Näytä aiemmat lainaukset

Las Palmas. Joka paikassa hiekkaa, mikä tuulee silmiin ja naamalle. Täynnä keski-iän ylittäneitä punaisia turisteja ottamassa kuvia palmuista. 

Vierailija
112/3249 |
13.08.2018 |
Näytä aiemmat lainaukset

Barcelonassa en aika varmasti tule enää lomailemaan. Bulgaria on toinen pettymys.

Vierailija
113/3249 |
13.08.2018 |
Näytä aiemmat lainaukset

Kyllä saa kentältä, mutta ei pidempään oleskeluun, joka nyt ilmeisestikin oli kysymyksessä.

Vierailija
114/3249 |
13.08.2018 |
Näytä aiemmat lainaukset

Prototyyppi kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Todellakin saa sen viisumin (Entry Visit Visa) lentokentältä maahan tullessa. Viisumimääräykset ovat maakohtaisia mutta pääsääntöisesti länsimaista matkustaessa tämä käytäntö.

Eikö kyseinen nainen asunut Dubaissa? Silloin useimmat maat vaativat vähän eri tyyppisen viisumin kuin sen turistiviisumin kuin mitä kentiltä saa.

Vierailija
115/3249 |
13.08.2018 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Thaimaa. Kuumaa, kosteaa, haisee pahalle, ihmishenki ei minkään arvoinen, miehet ihan sekaisin.

Thaimaa oli mielestäni pelottavin, likaisin ja teennäisin paikka missä olen käynnyt. Jotain hienojakin muistoja jäi, joten ehkä koittaisin vielä uudelleen. 

Vierailija
116/3249 |
13.08.2018 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Las Palmas. Joka paikassa hiekkaa, mikä tuulee silmiin ja naamalle. Täynnä keski-iän ylittäneitä punaisia turisteja ottamassa kuvia palmuista. 

Nyt puhut kyllä jostain muusta paikasta kuin Las Palmas. Esim. Playa del Ingles on kuvailemasi näköinen turisteille tehty tuulinen helevetti.

Las Palmas puolestaan on paikallinen liki Helsingin kokoinen kaupunki.

Vierailija
117/3249 |
13.08.2018 |
Näytä aiemmat lainaukset

Kyproksella Agia Napa vai miten se nimi kirjoitetaan; kai ihan jees paikka jos haluaa bilettää ja ottaa aurinkoa, mutta oli kyllä liian tylsä jos haluaa kokea muutakin.

Vierailija
118/3249 |
13.08.2018 |
Näytä aiemmat lainaukset

Matkailija kirjoitti:

Oletteko Turkin vihaajat käyneet Istanbulissa, Kappadokiassa tai vaikka Pamukkalessa?

Kyllä minulle maan poliittinen tilanne on suuri syy olla menemättä Turkkiin, 90-luvulla vietin ihanan perheloman kivassa perheen omistamassa hotellissa, pikku kylässä 30km Alanyasta, puutarhassa granattiomenapuun alla syötiin aamiaista, granaattiomenat suoraan kypsinä puusta.

Vierailija
119/3249 |
13.08.2018 |
Näytä aiemmat lainaukset

Santorini, ylihintainen ja täynnä kiinalaisia hääpareja jotka tukkivat kaikki parhaat näköalapaikat.

Vierailija
120/3249 |
13.08.2018 |
Näytä aiemmat lainaukset

Turkkiin ja Viroon ei löytyisi intoa matkustaa.