Mihin lomapaikkaan et menisi uudestaan.
Monessa on tullut käytyä, mutta Kyprokselle en lähtis toista kertaa.
Kommentit (3249)
Vierailija kirjoitti:
Dubain jutussahan oli muitakin syitä kuin viini. Mm valokuvaaminen kentällä, sekä viisumi puuttui.
Mikä näistä syistä mielestäsi oikeuttaa heittämään kudiseen putkaan neljävuotiaan lapsen?
Somalia. Paitsi turvallisuusriskien vuoksi, niin myös siksi, etten ole missään muualla nähnyt niin läpeensä rasistista väkeä.
Vierailija kirjoitti:
Dubain jutussahan oli muitakin syitä kuin viini. Mm valokuvaaminen kentällä, sekä viisumi puuttui.
Viisumin saa maahan tullessa lentokentältä. Veikkaan että syynä on ollut matkustajan riehuminen ja toi valokuvaaminen. Tietävät kyllä, että alkoholia tarjotaan lennoilla ja sitä saa ostaa lentokentältäkin saapuvien matkustajien puolelta, kuten myös monista hotelleista.
Matkakohteista Iraniin en menisi enää, vaikka maksettaisiin. Ei mikään perinteinen matkakohde todellakaan ja itsekin olin tuolla työmatkalla ja samalla mua kierrätettiin nähtävyyksiä katsomassa. Likaista, ruuhkaista, ankeaa ruokaa, länsimaisittain ahdasmielistä (julksilla paikoilla piti olla huivi päässä). Teheranista mentiin joku päälle 300 km Esfahaniin. Matkan aikana tuli rukoiltua Jeesusta, Jumalaa, Allahia ja saatanaa vuoron perään. Sen verran pelotti paikallinen liikennekulttuuri.
Marokko ja Egypti. En lähtisi kumpaankaan enää uudestaan. Täynnä kerjäläisiä, huijareita ja käsittämättömän törkeitä ja aggressiivia ihmisiä. Jos et anna rahaa kerjurille tai osta jotain kaupustelijalta niin perääsi huudellaan loukkauksia. Egyptissä oli sentään pyramidit nähtävänä, mikä on sellainen kerran elämässä -kokemus, mutta Marokossa ei ollut mitään mainitsemisen arvoista nähtävyyttä.
Intiaan en lähtisi uudelleen. Se likaisuus, paskan lemu, köyhyys ja kamala ruoka. Jos lähden lomalle niin en halua potea maailman tuskaa ja katsella raajattomia ihmisiä.
Dubaihin ei taida saada kentältä viisumia, näin olen kuullut.
Pidätykseen taitaa lukemani perusteella olla monta syytä. Kiroilua esim. eivät siedä eikä muutakaan rettelöintiä.
Vierailija kirjoitti:
Pidätykseen taitaa lukemani perusteella olla monta syytä. Kiroilua esim. eivät siedä eikä muutakaan rettelöintiä.
Todellakin saa sen viisumin (Entry Visit Visa) lentokentältä maahan tullessa. Viisumimääräykset ovat maakohtaisia mutta pääsääntöisesti länsimaista matkustaessa tämä käytäntö.
Dubrovnik kirjoitti:
Kroatiaan en menisi enää, tylsä paikka.
Kiertelitkö paljonkin?
Las Palmas. Joka paikassa hiekkaa, mikä tuulee silmiin ja naamalle. Täynnä keski-iän ylittäneitä punaisia turisteja ottamassa kuvia palmuista.
Barcelonassa en aika varmasti tule enää lomailemaan. Bulgaria on toinen pettymys.
Kyllä saa kentältä, mutta ei pidempään oleskeluun, joka nyt ilmeisestikin oli kysymyksessä.
Prototyyppi kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Pidätykseen taitaa lukemani perusteella olla monta syytä. Kiroilua esim. eivät siedä eikä muutakaan rettelöintiä.Todellakin saa sen viisumin (Entry Visit Visa) lentokentältä maahan tullessa. Viisumimääräykset ovat maakohtaisia mutta pääsääntöisesti länsimaista matkustaessa tämä käytäntö.
Eikö kyseinen nainen asunut Dubaissa? Silloin useimmat maat vaativat vähän eri tyyppisen viisumin kuin sen turistiviisumin kuin mitä kentiltä saa.
Vierailija kirjoitti:
Thaimaa. Kuumaa, kosteaa, haisee pahalle, ihmishenki ei minkään arvoinen, miehet ihan sekaisin.
Thaimaa oli mielestäni pelottavin, likaisin ja teennäisin paikka missä olen käynnyt. Jotain hienojakin muistoja jäi, joten ehkä koittaisin vielä uudelleen.
Vierailija kirjoitti:
Las Palmas. Joka paikassa hiekkaa, mikä tuulee silmiin ja naamalle. Täynnä keski-iän ylittäneitä punaisia turisteja ottamassa kuvia palmuista.
Nyt puhut kyllä jostain muusta paikasta kuin Las Palmas. Esim. Playa del Ingles on kuvailemasi näköinen turisteille tehty tuulinen helevetti.
Las Palmas puolestaan on paikallinen liki Helsingin kokoinen kaupunki.
Kyproksella Agia Napa vai miten se nimi kirjoitetaan; kai ihan jees paikka jos haluaa bilettää ja ottaa aurinkoa, mutta oli kyllä liian tylsä jos haluaa kokea muutakin.
Matkailija kirjoitti:
Oletteko Turkin vihaajat käyneet Istanbulissa, Kappadokiassa tai vaikka Pamukkalessa?
Kyllä minulle maan poliittinen tilanne on suuri syy olla menemättä Turkkiin, 90-luvulla vietin ihanan perheloman kivassa perheen omistamassa hotellissa, pikku kylässä 30km Alanyasta, puutarhassa granattiomenapuun alla syötiin aamiaista, granaattiomenat suoraan kypsinä puusta.
Santorini, ylihintainen ja täynnä kiinalaisia hääpareja jotka tukkivat kaikki parhaat näköalapaikat.
Turkkiin ja Viroon ei löytyisi intoa matkustaa.
Kreikan saarilla olen käynyt ja Kyproksella myös ja Phuketissa ja Turkissa kolmesti ja kohta taas mennään ja aina on ruoka ollut hyvää ja olen löytänyt lapsille ja itelleni ostettavaa ja meressä uidaan päivittäin. Menisin kaikkiin uudestaan mielellään. Mutta onhan se erillaista. Mitä tiukkoja odotuksia ihmisillä on?