Tapahtumat

Kun kirjaudut sisään näet tässä ilmoitukset sinua kiinnostavista asioista.

Kirjaudu sisään
Tervetuloa lukemaan keskusteluja! Kommentointi on avoinna klo 7 - 23.
Tervetuloa lukemaan keskusteluja! Kommentointi on avoinna klo 7 - 23.

Mihin lomapaikkaan et menisi uudestaan.

Vierailija
12.08.2018 |

Monessa on tullut käytyä, mutta Kyprokselle en lähtis toista kertaa.

Kommentit (3249)

Vierailija
921/3249 |
02.11.2018 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Joo kyllä Italialaiset ovat pöhköjä sekä narsisteja. Gardan camping alueella eivät suostuneet respassa edes ottamaan skandinaavia vastaan kun oli jonkun makaroonin kanssa juttu kesken. Vaaleita ihmisiä selvästi karsastetaan tai lullaan saksalaisiksi? Venetsiassa taas souvernirs kauppiaat pitävät turisteja karjana jolta sai ottaa setelin kädestä, kun pieni poikani ei osannut heti itse valita lelu venettä. Tosi törkeetä sakkia siellä kaikki.

Mulla on kyllä Milanosta ihan päinvastaiset käsitykset vaaleiden ihmisten kohtelusta. Muutamassa kalliimmassa vaatekaupassa ei meinannut saada mitään palvelua, kun kaikki myyjät seisoi rattaiden vieressä vaan tuijottamassa meidän vuoden vanhaa vaaleatukaista ja sinisilmäistä poikaa.. ja hoki kuorossa "Bello bambino!" Ja tämä siis toistui kaupasta toiseen. Myös Roomassa, jopa pahimmissa turistirysissä, palvelu oli ihan hyvää. Joissain paikoissa jopa erinomaista.

Roomasta itsellänikin todella hyvät kokemukset, vaikka en varsinaisena turistina siellä liikukaan.

Aiemmin mainittu maa Thaimaa ja sen turistikohteet ovat jääneet surettamaan. Yksi käyntikerta ja -kierros siellä oli aivan riittävä.

Sama on nyt käymässä Vietnamille ja ilmeisesti muut vielä "uudet" kohteet ovat kokemassa saman kohtalon. Taustalla tosin myös monikansalliset yritykset, jotka ovat siirtäneet tuotantonsa Aasiaan ja noille alueille.

Hyvin nopeassa ajassa matkailulla osaltaan onnistuttiin tuhoamaan paljon ympäristöä ja perinteisiä elinkeinoja Aasian alueilla. Saastuminen ja jätevuoret ovat tosiasia, tottakai ihmismassat jättävät jälkensä, monin tavoin.

Aasiassa Kiina on sitten jo kokenutkin lännen siellä harjoittaman teollisuustuotannon seurauksena sekä kulttuurisen, että ympäristöön kohdistuvan katastrofin. Sinne ei kaiketi turistimatkaillakaan liiemmälti. Nyt tästä toiminnasta rikastuneet kiinalaiset miljardöörit ja miljonäärit shoppailevat lännessä levittäen katastrofiaan ja sekoittaen kuvioita mm. ostelemalla passeja, maata, yrityksiä välittämättä ympäristöstä. Länsi kai opetti nämä toimintatavat heille. Kiinaan jäävät köyhät, joiden elinympäristö ja elinkeinot on tuhottu.

Vierailija
922/3249 |
02.11.2018 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Nuorena tein ensimmäisen ulkomaanmatkani Ruotsia lukuun ottamatta Espanjaan. Seuramatka ja vielä kaksi viikkoa! Ei koskaan enää!

Sen jälkeen en enä ole käynyt  pakettimatkoilla vaan aloin matkailla omin käsin. ....

Oi, voi tuota ylemyydentuntoa. Kyllä sinä olet uniikki!

Ylemmyydentuntoa? Minun mielestäni kirjoittajalla oli hyviä pointteja, noudatan niitä itsekin ja eipä ole tarvinnut valitella paskoista lomista tai huonosta seurasta. Suosittelen lämpimästi kaikille suunnittelemaan ja organisoimaan matkat itse ja ottamaan kohteen asioista etukäteen selvää.

Sisältö jatkuu mainoksen alla
Vierailija
923/3249 |
02.11.2018 |
Näytä aiemmat lainaukset

Kreikka

Vierailija
924/3249 |
02.11.2018 |
Näytä aiemmat lainaukset

Kreikka

Vierailija
925/3249 |
02.11.2018 |
Näytä aiemmat lainaukset

Lapin hiihtokeskuksiin. Hotellit täynnä keski-ikäisiä kännikaloja, jotka etsii vaan panoseuraa.

Vierailija
926/3249 |
02.11.2018 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Haluaisin paikkaan, missä on:

-lämmin

-kaunis luonto

-avoimia ja mukavia ihmisiä

-ei väkisin päälle käyviä kauppiaita

-siisti yleisilme

Yllättävän vähän tuollaisiin paikkoihin törmännyt. Pohjois-Italia on kesällä aika lähellä tuollaista. Tai joku Madeira.

Tuohon vastaisi hyvin USA (Kalifornia) sekä Kanarian pienemmät saaret La Gomera ja Palma.

Vierailija
927/3249 |
02.11.2018 |
Näytä aiemmat lainaukset

Laulamaan kylpylä länsi- Virossa. Siellä piti olla tarjolla vaikka mitä hoitoja, mutta oikeasti oli vain muutsmia hierontoja ja porekylpyjä. Petyimme pahasti 😫

Vierailija
928/3249 |
02.11.2018 |
Näytä aiemmat lainaukset

Budapest. Erittäin epäystävälliset ihmiset.

Vierailija
929/3249 |
02.11.2018 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Haluaisin paikkaan, missä on:

-lämmin

-kaunis luonto

-avoimia ja mukavia ihmisiä

-ei väkisin päälle käyviä kauppiaita

-siisti yleisilme

Yllättävän vähän tuollaisiin paikkoihin törmännyt. Pohjois-Italia on kesällä aika lähellä tuollaista. Tai joku Madeira.

Tuohon vastaisi hyvin USA (Kalifornia) sekä Kanarian pienemmät saaret La Gomera ja Palma.

Ja Australia.

Vierailija
930/3249 |
02.11.2018 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Kreetalle tai Kyprokselle. Maisemat kuin kuussa, ei mitään nähtävää, ja täysin ylihintaista. Lisäksi hotellien taso kehno verrattuna moneen muuhun paikkaan. 

Turkkiin lähtisin uudestaan milloin vain, siellä on todella laadukkaita hotelleja ja hyvä hinta-laatusuhde. Ilmasto on hyvä, maisemat samanlaiset kuin muualla välimerellä, ruoka loistavaa. 

Turkkia turhaan parjataan ja pidetään huonompana kuin muita välimeren kohteita. Kreikassa olen suorastaan järkyttynyt hotelliin päästyäni (4*), Turkissa aina ihastunut. 

Tuo siisteys ja hotellien taso pitää kokemukseni mukaan paikkansa. Tein äkkilähdön Alanyaan ja sain 3* hotellin. Todella siisti ja puhtaan tuoksuinen huone.

Vierailija
931/3249 |
02.11.2018 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Budapest. Erittäin epäystävälliset ihmiset.

Yhden yön viettänyt Tsekin ja Slovakian jälkeen ..toista en aio.

Vierailija
932/3249 |
02.11.2018 |
Näytä aiemmat lainaukset

Kyprokselle en kyllä toista kertaa mene. Niin huono palvelu ja luulivat meitä koko ajan venäläisiksi!

Vierailija
933/3249 |
02.11.2018 |
Näytä aiemmat lainaukset

Rodos

Vierailija
934/3249 |
02.11.2018 |
Näytä aiemmat lainaukset

Thaimaa, ei tarvitse edes selittää.

Vierailija
935/3249 |
02.11.2018 |
Näytä aiemmat lainaukset

Olen kahlannut koko ketjun läpi etsiessäni kahta paikkaa: sitä, jossa asuin kuusi vuotta ja tätä nykyistä, jossa olen nyt asunut viisi vuotta. Ekan löysin kerran ja tätä toista en kertaakaan. Olen tainnut löytää todella hyvät asuinpaikat! 

Vierailija
936/3249 |
03.11.2018 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Playa del Ingles Gran Canarialla.

Eipä siinä, muuten ihan ok perus turistikohde, mutta kaikkialta huokuu että paikka on rakentamalla rakennettu vain turisteja varten. Joka kadunkulma on täynnä joko hotelleja tai kämäisiä "ostoskeskus" bazaareja, joissa hinnat on muotoiltu turistilompakon muotoa silmällä pitäen.

Olin kavereiden kanssa tyttöporukalla kyseisessä paikassa ennen lomasesonkeja, ja meille tuli myös yllätyksenä kuinka paljon alue houkuttaa homoseksuaalista turistimassaa. Vierailumme aikana alueella alkoi jopa "fetissiviikot", joten yhdessä alueen suurimmassa ostoskeskuksessa (Yumbossa) sai nähdä illan aikana hyvin kaikenkirjavaa kansaa.

Eipä siinä, kokemuksena tuo oli tosi hauska, mutta todettiin vain kavereiden kanssa että ei ihan heti palata tuonne takaisin. XD

Kovin vastenmielisen kuvan saisi Helsingistäkin, ja mistä muusta paikasta tahansa, jos sattuu lomailemaan juuri pride-tapahtuman aikaan.

Vierailija
937/3249 |
03.11.2018 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Gran Canarialla Las Palmasiin tai Teneriffalla Puerto De La Cruziin.

Ei ollenkaan huonoja paikkoja, mutta ne on nyt kerran nähty. Molemmat sijaitsevat saarten pohjoispuolella, johon helpommin ottaa kylmä tuuli. Kun Kanarian saarilla on ollut pari kertaa ja kiertänyt saaria, niin ei sinne ole tarvis enää uudelleen mennä. Seuraavaksi jokin muu lomakohde.

Tuo riippuu pitkälti siitä mitä haluaa. Minä haluaisin muuttaa eläkkeellä Teneriffalle, Lanzarotelle, Fuereventuralle, La Gomeralle, jne ja patikoida sekä pyöräillä loppuikäni minun mielestäni upeissa maisemissa.

Vierailija
938/3249 |
04.11.2018 |
Näytä aiemmat lainaukset

Up

Vierailija
939/3249 |
04.11.2018 |
Näytä aiemmat lainaukset

Kaikista paikoista joku saanut tarpeekseen. Kanarian pitää pystyssä ihanteellinen sijainti (lyhyt lento) lämmön suhteen marras-maaliskuussa. 

Vierailija
940/3249 |
04.11.2018 |
Näytä aiemmat lainaukset

Suomen lapin turistikeskuksiin.

LEVI.

SAARISELKÄ.

RUKA

Enkä ikinä mene Joulupukin maahan ei ikinä enää!