Mihin lomapaikkaan et menisi uudestaan.
Monessa on tullut käytyä, mutta Kyprokselle en lähtis toista kertaa.
Kommentit (3249)
AatunKrokotiili kirjoitti:
Kamalin paikka missä olen käynyt on Marokko. Toisena tulee Egypti. Tuntui että joka ikinen mies siellä yrittää viedä sun rahat tai ainakin hengen. Paikallisia naisia ei juuri näkynyt. Hygieniatasoa ei ole ja ripuli tulee viimeistään toisena päivänä. Ruoka on pahaa ja rukouskutsut vastenmielisiä ja niitä tulee jatkuvasti. Myyjät repii vaatteista.
Ar*bikevät taisi tehdä sen, ettei kukaan enää matkustanut sen jälkeen ko. maihin. Itse olen käynyt Egyptissä enkä kadu reissua. Kairo oli hyvin kaoottinen paikka, mutta pyramidit kyllä näkemisen arvoiset. Joka paikka oli täynnä rihkaman ja roinan tyrkyttäjiä, mutta ryöstetyksi siellä ei kyllä sanan kirjaimellisessa merkityksessä voinut tulla. Siellä ei siis yksinkertaisesti ole taskuvarkaita.
Ostaminen oli kamalaa, kun oli pakko tingata, millekään kun ei tuntunut olevan kiinteää hintaa. Hinnat oli tietenkin kalliimpia, kun ilmoitit olevasi Suomesta. Turistikohteessa oli hyvin turvallista ja ihan erilaista kuin Kairossa. Tosin niitä rihkaman- ja taksintyrkyttäjiä oli sielläkin ihan joka kulmassa.
Vierailija kirjoitti:
Venäjälle. En ole koskaan käynytkään mutta en tule käymäänkään.
Hyvä. Minäkään en mene Venäjälle.
Mutta koska täällä käsitellään omaan kokemukseen perustuvia matkakohteita, niin ei kuulu ketjuun.
Kypros, liikaa varakkaita varkaita.
Vierailija kirjoitti:
Venetsiassa kerta riittää, oli kyllä jo sietokyvyn rajoilla jo sekin.
hei, tästä haluaisin kuulla lisää..Mikä siellä oli kamalaa? Tungos, likaisuus, krääsä..? olen itse aina unelmoinut pääseväni Venetsiaan, mutta nythän turismia ei sinne suositella juuri ollenkaan.
Agadir, Marokko. Kävin joskus 70-luvulla, oli tyly paikka.
AatunKrokotiili kirjoitti:
Kamalin paikka missä olen käynyt on Marokko. Toisena tulee Egypti. Tuntui että joka ikinen mies siellä yrittää viedä sun rahat tai ainakin hengen. Paikallisia naisia ei juuri näkynyt. Hygieniatasoa ei ole ja ripuli tulee viimeistään toisena päivänä. Ruoka on pahaa ja rukouskutsut vastenmielisiä ja niitä tulee jatkuvasti. Myyjät repii vaatteista.
Mun mielestä Marokossa on sekä hyvät ja huonot puolet. Itse en ainakaan näin vaaleana naisena joutunut kertaakaan häirityksi Marrakechissa. Tosin mulla oli kyllä mies matkassa, joka saattoi vaikuttaa asiaan. Ruoka oli mielestäni todella herkullista ja hygieniataso on laadukkaissa ravintoloissa ihan Euroopan tasoa. Ihmiset olivat kaikin puolin ystävällisiä, mutta vilkkailla kujilla kannattaa kyllä pitää visusti käsilaukusta kiinni. Kannattaa ottaa myös korvatulpat rukouskutsujen varalle, itsekään en huomannut ajatella, että ne tulevat sitten tosiaan myös yöaikaan. Arkkitehtuuri on aivan uskomattoman upeata ja löytyy myös kivoja kylpylöitä. Eläinten huono kohtelu suretti eniten, paljon kulkukissoja, apinoita lyhyessä narussa, lintuja pyydystetty myyntiin torille...
Kairo. Epäsiisti, pakkomyyntiä, en tykännyt kun tunkivat iholle.
Varsova ulkomaisista. Hanko kotimaisista.
Boikotoin kaikkia lomakohteita, joihin pakettimatkoja mainostetaan aggressiivisesti eri medioissa. Plus kaikki ihmisoikeuksien polkijat.
Vantaan Flamingo ei ole täyden hinnan arvoinen. Käyn vain alepäivillä, ja niilläkin harkitusti.
Vesipuisto on ihan ok, mutta siellä ei ole yhtään ns lastenallasta, on vain pikkuisten allas, ja sitten syviä altaita. Isoimmassa altaassa järjetön virtaus yhteen nurkkaan, josta ei meinaa päästä aikuisenkaan voimilla pois! Porukka roikkuu hädissään vähäisissä köysissä ja kiskoo täysillä, etteivät joutuisi uudestaan pyörimään ympyrää tuohon nurkkaan. Eikö tuota mitenkään saisi toimivammaksi? On vain ajan kysymys, milloin joku hukkuu.
Kylpylässä on tasan kaksi allasta, joista toinen on välillä käyttökelvottoman kuuma. Mineraalivesiallas on tunnelmallinen ja tekee iholle hyvää, vaan siellä saattaa lillua ilman varausta kaikenmaailman joogaryhmiä, joten ahdasta voi olla. Lattia on vaarallisen liukas, sellaista takan eteen joskus laitettavaa laattaa, tarkkaan saa astua märissä kohdissa! Baarissa palvelee tyly ukko, jolta voi tilata grillikiskan tasoisia herkkuja sekä ylihintaista juotavaa. Rannekkeella maksaminen on kuitenkin kätevää, ja tykkään ettei lapsilla ole tuonne sisäänpääsyä ollenkaan.
Kylpylässä oli suolahuone, typerimmällä toteutuksella ikinä: iso suolalohkare ja sen edessä aurinkotuoleja. :D nyt on vissiin avanto?
Birmingham (Englanti). Todella levoton meininki.
Pohjsoiskyproksen turkkilaismiehittäjien puolelle ikinä karmeeta ne on varastanut kaiken järkyttävää.
Unohdin jo käyneeni Bulgarian Kultahietikolla, niin kiva paikka oli. Onneksi tämä ketju palautti muistot.
Reissu oli opiskelijabudjettiin sopiva, mutta siihen ne plussat sitten jäivät. Ruma ranta, tunkkaisia klubeja, huonosti käyttäytyviä brittituristeja, ahdistelevia paikallisia, tympeää henkilökuntaa jne. Joka puolella myytiin feikkimerkkituotteita, ei meinannut siis löytää ilman mitään "merkkiä" vaatteita.
Lisäksi Turkki (Antalya ja Alanya) ja Venäjä (Pietari, mutta Venäjä nyt ihan muistakin syistä, tosin en pitänyt Pietaristakaan talviaikaan).
Serenan kylpylä. Erehdyin joskus menemään lasten kanssa. Piha oli nilkkaan saakka loskaista mössöä. Naisten pesuhuoneessa oli terveysside lillumassa lattiakaivon ritilässä. Kylpylän puolella kahvilan ympärillä oli pölyisten tekokasvien alla roskia lattialla. Kahvilassa kylmävitriini ei ollut päällä, vaan myivät täytettyjä sämpylöitä siinä kylpylän lämpötilassa ja kosteudessa. Huomasin jo kinkkusämpylää syödessä, että tämä ei ole ok, mutta tyhmänä söin sen, kun ei muutakaan ruokaa ollut. Kotimatkalla alkoi ruokamyrkytyksen oireet.