Lapsilla oli tänään täys välikausivarustus
Oli välikausivaatteet, pipot ja joillakin oli pienessä tihkusateessa siinä päällä vielä kuravaatteet ja sydvesti.
Olihan tänään joo aika syksyistä...
Kommentit (41)
Hysteeristä on tuo kylmän pelko Suomessa...
Olin ysärillä ala-asteella ja mun ”syksyn” vk-vaatteet oli halpa tuulipuku ja lenkkarit. Syyskuun puolella varmaan jo sormikkaat ja ohut pipo. Mutta en muista kurahousuissa olleeni koskaan. Sadetakin omistin, mutta se oli päällä vain retkipäivinä ja kumppareitakin pidin vain mustikkametsässä.
Ei pieni märkyys menoa haitannut. Etenkään kesällä.
Vierailija kirjoitti:
Mä kans katoin, kun naapurin lapsella (oliskohan se jotain 7v, mutta siis iso kuitenkin) oli sateen juuri tauottua keinumassa kurahousut ja kurahanskatkin kädessä! Itse ihan t-paidassa vaan aattelin, että varmaan hikimärkä lapsi.
Mina ainakin käytin tilaisuuden hyväksi (kun oli siis pitkästä aikaa märkää) ja esikoululainen sai harjoitella kurahousujen ja kurarukkasten pukemista ja ne päällä leikkimistä. Meillä nimittäin ei ole näitä käytetty kuin ihan konttausiässä, mutta nyt esikoulussa ne tulevat pukemaan nuo aina vähänkin märällä kelillä.
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Mä kans katoin, kun naapurin lapsella (oliskohan se jotain 7v, mutta siis iso kuitenkin) oli sateen juuri tauottua keinumassa kurahousut ja kurahanskatkin kädessä! Itse ihan t-paidassa vaan aattelin, että varmaan hikimärkä lapsi.
Mina ainakin käytin tilaisuuden hyväksi (kun oli siis pitkästä aikaa märkää) ja esikoululainen sai harjoitella kurahousujen ja kurarukkasten pukemista ja ne päällä leikkimistä. Meillä nimittäin ei ole näitä käytetty kuin ihan konttausiässä, mutta nyt esikoulussa ne tulevat pukemaan nuo aina vähänkin märällä kelillä.
Stressaako sua, että lasta kiusataan eskarissa, jos ei osaa pistää kurahousuja jalkaan?
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Stressaako sua, että lasta kiusataan eskarissa, jos ei osaa pistää kurahousuja jalkaan?
Ei stressaa, mutta hyvähän on vähän harjoitella etukäteen! Hankalinta tuntui olevan saada lapaset kädessä itse laitettua kurarukkaset lapasten päälle ja varret kunnolla hihojen päälle.
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Tuo keli on kylmä, jos lapsi ei vielä juuri liikku ja istuu märässä maassa suurimman osan aikaa.
Sadevaatteet on hyvät ja alle voi laittaa vaikka paidan ja housut, eikä vk-pukua, kun vielä lämpötila sen verran korkealla. Märät vaatteet vasta kylmältä tuntuu.Suosittelen jokaista koittamaan itse tuolla sateessa istumista tunnin kaksi tai kolme ja tulla sitten kertomaan miten lämmin +16
Jos se lapsi ei kertakaikkiaan osaa kuin istua möllöttää, niin miksi hemmetissä siellä sateessa pitää istua edes varttia, saati sitten kolmea tuntia. Mitä hyötyä siitä on kenellekään, että kakara istua möllöttää sateessa vaikka olis täysi sadevarustus päällä ja vielä Molot alla?
Jsillain tuntuu kyllä liveneen mopo aivan käsistä...Pakkoulkoilu...
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
En tiedä oliko tuo jotain --ttuilua, mutta kyllä mä ainakin ymmärrän sen, että voi vaatia vähän harjoittelua ja totuttelua (vaikka se motorisesti sujuisikin), jos se tulee ihan uutena asiana, että ulkovaatteiden päälle puetaan vielä erikseen ne kurahousut.
Pojan 6v kanssa pärjättiin mökillä ja kotona oikein hyvin shortseissa ja T-paidassa.
Meidän poika ei kyllä muutenkaan valita kylmästä, kuumasta, kurasta tai mistään.
Vierailija kirjoitti:
Sellainen +15 - +17 onkin jännä keli, kun tyynellä aurinkosäällä se on shortsikeli mutta sateessa ja tuulessa tulee kyllä läpikastuvilla vaatteilla kunnon ulkoilulla kylmä, eli pakko laittaa jotain ulkovaatetta.
Huomenna pitäisi lykätä lapsi kouluun (ensimmäistä kertaa elämässä), +16 ja aamulla aurinkoista ja tuulista, ja iltapäivällä ehkä sadetta ja ukkosta. Tuntuisi hätävarjelun liioittelulta lykätä välikausivaatteet mukaan kun todennäköisesti ehdin hakea ennen sadetta, mutta jos en ehdikään ja ne ulkoilee ip:ssä - tai vielä pahempaa, eivät pääse ulos koska osalla ei ole sopivia vaatteita, se on ärsyttävää. Eli takki reppuun!
Voi toista. Ei ne todellakaan ulkoile siellä ip-kerhossa. Siellä on karmea meteli, osa tekee läksyjä siinä melussa. Ulkoilu ei ole mikään itseisarvo siellä enkä oikein edes tajua miksi se oikeen "ärsyttää" jos ei ulkoilla? Siinä puoli viiden aikaan porukka tyrkätään ulos, siis ne resut jotka ei saa lähteä yksin kotiin, vaan pitää odottaa hakijaa sinne viiteen. Viimeistään maraskuussa enemmistö saa lähteä kotiin klo 15 ja ne loputkin yrittää ruinata lupaa siihen, mutta vanhemmat ei suostu, koska ip-kerho tarjoaa virikkeitä ja hoivaa.
ja vanhemmat luulee, että ip-kerho on jotenkin taivaan lahja ja lapsen yksinolo kotona on saatanasta. Suosittelen piipahtamaan siellä kun metelsi on ylimmillään n. klo 14.
En tiedä yhtäkään lasta joka olisi tykännyt iltapäiväkerhosta enää syskyn jälkeen.
No jos olisi ollut Suomen normaali kesä, niin nämä kelit olisivat normaali ulkoilusää kesävaatteissa.
Tuolla oli eilen vähän hankala keli. Tuo 2,5-vuotias rakastaa lätäköissä lotraamista, minkä lisäksi kaikki liukumäet ja keinut olivat märkiä. Eli kurahousut olisi tarpeen. Mutta sitten siellä oli kuitenkin melkein 20 astetta, liian lämmin kuravaatteille. Aamupäivän ulkoilu meni kiukutellessa, kun jätin kurahousut sisään, enkä päästänyt liukumäkeen. Iltapäivällö lapsi sitten laski mäkeä kuriksissa, vaikka olikin vähän kuuma. Parempi niin.
Missä lämpötilassa vaihdatte kesähatun ohkaseen trikoopipoon? Minulla joka syksy/kevät lievää epävarmuutta onko lapsilla liikaa/liian vähän päällä. :D entäs välikausihaalariin? Tietysti lapset ovat erilaisia ja osa tarkenee vähemmällä vaatetuksella kun toinen. Minulla varmaan usein tulee hieman liikaa laitettua lapsille päälle, mutta helppohan tuo on riisua vaatetta jos huomaa toisen olevan kuumissaan. :)
Eilen me ei ulkoiltu mutta siis täällä oli tänään vaan joku 11-12 astetta kun lähdimme liikkeelle joten kyllä mä puin lapsille ihan ulkovaatteet päälle. Järkeilin asian niin että kyllä meillä huhti/toukokuussakin näissä lämpötiloissa on ulkovaatteet joten vaikka nyt maa on lämmin niin ei tämä lapselle mikään t-paitakeli enää ole. Vaihtoehtoina noille ulkovaatteille päiväkodissa on tietysti muutakin, voivat valita pukeeko hupparin tai laittaako pelkän pitkähihaisen paidan ja housut.
Sinne päiväkotiin kannataa tuoda naulakkoon varalta se vk-puku, nyt aamulla täällä keski-suomessa 12astetta lämmintä ja lapset palalevat pelkissä huppareissa ja leggareissa pihalla ja itkivät päästä sisälle ja pääsivät tietysti.
Onko maailmanloppu, jos lapsen vaatteet vähän kastuu leikkiessä KESÄLLÄ?
En ole kyllä yleensä mikään vilukissa, mutta nyt tuo +14-17 tuntuu kyllä melko viileältä. Nyt kun on +14 ajattelin taaperolle ja vauvalle pukea ihan välikausihaalarit ja trikoopipot...
Vierailija kirjoitti:
Tuo keli on kylmä, jos lapsi ei vielä juuri liikku ja istuu märässä maassa suurimman osan aikaa.
Sadevaatteet on hyvät ja alle voi laittaa vaikka paidan ja housut, eikä vk-pukua, kun vielä lämpötila sen verran korkealla. Märät vaatteet vasta kylmältä tuntuu.
Mites sitten kun on -40?
Huh huh, onhan se nyt hiostava keli tämäkin. Lapsiraukat.
Vierailija kirjoitti:
Eilen me ei ulkoiltu mutta siis täällä oli tänään vaan joku 11-12 astetta kun lähdimme liikkeelle joten kyllä mä puin lapsille ihan ulkovaatteet päälle. Järkeilin asian niin että kyllä meillä huhti/toukokuussakin näissä lämpötiloissa on ulkovaatteet joten vaikka nyt maa on lämmin niin ei tämä lapselle mikään t-paitakeli enää ole. Vaihtoehtoina noille ulkovaatteille päiväkodissa on tietysti muutakin, voivat valita pukeeko hupparin tai laittaako pelkän pitkähihaisen paidan ja housut.
Reeepsss :D XD
Voi jumaliste näitä kaupunkilaisten touhuja..! Toista se on maalla, hyvin pärjää vielä ilman toppatakkeja sun muita.