Tyttäreni on todella kaunis ja se ahdistaa minua suunnattomasti!
16-vuotias tyttäreni on poikkeuksellisen kaunis, aina pienestä pitäen ollu se ketä kohdellaan hyvin, suositaan ja seuraan hakeudutaan. Ala-aste ikäisenä se oli minusta hyvä juttu, tiesin että ei joutuisi kiusatuksi, syrjityksi yms. Mutta nyt noin vuoden ajan kun on jo isompi niin kadulla kävellessä poikien päät kääntyy, myös huomattavasti vanhempien. Tytär on kertonut, että myöhempää ulkona liikkuessa huudellaan perään ja seurataan. Välillä kun tyttären kännykkä on pöydällä siihen tulee jatkuvasti viestiä monilta pojilta, en siis mitenkään ole urkkinut vaan tulee ilmoitus ja näyttö syttyy. Kerran kysäisin tytöltä tunteeko hän tosiaan nuo kaikki ja tokaisi vaan että "En tiiä puoliakaan ihmisistä joiden kaa snäppään." En itse tiedä mitä toi "snäppääminen" on jotain viestittelyä kai? Ylä-asteella tytär on ollut niitä "suosittuja" tyttöjä. Minulla on 2 muuta 18- ja 14-vuotiasta normaalin näköistä tytärtä joiden elämä on aivan erillaista pienet kaveriporukat joista tunnen kaikki kaverit on tullut minulle tutuiksi. Ulkona saa liikkua rauhassa myöhempääkin, ja kun kuljen ulkona toisten tytärteni kanssa, ei käänny poikien päät ympärillä.
Kommentit (30)
Vierailija kirjoitti:
Onhan tytön kanssa jo puhuttu ehkäisystä ja kondomit annettu? Jos kokoajan tulee pojilta viestiä niin varmaan piaan myös seksiä kuvioissa.
Poikaystävä ollut viime talvena ja silloin ollaan puhuttu ja hoidettu ehkäisy kuntoon! Siinä mielessä ei ongelmaa. Huoli on vaan, että päätyy vääränlaiseen seuraan.
Ap
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Onhan tytön kanssa jo puhuttu ehkäisystä ja kondomit annettu? Jos kokoajan tulee pojilta viestiä niin varmaan piaan myös seksiä kuvioissa.
Poikaystävä ollut viime talvena ja silloin ollaan puhuttu ja hoidettu ehkäisy kuntoon! Siinä mielessä ei ongelmaa. Huoli on vaan, että päätyy vääränlaiseen seuraan.
Ap
Ei siinä oikein voi siis muuta tehdä kun keskustella ja toivoa parasta, että tytär toimii järkevästi.
Vierailija kirjoitti:
Ymmärrän kyllä huolesi. Itse olin nuorena "poikkeuksellisen" kaunis ja juuri tuossa iässä se huomio kaduilla (siihen aikaan ei ollut somea) ahdisti. Monta ahdistelua, epätoivottua seuraa yms. sattui noihin vuosiin. Jossain vaiheessa kehitin itselleni paniikkihäiriön, niin ahdistavaa se paikoin oli. Yleensähän itseä lähestyivät vain huomattavasti vanhemmat tai humalassa olevat miehet, ei ne kiltit oman ikäiset pojat (ehkä some on osin muuttanut tämänkin?) Omien vanhempieni kanssa silloin sovittiin, etten kulje yksin iltaisin - viime kädessä taksin ottaminen oli sallittu. Se oli iso apu.
Asia helpottui kasvaessa, kun alkoi olla kapasiteettia ottaa vastaan niitä katseita ja kommentteja. Oppi sanomaan vastaan. Ikääntyminen oli lopulta helpottavaa, ihan totta.
Ei sitä kaikki ymmärrä. Huomiota herättävän kaunis nuori ja epävarma/naiivi voi vetää aivan vääränlaista seuraa osakseen - ihan vaan kauppa- tai koulumatkalla. Iltamenoista puhumattakaan. Laittakaa tyttö nyt alkuun itsepuolustuskurssille ja hankkikaa hälytin.
Tässä on se mitä hain takaa! Itse oli vähän hankala saada ajatusta tekstiksi!
Ap
Mun tyttären koulussa oli kanssa vuosia sitten yksi sinisilmäinen suosittu ja nätti tyttö. Oli sitten tosi ihastunut johonkin poikaan joka oli kysellyt häneltä nakukuvia. Sinisilmäisenä oli sitten suostunut ja lopulta kuvista tiedi koko koulu... Nättejä sinisilmäisiä teinityttöjä on helppo huijata ja manipuloida.
Vierailija kirjoitti:
Ymmärrän kyllä huolesi. Itse olin nuorena "poikkeuksellisen" kaunis ja juuri tuossa iässä se huomio kaduilla (siihen aikaan ei ollut somea) ahdisti. Monta ahdistelua, epätoivottua seuraa yms. sattui noihin vuosiin. Jossain vaiheessa kehitin itselleni paniikkihäiriön, niin ahdistavaa se paikoin oli. Yleensähän itseä lähestyivät vain huomattavasti vanhemmat tai humalassa olevat miehet, ei ne kiltit oman ikäiset pojat (ehkä some on osin muuttanut tämänkin?) Omien vanhempieni kanssa silloin sovittiin, etten kulje yksin iltaisin - viime kädessä taksin ottaminen oli sallittu. Se oli iso apu.
Asia helpottui kasvaessa, kun alkoi olla kapasiteettia ottaa vastaan niitä katseita ja kommentteja. Oppi sanomaan vastaan. Ikääntyminen oli lopulta helpottavaa, ihan totta.
Ei sitä kaikki ymmärrä. Huomiota herättävän kaunis nuori ja epävarma/naiivi voi vetää aivan vääränlaista seuraa osakseen - ihan vaan kauppa- tai koulumatkalla. Iltamenoista puhumattakaan. Laittakaa tyttö nyt alkuun itsepuolustuskurssille ja hankkikaa hälytin.
"Hankkikaa hälytin." Eiköhän tuo ole jo vähän liiottelua. :D
Laita sille burkha niin eiköhän tunteet viilene?
suunnattomasti koita vaikka kääntää katse yhteiseen aikaanne eli etsit hänelle poikaystävän! jalujitat ne olemaan ainakin seuraavat onnellsiet vuoet yhdsesä niin huoli heiii mutta sitten jos tulee nuorivakiutinen rakas niin voi sitä surua jos erookin. hemmetti ja sitten onkin pulla uunissa
Suomessa kukaan ei välitä kauneudesta, joten en olisi huolissani. Jossain normaalissa maassa kauneus on vaan hyvä asia.
Taidan vain itse olla kateellinen kun olet vanha kurppa.