Tapahtumat

Kun kirjaudut sisään näet tässä ilmoitukset sinua kiinnostavista asioista.

Kirjaudu sisään
Tervetuloa lukemaan keskusteluja! Kommentointi on avoinna klo 7 - 23.
Tervetuloa lukemaan keskusteluja! Kommentointi on avoinna klo 7 - 23.

Miten olet käsitellyt kuolemanpelkoasi?

Vierailija
12.08.2018 |

Oletko löytänyt sellaisia tapoja käsitellä kuolemanpelkoasi, joiden myötä se olisi helpottanut?

Kommentit (44)

Vierailija
21/44 |
12.08.2018 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Usko auttaa. Vaikka uskoni onkin pieni ja heikko...mutta Jeesus on silti vahva.

Plääh.

Vierailija
22/44 |
12.08.2018 |
Näytä aiemmat lainaukset

Tajusin kerran että tänne ei jää kukaan. Sinäkin tulet perässä viimeistään 60 vuoden sisällä minun lähdöstäni, ja se on maailmankaikkeuden mittakaavassa mitätön aika.

Sisältö jatkuu mainoksen alla
Vierailija
23/44 |
12.08.2018 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Tajusin kerran että tänne ei jää kukaan. Sinäkin tulet perässä viimeistään 60 vuoden sisällä minun lähdöstäni, ja se on maailmankaikkeuden mittakaavassa mitätön aika.

Olen ymmärtänyt tämän jo kauan sitten. Se ei ole vähentänyt kuolemanpelkoani.

Vierailija
24/44 |
12.08.2018 |
Näytä aiemmat lainaukset

Ymmärtämällä, että kuolema on lopulta kaikkien yhteinen kokemus. Joka ikinen meistä kuolee. Se on maailman tavallisin asia. Toinen mikä on auttanut, on ymmärrys siitä, että elämän energia kiertää ja sen pitääkin kiertää. Eläimet, kasvit ja ihmiset kuolevat ja tulevat osaksi yhteistä elämänkiertoa. Olemme aina yhdessä, osa samaa elämänkaikkeutta. Ei siinä ole mitään surullista. Niin se vaan toimii.

Vierailija
25/44 |
12.08.2018 |
Näytä aiemmat lainaukset

Mä en pelkää kuolemaa. Kun kuolee, kaikki on ohi, mihin voi itse vaikuttaa ja sitäkään ennen en usko kuolemanjälkeiseen elämään vaikuttamiseen. Täysin lapsellinen ajatuskin.

Vierailija
26/44 |
12.08.2018 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Mä en pelkää kuolemaa. Kun kuolee, kaikki on ohi, mihin voi itse vaikuttaa ja sitäkään ennen en usko kuolemanjälkeiseen elämään vaikuttamiseen. Täysin lapsellinen ajatuskin.

En ole kiinnostunut pohtimaan mitä kuoleman jälkeen tapahtuu vaan miten voisin elää ilman kuolemanpelkoa.

Vierailija
27/44 |
12.08.2018 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Tulemalla Jeesus-uskoon.

Ainoa todellinen keino kuolemanpelkoa vastaan, on olla samalla puolella Kaikkivaltiaan kanssa.

Entä jos rationaalisuus ja pessimismi ei anna myöten ikuiseen elämään uskomisessa?

Itse edustin ennen uskoontuloani näitä molempia ominaisuuksia ja rationaalinen olen vieläkin, sillä Jumalan viisaus on paljon suurempi kuin ihmisten luulot omasta viisaudestaan.

Vierailija
28/44 |
12.08.2018 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

En ole kiinnostunut pohtimaan mitä kuoleman jälkeen tapahtuu vaan miten voisin elää ilman kuolemanpelkoa.

Okei.

Vierailija
29/44 |
12.08.2018 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Ymmärtämällä, että kuolema on lopulta kaikkien yhteinen kokemus. Joka ikinen meistä kuolee. Se on maailman tavallisin asia. Toinen mikä on auttanut, on ymmärrys siitä, että elämän energia kiertää ja sen pitääkin kiertää. Eläimet, kasvit ja ihmiset kuolevat ja tulevat osaksi yhteistä elämänkiertoa. Olemme aina yhdessä, osa samaa elämänkaikkeutta. Ei siinä ole mitään surullista. Niin se vaan toimii.

Tuo on valhetta ja tiedät sen. Saamme kaikki kohdata Jumalan kasvoista kasvoihin kuolemamme jälkeen.

Vierailija
30/44 |
12.08.2018 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Tuo on valhetta ja tiedät sen. Saamme kaikki kohdata Jumalan kasvoista kasvoihin kuolemamme jälkeen.

Entä sitten? Miksi tuota pitäisi nyt pohtia?

Vierailija
31/44 |
12.08.2018 |
Näytä aiemmat lainaukset

Oliko toi ap sun kommentti, että et murehdi menneitä? Pitäiskö sun mahdollisesti käsitellä kuitenkin joitain menneisyyteen liittyviä asioita? Se saattaisi auttaa kuolemanpelkoon.

Vierailija
32/44 |
12.08.2018 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Oliko toi ap sun kommentti, että et murehdi menneitä? Pitäiskö sun mahdollisesti käsitellä kuitenkin joitain menneisyyteen liittyviä asioita? Se saattaisi auttaa kuolemanpelkoon.

Ei ollut. Minulla kyllä riittää kaikenlaista työstettävää.

Vierailija
33/44 |
12.08.2018 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Mitä pelkoa? Ei kuolema pelota..

No ei kai siinä tapauksessa, mikäli kuolemanpelosta ei kärsi. Tarvitseeko silti tulla tänne irvailemaan, jollei ole mitään annettavaa keskusteluun?

Tarvii, jotta muutkin tajuaisivat ettei siinä ole mitään pelättävää.

Mene nyt vain pois.

Tää on kuule ihan yleinen keskustelupalsta et voi käskeä ketään menemään pois. Ei voi häiritä noin paljoa erilainen näkökulma.

Vierailija
34/44 |
12.08.2018 |
Näytä aiemmat lainaukset

Viimeinen henkäys on minulle helpotuksen huokaus. Vihdoinkin loppuu työnhaku.

Vierailija
35/44 |
12.08.2018 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Mitä pelkoa? Ei kuolema pelota..

No ei kai siinä tapauksessa, mikäli kuolemanpelosta ei kärsi. Tarvitseeko silti tulla tänne irvailemaan, jollei ole mitään annettavaa keskusteluun?

Tarvii, jotta muutkin tajuaisivat ettei siinä ole mitään pelättävää.

Mene nyt vain pois.

Tää on kuule ihan yleinen keskustelupalsta et voi käskeä ketään menemään pois. Ei voi häiritä noin paljoa erilainen näkökulma.

Eli siis tulet soittamaan suutasi muistakin peloista kärsiville, ettei sinulla ole vastaavaa ongelmaa? Onpa rakentavaa!

Vierailija
36/44 |
12.08.2018 |
Näytä aiemmat lainaukset

Kävin katsomassa kuollutta veljeäni. Siinä oli vain tyhjä ruumis. Silmät ja suu vähän auki. Veli itse oli poissa. Jos sielu on olemassa niin missä se on ja ajatteleeko se? Ajatteleeko veljeni?

Vierailija
37/44 |
12.08.2018 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Kävin katsomassa kuollutta veljeäni. Siinä oli vain tyhjä ruumis. Silmät ja suu vähän auki. Veli itse oli poissa. Jos sielu on olemassa niin missä se on ja ajatteleeko se? Ajatteleeko veljeni?

Miten tämä liittyy kuolemanpelkoon?

Vierailija
38/44 |
12.08.2018 |
Näytä aiemmat lainaukset

Kuoleman hetkellä ihminen kokee hetkellisen paniikin, jonka jälkeen hän hyväksyy kuolevansa ja mieli rauhoittuu. 

Vierailija
39/44 |
12.08.2018 |
Näytä aiemmat lainaukset

Saattohoidin puolisoni ja hänen kuolemansa jälkeen olen kokenut, että kuolemanpelkoni on kadonnut.

Vierailija
40/44 |
12.08.2018 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Saattohoidin puolisoni ja hänen kuolemansa jälkeen olen kokenut, että kuolemanpelkoni on kadonnut.

Tämä on mielenkiintoista. Minäkin olen menettänyt läheisiä, mutta omaa kuolemanpelkoani se on voimistanut.