Tapahtumat

Kun kirjaudut sisään näet tässä ilmoitukset sinua kiinnostavista asioista.

Kirjaudu sisään

Toimittaja Perttu Häkkinen kuollut

Vierailija
12.08.2018 |

https://yle.fi/uutiset/3-10349146

Ooivoi, kaipaan kovasti nyt Yle Puheella hänen ohjelmaansa :(

Kommentit (704)

Vierailija
561/704 |
17.08.2018 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Tämän päivän Hesarissa on kuolinilmoitus.

Aika karu ja tunteeton.

Ei, vaan kaunis ja tyylikäs. Pertun toiveita noudattava. Kollaa kestään biisit lyriikat, ei ristiä tai muitakaan krumeluurikuvia.

Sori, täältähän löytyi tarkempaa tietoa. 

Vierailija
562/704 |
17.08.2018 |
Näytä aiemmat lainaukset

Outo juttu, miestä kehutaan ja ylistetään!!!!  Mutta minkälaisen "neronleimauksen" seurauksena tämä korkeasti koulutettu menetti henkensä?????  Eikö nyt eletä jo tietoyhteiskunnassa eikä Neuvostoliitossa!!!!!

Sisältö jatkuu mainoksen alla
Vierailija
563/704 |
17.08.2018 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Perttu nauroi sisimmässään punaiselle ja vihreälle ja vttuili käytännössä - eivät tietenkään ymmärtäneet.

Hieno, älykäs mies meni aivan liian varhain. Pää edellä viimeiseen asti.

Mulle tämä oli yksi syy, miksi en ollut hänestä ihan niin kiinnostunut. Hänellä oli ns. tolkkuporukoita hännystelijöinä, mikä herätti hienoisia epäilyksiä.

Tietääkseni ihmiset kyllä ymmärsivät - eikös hän jotkut haukut vasemmistolta saanutkin, kuten tässäkin ketjussa on sanottu?

Arhinmäen kaveri saanut haukut vasemmistolta? Mitä höpiset?

https://twitter.com/search?q=kaarinahazard%20perttuhakkinen 

Yksi kriittinen twiitti yhdestä kolumnista. Tämän vuoksiko et Pertusta tykännyt? Taidat olla kovakin Hazard fani?

Minä en niistä haukuista tiennyt mitään - toistelin vain sitä, mitä täällä ketjussa aiemmin sanottiin. En myöskään sanonut, että en pitänyt hänestä.

Itse en tosiaan hirveästi Häkkisen taustasta tiedä, mutta niin luulen, että se ei tainnut ihan yksinomaan vasemmalle menevää olla. Arhinmäki ja kumppanit tai ei. Jos oli, olen yllättynyt! Yksi aktiivinen tolkkututtu ei kyllä Arhinmäkeä fanittaisi, mutta Häkkinen kelpasi mainiosti. Uskon, että tähän on syynsä.  

Mutta kuka näistä tietää. Hän ei varmaan ollut kovin kiinnostunut politiikasta, vaan taisi pitää sitäkin vähän pilkkanaan. Ilmeisesti tiede tai filosofia ei selvittänyt hänelle riittävästi oikeita mielipiteitä. Kaikenlainen vaahtoaminen oli hänestä varmasti junttia. Hän oli tutkiva toimittaja, mutta ei suoranainen maailmanparantaja. 

Perttu oli toki avoin kaikille kummallisille ilmiöille mutta on hengannut kyllä oikeasti niin syvällä Helsingin puna-vihreässä liberaalissa hipsterikuplassa, että ihan varmasti ei ole ollut mitään äärioikeistolaisia ajatuksia. Tunnen joitain hänen kavereitaan, sitä vapaamielisempää ja "modernimpaa" sakkia ei kyllä Suomesta löydy.

Vierailija
564/704 |
17.08.2018 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Siis kuoliko Perttu alkoholin vuoksi?

En tiedä, mutta kokeiliko hän koskaan spiritismiä.

Sitä ei koskaan kannattaisi kokeilla. Siinä voi käydä nimittäin köpelösti.

Vierailija
565/704 |
17.08.2018 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Perttu nauroi sisimmässään punaiselle ja vihreälle ja vttuili käytännössä - eivät tietenkään ymmärtäneet.

Mulle tämä oli yksi syy, miksi en ollut hänestä ihan niin kiinnostunut. Hänellä oli ns. tolkkuporukoita hännystelijöinä, mikä herätti hienoisia epäilyksiä.

Tietääkseni ihmiset kyllä ymmärsivät - eikös hän jotkut haukut vasemmistolta saanutkin, kuten tässäkin ketjussa on sanottu?

Yksi kriittinen twiitti yhdestä kolumnista. Tämän vuoksiko et Pertusta tykännyt? Taidat olla kovakin Hazard fani?

Minä en niistä haukuista tiennyt mitään - toistelin vain sitä, mitä täällä ketjussa aiemmin sanottiin. En myöskään sanonut, että en pitänyt hänestä.

Itse en tosiaan hirveästi Häkkisen taustasta tiedä, mutta niin luulen, että se ei tainnut ihan yksinomaan vasemmalle menevää olla. Arhinmäki ja kumppanit tai ei. Jos oli, olen yllättynyt! Yksi aktiivinen tolkkututtu ei kyllä Arhinmäkeä fanittaisi, mutta Häkkinen kelpasi mainiosti. Uskon, että tähän on syynsä.  

Mutta kuka näistä tietää. Hän ei varmaan ollut kovin kiinnostunut politiikasta, vaan taisi pitää sitäkin vähän pilkkanaan. Ilmeisesti tiede tai filosofia ei selvittänyt hänelle riittävästi oikeita mielipiteitä. Kaikenlainen vaahtoaminen oli hänestä varmasti junttia. Hän oli tutkiva toimittaja, mutta ei suoranainen maailmanparantaja. 

Perttu oli toki avoin kaikille kummallisille ilmiöille mutta on hengannut kyllä oikeasti niin syvällä Helsingin puna-vihreässä liberaalissa hipsterikuplassa, että ihan varmasti ei ole ollut mitään äärioikeistolaisia ajatuksia. Tunnen joitain hänen kavereitaan, sitä vapaamielisempää ja "modernimpaa" sakkia ei kyllä Suomesta löydy.

Niin no vasemmistosiipi tai kommunistit eivät kyllä ole perinteisesti olleet koskaan historiassa mitään vapaamielisiä tai moderneja. Esimerkkinä lienee voidaan muistuttaa kun äänestettiin kannabiksen laillisesta statuksesta Suomessa vuonna 1972, niin oikeisto oli se, joka oli kauhuissaan kun yksilönvapautta rajoitettiin. Eli oikeisto on aina ollut sitä mieltä että ihmiselle kuuluu vapaus ja vasemmisto on aina ollut se siipi, joka rajoittaa kansalaisten yksityiselämää ja holhoaa kuin karjaa.

Tämä pitäisi aina muistaa kun puhutaan oikeistosta ja vasemmistosta. Sama muuten päti homokysymykseen 70-luvulla.

Nykyään onkin omituista kun kokoomus nykyisellään tuntuisi olevan enemmän vasemmalla monessa mielessä, erityisesti ihmisoikeusasioissa.

Mielestäni Perttu ei ole mitenkään poliittinen henkilö ja en ihmettele jos häntä ei politiikka olisi kiinnostanut pätkääkään. Ei tuon ikäisiä oikein politiiikka kiinnosta tai sitä nuorempia. Se on oikeastaan normaalia. Vasta nelikymppisenä ihmisen aivot kykenevät käsittelemään kokonaisuuksia ja ottamaan ymmärrystä vastaan siitä mitä esimerkiksi eri puolueiden arvot merkitsevät kaiken sonnanpuhumisen lävitse.

Vierailija
566/704 |
17.08.2018 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Jotenkin säälittävää spekuloida jonkun kaatokännillä/ humalatila, kun itse on tuurilla vielä hengissä. Vai onko tämä nyt taas tätä perinteistä ylemmyydentuntoa?

Elämä koostuu sattumista. Jokainen hengissä selvitty päivä on lahja ja hyvä syy olla kiitollinen.

Ylemmyydentunto sopii enemmän omaan kommenttiisi, josta huokuu paheksunta alkoholia "väärin" / liikaa käyttäviä kohtaan.

No se ei ollut tarkoitus kommentoidessani. En paheksu tässä kenenkään alkoholinkäyttöä, käytänhän sitä itsekin.

Tässä kun olen seurannut uutisointia ja ko. keskustelua asian tiimoilta, niin muutamat asiat ovat päässeet yllättämään. Tätä keskustelua seuraan lähinnä keskustelun itsensä takia ja provosoituneena ja ärtyneenä sitten kommentoinkin. Mä lähinnä hämmästelen jälkiviisaita ja spekulatiivisia kommentteja, joissa en näe mitään järkeä. Jotkut puolestaan ovat tahallaan ilkeitä, loukkaavia ja tahallaan väärinymmärrtäviä lillukanvarsiin takertujia. Toivottavasti kuitenkin keskustelulla on muutakin annettavaa, kuin onnettomuudella mässäily ja uteliaisuuden tyydyttäminen.

Itse tykkäsin kovasti Pertun tavasta pilkata akateemisuutta.

Hän selvästi näki miten hölmön kuvan akateemiset itsestään antavat. Tässä näkyy hänen elämänkoululaisuuden punk anarkismi.

Itse tykkäsin kyllä naureskella hänen ylitse vedetylle akateemiselle jargonille ja vieraille jotka parhaimmillaan olivat banaaleinta akaateemisuutta mitä YLE voi koskaan tarjota.

Hienoa parodiaa kaikenkaikkiaan.

Ikävä tulee Pertun tarjontaa. Onneksi jäi paljon kuuneltavaa arkistoon.

Jaa, melkoisen akateeminen Perttu toisaalta oli itse...

Alkaa aina naurattaa ja huomaa kyllä millaista parodiaa tässä tehdään tärkeilijöistä :D

Hän selvästi parodioi akateemisia heeboja ja huomaa ettei vapaalla puhu tuolla tyylillä tai käytä älyttömiä sanoja. Selvää parodiaa.

Minäkin puhun työssäni aivan eri tyylillä ja käytän sellaista älytöntä ammattisanastoa, mitä en koskaan käytä vapaalla.

En ole silti tekemässä ammatistani parodiaa, vaan se nyt vaan kuuluu ammattiin että käytetään tiettyä sanastoa tietyn yleisön kuunnellessa.

No toimittajan ammatti ei ole akateeminen ammatti. Että sellasta tot noi.

Turha siitä on loukkaantua että Perttu selvästi teki tavallaan pilaa akateemisesta ympäristöstä, jossa itsekin oli viettänyt aikaa. Se on hauska lisä ja kyllähän akateemiselle jargonille pitää osata nauraa ja erityisesti itselle.

Erityisesti tuo huumori uppoaa moniin kun koko maa on jo täynnä työttömiä fil.maistereita.

Ei akateemisuus enää ole mikään arvo.

Vierailija
567/704 |
17.08.2018 |
Näytä aiemmat lainaukset

Miksi kuolinsyytä salaillaan? 

Vierailija
568/704 |
17.08.2018 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Jos Pertun juttuja lukee niin tietää että hän pyrki muuttamaan asioita sisältäpäin - motiiveista vaieten. Kommunismi on myrkkyä henkisyydelle. 

Kehotan lukeemaan mesikämmen-blogin, sieltä löytyy Pertusta myös juttua.

Vierailija
569/704 |
17.08.2018 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Facessa esitteli lahjaksi saamaansa Ouija-lautaa, taisi olla viime jouluna...

Vierailija
570/704 |
17.08.2018 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Olen erittäin tyytyväinen, jos näin on. 

Mutta onhan osa näistä tolkkulaisistakin sinällään vasemmalta. Heillä on vain tietyt merkittävät ajatukset, joita he eivät taas vassareilta hyväksy. 

Oli Häkkinen mitä tahansa, eipä sillä väliä enää.

Vierailija
571/704 |
17.08.2018 |
Näytä aiemmat lainaukset

Perttu oli Turun Hengentieteen Seuran kunniajäsen - tutkikaapa kommarit asiaa tarkemmin.

Se liike vastustaa kaikenlaista kupla-öyhötystä, kommunismia ja kulttuurimarxismia

Vierailija
572/704 |
17.08.2018 |
Näytä aiemmat lainaukset

voiluoja kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Hankala uskoa että noin älykäs ihminen olisi sittenkin toiminut noin tyhmästi.

Mun mies väitteli keväällä tohtoriksi. Unohti yksi ilta jatkoilta kotiin palatessaan lukita lahjaksi saamansa monen sadan fillarin ja se oli tietty varastettu yön aikana. Ei se älykkyys/fiksuus estä humalassa törttöilyä.

Huoh.

Ei se tohtoriksi väittely tai väittely ole mikään älykkyyden tai fiksuuden merkki.

Kuka tahansa voi väitellä tohtoriksi älypää.

eipä vaan voi ei edes maisteriksi 

Vierailija
573/704 |
17.08.2018 |
Näytä aiemmat lainaukset

Akateeminen huomautus. kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Niin no vasemmistosiipi tai kommunistit eivät kyllä ole perinteisesti olleet koskaan historiassa mitään vapaamielisiä tai moderneja. Esimerkkinä lienee voidaan muistuttaa kun äänestettiin kannabiksen laillisesta statuksesta Suomessa vuonna 1972, niin oikeisto oli se, joka oli kauhuissaan kun yksilönvapautta rajoitettiin. Eli oikeisto on aina ollut sitä mieltä että ihmiselle kuuluu vapaus ja vasemmisto on aina ollut se siipi, joka rajoittaa kansalaisten yksityiselämää ja holhoaa kuin karjaa.

Tämä pitäisi aina muistaa kun puhutaan oikeistosta ja vasemmistosta. Sama muuten päti homokysymykseen 70-luvulla.

Nykyään onkin omituista kun kokoomus nykyisellään tuntuisi olevan enemmän vasemmalla monessa mielessä, erityisesti ihmisoikeusasioissa.

Mielestäni Perttu ei ole mitenkään poliittinen henkilö ja en ihmettele jos häntä ei politiikka olisi kiinnostanut pätkääkään. Ei tuon ikäisiä oikein politiiikka kiinnosta tai sitä nuorempia. Se on oikeastaan normaalia. Vasta nelikymppisenä ihmisen aivot kykenevät käsittelemään kokonaisuuksia ja ottamaan ymmärrystä vastaan siitä mitä esimerkiksi eri puolueiden arvot merkitsevät kaiken sonnanpuhumisen lävitse.

Vuoden 1970 homoäänestyksessä Sdp ja Skdl olivat vapaamielistä kantaa, kok, kepu ja smp halusivat mm. kehotuspykälän (ei saa "yllyttää" homoseksiin), jollainen on nykyään Venäjällä. Kepu tosin ei ollut yksimielinen, esim. Väyrynen edusti vapaamielistä kantaa ja äänesti vasemmiston tavoin. Kannabisäänestyksestä en tiedä mutta epäilen että jakauma oli samoin. Kehotuspykälän torjumista ehdotti Skdl:n naispoliitikko, joka 80-luvulla oli DeVa:ssa, siis taistolainen.

Vierailija
574/704 |
17.08.2018 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Voisiko sitä kuolinilmoitusta jotenkin täsmällisemmin kuvailla eikä vain kertoa mielipiteitä siitä? Kaikille ei tule Hesaria. 

Kenen säkeitä siinä siis siteerattiin?

Tässä on kuolinilmoituksesta ihan valokuva:

https://www.iltalehti.fi/kotimaa/201808172201143103_u0.shtml

Vierailija
575/704 |
17.08.2018 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Mitä tarkoitat? Kerro lisää. En ole itse koskaan kokeillut spiritismiä.

Vierailija
576/704 |
17.08.2018 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

voiluoja kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Hankala uskoa että noin älykäs ihminen olisi sittenkin toiminut noin tyhmästi.

Mun mies väitteli keväällä tohtoriksi. Unohti yksi ilta jatkoilta kotiin palatessaan lukita lahjaksi saamansa monen sadan fillarin ja se oli tietty varastettu yön aikana. Ei se älykkyys/fiksuus estä humalassa törttöilyä.

Huoh.

Ei se tohtoriksi väittely tai väittely ole mikään älykkyyden tai fiksuuden merkki.

Kuka tahansa voi väitellä tohtoriksi älypää.

eipä vaan voi ei edes maisteriksi 

Näin on. Kuka vaan ei edes pääse koko yliopistoon, saati että saa maisterintutkintoa ajallaan suoritetuksi ja sen päälle vielä tohtorin tutkinnon. Ja niin että se jälkimmäinen vielä rahoitetaan jollain.

Vierailija
577/704 |
17.08.2018 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Tarkoittaa varmaan sitä että moni spiritismiä kokeillut on flipannut tai kuollut ennen aikojaan. Katso lisää netistä, tarinoita on paljon.

Vierailija
578/704 |
17.08.2018 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Spiritismissä on kyse persoonallisen pahan houkuttelemisesta leikkiin. Mummoni harrasti sitä nuorempana, olivat kysyneet kaikenlaista ja kynä piirsi paperiin. Kysyivät lopuksi, että kuka kynää käyttää, vastaus oli että Saatana. Siihen loppui onneksi mummoni "harrastus". Ei kannata kokeilla, herkät voi menettää mielenterveytensä, mitä olen kuullut.

Vierailija
579/704 |
18.08.2018 |
Näytä aiemmat lainaukset

Merihaan taloyhtiö/isännöitsijä oli heittänyt Pertun muistopaikan valokuvat, kirjeet, kukat ja kynttilät roskiin ja tyhjentäneet sen. Myöhemmin olivat suostuneet hakemaan niistä osan takaisin roskista ja muistopaikka siirrettiin johonkin siihen sivummalle, kai nurmialueelle.

Vierailija
580/704 |
18.08.2018 |
Näytä aiemmat lainaukset

Kenen säkeitä siinä siis siteerattiin?

Katsoin levyhyllystä ja mulla on tuo 7” vinyylisinkku. Ostin sen silloin kun se ilmestyi.

Kyseessä on tietenkin Kollaa Kestää bändin biisi Kirjoituksia kellarista.

Kun kysyttiin että kenen säkeitä siteerattiin, niin vastaus on: Jyrki Siukonen, joka on sanoittanut ko. kappaleen, ja sinkku on julkaistu vuonna 1979. Ja tottakai Klamydiakin on tämän biisin raiskannut myöhemmin.

Kun minä olin pieni ja istuin kellarissa

nauroin yksin pimeässä ja elin unelmissa

Ei mua kiinnostaneet politiikan arkipäivät

kellarini ulkopuolelle turhat melut jäivät

Minä kirjoitin omaa kirjaa mun omasta elämästä

kertomusta erään näytelmän pääosan esittäjästä

Kun kasvoin isommaksi tulin ulos kellarista

halusin kirjani julkaistavaksi, tein listan kustantajista

Ou jee, nyt mä halusin tulla kuuluisaksi

ja muuttaa elämäni vihdoin valoisaksi

Minä kirjoitin omaa kirjaa mun omasta elämästä

kertomusta erään näytelmän pääosan esittäjästä